Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2004, 18:02
ZlatanSuperJood
ZlatanSuperJood is offline
Citaat:
AGH schreef op 19-04-2004 @ 18:51 :
Laten jullie mij buiten beschouwing? Ik heb niets te maken met het wildplasincident van afgelopen vrijdag tijdens GAE - VVV!!!!!!!
Er zijn getuigen die het tegendeel beweren, deze zaak wordt tot op de bodem uitgezocht..
Oud 19-04-2004, 18:17
AGH
AGH is offline
Ik ben het ook in grote lijnen eens met USPalermo.
Met name over het falende Ajax wat nu ineens de grote onschuldige is in dit geheel.
Nogmaals, er staat een groep potentiële relschoppers gedurende 90 minuten langs de lijn, je voelt dat de sfeer ietwat grimmiger wordt, je ziet dat er te weinig politie is, je weet dat je tegen Feyenoord speelt. Wellicht hadden de grote beleidsmakers, die zo verschrikkelijk veel verstand van de supporters hebben, iets eerder conclusies moeten trekken.
Wellicht hadden de relschoppers zelf ook kunnen bedenken dat het een erecode is om van spelers af te blijven, zolang ze op het veld staan.
Buiten het veld in principe ook, maar dat blijft een andere kwestie.

Verder snap ik de discussie nog steeds niet helemaal, want dit is absoluut niet nieuw in Nederland. Denk aan Maurice Graeff die destijds van een N.E.C. supporter een kopstoot kreeg, waardoor N.E.C. een bijna onmogelijke wedstrijd nog wist te winnen.
Babangida die lag te huilen onder bank nadat Feyenoorders de spelersbus van Ajax hadden bekogeld. Het befaamde staafincident van Ajax.
In Deventer weet ik ook dat bepaalde spelers van zwolle zo af en toe wel eens een bezoekje kregen. Zo is Harry Sinkgraven ooit hardhandig de tribune afgewerkt en werd Henk Timmer wel eens thuis in Harderwijk bezocht.
Terugkijkend naar de supportershistorie van Go Ahead kan ik zo een aantal incidenten opnoemen en ik kan me niet indenken dat dit bij andere clubs anders is.
Hetzelfde geld voor het belagen van eigen spelers, wat ook elke club wel eens heeft gedaan.
Nieuw is dit niet, sensatie is het wel.
Want het was alweer een tijdje stil rondom supportersgeweld en dat mag in Nederland niet.
Laten we vooral niet denken dat het veilig is in en rondom de stadions, want straks durft de gewone man nog naar het stadion toe te komen ook!
Nee, in Nederland houden de bestuurders van een anti-sfeer.

Met mijn laatste punt kom ik toch even terug bij USPalermo die aangeeft dat er in Engeland veel gebeurt. Nu ben ik zeer regelmatig in Engeland geweest en ken het reilen en zijlen van de Engelse hooligans. Er gebeurt minder als de beelden aan willen tonen.
Jij refereert naar een sensatiebeluste reportage die gemaakt is in de loop der maanden en bij verschillende clubs. Maak zo´n reportage in Nederland en ik weet zeker dat ook heel Engeland in verbazing zal vallen over The Notorious Dutch Hooligans.
In Engeland is voetbal emotie, in Nederland is het haat.
Het is een gevaarlijke situatie wanneer de haat voor de tegenstander groter is dan de liefde voor de eigen club en helaas moet ik constateren dat dit steeds meer het geval is.
Amper 22 ben ik nog erg jong, maar heb het één en ander meegemaakt en ben er nu sinds een kleine zeven jaar bijna altijd bij geweest.
Je ging naar een uitwedstrijd, hele dag gek doen (zonder slopen etc.), lekker een kroeg in en wat gebeurde dat gebeurde. Als ze gingen lopen was je blij, als ze bleven staan eigenlijk ook.
En gebeurde er niets, dan had je nog een prachtige dag gehad want je was naar je grote liefde wezen kijken met je beste vrienden. Ik zal niet ontkennen dat ik ook toen hele rare dingen heb meegemaakt, maar die dingen waren niet van te voren gepland.
Tegenwoordig moet er persé iets gebeuren. Telefoneren met elkaar, internet, gebieden die van te voren worden geïnspecteerd, balen als de tegenstander niet is op komen dagen.
Wij gingen vroeger naar het voetbal voor Go Ahead en alles wat daarbij hoorde.
Tegenwoordig gaat men naar het voetbal voor een rel en hoort Go Ahead daar helaas bij.
Vandaar ook dat een kleine club als Go Ahead het toch heeft gepresteerd om op dit moment in het bezit te zijn van de meeste stadionverboden. Kortom, vrijwel de gehele harde kern staat buiten.

Met andere woorden, in Nederland gebeurt nog steeds ontzettend veel.
Niet dat deze jongens het voetbal verzieken, maar ik vind het een leugen om te zeggen dat er nauwelijks nog iets gebeurd. Ik verbaas me continue over sommige acties, terwijl Nederland toch haar zaakjes ontzettend goed voor elkaar heeft op supportersgebied.
Wij kennen de verplichte combi, het permanente toezicht op voetbalvandalen, het telefoonaftappen en andere zaken die men in Engeland niet heeft.
Toch gebeuren er nog regelmatig zaken die eigenlijk niet mogen gebeuren en ik vind dat de Nederlandse politie zich verbloemd achter alles wat ze hebben weten te voorkomen.
Na een rel die de politie niet heeft doorzien worden altijd mensen opgepakt voor wildplassen, bier drinken op straat en baldadigheid. Je leest vervolgens alleen in de krant dat de politie hooligans heeft opgepakt. Of je leest helemaal niets.
Terwijl de journalisten grossieren in grote verslagen als de politie een rel heeft verijdelt.
Dan is de politie onze grote redder, dan mag het hele volk het weten.
Als ze mislukken niet.
Want er is maar één mislukking en dat is de voetbalsupporter zelf……
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 18:21
AGH
AGH is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 19-04-2004 @ 19:00 :
Welles, ik zag het zelf op SBS6, ze zeiden nog: 'Kijk dat is AGH van het s.com forum!!!'
Dat was ik niet!
Dat was de quiz ´deze speler voetbalt bij Real Madrid, wie is dit?´
Het was Beckham die zijn geheime wapen liet zien.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 18:22
AGH
AGH is offline
Citaat:
ZlatanSuperJood schreef op 19-04-2004 @ 19:02 :
Er zijn getuigen die het tegendeel beweren, deze zaak wordt tot op de bodem uitgezocht..
Ik wilde het wel doen om erbij te horen, maar ik kon niet met al die ogen op me gericht.
Ik kan niet tegen die druk.
Ik stond er wel, maar er kwam niets uit!!
Echt niet!!!
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 20:18
USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
AGH schreef op 19-04-2004 @ 19:17 :

Met mijn laatste punt kom ik toch even terug bij USPalermo die aangeeft dat er in Engeland veel gebeurt. Nu ben ik zeer regelmatig in Engeland geweest en ken het reilen en zijlen van de Engelse hooligans. Er gebeurt minder als de beelden aan willen tonen.
Jij refereert naar een sensatiebeluste reportage die gemaakt is in de loop der maanden en bij verschillende clubs. Maak zo´n reportage in Nederland en ik weet zeker dat ook heel Engeland in verbazing zal vallen over The Notorious Dutch Hooligans.
In Engeland is voetbal emotie, in Nederland is het haat.
Het is een gevaarlijke situatie wanneer de haat voor de tegenstander groter is dan de liefde voor de eigen club en helaas moet ik constateren dat dit steeds meer het geval is.
Amper 22 ben ik nog erg jong, maar heb het één en ander meegemaakt en ben er nu sinds een kleine zeven jaar bijna altijd bij geweest.
Er zit een grote kern van waarheid, in hetgeen je schetst.

Wat is probeerde duidelijk te maken is, dat politici en bestuurders vaak het voorbeeld Engeland aanhalen. Ik durf een heel eind mee te gaan met die politici wat betreft de positieve kanten van het Engelse beleid. Zo is de voetbalwet in Engeland positief te noemen. Verder is het in en om de PL rustig. Allemaal punten waar de politici mee kunnen scoren. Politici vertellen helaas niet het hele verhaal.

Wat ik aan wil geven is, dat er in Engeland ook best iets anders aan de gang is. Zo weten we b.v. dat het er in de 1st division en 2e division in Engeland anders aan toe gaat. De reportage is natuurlijk(net als in Nederland) deels op senatie berust. Maar laat dingen zien die je in de Nederlandse competities niet meer meemaakt. Pubs die vernielt worden, vechtpartijen in binnensteden. Het gebeurt hier nog wel, maar steeds minder.
Verder weten we dat er in Engeland pogingen gedaan worden om undercover te gaan in 'het wereldje'. Er zijn verhalen bekend van agenten die 'het wereldje' te mooi vonden, en erin zijn blijven hangen. De politici verbloemen de situatie in Engeland, of ze zijn onwetend of ze vertellen bewust niet de gehele situatie.

En natuurlijk gebeurt er in Nederland nog genoeg om het 'leuk' te houden. Maar het strenge 'combi' beleid, voorkomt al een hele hoop problemen...
Oud 19-04-2004, 20:26
USPalermo
USPalermo is offline
Wat me te binnen schiet. De Nederlandse politici hoor je nooit over het Duitse beleid. Een aantal weken geleden ben ik bij een Duitse wedstrijd geweest. Onderweg, op een parkeerplaats, kwamen we een bus met supporters van HSV tegen. Gemoedelijk werd er een praatje gemaakt, na een minuut of 20 vertrokken wij weer, zonder enig probleem.(voor de duidelijkheid, 2 volle bussen met supporters dus).

Ander half uur voor de wedstrijd kwamen we in de fankroeg van Schalke. Ook hier liepen de supporters van H96 vrij rond. Geen enkel probleem.

Vervolgens kwamen we aan bij de Schalke Arena. Het viel me op dat er daar ook veel supporters van H96 rondliepen. Samen met de supporters van Schalke liepen ze naar het stadion toe. Ook na de wedstrijd geen enkel probleem. Zelf tijdens de wedstrijd zaten de supporters gewoon door elkaar in het stadion. Geen enkel probleem.

Dat kom je in Nederland maar weinig tegen. Het is best mogelijk om in een kroeg een pilsje te drinken met supporters, maar daar houdt het vaak wel mee op. En hetgeen ik schets bij Schalke gebeurt bijna bij elke thuiswedstrijd van Schalke ongeacht de tegenstander( BVB uitgezonderd).

Maar daar hoor ik de Nederlandse politici nooit over....
Nu ligt dat natuurlijk ook aan de mentaliteit van de Duitse supporters....
Oud 20-04-2004, 13:19
Tovenaar
Tovenaar is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 19-04-2004 @ 21:26 :
Wat me te binnen schiet. De Nederlandse politici hoor je nooit over het Duitse beleid. Een aantal weken geleden ben ik bij een Duitse wedstrijd geweest. Onderweg, op een parkeerplaats, kwamen we een bus met supporters van HSV tegen. Gemoedelijk werd er een praatje gemaakt, na een minuut of 20 vertrokken wij weer, zonder enig probleem.(voor de duidelijkheid, 2 volle bussen met supporters dus).

Ander half uur voor de wedstrijd kwamen we in de fankroeg van Schalke. Ook hier liepen de supporters van H96 vrij rond. Geen enkel probleem.

Vervolgens kwamen we aan bij de Schalke Arena. Het viel me op dat er daar ook veel supporters van H96 rondliepen. Samen met de supporters van Schalke liepen ze naar het stadion toe. Ook na de wedstrijd geen enkel probleem. Zelf tijdens de wedstrijd zaten de supporters gewoon door elkaar in het stadion. Geen enkel probleem.

Dat kom je in Nederland maar weinig tegen. Het is best mogelijk om in een kroeg een pilsje te drinken met supporters, maar daar houdt het vaak wel mee op. En hetgeen ik schets bij Schalke gebeurt bijna bij elke thuiswedstrijd van Schalke ongeacht de tegenstander( BVB uitgezonderd).

Maar daar hoor ik de Nederlandse politici nooit over....
Nu ligt dat natuurlijk ook aan de mentaliteit van de Duitse supporters....
Wat betreft het voetbalbeleid ken ik de situatie in Duitsland niet, wel wat betreft andere dingen. Je moet bijvoorbeeld in een Duitse trein niet proberen om de conducteur tegen te spreken, de kans is namelijk vrij groot dat je er gewoon wordt uitgegooid, of je nu bij een station bent of niet. Het lijkt me heel goed mogelijk dat deze ''harde'' aanpak ook in het voetbal wordt doorgevoerd, zoals ook voor een groot deel in Engeland gebeurt. Kom in dat laatste land niet aan het gras, want je gaat meteen de bak in. En aangezien we zo graag allemaal een Europa willen zijn, is het volgens mij geen verkeerde zaak als we eens gaan luisteren naar andere landen om te horen hoe ze daar bijvoorbeeld het voetbalvandalisme tegen proberen te gaan. Maar ik vrees dat de Nederlandse politiek het zelf allemaal denkt beter te weten.
Oud 20-04-2004, 13:30
S.C. Feijenoord
S.C. Feijenoord is offline
Ik ergerde me dood aan Van Praag, daar waar hij Jaakke kon bijvallen liet hij geen kans verstek gaan. Denk dat hij zo 36 keer een veer in reet heeft gestoken, maar op het moment dat er kritische vragen kwamen toen kon hij alleen maar beantwoorden "Dan had je iemand anders moeten uitnodigen"

Ajax komt er inderdaad goed af bij de media, ze konden er hélémaal niks aan doen. Er waren geen eerdere aanwijzingen (ondanks een mooie lijst van Borst) dat er iets dergelijks kon gebeuren, en de F-side bestaat alleen uit lieverdjes. Die groep wordt zo uit de wind gehouden, als je de afgelopen dagen de krant zou lezen zou je haast denken dat zij jaarlijks de EO-jongerendag op touw zetten in de Arena.

Voor de rest vind ik het media optreden zowiezo al lachwekkend. Ongelovelijk hoe nu al bladen en kranten het hebben over de "codes" en "spelregels" van het spel van de supporters. Terwijl die zelfde kranten bij eerdere berichtgeving het niet konden laten om te spreken over "moordlustige hooligans die niets en niemand spaarden op hun pad naar geweld, en dat zelfs vaders met hun zoons moesten vluchten voor hun leven". Diezelfde media komen nu vertellen over dat de hooligan-regels gebroken zijn, waar spelers, kinderen, vrouwen, en gehandicapten gespaard horen te blijven.

Denk dat Ajax weer goed weg gaat komen, ondanks dat zich de afgelopen jaren zich daar toch de meeste incidenten in en rondom het stadion hebben afgespeeld.
Een club als Den Haag zal altijd wel geconfronteerd worden met haar imago, en als er wat dan geflikt wordt voor het eerst sinds 5 jaar, meteen verantwoording moeten afleggen, en krijgt het een emmer met stront overzich heen.

Maar gelukkig hebben we nog een krant als de Telegraaf, die vandaag weer een 'mooi' stukje neetzette, met de titel die waarschijnlijk al een deel zal verklappen van de conclusie ( "Hooligans met de week agressiever") van de -oh zo nuttige- commissie die is ingesteld. Frits Barend was gisteren ook weer in zn element, om ADO Den Haag weer te veroordelen, en te praten over een conclusie, weer van een –oh zo nuttige- commissie. Kesler gooide er ook nog even oud cliché tussendoor "die hooligans verpesten het voor die 5 miljoen liefhebbers", kennelijk even vergeten dat ook weer aankomende zomer ¾ van de BVO’s weer hun uiterste best zal moeten doen om hun sluitende begroting op tafel te krijgen. Maar daar heeft Kesler, die zijn handen ook weer wast in onschuld, natuurlijk geen boodschap aan.
Volgens mij heeft ondertussen elke media en prominent zich weer uitgelaten over alle gebeurtenissen het woord "voetbalwet" is weer zo beetje in elke actualiteitenprogramma aanbod gekomen.

Ben ik nou nog iemand vergeten? Of zal Youp van ‘t Hek zich echt stil houden deze keer?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 13:41
S.C. Feijenoord
Citaat:
Tovenaar schreef op 20-04-2004 @ 14:19 :
Wat betreft het voetbalbeleid ken ik de situatie in Duitsland niet, wel wat betreft andere dingen. Je moet bijvoorbeeld in een Duitse trein niet proberen om de conducteur tegen te spreken, de kans is namelijk vrij groot dat je er gewoon wordt uitgegooid, of je nu bij een station bent of niet. Het lijkt me heel goed mogelijk dat deze ''harde'' aanpak ook in het voetbal wordt doorgevoerd, zoals ook voor een groot deel in Engeland gebeurt. Kom in dat laatste land niet aan het gras, want je gaat meteen de bak in. En aangezien we zo graag allemaal een Europa willen zijn, is het volgens mij geen verkeerde zaak als we eens gaan luisteren naar andere landen om te horen hoe ze daar bijvoorbeeld het voetbalvandalisme tegen proberen te gaan. Maar ik vrees dat de Nederlandse politiek het zelf allemaal denkt beter te weten.
Ach weet wat het probleem is, nu er weer wat hektiek is heeft iedereen een mening en weten iedereen ineens de oplossing.
Mensen die nooit een wedstrijd bezocht hebben, gaan nu even vertellen wat er allemaal aan de hand is in Nederland.

Nu deugt het stadionverbod niet, moet er een irisscan komen, moeten er vingerafdrukken afgenomen worden bij een aanvraag van een seizoenskaart, en weet ik welke onzin ze nog meer roepen.

Maar deze mensen gaan wel voorbij aan het feit, dat meerendeel van de ongeregelheden zich buiten het stadion afspelen. Dus harstikke leuk dat we over 10 jaar met z'n alle 1200 euro neerleggen voor seizoenkaart van een club met een stadion dat lijkt op Fort Knox, maar of we daarmee het probleem verholpen hebben? Ik geloof er niet veel van...
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 13:45
USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
S.C. Feijenoord schreef op 20-04-2004 @ 14:41 :
Ach weet wat het probleem is, nu er weer wat hektiek is heeft iedereen een mening en weten iedereen ineens de oplossing.
Mensen die nooit een wedstrijd bezocht hebben, gaan nu even vertellen wat er allemaal aan de hand is in Nederland.

Nu deugt het stadionverbod niet, moet er een irisscan komen, moeten er vingerafdrukken afgenomen worden bij een aanvraag van een seizoenskaart, en weet ik welke onzin ze nog meer roepen.

Maar deze mensen gaan wel voorbij aan het feit, dat meerendeel van de ongeregelheden zich buiten het stadion afspelen. Dus harstikke leuk dat we over 10 jaar met z'n alle 1200 euro neerleggen voor seizoenkaart van een club met een stadion dat lijkt op Fort Knox, maar of we daarmee het probleem verholpen hebben? Ik geloof er niet veel van...
Mvr Vliegenthart(?) bewees gisteren bij B&vD over buitensporig veel voetbalkennis te beschikken. Een aantal feiten die op tafel werden gelegd(o.a. codes) begreep ze niet. Ik heb al eerder gezegd dat zo'n onderzoek+commissie niets uithaald.
Gelukkig heeft iedereen dit gisteren avond kunnen zien.

Zoals Johan Derksen in VI gisteravond zei: laten we profiteren van het feit dat politici nu willen scoren met het aanpakken van voetbalvandalisme. Ik hoop alleen, dat men hiervoor mensen aanstellen die er 'verstand' van hebben, anders loopt het uit op een situatie die SCF net schetst.
Oud 20-04-2004, 14:45
Tovenaar
Tovenaar is offline
Citaat:
S.C. Feijenoord schreef op 20-04-2004 @ 14:41 :

Het is inderdaad waar dat het meeste geweld zich afspeelt buiten de stadions, simpelweg omdat zulk vandalisme nooit aan te pakken valt, tenzij de politie/ME precies weet waar en wanneer er gevochten wordt.

En dat de hectiek nu ineens weer toeneemt en de meest extreme oplossingen worden bedacht, is niet meer dan logisch gezien de aanleiding. Niet dat het allemaal even goed is, maar ik had niet anders verwacht. Of dat soort maatregelen echt helpen, een scan, vingerafdrukken, nee dat geloof ik ook niet.

Maar waarom zou je als EU niet kijken welke landen een redelijk succesvol beleid voeren, en dat voor een deel overnemen? In Engeland en Duitsland lopen relatief net zoveel debielen rond als bij ons, dus dat het daar in ieder geval binnen de stadions wel lukt kan daar niet aan liggen. Ook al is het maar een klein deeltje van het probleem, als je daarmee ook maar een grote rel kan voorkomen (met een gezond en realistisch beleid) is het toch al geslaagd? Buiten het stadion is het een taak van de politie en regering zelf om te zorgen dat zulke ongeregeldheden niet voorkomen.

En laten we inderdaad mensen aanstellen die echt verstand hebben van dit probleem, of in ieder geval van het voetbal. Zoals ze bij de KNVB ook eens zouden moeten doen...
Oud 20-04-2004, 17:16
AGH
AGH is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 19-04-2004 @ 21:26 :
Wat me te binnen schiet. De Nederlandse politici hoor je nooit over het Duitse beleid. Een aantal weken geleden ben ik bij een Duitse wedstrijd geweest.
Klopt, de sfeer in Duitsland is enorm gemoedelijk.
Maar kom niet in Oost-Duitsland, waar daar wordt nog wel degelijk gevochten.
Bovendien heeft de politie het in Duitsland ook niet echt onder controle, want steeds vaker duiken daar de geplande confrontaties (10 vs 10) op in een afgelegen buitenwijk.
Ik denk dat Duitsland vooral weinig met voetbalgeweld te maken heeft door het fanatisme voor extreemrechts, extreemlinks en geweld rondom het Duitse elftal.
Die jongens komen alleen tezamen tijdens het nationale elftal.
Ik denk dat de binding met de natie sterker is dan de binding met je plaats van herkomst, iets wat in Nederland juist omgekeerd is.

Eerlijkheidshalve gebied mij te zeggen dat, de enige rellen die ik in Duitsland heb gezien, waren tijdens wedstrijden waar Nederlanders bij betrokken waren.
We zijn ooit met twee bussen naar Duitsland – Nederland geweest (waar we overigens ook nog Twente troffen….) en hebben een keer met een delegatie onze toenmalige vrienden van Lissabon bezocht tijdens het Champions League duel in Leverkussen.

In Duitsland leeft het niet en ik moet zeggen dat de sfeer me er ook niet echt aanstaat.
Volwassen mannen in spijkerjasjes die helemaal onder de plaatjes zitten, meer mensen die staan te eten dan dat ze voetbal kijken, gezelligheid die absoluut geen tijd kent.
Wel leuk om zo af en toe te bekijken, maar niet om deel vanuit te maken.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 17:44
AGH
AGH is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 19-04-2004 @ 21:18 :
Wat ik aan wil geven is, dat er in Engeland ook best iets anders aan de gang is. Zo weten we b.v. dat het er in de 1st division en 2e division in Engeland anders aan toe gaat. De reportage is natuurlijk(net als in Nederland) deels op senatie berust. Maar laat dingen zien die je in de Nederlandse competities niet meer meemaakt. Pubs die vernielt worden, vechtpartijen in binnensteden. Het gebeurt hier nog wel, maar steeds minder.
Verder weten we dat er in Engeland pogingen gedaan worden om undercover te gaan in 'het wereldje'. Er zijn verhalen bekend van agenten die 'het wereldje' te mooi vonden, en erin zijn blijven hangen. De politici verbloemen de situatie in Engeland, of ze zijn onwetend of ze vertellen bewust niet de gehele situatie.
Je hebt wel gelijk wat het Engelse gebeuren betreft, maar ik wilde aangeven dat wij, supporters, ook niet teveel moeten meegaan in onze eigen leefwereld.
We zijn snel geneigd om te zeggen: ´Dat valt allemaal wel mee! Zo moet je het niet bekijken!´ Ja maar….dat is anders!´

Ondanks het enorme toezicht van politie heeft ´onze groep´ het toch zeer regelmatig voor elkaar te krijgen om andere groepen te treffen.
De politie Deventer is er maar wat trots op om aan te geven dat zij 3e staan in de officiële rangschikking van politiekorpsen die voetbalgeweld in de tang moeten houden.
Het liefst schreeuwen ze het dagelijks van de daken, die daken waar ze normaliter staan te filmen en waar ze de telefoons aftappen.
Wij kennen ook de undercover agenten die een groep aan flarden kunnen scheuren, wellicht niet zo officieel als in Engeland (al ken ik verhalen van grote clubs die ze wel hebben gehad), maar dan wel in de vorm van beloningen.
Mij is ook wel eens een fikse beloning geboden om informatie door te sluizen naar de politie, bovendien zou een eventuele straf voor ongeregeldheden waar ik van werd verdacht dan ook buiten beschouwing blijven.
Ik denk dat men in Nederland stukken verder is als in Engeland.
Nergens ken ik zo´n willekeurig beleid als het beleid omtrent voetbalvandalisme.
Nergens mag je zomaar opgepakt worden, tenzij je voetbalsupporter bent.

Toch wil ik niet beweren dat men het in Nederland onder controle heeft.
Nu vind ik dat ook niet per direct nodig, want het voetbalgebeuren intrigeert mij nog wel.
Toch moeten we er voor waken dat we niet te snel zeggen dat er helemaal niets meer gebeurt.
Want ook de afgelopen jaren heb ik nog ongeregeldheden in binnensteden gezien, terwijl we onder permanent toezicht stonden van agenten. Focus je voor de volle 100% op één groep en je verliest de ander uit het oog. Zo kunnen wij bij uitwedstrijden nog wel eens onze relletjes meepakken. Je hebt gelijk, het geweld damt wel degelijk in maar verdwijnt niet.
Er gebeurt nog ontzettend veel wat niet in de media verschijnt en daarom ben ik het ook niet eens met het geblaat van het grote publiek.
Nu moet ik wel zeggen dat een klein incident tegenwoordig al een grote zege is, maar dat er nog kleinschalige dingetjes gebeuren is een feit.
De belastingbetalende, honduitlatende, krantlezende, modelburger roept alleen dat er wekelijks iets gebeurt.
Iets wat misschien wel waar is, maar iets wat hij in elk geval nooit kan weten.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 17:58
AGH
AGH is offline
Citaat:
S.C. Feijenoord schreef op 20-04-2004 @ 14:30 :
Kesler gooide er ook nog even oud cliché tussendoor "die hooligans verpesten het voor die 5 miljoen liefhebbers", kennelijk even vergeten dat ook weer aankomende zomer ¾ van de BVO’s weer hun uiterste best zal moeten doen om hun sluitende begroting op tafel te krijgen. Maar daar heeft Kesler, die zijn handen ook weer wast in onschuld, natuurlijk geen boodschap aan.
Volgens mij heeft ondertussen elke media en prominent zich weer uitgelaten over alle gebeurtenissen het woord "voetbalwet" is weer zo beetje in elke actualiteitenprogramma aanbod gekomen.

Ben ik nou nog iemand vergeten? Of zal Youp van ‘t Hek zich echt stil houden deze keer?
Inderdaad, de KNVB kon er weer helemaal niets aan doen.
Opvallend dat, wanneer je tegen een boom staat te zeiken, je binnen drie dagen een aangetekend stadionverbod van de KNVB in je handen hebt en dat wanneer er iets is gebeurt wat ze niet hebben weten te voorkomen ze ineens ontzettend onschuldig zijn.
Dan gaan ze ineens niet over het voetbalbeleid, dan is het ineens een zaak van Ajax en dan geven zij niet thuis. Iets wat ze misschien vaker zouden moeten doen!

Waar ik alleen weer bang voor ben is de enorme hetze die nu weer ontstaat, waardoor straks weer talloze, onschuldige voetbalsupporters de dupe zijn van ´scoren´ bij het volk.
Je kent ze wel, de plaatselijke josti´s.
Zonder enig verstand of flauw benul van de wereld reizen zij hun favoriete club achterna.
Spugend en slissend moedigen zij hun club toe en laten ze bittere tranen vallen bij elke corner voor de tegenpartij. Als je tegen ze roept dat hun favoriete club een ´rotclub´ is, schiet ze dat écht in het verkeerde keelgat.
Deze mensen doen geen vlieg kwaad, behalve dat ze oerdom zijn.
Iedereen haat ze, maar ik respect voor deze mongolide mensen die hun club altijd en overal achterna reizen. Ze zijn geen goede reclame voor je hooliganleger, maar ik heb persoonlijk liever een mongool die gaat dan een stoere, bikkelharde thuisblijver.
Ik maak graag een praatje met alle rangen en standen binnen de supporterswereld en dus ook met de gewone supporters, de stumpers, de stadionverboden, de supportersvrouwen, de bejaarden en de mongolen. Zie ik totaal geen gevaar in.
Totdat ik erachter ben gekomen dat stoere beveiligingsmensen binnen de club deze mongolen sterk onder druk zetten, tot aan huilend toe, om bij andere supporters informatie te winnen.
Dat mensen zich zo laten verlagen was nog nooit bij me opgekomen en ik vind het typerend voor de manier waarop men op dit moment met voetbalgeweld om gaat.

Dat prominente leden van een harde kern gewoon permanent in de gaten gehouden worden is toch belachelijk? Wat kost zoiets wel niet?!!!!
Dat een rechercheur gewoon een fulltime baan heeft aan een club waar amper 4.000 man op de tribune zit is toch volslagen ridicuul?
Nederland kennende ben ik ontzettend bang voor die voetbalwet, die waarschijnlijk heel veel koppen zal laten rollen.
Nederland, het land van tolerantie en gelijkheid.
Maar ik denk dat die nieuwe voetbalwet het verziekt voor ¾ van de goedwillende hooligans!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 11:55
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Citaat:
AGH schreef op 20-04-2004 @ 18:58 :
Inderdaad, de KNVB kon er weer helemaal niets aan doen.
Opvallend dat, wanneer je tegen een boom staat te zeiken, je binnen drie dagen een aangetekend stadionverbod van de KNVB in je handen hebt en dat wanneer er iets is gebeurt wat ze niet hebben weten te voorkomen ze ineens ontzettend onschuldig zijn.
Dan gaan ze ineens niet over het voetbalbeleid, dan is het ineens een zaak van Ajax en dan geven zij niet thuis. Iets wat ze misschien vaker zouden moeten doen!

Waar ik alleen weer bang voor ben is de enorme hetze die nu weer ontstaat, waardoor straks weer talloze, onschuldige voetbalsupporters de dupe zijn van ´scoren´ bij het volk.
Je kent ze wel, de plaatselijke josti´s.
Zonder enig verstand of flauw benul van de wereld reizen zij hun favoriete club achterna.
Spugend en slissend moedigen zij hun club toe en laten ze bittere tranen vallen bij elke corner voor de tegenpartij. Als je tegen ze roept dat hun favoriete club een ´rotclub´ is, schiet ze dat écht in het verkeerde keelgat.
Deze mensen doen geen vlieg kwaad, behalve dat ze oerdom zijn.
Iedereen haat ze, maar ik respect voor deze mongolide mensen die hun club altijd en overal achterna reizen. Ze zijn geen goede reclame voor je hooliganleger, maar ik heb persoonlijk liever een mongool die gaat dan een stoere, bikkelharde thuisblijver.
Ik maak graag een praatje met alle rangen en standen binnen de supporterswereld en dus ook met de gewone supporters, de stumpers, de stadionverboden, de supportersvrouwen, de bejaarden en de mongolen. Zie ik totaal geen gevaar in.
Totdat ik erachter ben gekomen dat stoere beveiligingsmensen binnen de club deze mongolen sterk onder druk zetten, tot aan huilend toe, om bij andere supporters informatie te winnen.
Dat mensen zich zo laten verlagen was nog nooit bij me opgekomen en ik vind het typerend voor de manier waarop men op dit moment met voetbalgeweld om gaat.

Dat prominente leden van een harde kern gewoon permanent in de gaten gehouden worden is toch belachelijk? Wat kost zoiets wel niet?!!!!
Dat een rechercheur gewoon een fulltime baan heeft aan een club waar amper 4.000 man op de tribune zit is toch volslagen ridicuul?
Nederland kennende ben ik ontzettend bang voor die voetbalwet, die waarschijnlijk heel veel koppen zal laten rollen.
Nederland, het land van tolerantie en gelijkheid.
Maar ik denk dat die nieuwe voetbalwet het verziekt voor ¾ van de goedwillende hooligans!
Mooi stuk Echt supergoed geschreven.. Kan je dit niet insturen naar de VI ofzo?
Oud 26-04-2004, 17:18
AGH
AGH is offline
Citaat:
Zlatani10 schreef op 25-04-2004 @ 12:55 :
Mooi stuk Echt supergoed geschreven.. Kan je dit niet insturen naar de VI ofzo?
Maar dan moet ik mijn naam en adres opgeven en ik ben bang dat Derksen me dan thuis op komt zoeken……

Ik heb mijn kruistocht trouwens al redelijk opgegeven, want als voetbalsupporter heb je toch al een naam.
Wij kunnen niets meer fout doen en als men weet dat je er ´één van de harde kern´ bent.......!!!!
Nee, alleen Marokkanen mogen op het veld lopen en reclameborden vernielen.
Dat is feesten.
Wij zijn beesten.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 21:21
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Citaat:
S.C. Feijenoord schreef op 19-04-2004 @ 11:16 :
Milk&Fruit is inderdaad niet erg slim geweest, je kon bijna al z'n persoonlijke gegevens en iets 6 foto's zo van diverse Feyenoordsites afplukken
Is die gast echt zo bikkel dan als hij zich voordoet? Beetje dom om dat dan op een forum rond te gaan bazuine inderdaad.. K hoop dat ze em flink op ze klote geve
Oud 26-04-2004, 22:18
USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
AGH schreef op 26-04-2004 @ 18:18 :
Maar dan moet ik mijn naam en adres opgeven en ik ben bang dat Derksen me dan thuis op komt zoeken……

Ik heb mijn kruistocht trouwens al redelijk opgegeven, want als voetbalsupporter heb je toch al een naam.
Wij kunnen niets meer fout doen en als men weet dat je er ´één van de harde kern´ bent.......!!!!
Nee, alleen Marokkanen mogen op het veld lopen en reclameborden vernielen.
Dat is feesten.
Wij zijn beesten.
Hoe hebben die lui dat voor elkaar gekregen? Als het die Maroc boys lukt, dan is het voor f-side toch een eitje, maar die zie je niet op het veld.

Maar wat me opviel in de media, bijna geen aandacht, dat er nu zelfs in ArenA supporters het veld opkomen.

Wat hier iets op aansluit is het volgende

Wat ik een leuke actie van Utrecht vond een tijdje terug, ze hadden een spandoek met de tekst:
Was ons stadion maar een moskee, dan betaalde de gemeente wél mee!
Het is misschien iets overtrokken, maar er zit wél een kern van waarheid in.
Oud 26-04-2004, 22:29
Verwijderd
Ze lieten op tv zien hoe het kon gebeuren. Er zijn een aantal extra tribunes neergezet in de Arena. Als je daar over de reling gaa klimmen, er aan gaat hangen, is het maar 1,5 meter hoog. Die sprong kan je wagen. Dan zit je in de gracht waar een trap omhoog naar het veld is.

Appeltje eitje dus
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 13:55
S.C. Feijenoord
Citaat:
Zlatani10 schreef op 26-04-2004 @ 22:21 :
Is die gast echt zo bikkel dan als hij zich voordoet? Beetje dom om dat dan op een forum rond te gaan bazuine inderdaad.. K hoop dat ze em flink op ze klote geve
Eén supporter heeft zich zelf aangegeven nadat zijn naam op meerdere sites bekend was. Of dit M&F was weet ik niet, maar van M&F waren zelfs z'n telefoonnummer en adres bekend.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 14:03
S.C. Feijenoord
Over de incidenten in de Arena bij de Macros profs is het haast bijna lachwekkend hoe nu de pers reageerden.

Normaliter, weten ze niet hoevaak ze het woord 'hooligans' en dergelijke in een artikel moeten verwerken, en nu waren het 'temperamentvolle' en 'enthousiaste' supporters.

Ben wel benieuwd, of ik ook zo wordt omschreven als ik ooit met een stukje reclamebord in me handen een pirouette draai op de middenstip.

Denk ook wel dat we met het bestraffen van supporters die stickers plakken op de spelersbus van de tegenpartij of supporters die hun eigen spelersbus bekogelen met eieren, hier in Nederland we de goede weg op gaan. Het is wachten op de broodnodige voetbalwet die dergelijke lieden dan meteen uit de maatschappij verwijderen voor langere periode!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 21:29
AGH
AGH is offline
Ik ben blij dat er inderdaad in sommige stadions nog spandoeken hangen.
Eigenlijk pleit ik ook voor een spandoek bij de KNVB.
´KNVB tegen racisme.´
Niet dat de KNVB criminaliseert, want we zijn natuurlijk criminelen.
Ik verwacht binnenkort lijfstraffen.

Afgelopen vrijdag was het in Apeldoorn wederom raak.
Een groot deel van de harde kern van Go Ahead komt, zoals bekend, uit Apeldoorn, waaronder ook ondergetekende. Omdat AGOVV een groep heeft gevormd met oudere jongens die normaliter bij andere clubs rondlopen (of rond gelopen hebben), leeft deze wedstrijd ook in Deventer.
Voorafgaand aan het duel verzameld zich een groep van circa 100 man zich in een café in Apeldoorn, waaronder ook jongens uit Apeldoorn mét kaartjes voor de wedstrijd.
Volgens de kranten gedroegen de personen zich hier heel lastig.
Het café moet op last van de politie gesloten worden en vervolgens maakt men zich schuldig aan wildplassen, bier drinken op straat en klinken er grove teksten!!
Dit verzin ik overigens niet…..!!!! Dit heeft letterlijk in de regionale dagbladen gestaan.
De groep wordt ingesloten door de M.E., een groep van 20 (waaronder wederom ondergetekende) weet te ontkomen en de overgebleven groep wordt teruggestuurd naar Deventer. Dus ook zo´n kleine twintig personen uit Apeldoorn met kaartjes voor de wedstrijd!!
Er vormen zich nog drie groepen, waarvan een groep oude garde uit Deventer al vrij snel ook wordt ingesloten en wordt teruggestuurd.
Een groep jonge jongens uit Deventer krijgt het aan de stok met Turken en Marokkanen, waarbij één jongen wordt neergestoken.
De politie gooit het op een uit de hand gelopen vechtpartij.
Later die avond krijgt een overgebleven groep Apeldoornse Eagles supporters het aan de stok met een Molukkers die voor hun stad Apeldoorn op willen komen.
Er volgt een confrontatie waarbij één Eaglessupporter een fietsketting gebruikt.
De politie gooit het op een veldslag in de binnenstad, een knap staaltje voetbalvandalisme.
Nu vraag ik me af waar het verschil in zit.
Wat is voetbalgeweld en wat niet…….

Als je dertien keer door dezelfde persoon wordt verkracht ben je veertig jaar aan het procederen om de verkrachter een straatverbod te geven.
Voor een voetbalsupporter is het drinken van een biertje en wildplassend ´godverdomme´ roepen genoeg om iemand uit zijn eigen woonplaats te verbannen.
Kennelijk is voetbalgeweld erger dan straatgeweld, wat een zege moet zijn voor de mensheid die nu niet meer naar het voetbal durft maar nog wel over straat durft te lopen.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 21:31
AGH
AGH is offline
Citaat:
S.C. Feijenoord schreef op 27-04-2004 @ 14:55 :
Eén supporter heeft zich zelf aangegeven nadat zijn naam op meerdere sites bekend was. Of dit M&F was weet ik niet, maar van M&F waren zelfs z'n telefoonnummer en adres bekend.
Krijgt hij ook een onderduik adres in Amerika?

Ik ken nog iemand van Chelsea die daar woont en erg eenzaam is zonder zijn vrienden.....
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Bazz schreef op 18-04-2004 @ 13:39 :

Ik vind het zelf wel terecht, zodra dit soort dingen gebeuren kan je de sport op het dodenlijstje zetten
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 15:39
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Jong Ajax - Jong Feyenoord
Het optreden van Van Persie tijdens de wedstrijd Jong Ajax - Jong Feyenoord, waar de Rotterdamse spelers werden belaagd door Amsterdamse raddraaiers, gaf de doorslag voor Arsenal. Van Persie werd tijdens de wedstrijd uitgescholden, met bier overgoten en liep klappen op. De Engelse club was zeer onder de indruk van de manier waarop de speler omging met de situatie.

Hebbe ze en Feyenoorders gebutst.. en uiteindelijk ook indirect P$V gedisst.. en zichzelf voor lul gezet.. Maar Feyenoord heeft er wel geld door verdiend.. Wat is het toch allemaal dubbel..
Oud 28-04-2004, 18:43
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Hoezo zet Feyenoord zichzelf lul dan?
Omdat hij niet ligt bij de club verkopen ze hem dan zet je jezelf toch niet voor lul als club zijnde?
Oud 28-04-2004, 19:24
nickèsz
nickèsz is offline
@AGH!! de agovv supporters vereniging heeft een brief gestuurd naar de de a´doornse courant over de berichtgeving etc.

en ajax 2 krijgt 3 punten mindering en 15000€ boete (voorstel van KNVB)
Oud 28-04-2004, 22:52
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 28-04-2004 @ 19:43 :
Hoezo zet Feyenoord zichzelf lul dan?
Omdat hij niet ligt bij de club verkopen ze hem dan zet je jezelf toch niet voor lul als club zijnde?
Sorry.. k heb het een beetje krom geschreve daar allemaal.. k bedoelde P$V ermee
Oud 28-04-2004, 22:58
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Zlatani10 schreef op 28-04-2004 @ 23:52 :
Sorry.. k heb het een beetje krom geschreve daar allemaal.. k bedoelde P$V ermee
Oud 28-04-2004, 23:45
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Citaat:
nickèsz schreef op 28-04-2004 @ 20:24 :
@AGH!! de agovv supporters vereniging heeft een brief gestuurd naar de de a´doornse courant over de berichtgeving etc.

en ajax 2 krijgt 3 punten mindering en 15000€ boete (voorstel van KNVB)
De ajaxspelers moeten juist 3 punten extra krijgen Ze hebben de feyenoorders juist beschermd
Oud 29-04-2004, 22:47
USPalermo
USPalermo is offline
Vind de straf van de KNVB behoorlijk laag.
15.000 euro, dat kan Ajax toch geen reet uitmaken.
3 punten in mindering voor de beloften, like someone cares in A'dam.

Dit soort geintjes moet je niet in een andere stad in NL uitvoeren, dan heb je echt dikke problemen.

Voor het afsteken van een aantal fakkels kun je een boete verwachten van 5 á 10 duizend euro.

Voor het aanvallen van spelers, het afsteken van fakkels, het betreden van het speelveld, krijg je 3 puntjes in mindering en 15 duizend euro boete, ZWAAR BELACHELIJK!
Oud 30-04-2004, 02:25
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 29-04-2004 @ 23:47 :

Dit soort geintjes moet je niet in een andere stad in NL uitvoeren, dan heb je echt dikke problemen.

Voor het afsteken van een aantal fakkels kun je een boete verwachten van 5 á 10 duizend euro.

Voor het aanvallen van spelers, het afsteken van fakkels, het betreden van het speelveld, krijg je 3 puntjes in mindering en 15 duizend euro boete, ZWAAR BELACHELIJK!
Hoort dit niet in de iedereen in de media is voor ajax-topic? of moet het in het iedereen die dat is is gewoon relaxed-topic? sorry voor de overlast.. k ben beetje lam..
Oud 30-04-2004, 10:22
AGH
AGH is offline
Citaat:
nickèsz schreef op 28-04-2004 @ 20:24 :
Dat heeft dan aardig geholpen....
Al een week lang bericht de Apeldoornse Courant over de enorme veldslag, de bloeddorstige hooligans die zijn teruggestuurd en honderden fietskettingen.
Als je nu met je Eagles shirtje over de Hoofdstraat loopt duikt heel winkelend Apeldoorn een winkel in uit angst voor massale slachtpartijen.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 20:54
ajacied 4 evah
ajacied 4 evah is offline
Citaat:

tuurlijk maken die 3 punten uit!! lopen ze het kampioensschap mis en dat betekend geen plaatsing voor de Amstel Cup
2 seizoenen geleden hadden ze ook bijna europees voetbal
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 21:04
mrhanky
mrhanky is offline
Citaat:
ajacied 4 evah schreef op 30-04-2004 @ 21:54 :
tuurlijk maken die 3 punten uit!! lopen ze het kampioensschap mis en dat betekend geen plaatsing voor de Amstel Cup
ten 1e. als ze gewoon winnen maandag van jong heerenveen thuis blijft ajax op de 1e plek incl. puntenmindering.

en ten 2e. volgens mij gaat de winnaar van de amstelmaltcup naar de amstelcup, en niet de winnaar van de beloftecompetitie
Oud 30-04-2004, 21:06
ajacied 4 evah
ajacied 4 evah is offline
Citaat:
mrhanky schreef op 30-04-2004 @ 22:04 :
ten 1e. als ze gewoon winnen maandag van jong heerenveen thuis blijft ajax op de 1e plek incl. puntenmindering.

en ten 2e. volgens mij gaat de winnaar van de amstelmaltcup naar de amstelcup, en niet de winnaar van de beloftecompetitie
ook goed
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 21:19
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
ajacied 4 evah schreef op 30-04-2004 @ 22:06 :
ook goed
Irritant ventje bent jij zeg!
Oud 30-04-2004, 21:58
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 30-04-2004 @ 22:19 :
Irritant ventje bent jij zeg!
Evah klinkt nogal haags idd
Oud 30-04-2004, 22:14
ZlatanSuperJood
Citaat:

Beide
Oud 02-05-2004, 11:02
AGH
AGH is offline
Citaat:
ajacied 4 evah schreef op 30-04-2004 @ 21:54 :
Ajax 2 is toch dat elftal wat keer op keer thuis mocht spelen tegen één of ander lampionnenelftal????

Plaatsing of geen plaatsing, die klaplopers komen er wel.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 21:37
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:

Nou nou nou... De rellen van NEC in de wedstrijd tegen Wisla Krakow, inclusief alle molestaties, bedreigingen en verwondingen hebben ook maar 16.000 euro boete opgeleverd en dat was van de UEFA... Zo gek is de boete dus niet eens. En bij deze rel is de scheidsrechter niet betrokken geraakt, speelt ook mee...
Oud 03-05-2004, 08:19
number9
number9 is offline
Citaat:

Zo wel de kampioen als de winnaar van de Amstel Malt Cup mogen naar de "echte" Amstel Cup
Oud 03-05-2004, 09:31
ZlatanSuperJood
Citaat:
number9 schreef op 03-05-2004 @ 09:19 :
Zo wel de kampioen als de winnaar van de Amstel Malt Cup mogen naar de "echte" Amstel Cup
Zoals ik al zei
Oud 03-05-2004, 09:39
USPalermo
USPalermo is offline
Denk je nu echt dat er ook maar 1 Ajax'supporter' is die het dan ook maar iets kan uitmaken dat Ajax 2 wel of niet kampioen wordt. Ga nu niet allemaal reageren van: "ik vind het echt heel jammer dat ze geen kampioen zijn geworden".

Als je nu echt eens een keer een 'straf' had willen uitdelen, had je Ajax 1, 3 punt aftrek moeten geven.
En dan meteen bij het uitspreken van de staf het volgende mededelen:
1-Bij 'rellen' bij welk elftal van de desbetreffende club dan ook, worden punten in mindering gebracht bij het 1e elftal.
2-Bij 'rellen' bij welk elftal van de desbetreffende club dan ook, worden in beginsel 3 punten in mindering gebracht.

En wat betreft die geldboete, dat is toch om te lachen, daar pak je Ajax echt niet mee. Dat is een 'zakgeld' bedrag.
Oud 03-05-2004, 11:16
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 03-05-2004 @ 10:39 :
Denk je nu echt dat er ook maar 1 Ajax'supporter' is die het dan ook maar iets kan uitmaken dat Ajax 2 wel of niet kampioen wordt. Ga nu niet allemaal reageren van: "ik vind het echt heel jammer dat ze geen kampioen zijn geworden".

Als je nu echt eens een keer een 'straf' had willen uitdelen, had je Ajax 1, 3 punt aftrek moeten geven.
En dan meteen bij het uitspreken van de staf het volgende mededelen:
1-Bij 'rellen' bij welk elftal van de desbetreffende club dan ook, worden punten in mindering gebracht bij het 1e elftal.
2-Bij 'rellen' bij welk elftal van de desbetreffende club dan ook, worden in beginsel 3 punten in mindering gebracht.

En wat betreft die geldboete, dat is toch om te lachen, daar pak je Ajax echt niet mee. Dat is een 'zakgeld' bedrag.
Ajax 1 heeft er niets mee te maken en die 15.000 is best veel...
Oud 03-05-2004, 11:20
ZlatanSuperJood
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-05-2004 @ 12:16 :
Ajax 1 heeft er niets mee te maken en die 15.000 is best veel...
Helemaal mee eens
Oud 03-05-2004, 12:02
mrhanky
mrhanky is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 03-05-2004 @ 10:39 :
ze kunnen nog steeds kampioen worden. Ze staan door de punten aftrek nu 2 punten achter op nr. 1 heerenveen waar ze vanavond tegen spelen. Dus er is nog niets beslist daar.
Oud 03-05-2004, 12:09
USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
ZlatanSuperJood schreef op 03-05-2004 @ 12:20 :
Helemaal mee eens
De scheiding tussen Ajax 1 en Ajax 2 is i.d.d. moeilijk aan te brengen. Maar als je vind dat Ajax 1 niet getroffen mag worden door deze 'rellen'. Dan vind ik dat spelers van Ajax 1 ook NOOIT meer mee mogen doen bij Ajax 2. En dan mag prijzengeld en sponsorgeld dat Ajax 1 binnenhaald, ook niet aan spelers van het 2e worden uitgegeven als salaris.

Wat ik probeer te zeggen is dat het héél makkelijk is om het argument(Ajax 1 heeft er niets mee te maken) aan te halen, maar het gaat simpelweg niet op.

Ajax 1 is het uithangbord van de vereniging, je treft nu alleen de jongens van het 2e en NIET de gozers die dit soort dingetjes doen. Dán had je Ajax 1 moeten straffen en een 'echte' boete moeten geven.
Oud 03-05-2004, 12:11
USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
mrhanky schreef op 03-05-2004 @ 13:02 :
ze kunnen nog steeds kampioen worden. Ze staan door de punten aftrek nu 2 punten achter op nr. 1 heerenveen waar ze vanavond tegen spelen. Dus er is nog niets beslist daar.
Punten aftrek voor het 2e vind ik overigens maar een symbolische straf.
Oud 03-05-2004, 12:22
nickèsz
nickèsz is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 03-05-2004 @ 13:09 :
De scheiding tussen Ajax 1 en Ajax 2 is i.d.d. moeilijk aan te brengen. Maar als je vind dat Ajax 1 niet getroffen mag worden door deze 'rellen'. Dan vind ik dat spelers van Ajax 1 ook NOOIT meer mee mogen doen bij Ajax 2. En dan mag prijzengeld en sponsorgeld dat Ajax 1 binnenhaald, ook niet aan spelers van het 2e worden uitgegeven als salaris.

Wat ik probeer te zeggen is dat het héél makkelijk is om het argument(Ajax 1 heeft er niets mee te maken) aan te halen, maar het gaat simpelweg niet op.

Ajax 1 is het uithangbord van de vereniging, je treft nu alleen de jongens van het 2e en NIET de gozers die dit soort dingetjes doen. Dán had je Ajax 1 moeten straffen en een 'echte' boete moeten geven.
je doet net alsof ajax de enige club is waar vaak spelers uit het 1e met het 2e meedoen
Reageren

Regels voor berichten