Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2002, 22:36
V€ÑØM
V€ÑØM is offline
ben flink geschokt door de dood van fortuyn
is er eindelijk weer eens die voor zijn mening uit komt dan krijg je dit weer
ze zijn al de verglijking aan het maken
Kenedy-Martin Luthor King- Fortuyn
Alle kwamen voor hun mening uit en alle werden vermoord
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2002, 22:37
pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
D@mien schreef:

iedereen van 18+ en een grote bek en dezelfde ideeen kan em vervangen...mocht dit gebeuren, laat em et dat tactischer doen...
hij was tactisch
niet iedereen kan hem vervangen; hij pakte het erg goed, of slim zo je wilt, aan
Oud 06-05-2002, 22:37
knijtert!
knijtert! is offline
en of je pim nou een goede politiekus vind of niet... Hij bracht wel goede dingen aan het ligt en durft te zeggen waar het op staat... (ook al lulde hij soms ook behoorlijk slap)
Dat moet iedereen met me eens zijn
Oud 06-05-2002, 22:38
M-King
M-King is offline
Citaat:
Cart? schreef:
Kut ook dat die ziekenwagen niet langs het hekken kon..
Ja dat was wel kut, hoewel het denk ik niet geholpen had, maar in toekomst moet je er wel wat aan doen
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:38
Cart?
Cart? is offline
Citaat:
M-King schreef:

Ja dat was wel kut, hoewel het denk ik niet geholpen had, maar in toekomst moet je er wel wat aan doen
Gewoon het idee..dat de buurt niet veilig was voor PF, en wel om n ziekenwagen te hinderen..blaat
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:41
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Fortuyn een goede politicus? Niet mee eens.
Politiek gaat er niet om dat je stellingen verbaal leuk kunt verdedigen. Politiek draait erom dat je je visie zo breed mogelijk uiteen zet en zoveel mogelijk draagvlak daarvoor creëert zonder daar teveel vijanden mee te maken. Compromissen kunne nmaken is minimaal net zo belangrijk als een vlotte babbel.
mwah... een "goed" politicus is geen concreet begrip denk ik... ik vind dat de belangrijkste eigenschappen van een goed politicus zijn dat ze goed mensen kunnen boeien, en dat ze hun mening zonder al te veel poespas kunnen overbrengen
Severus
Severus is offline
*off-topic geblaat*

Laatst gewijzigd op 06-05-2002 om 22:43.
Met citaat reageren
knijtert!
knijtert! is offline
PS D@mian:
Je mag je pas verkiesbaar stellen als je 21 bent!! en niet als je 18 bent
Oud 06-05-2002, 22:44
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Welkom in de wondere wereld van EQ, waar mensen gevoelens gaan hechten aan bepaalde mensen die ze leren kennen via TV/Internet/Whatever.

Dus het had jou geen reet uitgemaakt of het Pim was, je tandarts, je leraar, je vriend, je vader? Allemaal mensen
Klopt, had mij niets uitgemaakt.
Sterker nog, ik ga een stapje verder: ik denk dat emoties in de toekomstige evolutie een veel kleinere rol gaan spelen. Ze beperken mensen namelijk nogal.
Citaat:
Omdat je je zo gedraagt.
Je hebt moeite met het loskoppelen van mensen en gedragingen, geloof ik. Mijn excuses dat ik je verkeerd ingeschat heb.

Je andere dingen ga ik niet eens op in, omdat het totaal irrelevant is.
Oud 06-05-2002, 22:45
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
knijtert! schreef:
PS D@mian:
Je mag je pas verkiesbaar stellen als je 21 bent!! en niet als je 18 bent
Nee hoor. 18 is de minimum leeftijd.
(recent nog uitgezocht)
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
pietje63 schreef:

nee, vrijheid van meningsuiting is wel een vereiste voor een democratie
dat is 1 van de redenen waar het in de jaren 30 verkeerd ging in duitsland

als er geen vrijheid van meningsuiting is ben je niet vrij te stemmen waarop je wilt; en is er dus geen democratie
Democratie ís niet de vrijheid om te stemmen waarop je wilt. Democratie betekend dat het volk regeert, hoe zij dat doet word niet beschreven. (normaliter de meerderheid van stemmen, en de meerderheid kan bijvoorbeeld ook beslissen dat een bepaalde minderheid geen rechten heeft, dan is dit volkstrekt "democratisch" gegaan)
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
darkshooter schreef:

idd, daar zit het hem in dezelfde ideeën. Bovendien bracht Pim Fortuyn naar voren wat iedereen heeft ged8.
Met dezelfde ideeen bedoel ik dus 'de mening van Nedeland' (uche uche). Als hij et kan, kan iedereen et...

En ik was et niet eens met zijn oplossingen..en veel van zijn meningen trouwes ook niet...
Oud 06-05-2002, 22:48
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Klopt, had mij niets uitgemaakt.
Sterker nog, ik ga een stapje verder: ik denk dat emoties in de toekomstige evolutie een veel kleinere rol gaan spelen. Ze beperken mensen namelijk nogal.
Emoties maken juist de mens.

Je bent zielig. En ik vind het jammer dat zo'n iemand forumbaas is.

Ik ga mijn condoleances tonen op pim-fortuyn.nl en dan ga ik slapen.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:48
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
pietje63 schreef:

hij was tactisch
niet iedereen kan hem vervangen; hij pakte het erg goed, of slim zo je wilt, aan
en omdat hij et zo 'slim' aanpakte hebben ze em vermoord...hij deed juist alles FOUT. Hij schepte vreselijk veel vijanden met zijn uitspattingen...natuurlijk mag je zeggen wat je wil, maar als politicus behoor je te weten wat door de beugel kan en wat niet...
Oud 06-05-2002, 22:49
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef:
o ja? Wat is het motief dan??? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar, en waar ik vooral benieuwd naar ben, hoe weet je dat? Ben jij de moordenaar ofzo???
Inderdaad, ik wil eerst weten met welk motief hij vermoord is. Misschien is hij wel door 1 van ex-vriendjes vermoord uit wraak. Wie zal het weten? Misschien had de moordenaar misschien wel helemaal geen politiek motiefl. Maar goed, het blijft een moord en het blijft netzo erg...

En de gevolgen van deze moord blijven waarschijnlijk netzo erg
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:50
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
ik weet er niet echt iets vanaf (zit nu in rome), maar k ben toch wel geschokt, verder weet ik niet echt wat ik moet denken, ik bn het niet eens met hem, maar neerschieten gaat wel weer erg ver.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:50
vrijgezel16d
vrijgezel16d is offline
dit stond op een condoleance site.

Ik wilde even zeggen dat ik vanavond met mijn tante gebeld heb, die woont nl. tegenover de plek waar de dader gepakt is en heeft alles gevolgd. Die vertelde mij dat de dader wel degelijk allochtoon was, maar dit wordt uitgegeven als "Nederlander" en "blank".
Dit is gewoon een ziekelijke doofpotzaak waarmee men heel het Nederlandse volk letterlijk belazert en men een gigantische rel (probeert) te voorkomen

niet best.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:51
McMotion
McMotion is offline
hypocriet trouwens dat mensen in topic 1 zo hevig reageerden op het "opgeruimd staat netjes" van waaromniet, terwijl ze een minuut eerder nog trots liepen te verkondigen dat ze fortuin zo waarderen omdat hij er geen moeite mee heeft te zeggen wat hij (en een hoop andere mensen) denkt ookal kan dat voor opschudding zorgen

jezus wat een lange zin ik ga em niet opnieuw formuleren.. sorry
Oud 06-05-2002, 22:52
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
vrijgezel16d schreef:

Ik wilde even zeggen dat ik vanavond met mijn tante gebeld heb, die woont nl. tegenover de plek waar de dader gepakt is en heeft alles gevolgd. Die vertelde mij dat de dader wel degelijk allochtoon was, maar dit wordt uitgegeven als "Nederlander" en "blank".
Dit is gewoon een ziekelijke doofpotzaak waarmee men heel het Nederlandse volk letterlijk belazert en men een gigantische rel (probeert) te voorkomen

niet best.
dat zien we wel bij et proces...daar ziet de media wie et is...
Oud 06-05-2002, 22:52
pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
autodropje schreef:

Democratie ís niet de vrijheid om te stemmen waarop je wilt. Democratie betekend dat het volk regeert, hoe zij dat doet word niet beschreven. (normaliter de meerderheid van stemmen, en de meerderheid kan bijvoorbeeld ook beslissen dat een bepaalde minderheid geen rechten heeft, dan is dit volkstrekt "democratisch" gegaan)
en hoe wilde je regeren zonder vrijheid van meningsuiting
als je geen vrijheid van meningsuiting hebt kun je niet regeren, niet democratisch iig

tenminste ik kan me dat niet voorstellen
Oud 06-05-2002, 22:53
Paperz
Paperz is offline
Ik weet niet of ie er al stond maar goed:
Condoleanceregister Pim Fortuyn
Oud 06-05-2002, 22:54
Krugdinho
Krugdinho is offline
dit is echt ziek onmensenlijk gewoon hij geeft gewoon z'n mening daar heeft iedereen recht op
Oud 06-05-2002, 22:56
pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
Paperz schreef:
Ik weet niet of ie er al stond maar goed:
Condoleanceregister Pim Fortuyn
ik had hem nog niet gezien
thnx
Oud 06-05-2002, 22:57
Verwijderd
Kweet niet of dit plaatje al geweest is, maar dit is iig de moordenaar:

Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:57
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef:
Kweet niet of dit plaatje al geweest is, maar dit is iig de moordenaar:

Als dat een allochtoon is, dan ben ik en Zulu
Oud 06-05-2002, 23:00
Daika
Daika is offline
Ik ben nog steeds tegen hem maar om hem nou uit de weg te ruimrnen...
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 23:01
pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
D@mien schreef:

Als dat een allochtoon is, dan ben ik en Zulu
was als lang duidelijk dat het een blanke nederlander was
Oud 06-05-2002, 23:01
Verwijderd
Tis een blanke man, hebben ze ook al gezecht, maar over zijn indenditeit is niks bekent dus het zou eventueel wel een buitenlander kunnen zijn maar daar ga ik iig niet van uit
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 23:02
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
pietje63 schreef:

was als lang duidelijk dat het een blanke nederlander was
volgens deze niet...

Citaat:
vrijgezel16d schreef:

niet best.
Oud 06-05-2002, 23:03
pietje63
pietje63 is offline
tja, oost europese zijn vaak ook blank
Oud 06-05-2002, 23:05
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
pietje63 schreef:
tja, oost europese zijn vaak ook blank
Waarom wil niemand nou acepteren dat et een Nederlander was...zijn Nederlanders ineens übermenschen geworden? Kunnen Nederlanders niet moorden??

Wake up people...
Oud 06-05-2002, 23:05
Daika
Daika is offline
Een gek kan meer vragen stellen dan duizenden profesorren beantwoorden.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 23:07
knijtert!
knijtert! is offline
Hoe kun je nou van alleen het uiterlijk zeker weten dat het een NLer is of een buitenlander!!!
Denk eens na jongens
Oud 06-05-2002, 23:08
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
vrijgezel16d schreef:

niet best.
je kunt nog beter de prive als bron nemen als je zoiets gaat verkondigen

iedereen die wil kan dat gepost hebben, weet jij veel misschien is het wel een of andere nazi.

jij noemt het doofpot, wij noemen dat feiten en geen loze reacties van een anoniem persoon.
Daika
Daika is offline
Maakt de afkomst van de dader uit?
Met citaat reageren
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Daika schreef:
Een gek kan meer vragen stellen dan duizenden profesorren beantwoorden.
idd.
daika is mijn vriend
Oud 06-05-2002, 23:09
knijtert!
knijtert! is offline
In feite niet, maar als het bv een moslim is, dan kun je de zelfde dingen verwachten als met 11 september alleen dan bij de Nl'se moskee's
Oud 06-05-2002, 23:11
Coockie
Coockie is offline
Naar mijn inziens moeten we nog blij zijn dat een blanke pim heeft vermmord en geen zwarte; anders brak hier pas echt de hel los!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 23:11
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Emoties maken juist de mens.

Je bent zielig. En ik vind het jammer dat zo'n iemand forumbaas is.

Ik ga mijn condoleances tonen op pim-fortuyn.nl en dan ga ik slapen.
Doei.

Citaat:
D@mien schreef:
Waarom wil niemand nou acepteren dat et een Nederlander was...zijn Nederlanders ineens übermenschen geworden? Kunnen Nederlanders niet moorden??

Wake up people...
Die man had zoveel vijanden. Hij heeft tegen teveel heilige huisjes geschopt om zich nog enigszins te kunnen manifesteren in het openbaar.
Vergis je niet, hij had niet alleen vijanden onder de allochtonen, maar ook onder linkse groeperingen, vrouwengroeperingen, in het buitenland (hij was nogal nationalistisch), religieuze groeperingen en niet te vergeten de huidige politiek. Nu ben ik misschien een beetje schizofreen, maar de mogelijkheid dat de huidige politiek iemand heeft ingehuurd om hem om te leggen sluit ik niet helemaal uit.
Oud 06-05-2002, 23:13
Daika
Daika is offline
Ik vind het onzin de demonisering van fortyn dat het daar aangelegen heeft dat er een klimaat is ontstaan waarom ze hem vermoordt hebben. De politici/media hebben niks gezegd wat de daglicht niet heeft kunnen verdragen. Die man heeft Els Borst minister van de gezondheid zelfs vergeleken met Bin Laden!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 23:13
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Unexplained schreef:

Nu ben ik misschien een beetje schizofreen, maar de mogelijkheid dat de huidige politiek iemand heeft ingehuurd om hem om te leggen sluit ik niet helemaal uit.
ga ff fietsen stelen ofzow
want dit slaat nergens op
Oud 06-05-2002, 23:19
knijtert!
knijtert! is offline
Er word maar beweerd dat alle partijen op lijst fortuyn na (met name PvdA), ervoor gezorgt hebben dat mensen fortuyn gingen haten...
Maar dat deed hij juist bij de andere partijen en vooral bij de PvdA.
Zoals daika eigenlijk ook al zei
Oud 06-05-2002, 23:20
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Verwijderd schreef:

Ehhhh, geachte dames en heren........ je kan zeggen wat je wilt, maar het gaat hier wel om moord. En jullie zitten zo gezellig te doen alsof dat heel normaal is. Maar het is dus NIET normaal dat iemand wordt vermoord omdat die zijn/haar mening geeft ook al is dit in de geschiedenis nog zo vaak gebeurt. Je hoort elkaars mening te respecteren, ook als je het er niet mee eens bent. Je kan er hooguit over discussieren, maar je bent zelf uitermate zwak in contra-argumentatie als je geen andere oplossing ziet dan je 'opponent' dan maar uit de weg te ruimen. Een hele zwakke en zieke actie.

HULDE

Laatst gewijzigd op 16-01-2015 om 09:43.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 23:22
Daika
Daika is offline
Een redelijk mens moordt niet dus de conclusie is dat de moord door een onredelijk mens gedaan is.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 23:22
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
knijtert! schreef:
ga ff fietsen stelen ofzow
want dit slaat nergens op
Fietsen stelen, dat slaat pas nergens op! Respect voor de eigendommen van anderen, graag.

En of het nergens op slaat? De kans acht ik niet zo groot, maar uitsluiten doe ik het niet. Dat zou intellectuele fraude zijn.

Citaat:
Verwijderd schreef:
je kan zeggen wat je wilt, maar het gaat hier wel om moord. En jullie zitten zo gezellig te doen alsof dat heel normaal is. Maar het is dus NIET normaal dat iemand wordt vermoord omdat die zijn/haar mening geeft ook al is dit in de geschiedenis nog zo vaak gebeurt.
Ik vind het een hele normale reactie. Ook in het dierenrijk zie je dat dieren die zich bedreigd voelen andere dieren vermoorden.
Zo is het ook met mensen. Als je mensen bedreigd (verbaal), kun je verwachten dat ze je aan gaan pakken.
Citaat:
Je hoort elkaars mening te respecteren, ook als je het er niet mee eens bent. Je kan er hooguit over discussieren, maar je bent zelf uitermate zwak in contra-argumentatie als je geen andere oplossing ziet dan je 'opponent' dan maar uit de weg te ruimen.
Absoluut mee eens dat de dader verstandelijk tekort schiet. Hoewel ik het een zeer begrijplijke reactie is (zie boven).
Mensen hebben er de grootste moeite mee om ideëen los te koppelen van personen. Hiermee dood je een persoon, maar de ideëen blijven voortleven.
Citaat:
Gaat u verder
Morgen weer. Zit om half 9 al weer in de auto naar m'n werk..

Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 23:23
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Verwijderd schreef:

Ehhhh, geachte dames en heren........ je kan zeggen wat je wilt, maar het gaat hier wel om moord. En jullie zitten zo gezellig te doen alsof dat heel normaal is. Maar het is dus NIET normaal dat iemand wordt vermoord omdat die zijn/haar mening geeft ook al is dit in de geschiedenis nog zo vaak gebeurt. Je hoort elkaars mening te respecteren, ook als je het er niet mee eens bent. Je kan er hooguit over discussieren, maar je bent zelf uitermate zwak in contra-argumentatie als je geen andere oplossing ziet dan je 'opponent' dan maar uit de weg te ruimen. Een hele zwakke en zieke actie.

Okay, mijn mening... (misschien vind iemand het nodig om mij ook even neer te schieten?)

Gaat u verder.......
Absoluut met je eens. Op dat je hoort elkaars mening te respecteren na. Ik respecteer veel meningen niet, simpelweg omdat mensen ergens een mening over denken te kunnen hebben, waar geen mening over te hebben valt. Zij creeeren hun eigen feiten, en derhalve respecteer ik zó'n mening niet.

Neemt niet weg dat ik bij mijn standpunt blijf dat ik er absoluut niet rouwig om ben dat hij niet meer is.

Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 23:27
Daika
Daika is offline
Ik vind zijn politieke ideeen achterlijk ik rouw er niet om dat hij weg is. Alleen moet dat in een stemhokje gbeuren.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 23:27
Cart?
Cart? is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:

Absoluut met je eens. Op dat je hoort elkaars mening te respecteren na. Ik respecteer veel meningen niet, simpelweg omdat mensen ergens een mening over denken te kunnen hebben, waar geen mening over te hebben valt. Zij creeeren hun eigen feiten, en derhalve respecteer ik zó'n mening niet.

Neemt niet weg dat ik bij mijn standpunt blijf dat ik er absoluut niet rouwig om ben dat hij niet meer is.
Maar je gaat toch akkoord als ik zeg dat dit een ontzettend absurd geval is, daar zijn ideeën toch niet zó extreem waren?
Moest een lepen, dewinter worden afgeschoten ik zou zo iets hebben van, tja je hebt zelf zo'n klimaat gecreëerd, maar hier was er toch niet echt sprake van een echt *onrustig* klimaat, of wel?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 23:35
Daika
Daika is offline
Citaat:
Unexplained schreef:

Ik vind het een hele normale reactie. Ook in het dierenrijk zie je dat dieren die zich bedreigd voelen andere dieren vermoorden.
Zo is het ook met mensen. Als je mensen bedreigd (verbaal), kun je verwachten dat ze je aan gaan pakken.
Een normale reactie!! We zijn geen dierenrijk we hebben namelijk een bewustzijn.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 23:38
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Daika schreef:

Een normale reactie!! We zijn geen dierenrijk we hebben namelijk een bewustzijn.
Of je het wil of niet, de mens behoord tot het dierenrijk.
Reageren

Regels voor berichten