Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2004, 11:09
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Schwarzkopf schreef op 03-05-2004 @ 10:52 :
Twijfelen doe je altijd. Het is belangrijker om voor jezelf na te gaan wat seks en de persoon waarmee voor je betekenen. De reden dat seks met/tussen 14jarigen niet bepaald normaal is heeft te maken met het feit dat veel 14jarigen dat soort zaken nog niet duidelijk kunnen krijgen voor zichzelf.

Als je dat als 14jarige wel kan, go your gang.
Exactly.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 11:33
Verwijderd
Ik vind 14 wel heel erg jong hiervoor, maar je komt verstandig op me over, en niet als een dom mutsje dat het doet om haar vriendje tevreden te stellen. Dus als je het echt wil en vrijwel zeker weet dat je geen spijt gaat krijgen, nouja, waarom niet?

Ik was trouwens 16, en ik vond mijn leeftijd ook erg jong, maar ik was er wel aan toe en alles .
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 15:49
Ann-Sophie
Ann-Sophie is offline
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaw! Wat een reacties!
Effe proberen om jullie vragen te beantwoorden..
Weljah, bedoel dat ik normaal gezien in 2004 nog 15 zou moeten worde he Moeilijke mensjes
Dan, euh, ik verkeer drie en een halve maand met die jongen en hij is echt perfect trouwens..
Ik heb een volwassener lichaam als de meeste mensen van mijn leeftijd, en menstrueer sinds mijn twaalfde.

Ik laat me zeker niets verplichten door hem! Hij zegt me ook zeker niets te doen wat ik ni niet wil en al die -correcte- clicheetjes! Maar hij is 17 en heeft ook wel zijn behoeftes die ik graag zou vervullen.. Nujah, ik doe het zeker niet enkel voor mij! Heb er wel zin in

Maar dan die eeuwige twijfel

Nog reacties?

Kus,
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 16:00
Nienna*
Nienna* is offline
Nou moet ik zeggen dat ik eerlijk gezegd de leeftijd niet zo zeer te jong vind (ik ben zelf nog maagd en ook 14, maar ik vind dat je dat zelf allemaal kunt inschatten) maar de tijd dat je iets met hem hebt! Drie en een halve maand vind ik echt heeel erg kort.
Trouwens- wat heeft dat menstrueren ermee te maken?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 16:04
Ann-Sophie
Ann-Sophie is offline
In een van de vorige reacties vroeg iemand hoe ver ik stond.. Sinds wanneer ik menstrueer enz

Mjah, het gaat allemaal wel rap..

Maar wat moet ik nu dooooooen?
*jemig, klinkt als een van die joepie of fancy lezersbrieven *

Kus,
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 16:09
Nienna*
Nienna* is offline
Hoezo gaat het allemaal wel rap?

Ik heb nu... eens even zien, precies vandaag 14 maanden met mijn vriend (ik 14, hij 15) en wij doen eigenlijk alles behalve "de daad" zelf. Dat omdat ik het eigenlijk niet per se nodig heb om te kunnen genieten, ik kan best wachten, liever wachten dan later spijt hebben. Althans, zo denk ik.

Maar als jij vindt dat jij er klaar voor bent, wie zijn wij je tegen te houden?
Ik moet wel zeggen dat je niet erg zeker klonk - jij twijfelt toch sterk over je leeftijd (zo kwam het in ieder geval over), dus als ik jou was, zou ik wachten. Maar jij bent jezelf en ik ben ik, dus doe wat je het beste lijkt!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 17:33
Dodemus
Dodemus is offline
Citaat:
Ann-Sophie schreef op 03-05-2004 @ 16:49 :

Ik laat me zeker niets verplichten door hem! Hij zegt me ook zeker niets te doen wat ik ni niet wil en al die -correcte- clicheetjes! Maar hij is 17 en heeft ook wel zijn behoeftes die ik graag zou vervullen.. Nujah, ik doe het zeker niet enkel voor mij! Heb er wel zin in
Jamaar, wil je het zelf of is het om hem te plezieren? Als het het laaste is dan zou ik daar toch nog eens goed over nadenken, want dan krijg je achteraf mogelijk spijt.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 19:40
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:

Ik had er al 'zin in' zo rond 13de, maar ik maakte dat onderscheid tussen zin in hebben en er ook echt klaar voor zijn en mijn intuitie vertelde mij dat ook al voelde ik me gereed dat ik nog een lange weg te gaan had voordat ik er echt klaar voor was. Dus heb ik gewacht. Niet dat ik verder de optie had om het wel of niet te doen..
Oud 04-05-2004, 01:45
Caballero
Caballero is offline
Citaat:
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaw! Wat een reacties!
Effe proberen om jullie vragen te beantwoorden..
Weljah, bedoel dat ik normaal gezien in 2004 nog 15 zou moeten worde he Moeilijke mensjes
Dan, euh, ik verkeer drie en een halve maand met die jongen en hij is echt perfect trouwens..
Ik heb een volwassener lichaam als de meeste mensen van mijn leeftijd, en menstrueer sinds mijn twaalfde.

Maar dan die eeuwige twijfel

Nog reacties?

Kus,
Het gaat vooral om je geestelijke "volwassenheid"
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 08:33
Verwijderd
Citaat:
z0pje schreef op 04-05-2004 @ 09:04 :
Als je vind dat je er klaar voor bent moet je het doen, maar als jullie relatie verder goed is kan je ook nog gewoon een poosje wachten. als je een goede stabiele en langdurige relatie hebt, heb je er later ook nog tijd zat voor. Als je twijfelt of je er niet klaar voor bent kun je het beter gewoon niet doen. Maak een goede keuze voor je zelf, want als je op het randje zit (je ligt samen naakt op bed en je bent behoorlijk opgewonden bv) is het erg moeilijk om nog een weloverwogen keus te maken.
Als je je er alleen druk om maakt dat anderen je te jong vinden... nja, ik zit er niet mee.
Ga ervoor als je je er heel goed over voelt, twijfel is er altijd, en als door die twijfel jij nog even wil wachten.... nog beter!
Je heb alle tijd hoor....
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 11:44
*Cayenne*
*Cayenne* is offline
Citaat:
Goes15 schreef op 02-05-2004 @ 12:03 :
mijn mening?

Ik vind je absoluut te jong!!! 14??? Hallow? Dan moet je hier nog helemaal niet mee bezig zijn. Waar denkt je vriend mee bezig te zijn dan? Tevens is het ook strafbaar...
God, wat een gelul..

Ik vind dat je het echt zelf moet weten. Kijk, je hebt toch alles al gedaan met hem, waarom zou je dan nog te jong zijn voor 'de daad'? Maar goed, bij twijfel nooit doen.
Oud 04-05-2004, 15:39
Sietse Fliegen
Sietse Fliegen is offline
Citaat:
Silla schreef op 03-05-2004 @ 17:00 :
Nou moet ik zeggen dat ik eerlijk gezegd de leeftijd niet zo zeer te jong vind (ik ben zelf nog maagd en ook 14, maar ik vind dat je dat zelf allemaal kunt inschatten) maar de tijd dat je iets met hem hebt! Drie en een halve maand vind ik echt heeel erg kort.
Te kort? Moet je dan met een stopwatch erbij gaan zitten tot je 6 maanden hebt ofzo? Wat maakt het uit? Al doe je het de eerste dag, als het verder maar goed zit toch?
Oud 04-05-2004, 16:18
Ostard
Ostard is offline
Het lijkt me zo prachtig als je eerst een heel groot probleem er van maakt en wil je eindelijk .... jah dan is het te laat. maar goed 14 is jonge maar goed ik bedoel voor iemand van 12 oud ... en eeeh .... agh man ..... lama
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 22:35
pepperen88
pepperen88 is offline
Citaat:
grl schreef op 02-05-2004 @ 21:40 :
Dat is waarschijnlijk precies waar veel mensen over struikelen. Als je 14 bent, lijkt het soms wel alsof je er aan toe bent en alsof het een goed idee is maar veel mensen denken later: had ik nog maar even gewacht.

Ik vind het helemaal geen stomme reactie. Ookal denk ik er anders over..
?????????
ik struikelde nergens over
Oud 04-05-2004, 23:39
snoodaard
snoodaard is offline
Ik heb vooroordelen over jongens van 17 die een vriendin van 14 hebben. Maar het is natuurlijk jullie keuze.
Oud 05-05-2004, 00:16
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
snoodaard schreef op 05-05-2004 @ 00:39 :
Ik heb vooroordelen over jongens van 17 die een vriendin van 14 hebben. Maar het is natuurlijk jullie keuze.
Gaat vaak na verloop van tijd ook fout In die periode is dat leeftijdsverschil vaak nog te groot. Als hij 20 is en zij 17 is het een ander verhaal. Dan kan het erg goed gaan. Maar juist in de periode 12-18 is het belangrijk dat leeftijd niet ver van elkaar afligt. Er veranderd dan zo gruwelijk veel in je leven, dat moet met elkaar op 1 lijn blijven. Mijn broertje (17) heeft inmiddels ondervonden dat een relatie met een 14 jarig meiske op die leeftijd geen goed plan is.
Wil natuurlijk niet zeggen dat het nooit goed gaat, maar risico zit er dik in dat de relaties vaak geen jaar stand houden.
Oud 05-05-2004, 10:22
Nienna*
Nienna* is offline
Sietse Fliegen:

Te kort? Moet je dan met een stopwatch erbij gaan zitten tot je 6 maanden hebt ofzo? Wat maakt het uit? Al doe je het de eerste dag, als het verder maar goed zit toch?

Nee, dat bedoelde ik niet te zeggen. Niet dat je een stopwatch erbij moet leggen ofzo.
Ik denk gewoon dat je na 3,5 maand niet "kunt weten" of je elkaar vertrouwt. Ik denk dat soms dan nog de interpretatie verkeerd kan zijn, dat bedoelde ik te zeggen.
En kun jij de eerste dag weten of het verder goed zit? Dat DENK je, ja. Ik ben gewoon bang dat ze straks kei hard gedumpt wordt en dan ontmaagd is door een jongen van wie ze hartstikke veel houdt.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 11:44
speedyme
speedyme is offline
Als jij denk dat je er klaar voor bent moet je het gewoon doen.
Voor iedereen is het verschillend vind dat je gewoon je gevoel moet volgen.
greetzzz Speedy
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 14:27
MB
MB is offline
waarom gooi je dit op het forum? Als je er zin in hebt moet je het gewoon doen. Ik was ook 14, geen spijt van gehad alleen was de keuze van het meisje misschien wat ongelukkig, achteraf...
Oud 05-05-2004, 14:46
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Citaat:
Ann-Sophie schreef op 02-05-2004 @ 11:56 :
Hey!
maar als ik er dan aan denk dat ik maar 14 ben, twijfel ik weer.
Ik denk dat dat wel genoeg zegt. Niet doen als je twijfelt. Echt.
Oud 06-05-2004, 07:27
dewikke007
dewikke007 is offline
kheb een vriend van 12 die had al eens gedaan heeft
en ik denk dat er geen leeftijd op geplak staat alhoewel ik 21 wel heeel jong vind(1ste middebaar)
en ik ben nu 13 en ik voel wel dat ik er klaar voor ben moest men lief(16 ) erachter vragen maar ik zal er zeker niet achter vragen ofzo
Oud 06-05-2004, 07:28
dewikke007
dewikke007 is offline
12*
Oud 06-05-2004, 11:20
Verwijderd
ik vind eigenlijk niet, ik heb het recht niet om te zeggen dat
het te jong is, ik was zelf net een paar weekjes 15..
mensen binden zich veel te veel aan data. als je je goed voelt
bij hem, wat houdt je dan tegen? ik vind dat het "neuken" om het grof te zeggen veel te groots wordt opgeblazen! als je toch al
die grens over bent dat je sex met hem hebt, is de stap niet zo heel groot om egte sex te hebben..het brengt natuurlijk wel meer risico's met zich mee, maar als je aan de pil bent (en dat ben je) en je ouders weten er van, plus je wilt het zelf ook wel..
dan zou ik zeggen: veel plezier! want lekker dat het is
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 12:00
guess what
guess what is offline
Wat maakt het nou uit of je 14 bent, of net 15, die paar maanden maken echt niks verschil. Je moet niet denken aan gemiddeldes oid, je moet gewoon nadenken of je er zelf klaar voor bent en het dan gewoon doen.
Oud 08-05-2004, 12:52
Milos
Milos is offline
Ik heb mijn eerste keer nog niet gehad. Of je te jong bent dat moet je zelf bepalen. Als jij zeker weet dat je dit wilt. GO on with it zou ik zeggen. Laat je echter niet dwingen tot dingen die je niet wilt.
Oud 08-05-2004, 13:27
duivelaartje
duivelaartje is offline
Als je echt niet twijfelt (bij twijfel noooit doen...) en er geestelijk klaar voor bent is het niet te jong.

Ik heb vrienden die al op hun 12e of 13e zijn ontmaagd (vind ik persoonlijk toch te jong ), maar die waren toen al heel volwassen en er helemaal klaar voor.

Wat me wel opvalt trouwens... jongens die op hun 12e of 13e zijn ontmaagd hadden wel een oudere vriendin. Een paar jaar verder is de vriendin opeens jonger.

Mja... als je zelf echt voelt dat je er klaar voor bent kan het!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 14:31
lso
lso is offline
Citaat:
Goes15 schreef op 02-05-2004 @ 12:03 :
mijn mening?

Ik vind je absoluut te jong!!! 14??? Hallow? Dan moet je hier nog helemaal niet mee bezig zijn. Waar denkt je vriend mee bezig te zijn dan? Tevens is het ook strafbaar...

Maar zoals ik al zei: miss moet je gewoon niet naar mij luisteren en gewoon genieten?

(p.s. je zou je ouders tenminste op de hoogte kunnen stellen... anders schrikken die zich miss een malijer)
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 14:34
lso
lso is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 08-05-2004 @ 14:27 :
Ik heb vrienden die al op hun 12e of 13e zijn ontmaagd (vind ik persoonlijk toch te jong ), maar die waren toen al heel volwassen en er helemaal klaar voor.

mond valt open*
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 14:56
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
lso schreef op 08-05-2004 @ 15:34 :
mond valt open*
uhuh
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 15:56
cyntha
cyntha is offline
Ik vind je vrij jong. Maar als je zeker weet dat je het wilt en er echt geen twijfel is: gewoon doen
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 18:09
Bladegirl
Bladegirl is offline
Ik was 12 toen ik het deed... pas daarna kwam ik erachter dat het helemaal verkeerd was om het toen al te doen... die jongen was namelijk 23 en hij had eigelijk beter moeten weten... ik was toen nog een kind en eerlijk gezegd heb ik er ook spijt van... daarna heb ik het 3 jaar niet gedaan, tot mijn 15de... inmiddels heb ik een vriend waar ik veel van hou... en waarmee ik het ook doe natuurlijk... maar eigelijk is 12 ook veel te jong...14 gaat nog wel.... ik dacht dat ik er toen aan toe was.. nu heb ik dus spijt. Maar ja, als jij denkt dat je er aan toe bent en die jongen is het waard om daar je eerste keer mee te delen, dan moet je dat doen maar ik hoop dat je er later geen spijt van krijgt.

Greetzzz and take care
Oud 10-05-2004, 20:24
blurred
blurred is offline
Ik vind dat als jij vindt dat je er echt helemaal superklaar voor bent en je echt denkt van "ik wil seks!!" dat je het dan gewoon moet doen. Er is toch geen richtlijn voor een bepaalde leeftijd? De één is er wat sneller aan toe als de ander. En 14 is wat aan de jonge kant ja, maar jij moet jouw gevoelens volgen. En als die zeggen dat je eraan toe bent, dan ben je eraan toe
Oud 10-05-2004, 21:04
DeathKnight
DeathKnight is offline
Citaat:
Bladegirl schreef op 10-05-2004 @ 19:09 :
Ik was 12 toen ik het deed... pas daarna kwam ik erachter dat het helemaal verkeerd was om het toen al te doen... die jongen was namelijk 23 en hij had eigelijk beter moeten weten... ik was toen nog een kind en eerlijk gezegd heb ik er ook spijt van... daarna heb ik het 3 jaar niet gedaan, tot mijn 15de... inmiddels heb ik een vriend waar ik veel van hou... en waarmee ik het ook doe natuurlijk... maar eigelijk is 12 ook veel te jong...14 gaat nog wel.... ik dacht dat ik er toen aan toe was.. nu heb ik dus spijt. Maar ja, als jij denkt dat je er aan toe bent en die jongen is het waard om daar je eerste keer mee te delen, dan moet je dat doen maar ik hoop dat je er later geen spijt van krijgt.

Greetzzz and take care
Beetj ziek, heb je die knakker niet aangegeven ofzo?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 23:23
freaQiegirl
freaQiegirl is offline
hey!!
ik had precie hetzelfde als jij!! ik ben ook op mn veertiende onmaagd!! nooit spijt van gehad!! heb nog steeds met die jongen! maar je moet je niet zo veel van leeftijd aantrekken. Als je een lieve vriend hebt en je gaat op je 14e met hem naar bed, is dat veel beter dan een one-night stand op je 18e! vind ik dan! maar ik wou ook eigenlijk perse w8en tot mn 15e, maar op een gegeven moment, 2 weken voor ik 15werd, wou ik het echt!! maar 1 ding! PRAAT ER EERST OVER MET JE VRIEND!!! als je dr niet over praat kun je het ook niet doen vind ik!
suc6!! kusss
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 01:33
Verwijderd
ik vind dat niemand hier een oordeel over kan vellen tot ze de mensen kennen.
Twee goede vrienden vanme kregen wat met elkaar. Destijds was zij 15 en hij 21.
Ik had er geen problemen mee. Haar geestelijke leeftijd lag veel hoger naar mijn mening.
Een andere goede vriend kreeg op vakantie een vriendinnetje. Zij is 16 en hij 20.
Tjah. Hier had ik dus wel moeite mee. Zij is geestelijk 12 en hij is stapelverliefd. Zij komt zo iemand anders tegen en huppelt lekker door.....
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten