![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat was de quiz ´deze speler voetbalt bij Real Madrid, wie is dit?´ Het was Beckham die zijn geheime wapen liet zien. |
![]() |
||
Citaat:
Ik kan niet tegen die druk. Ik stond er wel, maar er kwam niets uit!! Echt niet!!! |
![]() |
||
Citaat:
Wat is probeerde duidelijk te maken is, dat politici en bestuurders vaak het voorbeeld Engeland aanhalen. Ik durf een heel eind mee te gaan met die politici wat betreft de positieve kanten van het Engelse beleid. Zo is de voetbalwet in Engeland positief te noemen. Verder is het in en om de PL rustig. Allemaal punten waar de politici mee kunnen scoren. Politici vertellen helaas niet het hele verhaal. Wat ik aan wil geven is, dat er in Engeland ook best iets anders aan de gang is. Zo weten we b.v. dat het er in de 1st division en 2e division in Engeland anders aan toe gaat. De reportage is natuurlijk(net als in Nederland) deels op senatie berust. Maar laat dingen zien die je in de Nederlandse competities niet meer meemaakt. Pubs die vernielt worden, vechtpartijen in binnensteden. Het gebeurt hier nog wel, maar steeds minder. Verder weten we dat er in Engeland pogingen gedaan worden om undercover te gaan in 'het wereldje'. Er zijn verhalen bekend van agenten die 'het wereldje' te mooi vonden, en erin zijn blijven hangen. De politici verbloemen de situatie in Engeland, of ze zijn onwetend of ze vertellen bewust niet de gehele situatie. En natuurlijk gebeurt er in Nederland nog genoeg om het 'leuk' te houden. Maar het strenge 'combi' beleid, voorkomt al een hele hoop problemen...
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Mensen die nooit een wedstrijd bezocht hebben, gaan nu even vertellen wat er allemaal aan de hand is in Nederland. Nu deugt het stadionverbod niet, moet er een irisscan komen, moeten er vingerafdrukken afgenomen worden bij een aanvraag van een seizoenskaart, en weet ik welke onzin ze nog meer roepen. Maar deze mensen gaan wel voorbij aan het feit, dat meerendeel van de ongeregelheden zich buiten het stadion afspelen. Dus harstikke leuk dat we over 10 jaar met z'n alle 1200 euro neerleggen voor seizoenkaart van een club met een stadion dat lijkt op Fort Knox, maar of we daarmee het probleem verholpen hebben? Ik geloof er niet veel van... |
![]() |
||
Citaat:
Gelukkig heeft iedereen dit gisteren avond kunnen zien. Zoals Johan Derksen in VI gisteravond zei: laten we profiteren van het feit dat politici nu willen scoren met het aanpakken van voetbalvandalisme. Ik hoop alleen, dat men hiervoor mensen aanstellen die er 'verstand' van hebben, anders loopt het uit op een situatie die SCF net schetst.
||
![]() |
Citaat:
En dat de hectiek nu ineens weer toeneemt en de meest extreme oplossingen worden bedacht, is niet meer dan logisch gezien de aanleiding. Niet dat het allemaal even goed is, maar ik had niet anders verwacht. Of dat soort maatregelen echt helpen, een scan, vingerafdrukken, nee dat geloof ik ook niet. Maar waarom zou je als EU niet kijken welke landen een redelijk succesvol beleid voeren, en dat voor een deel overnemen? In Engeland en Duitsland lopen relatief net zoveel debielen rond als bij ons, dus dat het daar in ieder geval binnen de stadions wel lukt kan daar niet aan liggen. Ook al is het maar een klein deeltje van het probleem, als je daarmee ook maar een grote rel kan voorkomen (met een gezond en realistisch beleid) is het toch al geslaagd? Buiten het stadion is het een taak van de politie en regering zelf om te zorgen dat zulke ongeregeldheden niet voorkomen. En laten we inderdaad mensen aanstellen die echt verstand hebben van dit probleem, of in ieder geval van het voetbal. Zoals ze bij de KNVB ook eens zouden moeten doen...
||
Citaat:
Maar kom niet in Oost-Duitsland, waar daar wordt nog wel degelijk gevochten. Bovendien heeft de politie het in Duitsland ook niet echt onder controle, want steeds vaker duiken daar de geplande confrontaties (10 vs 10) op in een afgelegen buitenwijk. Ik denk dat Duitsland vooral weinig met voetbalgeweld te maken heeft door het fanatisme voor extreemrechts, extreemlinks en geweld rondom het Duitse elftal. Die jongens komen alleen tezamen tijdens het nationale elftal. Ik denk dat de binding met de natie sterker is dan de binding met je plaats van herkomst, iets wat in Nederland juist omgekeerd is. Eerlijkheidshalve gebied mij te zeggen dat, de enige rellen die ik in Duitsland heb gezien, waren tijdens wedstrijden waar Nederlanders bij betrokken waren. We zijn ooit met twee bussen naar Duitsland – Nederland geweest (waar we overigens ook nog Twente troffen….) en hebben een keer met een delegatie onze toenmalige vrienden van Lissabon bezocht tijdens het Champions League duel in Leverkussen. In Duitsland leeft het niet en ik moet zeggen dat de sfeer me er ook niet echt aanstaat. Volwassen mannen in spijkerjasjes die helemaal onder de plaatjes zitten, meer mensen die staan te eten dan dat ze voetbal kijken, gezelligheid die absoluut geen tijd kent. Wel leuk om zo af en toe te bekijken, maar niet om deel vanuit te maken. |
![]() |
||
Citaat:
We zijn snel geneigd om te zeggen: ´Dat valt allemaal wel mee! Zo moet je het niet bekijken!´ Ja maar….dat is anders!´ Ondanks het enorme toezicht van politie heeft ´onze groep´ het toch zeer regelmatig voor elkaar te krijgen om andere groepen te treffen. De politie Deventer is er maar wat trots op om aan te geven dat zij 3e staan in de officiële rangschikking van politiekorpsen die voetbalgeweld in de tang moeten houden. Het liefst schreeuwen ze het dagelijks van de daken, die daken waar ze normaliter staan te filmen en waar ze de telefoons aftappen. Wij kennen ook de undercover agenten die een groep aan flarden kunnen scheuren, wellicht niet zo officieel als in Engeland (al ken ik verhalen van grote clubs die ze wel hebben gehad), maar dan wel in de vorm van beloningen. Mij is ook wel eens een fikse beloning geboden om informatie door te sluizen naar de politie, bovendien zou een eventuele straf voor ongeregeldheden waar ik van werd verdacht dan ook buiten beschouwing blijven. Ik denk dat men in Nederland stukken verder is als in Engeland. Nergens ken ik zo´n willekeurig beleid als het beleid omtrent voetbalvandalisme. Nergens mag je zomaar opgepakt worden, tenzij je voetbalsupporter bent. Toch wil ik niet beweren dat men het in Nederland onder controle heeft. Nu vind ik dat ook niet per direct nodig, want het voetbalgebeuren intrigeert mij nog wel. Toch moeten we er voor waken dat we niet te snel zeggen dat er helemaal niets meer gebeurt. Want ook de afgelopen jaren heb ik nog ongeregeldheden in binnensteden gezien, terwijl we onder permanent toezicht stonden van agenten. Focus je voor de volle 100% op één groep en je verliest de ander uit het oog. Zo kunnen wij bij uitwedstrijden nog wel eens onze relletjes meepakken. Je hebt gelijk, het geweld damt wel degelijk in maar verdwijnt niet. Er gebeurt nog ontzettend veel wat niet in de media verschijnt en daarom ben ik het ook niet eens met het geblaat van het grote publiek. Nu moet ik wel zeggen dat een klein incident tegenwoordig al een grote zege is, maar dat er nog kleinschalige dingetjes gebeuren is een feit. De belastingbetalende, honduitlatende, krantlezende, modelburger roept alleen dat er wekelijks iets gebeurt. Iets wat misschien wel waar is, maar iets wat hij in elk geval nooit kan weten. |
![]() |
||
Citaat:
Opvallend dat, wanneer je tegen een boom staat te zeiken, je binnen drie dagen een aangetekend stadionverbod van de KNVB in je handen hebt en dat wanneer er iets is gebeurt wat ze niet hebben weten te voorkomen ze ineens ontzettend onschuldig zijn. Dan gaan ze ineens niet over het voetbalbeleid, dan is het ineens een zaak van Ajax en dan geven zij niet thuis. Iets wat ze misschien vaker zouden moeten doen! Waar ik alleen weer bang voor ben is de enorme hetze die nu weer ontstaat, waardoor straks weer talloze, onschuldige voetbalsupporters de dupe zijn van ´scoren´ bij het volk. Je kent ze wel, de plaatselijke josti´s. Zonder enig verstand of flauw benul van de wereld reizen zij hun favoriete club achterna. Spugend en slissend moedigen zij hun club toe en laten ze bittere tranen vallen bij elke corner voor de tegenpartij. Als je tegen ze roept dat hun favoriete club een ´rotclub´ is, schiet ze dat écht in het verkeerde keelgat. Deze mensen doen geen vlieg kwaad, behalve dat ze oerdom zijn. Iedereen haat ze, maar ik respect voor deze mongolide mensen die hun club altijd en overal achterna reizen. Ze zijn geen goede reclame voor je hooliganleger, maar ik heb persoonlijk liever een mongool die gaat dan een stoere, bikkelharde thuisblijver. Ik maak graag een praatje met alle rangen en standen binnen de supporterswereld en dus ook met de gewone supporters, de stumpers, de stadionverboden, de supportersvrouwen, de bejaarden en de mongolen. Zie ik totaal geen gevaar in. Totdat ik erachter ben gekomen dat stoere beveiligingsmensen binnen de club deze mongolen sterk onder druk zetten, tot aan huilend toe, om bij andere supporters informatie te winnen. Dat mensen zich zo laten verlagen was nog nooit bij me opgekomen en ik vind het typerend voor de manier waarop men op dit moment met voetbalgeweld om gaat. Dat prominente leden van een harde kern gewoon permanent in de gaten gehouden worden is toch belachelijk? Wat kost zoiets wel niet?!!!! Dat een rechercheur gewoon een fulltime baan heeft aan een club waar amper 4.000 man op de tribune zit is toch volslagen ridicuul? Nederland kennende ben ik ontzettend bang voor die voetbalwet, die waarschijnlijk heel veel koppen zal laten rollen. Nederland, het land van tolerantie en gelijkheid. Maar ik denk dat die nieuwe voetbalwet het verziekt voor ¾ van de goedwillende hooligans! |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik heb mijn kruistocht trouwens al redelijk opgegeven, want als voetbalsupporter heb je toch al een naam. Wij kunnen niets meer fout doen en als men weet dat je er ´één van de harde kern´ bent.......!!!! Nee, alleen Marokkanen mogen op het veld lopen en reclameborden vernielen. Dat is feesten. Wij zijn beesten. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maar wat me opviel in de media, bijna geen aandacht, dat er nu zelfs in ArenA supporters het veld opkomen. Wat hier iets op aansluit is het volgende Wat ik een leuke actie van Utrecht vond een tijdje terug, ze hadden een spandoek met de tekst: Was ons stadion maar een moskee, dan betaalde de gemeente wél mee! Het is misschien iets overtrokken, maar er zit wél een kern van waarheid in.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik ken nog iemand van Chelsea die daar woont en erg eenzaam is zonder zijn vrienden..... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Al een week lang bericht de Apeldoornse Courant over de enorme veldslag, de bloeddorstige hooligans die zijn teruggestuurd en honderden fietskettingen. Als je nu met je Eagles shirtje over de Hoofdstraat loopt duikt heel winkelend Apeldoorn een winkel in uit angst voor massale slachtpartijen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() 2 seizoenen geleden hadden ze ook bijna europees voetbal ![]() |
![]() |
||
Citaat:
en ten 2e. volgens mij gaat de winnaar van de amstelmaltcup naar de amstelcup, en niet de winnaar van de beloftecompetitie
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Plaatsing of geen plaatsing, die klaplopers komen er wel. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Wat ik probeer te zeggen is dat het héél makkelijk is om het argument(Ajax 1 heeft er niets mee te maken) aan te halen, maar het gaat simpelweg niet op. Ajax 1 is het uithangbord van de vereniging, je treft nu alleen de jongens van het 2e en NIET de gozers die dit soort dingetjes doen. Dán had je Ajax 1 moeten straffen en een 'echte' boete moeten geven.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|