![]() |
||
Citaat:
3) Een mes is evengoed een levensbedreigend wapen. Bovendien staat iemand die je met een mes kan bedreigen dusdanig dichtbij dat het voordeel van een vuurwapen over een mes wegvalt. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Het was geen zelfverdediging, dus hij is schuldig...
||
Citaat:
||
Citaat:
edit: on topic -> Waarom sommigen het ermee eens zijn? Misschien zegt dat iets over ons beleid, maargoed dat gaat weer offtopic ![]() Laatst gewijzigd op 24-04-2004 om 12:45. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar proberen iemand dood te schieten is iets anders dan iemand uit je huis trappen/slaan. Je schiet iemand gewoon niet dood omdat hij inbreekt. Natuurlijk, je kunt best zeggen dat een inbreker al zijn rechten verliest omdat hij inbreekt, geen mens meer is en dat je er alles mee mag doen wat je wilt, maar dan is voor mij de discussie teneinde. |
![]() |
||
Citaat:
maar als je zo iets doet vind ik dat je ALLE gevolgen moet gedragen, je weet ( althans denk ik) als inbreker dat je met een gemene Bouvier, een gewapende bewoner ( geweer kan maar een knuppel of de aanmaakpook van de kachel ook ) of een gestoorde agent die trigger-happy is kan tegenkomen. Een aantal jaar geleden werd er bij mij thuis ingebroken, jammer voor de inbreker dat we een gemene hond hadden ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar daar verschillen we teveel van mening van dus we kunnen wel door blijven gaan...
||
![]() |
Citaat:
Doch, ik trotseer deze geborneerde burgermentaliteit, en zeg je: je bent abuis, timbo. Jouw mening verschilt immers van de juiste (want door de ratio geschraagde) mening. Laat ik mijn didactische vermogens eens aanspreken: indien iemand in andermans huis inbreekt, begaat hij een onrechtmatigheid. Geëigende middelen mogen aangewend worden om te verhinderen, dat deze onrechtmatigheid voortduurt: aanwending van die middelen is, derhalve, rechtmatig inzoverre als zij nodig is ter opheffing van iets wat onrechtmatig is. Als, in een voorkomend geval, het noodzakelijk is, omdat bv. de inbreker niet reeds bij ontdekking op de vlucht slaat, om door middel van geweld aan de betreffende onrechtmatigheid een einde te maken, dan geldt dat geweld als rechtmatig, hoezeer ook geweld in abstracto onrechtmatig is. Het gebruik van geweld wordt alsdan als het ware gedekt, voorzover het valt binnen de sfeer van evenredig verweer tegen een onrechtmatigheid. Máár, indien méér geweld wordt gebruikt dan nodig is ter afwending der onrechtmatigheid, wordt dat geweld NIET meer gedekt, en is het, net als overig overbodig geweld, onrechtmatig. In dat geval is de inbreker degene aan wie dat onrechtmatige geweld wordt begaan, en heeft hij, net als ieder ander jegens wie onrechtmatig gehandeld wordt, aanspraak op schadevergoeding. Bovendien kan degene die jegens de inbreker het geweld aanwendde, voor dat deel ervan dat niet gedekt is, op grond van mishandeling vervolgd worden. Dat is rechtvaardig. Het zou slechts onrechtvaardig zijn, indien juist ware, dat overbodig, onnodig geweld, niet als vergrijp aangemerkt diende te worden. D'accord?
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
we verschillen van mening en als jij het verhaal van andere mensen uitgebreid nog een keer vertelt heeft het geen echte waarde meer...maar zoals ik al zei we verschillen teveel van mening ik vind dat je zo'n figuur goed mag bewerken, en dit gaat nergens heen het lijkt wel een Israel-Palestina topic. Voor mij is de kous af.
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar hier gaat het simpelweg om zinloos geweld en als jij daar achter staat, so be it, maar ik kan dat niet accepteren. Zinloos geweld -> schadevergoeding. Zo simpel is het! Je kunt simpelweg niet zeggen dat het inbreken een gat in je kop goedpraat.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||||
![]() |
Citaat:
![]() verder denk ik dat er hier een boel idioten die te veel naar films kijken rond lopen Citaat:
Citaat:
je hoeft een jongen ide snoepsteel ook geen stompen in zijn gezicht te verkopen en je hoeft een iemand helemaal niet het zieken huis in te slaan alleen omdat hij volgens jou iets doet wat fout is |
Advertentie |
|
![]() |
|
|