Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2004, 10:10
Retarded
Retarded is offline
Citaat:
Balance schreef op 25-04-2004 @ 00:42 :
nou, dat vind ik dan weer onzin. Idols is voor iedereen - wat voor type je ook bent - een geweldig grote opstap. Je kunt er enorm veel succes aan over houden, of alleen al naamsbekendheid. Nadien kun je, na enkele contractuele verplichtingen, alsnog gaan doen wat je wil, maar ben je wel honderd keer verder als dat je geweest was wanneer je niet aan Idols had meegedaan.
Meen je dit nou echt series?? Als er iets commercieel is, dan is het Idols wel... geen discussie over mogelijk. Dat de singles van de kandidaten hoog scoren heeft helemaal niets te maken met het nummer zelf, maar met de bekendheid die ze hebben opgebouwd in Nederland. De muziek is namelijk om te kotsen... Tell her Step right up prut van de bovenste plank.

Kurt Nilsen daarintegen verkoopt wel goed zonder dat mensen weten dat hij ook een Idolskandidaat is, maar She's so high klinkt gewoon lekker en durf ik ook muziek te noemen.

Ik quote even een header van een krantenstukje wat ik las:

''Idols, dat is niks kunnen en toch in de picture staan. Het is waardeloos.''
Oud 25-04-2004, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Retarded schreef op 25-04-2004 @ 11:10 :
Meen je dit nou echt series?? Als er iets commercieel is, dan is het Idols wel... geen discussie over mogelijk. Dat de singles van de kandidaten hoog scoren heeft helemaal niets te maken met het nummer zelf, maar met de bekendheid die ze hebben opgebouwd in Nederland. De muziek is namelijk om te kotsen... Tell her Step right up prut van de bovenste plank.

Kurt Nilsen daarintegen verkoopt wel goed zonder dat mensen weten dat hij ook een Idolskandidaat is, maar She's so high klinkt gewoon lekker en durf ik ook muziek te noemen.

Ik quote even een header van een krantenstukje wat ik las:

''Idols, dat is niks kunnen en toch in de picture staan. Het is waardeloos.''
ze zegt toch niet dat Idols niet commercieel is? En omdat er twee idols kandidaten van vorig jaar zijn die nu nummers maken die jij ontzettend slecht vindt, wil niet zeggen dat wat de kandidaten van dit jaar gaan maken ook meteen zo slecht is. Wacht eerst eens af wat het wordt zou ik zeggen..

En Kurt Nilsen werd pas bekend met She's so high nadat hij World Idol had gewonnen. Dus die bekendheid heeft hij zeker wel. En het is nog eens een cover ook..
Oud 25-04-2004, 11:19
Balance
Balance is offline
Citaat:
Retarded schreef op 25-04-2004 @ 11:10 :
Je hebt mij nergens zien ontkennen dat Idols niet commercieel is. Wat ik alleen probeerde te zeggen is dat de kandidaten er, hoe dan ook, gigantisch veel naamsbekendheid aan overhouden en veel meer aanbiedingen zullen krijgen dan dat ze zouden hebben wanneer ze níet aan Idols mee hadden gedaan. Dan waren ze nog onbekend en 'één van de velen' die een platencontract wilden.
Oud 25-04-2004, 11:56
Retarded
Retarded is offline
Citaat:
Balance schreef op 25-04-2004 @ 12:19 :
Je hebt mij nergens zien ontkennen dat Idols niet commercieel is. Wat ik alleen probeerde te zeggen is dat de kandidaten er, hoe dan ook, gigantisch veel naamsbekendheid aan overhouden en veel meer aanbiedingen zullen krijgen dan dat ze zouden hebben wanneer ze níet aan Idols mee hadden gedaan. Dan waren ze nog onbekend en 'één van de velen' die een platencontract wilden.
maar dat is nu het hele probleem.. ze krijgen naamsbekendheid zonder er ook maar iets voor hoeven te doen. Echte artiesten zijn jarenlang bezig met het opwerken in de muziekwereld, en dat is ook wel te merken aan de kwaliteit van hun muziek.
Oud 25-04-2004, 11:58
Sasz
Sasz is offline
iedereen zegt de hele tijd: boris zal wel winnen, maar ik hoop eigenlijk maud. als je dit denkt en gaat stemmen, stem je dan maar automatisch op boris, omdat ie toch wel gaat winnen?

ik stem gewoon op maud hoor!
Oud 25-04-2004, 12:08
levi's
levi's is offline
Ik stem ook op Maud hoor
Oud 25-04-2004, 12:47
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Voor mij boeit t echt helemaal nix wie er wint. De winnaar zit cker weten vast aan een contract waar jamai aan vastzit en gaat dus kutplaatjes maken en de 2e komt vast onder contract bij een een of andere snoepfabrikant, waarbij zijn of haar kartonnen beeld in elke supermarkt zal staan om het singeltje te verkopen....
Eigenlijk verw8 ik het meest van Marlies, ik denk dat zij wel écht zal doen wat ze wil. Irma maakt denk ik ook wel leuke nummers... (eig net als vorig jaar, dewi en hind zijn (op lange termijn) wel een stukje succesvoller dan die andere 2)
De strijd gaat er nou alleen nog maar om wie er afgezeken mag worden bij World Idols....
Oud 25-04-2004, 12:56
geen punt.
geen punt. is offline
Jippie, JK eruit. Ik heb het niet gezien (kijk het niet meer sinds Marlies en Irma eruit zijn), maar ik zag even die 9 optredens en Maud en JK klonken weer flink waardeloos.

Niet dat Maud er nu uit had gemoeten, nee JK is nóg slechter voor zover dat mogelijk is, maar ik begrijp echt niet waarom zo'n elitair manwijf als Maud het zover kan schoppen. Ze zingt iedere week zo vals als een kanarie met haar trilstem en haar hand die ze maar op en neer blijft bewegen

Als Boris nú niet wint is het echt een afgang voor de Nederlandse televisie. Maud in de finale is het slechtste wat ooit in Idols is gebeurt (ja, dat Jamai vorig jaar niet 10e, maar 1e werd is zelfs nog beter) en ik zal het programma vanaf nu alleen nog maar meer verafschuwen. (nog erger was het als JK erin was gekomen, maar dat terzijde)
Oud 25-04-2004, 12:59
Verwijderd
Ik vind Maud de beste, en ik hoop dat zij wint, maar ach, ik durf er 10000 euro om te verwedden dat Boris wint.
Oud 25-04-2004, 13:14
levi's
levi's is offline
Echt niet! ik durf wel te wedden dat maud wint. Echt heel veel willen dat boris niet wint, dus stemmen ze op Maud
Oud 25-04-2004, 13:16
ESCO
ESCO is offline
Citaat:
nou, dat vind ik dan weer onzin. Idols is voor iedereen - wat voor type je ook bent - een geweldig grote opstap. Je kunt er enorm veel succes aan over houden, of alleen al naamsbekendheid. Nadien kun je, na enkele contractuele verplichtingen, alsnog gaan doen wat je wil, maar ben je wel honderd keer verder als dat je geweest was wanneer je niet aan Idols had meegedaan.
Is geen onzin hij houdt niet echt van die simpele top 40 nummertjes.
Als je smaak gaat naar oude zwartesoul muziek, gaat idols daar niet in mee.

Het beste voor hem is om 1e worden en niet met henk jan mee te gaan, maar naar een platen label waar hij zijn smaak van muziek in kwijt kan.
Oud 25-04-2004, 13:24
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
omrielevie schreef op 25-04-2004 @ 14:14 :
Echt niet! ik durf wel te wedden dat maud wint. Echt heel veel willen dat boris niet wint, dus stemmen ze op Maud
Het doveninstituut zeker dan?
Oud 25-04-2004, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Norrage schreef op 25-04-2004 @ 11:03 :
Sommige mensen denken hier te veel dat hun mening de enige mening is..-_-

die hou je altijd.
Oud 25-04-2004, 13:30
Ketjing
Ketjing is offline
ach mij maakt het niet uit, volgend jaar hoor je toch niks meer van ze
Oud 25-04-2004, 13:43
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 25-04-2004 @ 14:24 :
Het doveninstituut zeker dan?
Heb je haar gisteren gezien/gehoord? Ain't no sunshine was gewoon goed.
Oud 25-04-2004, 13:45
Verwijderd
Citaat:
Nuck schreef op 25-04-2004 @ 14:43 :
jaa, dat deed ze echt zo ontzettend goed
Oud 25-04-2004, 13:50
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
Nuck schreef op 25-04-2004 @ 14:43 :
Ze zong vorige week één nummer goed (het eerste) en nu. Verder heeft ze áltijd prestaties neergezet die niet om aan te horen waren, zó vals en trillend... Boris heeft nooit één noot fout gezongen... Voor mij is het duidelijk wie er moet winnen, iemand die kan zingen. Maargoed da's mijn mening, misschien dat doven er anders over denken
Oud 25-04-2004, 13:51
Gruppie
Gruppie is offline
Ik weet niet of het hier al gezegd is, maar in het AD heeft Henkjan gezegd dat alle liedjes voor de cd van de winnaar allang klaar is! Het hoeft alleen nog maar op toonhoogte van de winnaar gezet te worden Kortom we hebben weinig kans dat boris leuke muziek uitbrengt (eerste jaar)...

Ben net trug uit Rdam (om te repeteren voor een toneelstuk) lees ik op de Idolssite dat Boris er van 15 tot 16 uur zou zijn (ik had had geschat dattie 's ochtends zou komen dus wilde niet wachten). Baal wel klein beetje, ben geen die-hard fan maar als je daar toch in de buurt bent..
Oud 25-04-2004, 13:51
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Boris is gewoon de verdiende winnaar....Hij zingt en is geniaal!

Boris wordt denk ik echt niet zo'n flop-commerciele-Jamai. Meer een Hindje...

Ik hoop dat de winnaar (Boris) niet van die rare commerciele dingen hoeft te doen zoals Fox-Kids-Planet-Live en de beste concierge van Nederland....
Oud 25-04-2004, 13:56
moon
moon is offline
Maud moet er uit! Dat vond ik al van begin af aan, en nu staat ze gewoon in de finale ! Als ze nog gaat winnen ook, ga ik echt gillen! Boris moet dan maar winnen!
Oud 25-04-2004, 13:56
Verwijderd
Vorig jaar zei HJ toch dat ze voor zowel Jamai als Jim de nummers al hadden voor op de cd? Dat waren niet dezelfde nummers, Jim's nummer pasten meer bij Jim en Jamai's nummers meer bij Jamai. Het is nogal dom als ze de winnaar ineens iets laten zingen waar niemand op heeft gestemd. Maud heeft tot nu toe allemaal leuke Maud-liedjes gezongen, ze gaan haar écht niet ineens Jamai-liedjes laten zingen voor een cd.. Zelfde geldt voor Boris.

Overigens kan je wel twisten over smaak, maar niet over meetbare dingen. Iemand die zegt dat Boris niet kan zingen, zegt iets wat niet juist is. Aangezien je kan meten hoe iemand zingt, vals of niet vals... En Boris zingt niet vals. Of je zijn stijl mooi vindt, kijk, daar kan je over twisten. Maar niet over of hij wel of niet goed zingt.
Maar goed, Maud en Boris zingen allebei goed, dus moet het wel alleen om stijl gaan, me dunkt. En ik vind Boris zijn stijl leuker dan Maud haar stijl
Maar goed, ze komen er allebei wel, want ze zijn allebei goed.
Oud 25-04-2004, 16:34
Verwijderd
Maud zit nu bij Life & Cooking. Ik denk toch dat zij gaat winnen, ze zal een hele goede 'Idol' zijn Boris is natuurlijk ook heel goed, maar minder een 'Idol'... Een Idol moet denk ik ook spontaan zijn, en ik denk dat Boris niet spontaan genoeg is.

Maud zou een goede winnaar zijn.
Boris een goede winnaar voor een ander programma waarbij het meer om zingen gaat en minder om Idol.
Oud 25-04-2004, 17:02
nienie
nienie is offline
Citaat:
Retarded schreef op 25-04-2004 @ 12:56 :
maar dat is nu het hele probleem.. ze krijgen naamsbekendheid zonder er ook maar iets voor hoeven te doen. Echte artiesten zijn jarenlang bezig met het opwerken in de muziekwereld, en dat is ook wel te merken aan de kwaliteit van hun muziek.
Klein detail: Boris is ook al jaren met muziek bezig (bv een jaar conservatorium, zijn band SoFuJa, Voorrondes songfestival, gitaar- en pianospelen, vader die een beroemde jazz-muzikant is..)

Maar eigenlijk hoop ik ook dat Maud wint: zij is meer een Idol dan Boris, denk ik. Ik weet niet precies welke voorwaarden er zitten aan een Idols-contract, maar toch zou het jammer zijn als Boris niet zijn éigen nummers zou kunnen zingen.

En mensen blijven ook maar zeggen dat Boris arrogant is: hij heeft een Limburgs accent, kan hij daar wat aan doen? En in verscheidene interviews heb ik ook gelezen dat hij zelf zegt dat hij eigenlijk onzeker en verlegen is. Bovendien, hij doet ook telkens iets met het commentaar van de jury: geen teken van arrogantie lijkt me! Tuurlijk, ik ken hem ook niet, maar ik vind dat sommige mensen veel te snel oordelen...
Oud 25-04-2004, 17:11
Verwijderd
Over dat arrogant zijn; Ik ben zelf ook onzeker en verlegen, sommige mensen denken dan dat ik juist té zeker van mezelf ben en dus arrogant ben, dat ik me te goed voor ze voel ofzo. Ik kijk echt altijd de kat uit de boom, en Boris zal dat nu wel gewoon niet kunnen... zoveel katten, zoveel bomen... Maar goed, misschien is hij ook wel arrogant. Ik heb alleen geleerd nooit van het negatieve uit te gaan wanneer je iemand niet kent.
(Hij doet nu trouwens wel heel leuk bij Life & Cooking Lekker lachen enzo )

Laatst gewijzigd op 25-04-2004 om 17:14.
Oud 25-04-2004, 17:25
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Milk schreef op 25-04-2004 @ 10:25 :
Hmm.. op MSN.nl staat dit:
Oh. Ik dacht dat ik 't ergens had gehoord. Naja, zal niet dan.
Oud 25-04-2004, 17:43
*gaapt*
*gaapt* is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 25-04-2004 @ 18:11 :

(Hij doet nu trouwens wel heel leuk bij Life & Cooking Lekker lachen enzo )

shit, vergeten te kijken
Oud 25-04-2004, 17:44
Verwijderd
Citaat:
*gaapt* schreef op 25-04-2004 @ 18:43 :
shit, vergeten te kijken
Hij komt nog hoor
Je zag hem alleen aankomen, hij is nog niet in de studio geweest.
Oud 25-04-2004, 17:45
*gaapt*
*gaapt* is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 25-04-2004 @ 18:44 :
Hij komt nog hoor
Je zag hem alleen aankomen, hij is nog niet in de studio geweest.

ow, das mooi, dan ga ik nog even kijken
Oud 25-04-2004, 18:08
Nuck
Nuck is offline
Boris zong op het eind ook nog een stukje van Ain't no sunshine, was ook erg cool
Oud 25-04-2004, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Nuck schreef op 25-04-2004 @ 19:08 :
Boris zong op het eind ook nog een stukje van Ain't no sunshine, was ook erg cool
Ja, dat was mooi Maar mag dat wel?
Oud 25-04-2004, 18:09
Fleurop
Fleurop is offline
Wat deed Boris dat goed met Karin Bloemen en Cor Bakker!
(bij Life and Cooking)
Oud 25-04-2004, 18:10
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 25-04-2004 @ 19:08 :
Ja, dat was mooi Maar mag dat wel?
Waarom niet?
Oud 25-04-2004, 18:10
Verwijderd
Ik heb het niet gezien bij life&cooking

@Nienie: ik vind juist dat hij helemaal geen limburgs accent heeft. Mensen uit Venlo kunnen soms zooo vervelend praten, maar hij heeft daar helemaal geen last van
Verder ben ik het met je eens
Oud 25-04-2004, 18:11
Verwijderd
Citaat:
water willowglo schreef op 25-04-2004 @ 19:10 :
Waarom niet?
ze mogen geen optredens geven geloof ik. Maar een stukje zingen zal wel niet zo'n probleem zijn
Oud 25-04-2004, 18:11
*gaapt*
*gaapt* is offline
dat zingen was wel leuk, maar verder was het een beetje saai.

maar waarom was Maud eigenlijk niet in de uitzending?
Oud 25-04-2004, 18:13
Verwijderd
Citaat:
*gaapt* schreef op 25-04-2004 @ 19:11 :

ze is voor Boris geweest
Oud 25-04-2004, 18:13
Verwijderd
Citaat:
*gaapt* schreef op 25-04-2004 @ 19:11 :

Die was in het begin al ergens geweest, die moest weer verder met de bus
Oud 25-04-2004, 18:15
*gaapt*
*gaapt* is offline
ah, ok
Oud 25-04-2004, 18:23
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Nuck schreef op 25-04-2004 @ 19:08 :
Erg mooi inderdaad.
Alleen een beetje raar misschien omdat Maud dat gisteren had gezongen in de uitzending... maar goed.

Ohja, en Carlo&Irene over dat ie stemmen wint omdat ie 't had over dat ie bang was dat kleine kindjes verdrukt zouden worden tegen de dranghekken.
Oud 25-04-2004, 18:25
Verwijderd
Citaat:
heavinly schreef op 25-04-2004 @ 19:23 :
Erg mooi inderdaad.
Alleen een beetje raar misschien omdat Maud dat gisteren had gezongen in de uitzending... maar goed.
Boris had het al eens nog eerder gezongen, in de theaterrondes volgens mij

Wel jammer dat ik het gemist heb

Toen ik gisteren bij Idols hoorde dat Maid ain't no sunshine moest zingen, dacht ik even: hee, maar dat is boris zn liedje.
Maar ze deed wel heeel goed
Oud 25-04-2004, 18:27
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 25-04-2004 @ 19:25 :
Boris had het al eens nog eerder gezongen, in de theaterrondes volgens mij

Wel jammer dat ik het gemist heb

Toen ik gisteren bij Idols hoorde dat Maid ain't no sunshine moest zingen, dacht ik even: hee, maar dat is boris zn liedje.
Maar ze deed wel heeel goed
JNaja, sowieso is het een vrij algemeen liedje, dat wel. Maar bij de workshops met Trijntje hadden ze het ook over dit liedje en dat Maud 't gisteren zong.. dat was door de jury gekozen. Ik had niet zoiets van 'dat is Boris' liedje'. Maar hij zingt 't wel erg goed.
Oud 25-04-2004, 18:28
Verwijderd
Goh, Boris wordt ook niet voorgetrokken
Oud 25-04-2004, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Milk schreef op 25-04-2004 @ 19:28 :
Goh, Boris wordt ook niet voorgetrokken
Ze deden bij Maud hetzelfde.. Ik dacht nog:'Goh, leuk voor Boris dat Maud zo wordt voorgetrokken...' Maar toen deden ze het dus ook bij hem
Oud 25-04-2004, 18:43
heavinly
heavinly is offline
Ja, ik dacht eerst toen ze dat bij Maud deden: Nouja.. wel flauw hoor. Maar daarna ook bij Boris.
Oud 25-04-2004, 18:45
Verwijderd
Ten eerste mocht Boris van de trap komen..ten tweede mocht hij op de bank zitten...ten derde mocht hij aan tafel zitten.. én hij mocht nog een stukje zingen.. dus
Oud 25-04-2004, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Milk schreef op 25-04-2004 @ 19:45 :
Ten eerste mocht Boris van de trap komen..ten tweede mocht hij op de bank zitten...ten derde mocht hij aan tafel zitten.. én hij mocht nog een stukje zingen.. dus
Mja, Maud mag naar het jeugdjournaal he
Oud 25-04-2004, 18:49
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik zag maud vandaag

Ik liep in Rotterdam en ineens stond ze daar op een podium te signeren voor een of ander radio station.
Best wel klein en iel is ze in het echt.

En Boris zou later nog komen maar toen was ik al weg
Oud 25-04-2004, 18:51
farrar-misty
farrar-misty is offline
Boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris boris!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oud 25-04-2004, 18:53
Verwijderd
Gisteren in idols zei een van de juryleden dat Boris zo ontzettend lang was. Was me echt nog nooit opgevallen, maar ik heb me wel vaker afgevraagd hoe groot hij zou zijn. Iemand die dat toevallig weet?
Oud 25-04-2004, 18:55
tss
tss is offline
Maud moet winnen

Regels voor berichten