Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
De democratie heeft een deuk opgelopen en dat ligt niet alleen aan de politiek en media maar ook aan ons, en door nu eerlijk te stemmen zonder opeens over te schakelen om 'eerbetoon' kan de democratie weer worden opgekrikt.
|||
Citaat:
Citaat:
Stemmen uit eerbetoon vind ik iets belachelijks. Ook vind ik dat de LPF zich moet opheffen, het was niet alleen de wens en het advies van Harry Mens, ook van de broer van Pim Fortuyn. Dat zag ik vanavond bij Barend en Van Dorp. Die mensen die op die lijst staan zijn volgens mij absoluut geen capabele mensen om politiek te bedrijven, ze hebben allemaal hun eigen plannetjes en houden zich een veel grotere rol voor dan dat Fortuyn voor ze in gedachte had. Hij had immers volgens hemzelf de opdracht de politiek wakker te schudden en minister president te worden. Hij had na het ontslag bij LN enkel die lijst nodig om verkiesbaar te worden. Dus ga niet uit eerbetoon op LPF stemmen, stem iets anders of stem blanco!
||
![]() |
Citaat:
dank u |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Bron van mijn argumenten: Verschillende politicologen, Harry Mens.
||
Citaat:
![]() ![]() bovendien Pim was zelf toch zo'n fan van vrijheid van meningsuiting, dan moet hij zijn tegenstanders ook die vrijheid geven vind ik.
||
Citaat:
Bovendien worden heeeel veel moorden gepleegd om verschillen in opvattingen dus dat is echt niet bijzonderhoor en een eerbetoon kun je imho veel beter op een andere manier doen dan massaal pim stemmen, dat zou pas ontkenning van de democratie zijn.
|
Verwijderd
|
Precies
'Eerbetoon' is maar een dom iets. Je hebt niets aan eer. Eer is een abstract begrip wat nog nooit heeft geleid tot nuttige dingen. Je kunt beter een gefundeerde stem uitbrengen op een partij met wiens ideeën je het ná LPF het meest eens bent, in plaats van je stem eigenlijk verloren te laten gaan door in een loos gebaar op een dooie te stemmen wiens partij zonder hem geen reet voorstelt. Dát is pas de democratie om zeep helpen! ![]() Als je je emoties niet voldoende onder controle hebt verdién je het niet eens om je stem te mogen uitbrengen. |
![]() |
||
Onthoud ook dat het niet een "politiek klimaat" is (zoals [edit] de Henk Westbroek die ik niet zo aardig vind [/edit] mensen wil laten geloven), maar één dader die de actie voor zover bekend zonder medeweten van zijn partijgenoten voorbereid heeft.
De Democratie is niet om zeep geholpen tenzij mensen dat denken. Van Pim Fortuyn kan gezegd worden dat hij wel is omgelegd en dat brengt een aantal complicaties mee, zoals het waardeloos worden van zijn partij. Citaat:
Laatst gewijzigd op 08-05-2002 om 09:52. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nu zijn we allemaal heel erg geschokt over wat er is gebeurd, maar als je daar nu je stemkeuze door laat beinvloeden, zitten we 4 jaar met de gevolgen (als er voor die tijd niet weer een politieke crisis komt wat erg goed zou kunnen) omdat je een parlement kiest voor 4 jaar. Over 4 jaar (klinkt lullig maar 't is zo) heeft geen hond het meer over de dood van Pim Fortuyn op 6 mei 2002 maar dan zou zijn partij met (imo) allerlei a-politieke mensen nog wel in de regering zitten. Moet je es nagaan wat er in die tijd allemaal verkeerd kan gaan.
Er is echt maar 1 oplossing: Als je het met Pim Fortuyn eens was voor hij dood was en van plan was erop te stemmen, doe dat dat alsnog. Op nummer 1 of op een ander nummer (hoop ik dat alle nummer 1 stemmen ongeldig worden). Als je niet van plan was om op LPF te stemmen, maar wel geschokt bent door zijn dood, ga dan alsjeblieft ook niet op LPF stemmen, maar op een andere partij. |
![]() |
|
Pim wis zelf niet eens wie zijn aanhang nou eigenlijk was.. snugger hoor
![]() Hij dacht dattie van die brave ventjes achter hem had, en niet al die extreem rechtste figuren, zoals de realiteit uitwees.. Vind je t gek dat Paul Rosemöller hem uitdaagde een dagje door zo'n "probleemwijk" te wandelen.. Hij wist gewoon dat er toch nix zou gebeuren (nah ok, hoogstens richting hemzelf, maar niet richting Pim) En wat dat stemmen betreft.. Mensen.. waar begin je aan.. dalijk gaat iedereen op LPF stemmen, zitten die dalijk aan t hoofd van de regering.. en dan??? K heb zo'n vaag vermoeden dat dat kabinet niet lang stand zal houden.. en wat heb je nou aan een kabinet dat na een paar maanden weer ophoepelt??? Mjah ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik ben overigens helemaal niet anti-LPF, ik ben het alleen niet eens met z'n standpunten.. Anti klinkt zo vijandig, en zó sta ik er helemaal niet tegenover. Ik vind het echt verschrikkelijk wat er gebeurd is ![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Niemand wist wie Pims aanhang zou zijn. Waarom? Omdat het een nieuwe partij is! Standaard stemmen mensen wat lager op de sociale ladder links, terwijl de 'rijke' mensen op rechts stemmen. Maar in het geval van LPF stemden opeens beide groepen mensen op Pim, en dat is iets dat behoorlijk uniek is in nederland. En aangezien stemmen altijd nog anoniem is (evenals de peilingen) weten ook partijen als D66 niet precies wat hun aanhang is. De mensen die altijd bij partijbijeenkomsten zijn, zijn niet representatief, dat zijn meestal de fanatiekelingen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Een politieke crisis met nieuwe verkiezingen is geen oplossing BTW, grote kans dat mensen dan nog harder op LPF gaan stemmen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ja, natuurlek, stem lijst fortuyn ![]()
Laatst gewijzigd op 08-05-2002 om 17:36. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Niet iedereen gaat zo om met zn emoties als jij zou doen. Citaat:
Kwam bij 2vandaag 2 maanden geleden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ben het overigens wel gedeeltelijk met je eens. Ik denk niet dat de Islam op zich een geheel achterlijke cultuur is, maar het feit dat vrouwen ondergeschikt zijn laat je er wel je vraagtekens bij zetten. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Och, wij hebben ook tot ver in de twintigste eeuw gedacht dat vrouwen minder waren dan mannen. Het was bij ons misschien niet vastgelegd in een wet of in een geloofsboek, maar mijn moeder werd ook ontslagen toen ze zwanger werd, dat kon toen gewoon. In Zwitserland hebben vrouwen tot ver in de twintigste eeuw niet eens stemrecht gehad. En maatschappelijk gezien is de verandering m.b.t. de positie van vrouwen pas iets van de laatste decennia, misschien zelfs pas het laatste decennium. Dus het enkele feit dat vrouwen achtergesteld zijn, maakt een cultuur niet achterlijk.
Maar ik ben het met je eens dat die extremistische culturen waarin vrouwen worden behandeld als een plant, die je achter een raam kunt laten staan en alleen dient te voorzien van water en licht, inderdaad bij mij wel het gevoel oproepen dat ze lichtelijk achterlijk zijn. |
![]() |
||
Citaat:
Toch vind ik het niet goed om LPF op te heffen want dan krijgt alleen de moordenaar zijn zin...... en er zijn toch een hele hoop mensen die het wel met zijn (en de rest van zn partij) ideeen eens. En die moeten nog steeds hun stem kunnen uitbrengen.......
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verkiezingen zijn geen plaats om één of ander monument op te richten voor een dode, hoe bijzonder hij in jouw ogen ook was. Het heeft geen zin om op hem te stemmen. Ook Pims idealen komen geen stap dichterbij door op 15 mei je stem op Lijst 15 nummer 1 uit te brengen. Je moet toch zelf ook wel inzien dat de rest van LPF niks voorstelt? Ze hobbelden maar een beetje achter Pim aan. Hij wás die lijst. Als je 15 mei op LPF stemt, laat je je stem verloren gaan, laat dat goed tot je doordringen. Doe in plaats van zo verdomde emotioneel eens een keer normaal. Bekijk de situatie gewoon rationeel. Pim Fortuyn kon zichzelf ook wel vinden in het gedachtengoed van de CDA en de VVD, hij wilde ermee in de regering. Doe dan wat Pim gedaan zou hebben en breng je stem uit op CDA of VVD, maar niet op een partij die op sterven na dood is en niets kan uitrichten. Onzin als eerbetoon en herdenken hebben geen zin in de politiek. Je laat je leiden door je emoties, een kenmerk van simpele mensen, denk gewoon na. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En nu even normaal. Denken en voelen, ratio en emotie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Puur met je denken stemmen en je emotie stemmen is mijn inziens onmogelijk. Je staat niet alleen rationeel achter de standpunten van een partij, je hebt er ook een bepaald gevoel bij dat je vaak niet makkelijk kunt uitleggen. Verder ben je mijn inziens net zo zielig als dat jij mensen zielig vindt die ook op hun gevoel afgaan bij het stemmen. Per slot van rekening is dat hun mening en mogen zij die ook uiten, zonder dat ze dan meteen als zielig bestempeld moeten worden. Per slot van rekening ben je dan in feite net zo bezig als degene die Pim Fortuyn vermoord heeft.
||
Citaat:
hihi jij is cool.........beetje van mij ![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
Moet je bedenken wat voor een modderfiguur we slaan als we straks Joao Varela als minister-president hebben, of die gladjanus van een Mat Herben
![]() Ik moet zeggen dat ik al die mensen van de LPF maar een stel schijnheilige profiteurs vind. Ze weten zelf prima dat ook Pim gewild zou hebben dat de partij opgeheft wordt. Maar omdat ze dat royale salaris natuurlijk wel zien zitten, gaan ze gewoon door. Nu gaan heel veel mensen uit emotie op die partij stemmen en zitten we er voor vier jaar aan vast. Veel ideeen van Pim waren best goed, maar ik vond hem zelf al niet echt een geschikte man om ze uit te voeren en deze mensen zijn dat al helemaal niet. Het is gewoon een verdeeld zootje ongeregeld zonder een echte leider. Het is echt doodzonde dat de mensen die uit emotie op LPF gaan stemmen waarschijnlijk niet dezelfde mensen zijn die dit forum lezen of de krant lezen of naar Villa BVD kijken. Dan zou misschien ook bij hun gaan dagen dat uit eerbetoon stemmen een uiterst kwalijke zaak is ![]()
|
Ik ben blij dat er tenminste nog een paar mensen zijn die een beetje kunnen NADENKEN!!!!
Stemmen uit eerbetoon, dat slaat nergens op. Je moet vervolgens dan toch 4 jaar lang verder met die partij, of je het met ze eens bent of niet. Fortuyn zou de ministersposten niet opvullen met mensen van de lijst. Maar hij zou daar bekwamere mensen voor zoeken. Ik vraag me af of dat nu nog zou gebeuren. Gister bij Nova zaten de woordvoerder en nog een man van LPF. Ze waren het niet eens eens met elkaar. Als we 4 jaar met zo'n partij, die toch uit elkaar valt, verder moeten dan gaat Nederland pas naar de filistijnen.
|||
![]() |
Citaat:
Als het een echte vent was was tie nu al weg geweest. (hoe heet die half kaal/half grijse vent nou ![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 09-05-2002 om 19:41. |
![]() |
|
![]() |
Ik denk dat as woensdag inderdaad een rare dag kan gaan worden met ontzettend veel stemmen op een persoon die niet meer leeft. Raar he? Maar het is niet erg. Het is gewoon politiek, democratie. Als dit niet goed gaat komt er een kabinetscrisis en kan er opnieuw gestemd worden. Al die mensen van de 2e groep stemmers (stemmen uit eerbetoon) geven hiermee uiting aan hun gevoelens. Daar moet je niet tussenin gaan zitten, laat ze maar. Het mag in Nl want we zijn een democratisch land. Iedereen mag stemmen op wie of wat hij/zij wil, met wat voor rede dan ook. Ik heb zelf niet veel vertrouwen meer in LPF nu Pim er niet meer is. Maar vanavond hoorde ik iemand zeggen: als LPF opgeheven wordt, komt er over 4 jaar een nieuwe felle politicus met ongeveer dezelfde ideeen als Pim, maar dan veel racistischer. Want ondanks zijn punten over buitenlanders, had Pim wel gevoel voor mensenwaarde.
En ja, dat kan natuurlijk ook. Want de mensen hebben er nu wel van geproefd. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zoals de broer van Pim Fortuijn al wijs heeft uitgesproken...alleen Pim Fortuijn wist eigenlijk waarheen hij wilde de rest van de Lijst is in alle haast bij elkaar gesprokkeld.... Eerbetoon me reet...beter een regering mét inhoudt die fouten maakt dan een regering zónder inhoud...want daar lijkt het met deze ridicule actie van mensen die blijkbaar geen moer om ons land geven heen te gaan ![]()
|
Nog even, en we kunnen de taart aansnijden voor het eerste kabinet dat zelfs geheel uit mensen bestaat die de politiek evenveel zeggen als de relativiteitstheorie mij zegt...
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Dan stem je op de "vijand" want dan help je de partij wiens ideeen je niet ondersteunt aan zetels. Net iets wat je niet wilt. En eerbetoon aan Pim Fortuyn? No thanks. Ik betreur wat hem is overkomen en er ging een schok door me heen (zeker omdat ik net daarvoor naar dat interview had geluisterd op de radio!), maar hem gaan eren? Dat gaat me echt te ver. Zijn ideeen stonden aan de andere kant van de wereld dan die van mij. Gatara |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Waar zou je op stemmen als er weer verkiezingen komen? autodropje | 478 | 02-02-2003 22:17 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
de gevolgen van de moord op pim fortuyn nao | 3 | 13-05-2002 10:38 |