![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik denk dat heel veel van jou 'minpunten' met elkaar samen hangen en dat onzeker daar de hoofdoorzaak van is. Verlegen zijn komt vaak door onzekerheid, geslotenheid kan ook door onzekerheid komen, te serieus zijn ook, enz. En doordat je dingen op kropt, blijft het in je en sta je er waarschijnlijk langer bij stil dan nodig is. Onzekerheid is lastig te veranderen, veel succeservaringen op doen (dus door dingen te doen die zeker goed aflopen ed) helpt vaak tegen onzekerheid. Je kunt je ook afvragen waarom je onzeker bent, waarom je verlegen bent, enz. Als je je zelf bewust bent van dingen, dan kan je er vaak beter mee om gaan. Je weet al dat je zaagt als je iets niet leuk vindt (wat moet ik me daar btw bij voorstellen?), je kunt er dus op letten dat je dat niet doet of dat je stopt wanneer je het wel doet. Wat versta jij onder 'te serieus zijn'? En wie heeft daar problemen mee, jij of je omgeving? Bij sommige dingen moet je jezelf gewoon een trap onder je kont geven...das iig mijn ervaring. Meer helpt bij mij ook niet tegen lui zijn ed. En ook bij toch over dingen praten kan dat helpen. Kies iemand uit die je vertrouwd ed en bouw het praten over dingen langszaam op. Het forum of gewoon internet kan daarbij ook een goede start zijn, tegen iemand die je niet kent praat het vaak makkelijker, ook omdat hij of zij je eigenlijk toch weinig kan maken. Wie weet heb je er wat aan. ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
daarbij komen nog wat dingen: positief: -ik ben trouw(ook aan vrienden). -kan met veel mensen goed praten. negatief: -denk soms teveel na, waardoor ik problemen maak waar ze er niet zijn. -word snel boos, maar is ook snel weer over. - soms heb ik niet door hoe mensen op mij reageren, ik 'zie' dat gewoon niet altijd. (maar probeer eraan te werken, das dan weer positief ![]()
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het kwaad arPos | 33 | 07-07-2009 15:14 | |
Psychologie |
borderline gerina | 6 | 03-07-2009 08:42 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Psychologie |
homosexualiteit is een geestelijke ziekte Verwijderd | 266 | 11-04-2003 13:46 | |
Psychologie |
Echte vrienden? Verwijderd | 23 | 12-11-2002 17:28 | |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 |