Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2004, 09:03
Cinamon
Cinamon is offline
6-7 dagen
de eerste 3 zijn hevig, de rest zwakt het zeg maar af tot niks
Oud 20-04-2004, 09:26
Verwijderd
Citaat:
kleineghcdraak schreef op 19-04-2004 @ 18:45 :
Om eerlijk te zijn ben ik niet lastig als ik ongesteld ben ondanks de pijn, hoe zit dat bij jullie?
Ik ook niet, ik ben altijd heel opgewekt. Vooral de dag ervoor ben ik wat suffig, een de eerste dag van m'n menstruatie heb ik altijd ineens super veel energie
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 09:46
Verwijderd
Citaat:
Om eerlijk te zijn ben ik niet lastig als ik ongesteld ben ondanks de pijn, hoe zit dat bij jullie?

ik wel, als ik echt pijn heb dan merk je dat aan mijn gedrag, dan word ik er chagrijnig van, en dienen mensen met gezeur ver van mij vandaan te blijven, want dan kan ik echt een hel zijn voor die mensen.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 09:50
alguien
alguien is offline
Meestal een dag of 4-5. Ik ben niet echt chagrijnig, maar ik krijg wel altijd zin in chocola en junkfood. Ik heb ook niet echt last van kramp ofzo, soms de eerste dag, maar verder eigenlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 12:10
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
ongeveer 5 dagen. De eerste dag is altijd heel erg. Dan krijg ik hele erge krampen in m'n buik en word ik misselijk en duizelig en moet ik in bed blijven liggen omdat ik anders omval
Als ik toch thuis ben is dat niet zo erg, maar ik heb 't ook een paar keer op school gehad, en toen moest m'n lerares me uit het lokaal slepen zodat ik naar huis kon.
Oud 20-04-2004, 15:08
Arwyn
Arwyn is offline
6 dagen ongeveer... Verschilt wel eens. 3 dagen behoorlijk 2 normaal en nog een dag (of 2) weinig.
Ik voel me de eerste dag meestal behoorlijk beroerd en heel soms de tweede dag ook nog. Maar meestal is dat dan wel over (gelukkig!).
Ik wordt er op zich niet echt sjagrijnig van. Maar m'n vriend heeft nog wel eens de neiging om vooral de eerste dag even extra irritant te doen... (expres, zegt-ie zelf. Ik heb het niet verzonnen). Da's dan wel weer minder, maar behalve de buikpijn kan ik er best mme leven (als er genoeg chocola in huis is dan )
Oud 20-04-2004, 17:37
dream-on3
dream-on3 is offline
ongeveer 4 dagen....
waarin 2 dagen hevig, en daarna 1 a 2 dag(en) afzwakken tot niks..

(en ik voel niet echt wat)
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 17:41
phensicske
phensicske is offline
Vier dagen of zo. Ervoor en erna lichtjes en de eerste twee dagen heb ik verschrikkelijk veel pijn.

(alhoewel dit soms al minder is )
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 18:01
Balance
Balance is offline
Met pil: 5 dagen. 1e normaal, 2e heftig, rest licht.
Soms rugpijn.

Zonder pil: 7 dagen. 2 dagen heftig, 1 normaal, rest licht.
Altijd rugpijn, vaak buikpijn.
Oud 20-04-2004, 18:21
pure_evil
pure_evil is offline
met pil: 5 dagen, waarvan 3 hevig en de rest heel licht

zonder pil: 7 dagen, 5 heeeeeeeel hevig (als in super tampons en maandverband is voor twee uur net genoeg) en dan 2 daagjes nog redelijk veel.
Oud 20-04-2004, 18:32
Sitia
Sitia is offline
Citaat:
Konijn schreef op 19-04-2004 @ 15:45 :
Ongeveer 5 dagen écht. De dag ervoor en erna heel lichtjes.
Maar de dagen zelf heel erg hevig, zowel qua bloeden als qua buikpijn, rugpijn, chagarijnig zijn etc.
Ik slik btw de pil, wat het allemaal al iets minder heeft gemaakt, het was nog erger.
Oud 20-04-2004, 18:51
kleinedraak
Hebben mensen hiero ook last van hun benen? Als ik ongesteld ben kan ik dus echt niet lang lopen want dan wordt ik echt lam in mijn benen enzo. Soms heb ik het gevoel erdoor heen te zakken. Ook moet ik vaker poepen als ik ongesteld ben, ik denk dat de krampen ook de darmsamentrekkingen stimuleren, andere mensen hier ervaring mee?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 18:55
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
kleineghcdraak schreef op 20-04-2004 @ 19:51 :
Hebben mensen hiero ook last van hun benen? Als ik ongesteld ben kan ik dus echt niet lang lopen want dan wordt ik echt lam in mijn benen enzo. Soms heb ik het gevoel erdoor heen te zakken. Ook moet ik vaker poepen als ik ongesteld ben, ik denk dat de krampen ook de darmsamentrekkingen stimuleren, andere mensen hier ervaring mee?
Ik heb vaak de dag ervoor en de eerste 2 dagen last van m'n benen. Ze worden dan best snel moe en krijg is nog sneller last van m'n knieeen als ik niet oppas.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 19:00
farrar-misty
farrar-misty is offline
niet zo snel achter elkaar en 7 8 dagen niet zo hevig met soms irritante pijn en vreeeeemde buien....
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 19:26
Souris
Souris is offline
meestal komt het rond de 20e dag van de maand.
ben niet aan de pil maar best wel regelmatig.
ik voel het gelijk wanneer het komt omdat ik dan buikpijn krijg.
dat hou ik de 1e 2 dagen en dan bloed ik veel.
na die dagen heb ik geen pijn meer en neemt het af
ben gemiddeld zo n 5 dagen ongesteld
Oud 20-04-2004, 19:29
Souris
Souris is offline
het is meestal wel te merken dat ik ongesteld ben.
huil dan sneller dan normaal.
en omdat ik pijn heb ben ik op die dagen vaak chaggow
Oud 20-04-2004, 20:18
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Het wisselt bij mij. De ene keer heb ik een zeurende buikpijn, waar ik dan vanzelf lamlendig van word, de andere keer heb ik een zwaar gevoel in mijn benen (dat is trouwens positief, als ik dan 's avonds ga trainen, train ik op de een of andere manier extra hard), nog een andere keer heb ik helemaal nergens last van.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 20:35
KiimmiieJ
KiimmiieJ is offline
Verschillend.. de ene keer heb ik het 3 dage en dan heel erg.. andere keer heb k het 5-6 dage en dan zijn de eerste 2 dage erg Maar bij beide gevallen krijg k echt hele erge pijn in me rug en dan bedoel k ook ECHT pijn dan doe k er gwn een kruik tegen aan maar dat helpt niet echt.. Weet iemand hoe dat komt en wat je er tege kan doen dat 't tenminste een btje minder pijn doet want ik heb er echt last van. thnx
Oud 20-04-2004, 22:05
Luna
Luna is offline
om de 4 weken ongeveer 4/5 dagen. Sinds ik gestopt ben met de pil wel wat onregelmatiger en zwaarder.
Oud 20-04-2004, 22:44
Emilia
Emilia is offline
De eerste dag was ik tot voor kort steevast (dus iedere maand ) zo ziek als een hond; buikpijn, brandende pijn in mijn onderrug, rillen, zweten, moeten overgeven en meer van dat moois. Bovendien verdraag ik geen pijnstillers en moet ik dus maar een dagje op mijn tanden bijten.
De laatste tijd gaat het beter. Gelukkig maar!
Mijn maandstonden duren gemiddeld 7 dagen, maar naar het einde toe natuurlijk minder hevig.
KiimmiieJ, die pijn in je rug zijn a.h.w. weeën (dat zegt mijn moeder altijd ) Als ik jou was, zou ik een pijnstiller nemen vanaf het moment dat je de pijn voelt opkomen en hem de eerste dag constant onderdrukken d.m.v. een pijnstiller. Mijn moeder heeft ook eens gezegd dat lijnzaadolie pijnlijke maandstonden verhelpt, maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd. Niet te veel denken aan de pijn, anders wordt het alleen maar erger.
Oud 21-04-2004, 21:54
Sigaklop
Sigaklop is offline
meestal 4 dagen :
dag 1 = licht
dag 2= zwaar
dag 3= zwaar
dag 4 = licht
Oud 22-04-2004, 17:02
KiimmiieJ
KiimmiieJ is offline
Citaat:
Emilia schreef op 20-04-2004 @ 23:44 :
De eerste dag was ik tot voor kort steevast (dus iedere maand ) zo ziek als een hond; buikpijn, brandende pijn in mijn onderrug, rillen, zweten, moeten overgeven en meer van dat moois. Bovendien verdraag ik geen pijnstillers en moet ik dus maar een dagje op mijn tanden bijten.
De laatste tijd gaat het beter. Gelukkig maar!
Mijn maandstonden duren gemiddeld 7 dagen, maar naar het einde toe natuurlijk minder hevig.
KiimmiieJ, die pijn in je rug zijn a.h.w. weeën (dat zegt mijn moeder altijd ) Als ik jou was, zou ik een pijnstiller nemen vanaf het moment dat je de pijn voelt opkomen en hem de eerste dag constant onderdrukken d.m.v. een pijnstiller. Mijn moeder heeft ook eens gezegd dat lijnzaadolie pijnlijke maandstonden verhelpt, maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd. Niet te veel denken aan de pijn, anders wordt het alleen maar erger.
Thnxxx K zal t probere
Oud 22-04-2004, 19:58
Tsu
Tsu is offline
Euhm ff denken, ik neem mijn laatste pil in op dinsdag, dan word ik altijd zaterdag pas ongesteld (heel soms zondag) en dan is het meestal dinsdag of woensdag weer over
Oud 22-04-2004, 20:06
Love: a passion
Love: a passion is offline
Duurt bij mij vaak wel 1,5 tot 2 week! Dan ben ik het ook echt spuugzat. De eerste dagen, dag 2-5 is het vrij veel en dan wordt het wel minder, maar nog steeds iets. Heel lastig is dat.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 20:16
Dith
Dith is offline
pil stopt op zaterdag en dan altijd vanaf donderdagavond ongesteld tot vrijdag, zaterdag is het dan ook helemaal over.

1 tot 2 dagen dus
Oud 22-04-2004, 22:04
Verwijderd
Geen pil. Ehm, vrij lang, 6 a 7 dagen met de eerste 3 a 4 vrij hevig en daarna eigenlijk nauwelijks, maar het blijft zo lang doorzeuren. De laatste tijd is het de eerste dag ook niet hevig maar daarna komt dat op...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 22:25
Ingemar
Ingemar is offline
6 á 7 dagen. Eerste 2, 3 dagen veel bloed en pijn in mijn benen (bij mijn liezen) en soms in mijjn handen en armen. 1ste dag veel buikpijn.
In de dagen daarna, wordt het gewoon steeds minder, to het over is, maar dan heb ik geen pijn meer ofzo.
Ik ben meestal erg verdrietig... Maar gaat daarna ook weer over hoor!
Oud 23-04-2004, 13:08
KiMZz
KiMZz is offline
Ik gebruik al bijna 3 jaar de pil, ben nu maar 4 dagen ongesteld: de eerste dag zwaar, de tweede dag iets minder zwaar en de laatste twee dagen bijna niets meer. Wel fijn, heb ook bijna nooit buikpijn. Maar k slik wel vaak de pil door.. Meestal tot t doosje leeg is (3 cyclussen dus) en dan een keer ongesteld...
Oud 23-04-2004, 13:35
Verwijderd
ik ben meestal 5 dagen ongesteld
de 1e 2 dagen het ergst dan heb ik echt supr buikpijn en leef ik op paracetemol en de rest van de tijd gaat t opzich wel
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 13:36
Fleurop
Fleurop is offline
Ik gebruik de pil, en ik menstrueer nu 5 dagen. Op dag 1, 4 en 5 ben ik 'licht' ongesteld, op dag 2 en 3 'normaal'.
Ik heb verder nergens last van, heel soms klein beetje buikpijn...maar dat gebeurd zelden.

Toen ik de pil nog niet gebruikte was ik 7 dagen ongesteld waarvan 3 á 4 heel hevig met veel buikpijn.

Lang leve de pil
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 16:05
jet
jet is offline
eerst was ik altijd 8-9 dagen ontzettend zwaar ongesteld. maar nu heb ik de pil gehaald, en is t nog maar 5 daagjes en veel lichter
Oud 23-04-2004, 17:39
marrel
marrel is offline
Ik ben nog heel onregelmatig ongesteld, afhankelijk van hoeveel tijd ertussen zit 5 tot 7 dagen. Het is zo weinig dat ik het beina iritant ga vinden. De eerste 2 dagen moet ik wel maandverband gebruiken. De kleinste tampon is nog te groot, doet enorm veel pijn als ie er weer uit moet zelfs als ik hem 9 uur laat zitten (k was een keer een dag naar het strand kon niet anders). Na 2 dagen heb ik aan een inlegkruisje genoeg maar die dingen zijn zo smal das wel minder
Oud 23-04-2004, 23:21
Dakota
Dakota is offline
Ik ben standaard 5 dagen ongesteld, ook standaard om de 30/31 dagen...

En als ik geen Naproxen slik moet ik zeker de 1e twee dagen plat liggen, anders gaat het mis. Ik ben niet aan de pil.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 23:24
lso
lso is offline
Ik ben acht dagen ongesteld...

weet niet hoe t komt maar heb eerste en derde dag heel veel last, vooral eerste dag, dan kan ik lijkbleek zien, moeten overgeven, heel koud hebben en zweten of net omgekeerd.. erge buikpijn hebben, beetje koorts en heel moe zijn...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten