Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2002, 21:36
DaDude
DaDude is offline
Hij is gvd vermoord om zijn ideeen de hele democratie is om zeep geholpen.
Het is een eerbetoon, het laatste wat je kunt doen
Oud 07-05-2002, 21:39
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
Ik stem op een idiaal je kunt en persoon doden maar zijn idiaalen zullen altijd blijven bestaan
misschien in jouw maar weet je of die zullen bestaan in de nieuw lpf lijsttrekker ?
en sommige idealen van pim veranderden constant.
kweet dus niet echt of je hem een idealist kon noemen.

Citaat:
wees rationeel en leg het lot van je land niet in 'de eer'.

Laatst gewijzigd op 07-05-2002 om 21:41.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 21:44
koelkastje
koelkastje is offline
Citaat:
DaDude schreef:
Als eerbetoon kan je het condoleance register tekenen en bloemen brengen op de plek waar hij is doodgeschoten of bij zijn huis. Maar stemmen als eerbetoon, nee. Hij is om zijn ideeën vermoord, maar als je dus van plan was (zeg niet dat jij dat was) om op een andere partij te stemmen en dat je nu zegt van ik stem uit eerbetoon dan slaat dat toch helemaal nergens op.
De democratie heeft een deuk opgelopen en dat ligt niet alleen aan de politiek en media maar ook aan ons, en door nu eerlijk te stemmen zonder opeens over te schakelen om 'eerbetoon' kan de democratie weer worden opgekrikt.
Oud 07-05-2002, 23:25
Mef
Mef is offline
Citaat:
koelkastje schreef:
Als eerbetoon kan je het condoleance register tekenen en bloemen brengen op de plek waar hij is doodgeschoten of bij zijn huis. Maar stemmen als eerbetoon, nee. Hij is om zijn ideeën vermoord, maar als je dus van plan was (zeg niet dat jij dat was) om op een andere partij te stemmen en dat je nu zegt van ik stem uit eerbetoon dan slaat dat toch helemaal nergens op.
Mee eens

Citaat:
De democratie heeft een deuk opgelopen en dat ligt niet alleen aan de politiek en media maar ook aan ons, en door nu eerlijk te stemmen zonder opeens over te schakelen om 'eerbetoon' kan de democratie weer worden opgekrikt.
Die deuk is er niet gekomen door de politiek, de media of door ons, die deuk is geslagen door die ene gek die het nodig vond om Pim Fortuyn overhoop te schieten! Niemand anders heeft er schuld aan. Ik ben het absoluut niet eens met Pim Fortuyn's standpunten, maar niemand heeft het recht om iemand overhoop te schieten omdat hij zich niet kan vinden in die persoon's ideeën.

Stemmen uit eerbetoon vind ik iets belachelijks. Ook vind ik dat de LPF zich moet opheffen, het was niet alleen de wens en het advies van Harry Mens, ook van de broer van Pim Fortuyn. Dat zag ik vanavond bij Barend en Van Dorp. Die mensen die op die lijst staan zijn volgens mij absoluut geen capabele mensen om politiek te bedrijven, ze hebben allemaal hun eigen plannetjes en houden zich een veel grotere rol voor dan dat Fortuyn voor ze in gedachte had. Hij had immers volgens hemzelf de opdracht de politiek wakker te schudden en minister president te worden. Hij had na het ontslag bij LN enkel die lijst nodig om verkiesbaar te worden.

Dus ga niet uit eerbetoon op LPF stemmen, stem iets anders of stem blanco!
Oud 08-05-2002, 01:51
Gilo
Gilo is offline
Citaat:
MeCute1983 schreef:
Hier ben ik het echt he-le-maal mee eens

Ik was überhaupt niet van plan om op LPF te gaan stemmen, laat staan nu.. Mensen die dat van plan zijn, zijn echt dom bezig. Inderdaad, wat jij zegt, wat is LPF zonder Pim Fortuyn?
Ik hoorde dat Harry Mens de partij wou opheffen en dat lijkt me een uitstekend idee om (een groot gedeelte van) de mensheid tegen zichzelf te beschermen. Want, met alle respect voor de overige kandidaten, ik heb zeer weinig vertrouwen in ze. In feite zijn ze niet veel meer dan meelifters op Pim's successen...

Als je iets wil doen uit respect voor Pim Fortuyn, leg dan bloemen voor zijn huis oid, maar ga niet op hem stemmen als je dan voorheen niet eens van plan was (anders ook niet, maar dan al helemaal niet!!) want dan zitten we daar de komende vier jaar wel aan vast, en dan (..) daar doe ik maar geen uitspraak over
Als je Anti-LPF bent, praat dan liever niet over dit onderwerp mee gaarne.

dank u
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 09:14
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
ExeCute schreef:
Daarnaast geef je de dader dan zijn zin namenlijk lijst Fortuyn uit het veld ruimen en dat mag niet gebeuren. Pim stond voor een idiaal daar kun je het mee ens zijn of niet, als je dat eerst niet was moet je nu niet op hem stemmen maar als je dat wel van plan was moet je je niet bang laten maken door anderen.
Wordt wakker. PIM IS DOOD. Wie zou volgens jou dan de idealen van Fortuyn kunnen realiseren. LPF is wankel. Binnen de partij is men het niet met elkaar eens en niemand staat 100% achter Fortuyn. Ze hebben weinig tot geen politieke ervaring. En daar zitten er dan 20 van de 150 in de 2de kamer? Het was Pim zijn partij. Het is nu dus een stelletje marionetten zonder touwtjestrekker.

Bron van mijn argumenten: Verschillende politicologen, Harry Mens.
Oud 08-05-2002, 09:19
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Gilo schreef:

dank u
Oh, iedereen mag alleen jouw mening uitdragen?

Grow up.
Oud 08-05-2002, 09:21
Verwijderd
Bovendien is dit topic juist opgestart uit ongeloof over het stemmen op LPF, dus gaarne mondje toe of uw bekomt eenzelfde terechtwijzing richting de deur.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 09:37
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Gilo schreef:

dank u
Iedereen mag hier zn mening geven, of hij nou voor of tegen pim is

bovendien Pim was zelf toch zo'n fan van vrijheid van meningsuiting, dan moet hij zijn tegenstanders ook die vrijheid geven vind ik.
Oud 08-05-2002, 09:40
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
DaDude schreef:
wat is dit voor onzin, de hele democratie is helemaal niet omzeep geholpen, waar heb je dat vandaan???

Bovendien worden heeeel veel moorden gepleegd om verschillen in opvattingen dus dat is echt niet bijzonderhoor

en een eerbetoon kun je imho veel beter op een andere manier doen dan massaal pim stemmen, dat zou pas ontkenning van de democratie zijn.
Oud 08-05-2002, 09:46
Verwijderd
Precies

'Eerbetoon' is maar een dom iets. Je hebt niets aan eer. Eer is een abstract begrip wat nog nooit heeft geleid tot nuttige dingen. Je kunt beter een gefundeerde stem uitbrengen op een partij met wiens ideeën je het ná LPF het meest eens bent, in plaats van je stem eigenlijk verloren te laten gaan door in een loos gebaar op een dooie te stemmen wiens partij zonder hem geen reet voorstelt. Dát is pas de democratie om zeep helpen!

Als je je emoties niet voldoende onder controle hebt verdién je het niet eens om je stem te mogen uitbrengen.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 09:47
L Boksha
L Boksha is offline
Onthoud ook dat het niet een "politiek klimaat" is (zoals [edit] de Henk Westbroek die ik niet zo aardig vind [/edit] mensen wil laten geloven), maar één dader die de actie voor zover bekend zonder medeweten van zijn partijgenoten voorbereid heeft.
De Democratie is niet om zeep geholpen tenzij mensen dat denken. Van Pim Fortuyn kan gezegd worden dat hij wel is omgelegd en dat brengt een aantal complicaties mee, zoals het waardeloos worden van zijn partij.

Citaat:
Nare man
"Well said!"

Laatst gewijzigd op 08-05-2002 om 09:52.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 10:36
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
ik ben niet een met zijn uitspraken!

Maar ik zal ook niet stemmen uit emotie!

Maar ik vind het wel triest wat er is gebeurt
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 10:55
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
nare man schreef:
'Eerbetoon' is maar een dom iets. Je hebt niets aan eer. Eer is een abstract begrip wat nog nooit heeft geleid tot nuttige dingen. Je kunt beter een gefundeerde stem uitbrengen op een partij met wiens ideeën je het ná LPF het meest eens bent, in plaats van je stem eigenlijk verloren te laten gaan door in een loos gebaar op een dooie te stemmen wiens partij zonder hem geen reet voorstelt. Dát is pas de democratie om zeep helpen!

Als je je emoties niet voldoende onder controle hebt verdién je het niet eens om je stem te mogen uitbrengen.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 12:30
Verwijderd
Nu zijn we allemaal heel erg geschokt over wat er is gebeurd, maar als je daar nu je stemkeuze door laat beinvloeden, zitten we 4 jaar met de gevolgen (als er voor die tijd niet weer een politieke crisis komt wat erg goed zou kunnen) omdat je een parlement kiest voor 4 jaar. Over 4 jaar (klinkt lullig maar 't is zo) heeft geen hond het meer over de dood van Pim Fortuyn op 6 mei 2002 maar dan zou zijn partij met (imo) allerlei a-politieke mensen nog wel in de regering zitten. Moet je es nagaan wat er in die tijd allemaal verkeerd kan gaan.

Er is echt maar 1 oplossing:
Als je het met Pim Fortuyn eens was voor hij dood was en van plan was erop te stemmen, doe dat dat alsnog. Op nummer 1 of op een ander nummer (hoop ik dat alle nummer 1 stemmen ongeldig worden).
Als je niet van plan was om op LPF te stemmen, maar wel geschokt bent door zijn dood, ga dan alsjeblieft ook niet op LPF stemmen, maar op een andere partij.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 13:06
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Pim wis zelf niet eens wie zijn aanhang nou eigenlijk was.. snugger hoor

Hij dacht dattie van die brave ventjes achter hem had, en niet al die extreem rechtste figuren, zoals de realiteit uitwees..

Vind je t gek dat Paul Rosemöller hem uitdaagde een dagje door zo'n "probleemwijk" te wandelen.. Hij wist gewoon dat er toch nix zou gebeuren (nah ok, hoogstens richting hemzelf, maar niet richting Pim)

En wat dat stemmen betreft.. Mensen.. waar begin je aan.. dalijk gaat iedereen op LPF stemmen, zitten die dalijk aan t hoofd van de regering.. en dan??? K heb zo'n vaag vermoeden dat dat kabinet niet lang stand zal houden.. en wat heb je nou aan een kabinet dat na een paar maanden weer ophoepelt???

Mjah
Oud 08-05-2002, 14:03
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Citaat:
Gilo schreef:

dank u
Ironisch hoe jij die vrijheid van meningsuiting zo hoog houdt

Ik ben overigens helemaal niet anti-LPF, ik ben het alleen niet eens met z'n standpunten.. Anti klinkt zo vijandig, en zó sta ik er helemaal niet tegenover. Ik vind het echt verschrikkelijk wat er gebeurd is maar als je gaat stemmen moet je dat met je verstand doen en niet met je gevoel. Je kent de uitspraak werk en privé gescheiden houden toch wel?! Wat heeft Nederland aan mensen die op emotionele basis op LPF stemmen?! Als je eerst 'ns een keer na zou gaan denken voor je begint te schreeuwen, kun je daar zelf ook wel op komen (hoop ik)
Oud 08-05-2002, 14:08
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Herry Mens is momenteel op Ned 1 en legt idd ook uit dat emotionele/tegenstemmen ook niet is dat Pim wilde.
Mens lult wel meer. Ik ben ook tegen stemmen-uit-eerbetoon, maar dat Mens beweert dat Pim niet had gewild dat LPF door zou gaan vind ik VEEL te ver gaan, en ik geloof daar niks van. Die Harry Mens is me sowieso veel te aandachtsgeil. Ik vraag me af in hoeverre ze inderdaad erg goeie vrienden waren, aangezien hij niet bijzonder emotioneel was.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 14:12
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Aragnabite schreef:
Pim wis zelf niet eens wie zijn aanhang nou eigenlijk was.. snugger hoor

Niemand wist wie Pims aanhang zou zijn. Waarom? Omdat het een nieuwe partij is! Standaard stemmen mensen wat lager op de sociale ladder links, terwijl de 'rijke' mensen op rechts stemmen. Maar in het geval van LPF stemden opeens beide groepen mensen op Pim, en dat is iets dat behoorlijk uniek is in nederland.

En aangezien stemmen altijd nog anoniem is (evenals de peilingen) weten ook partijen als D66 niet precies wat hun aanhang is. De mensen die altijd bij partijbijeenkomsten zijn, zijn niet representatief, dat zijn meestal de fanatiekelingen
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 14:14
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Smurref schreef:
Nu zijn we allemaal heel erg geschokt over wat er is gebeurd, maar als je daar nu je stemkeuze door laat beinvloeden, zitten we 4 jaar met de gevolgen (als er voor die tijd niet weer een politieke crisis komt wat erg goed zou kunnen) omdat je een parlement kiest voor 4 jaar.
Dat is precies waarom ik vind dat de verkiezingen uitgesteld moeten worden. Mensen zijn nu nog veel te emotioneel om een stem uit te brangen. Ik vraag me ook af wat er van LPF overblijft, nu niet alleen 'een lijstrekker', maar ook de initiator van de partij is weggevallen.

Een politieke crisis met nieuwe verkiezingen is geen oplossing BTW, grote kans dat mensen dan nog harder op LPF gaan stemmen.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Een politieke crisis met nieuwe verkiezingen is geen oplossing BTW, grote kans dat mensen dan nog harder op LPF gaan stemmen.
Neej ik bedoel dat ik denk dat als LPF zonder Pim in de regering zou komen, dat we in no-time weer een politieke crisis krijgen omdat de boel fout gaat, net als na de nacht van Wiegel en Srebrenica.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 16:56
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Smurref schreef:

Neej ik bedoel dat ik denk dat als LPF zonder Pim in de regering zou komen, dat we in no-time weer een politieke crisis krijgen omdat de boel fout gaat, net als na de nacht van Wiegel en Srebrenica.
Weet ik, maar andere partijen kunnen ook aansturen op een crisis. Maar als dat zou gebeuren, is de kans dat nog meer mensen op LPF gaan stemmen aanwezig.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 17:18
wicce
wicce is offline
Citaat:
DaDude schreef:
ja, en op die manier brengt men dus een stel onervaren "politicI" de 2e kamer in, en mogen zij het nog verder vernaggelen, totdat het uit elkaar valt, en andere partijen het weer mogen opruimen..

ja, natuurlek, stem lijst fortuyn

Laatst gewijzigd op 08-05-2002 om 17:36.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 17:29
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
wicce schreef:

ja, en op die manier brengt men dus een stel onervaren "politica" de 2e kamer in,
FF ter info: Politica is de vrouwelijke vorm van politicus. Meervoud is politici.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 17:35
wicce
wicce is offline
Citaat:
Chimera schreef:

FF ter info: Politica is de vrouwelijke vorm van politicus. Meervoud is politici.
oja, das waarook *verbeter* dit soort dingen doe ik heel vaak.
Oud 08-05-2002, 18:11
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
Ik vraag me af in hoeverre ze inderdaad erg goeie vrienden waren, aangezien hij niet bijzonder emotioneel was.
Kan je geen goede vriend zijn als je niet jankt ?
Niet iedereen gaat zo om met zn emoties als jij zou doen.

Citaat:
Niemand wist wie Pims aanhang zou zijn.
Groot schalig onderzoek heeft uitgewezen dat meer dan 60% van lbo niveau was of lager , kortom , niet echt de intelligenste doelgroep.
Kwam bij 2vandaag 2 maanden geleden.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 18:17
Mujahid
Mujahid is offline
Citaat:
Suerte Donna schreef:

Ja dat weet ik ook wel, dat mensen tot een cultuur behoren maar ik denk niet dat hij bedoelde te zeggen dat dan ook meteen alle moslims achterlijk zijn, ze leven gewoon in een achterlijke cultuur.
Onzin, hij maakte geen verschil tussen moslims onderling. Hij zei letterlijk dat de islam een achterlijke godsdienst is die dient te worden bestreden. Voorts heeft hij gezegd dat Israel onze westerse normen en waarden tegen de Islam verdedigt. Met de wetenschap dat er dagelijks kinderen om het leven komen voor zijn zogenaamde verdediging , kunnen we hem niet anders dan als een FASCIST bestempelen .
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 18:24
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mujahid schreef:

Hij zei letterlijk dat de islam een achterlijke godsdienst is die dient te worden bestreden.
Elke godsdienst waarin vrouwen ondergeschikt zijn aan mannen is achterlijk, en dient te worden betreden. Niet alleen de islam.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 00:55
Koen
Koen is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Elke godsdienst waarin vrouwen ondergeschikt zijn aan mannen is achterlijk, en dient te worden betreden.
Interessante spelfout

Ben het overigens wel gedeeltelijk met je eens. Ik denk niet dat de Islam op zich een geheel achterlijke cultuur is, maar het feit dat vrouwen ondergeschikt zijn laat je er wel je vraagtekens bij zetten.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 10:02
Verwijderd
Och, wij hebben ook tot ver in de twintigste eeuw gedacht dat vrouwen minder waren dan mannen. Het was bij ons misschien niet vastgelegd in een wet of in een geloofsboek, maar mijn moeder werd ook ontslagen toen ze zwanger werd, dat kon toen gewoon. In Zwitserland hebben vrouwen tot ver in de twintigste eeuw niet eens stemrecht gehad. En maatschappelijk gezien is de verandering m.b.t. de positie van vrouwen pas iets van de laatste decennia, misschien zelfs pas het laatste decennium. Dus het enkele feit dat vrouwen achtergesteld zijn, maakt een cultuur niet achterlijk.

Maar ik ben het met je eens dat die extremistische culturen waarin vrouwen worden behandeld als een plant, die je achter een raam kunt laten staan en alleen dient te voorzien van water en licht, inderdaad bij mij wel het gevoel oproepen dat ze lichtelijk achterlijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 10:09
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Ik vind het nogmaals een trieste gebeurtenis.
Maar laten we nou niet overdrijven he....
Want er worden altijd wel belangrijke mensen vermoord.
En dat hoort er gewoon bij dat zei hij ook.

Maar toch zal ik niet op pim stemmen ik stem gewoon voor SP

Met vr MazzzeLs

PeaCe
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 11:49
flowerpower
flowerpower is offline
Citaat:
MeCute1983 schreef:
Hier ben ik het echt he-le-maal mee eens

Ik was überhaupt niet van plan om op LPF te gaan stemmen, laat staan nu.. Mensen die dat van plan zijn, zijn echt dom bezig. Inderdaad, wat jij zegt, wat is LPF zonder Pim Fortuyn?
Ik hoorde dat Harry Mens de partij wou opheffen en dat lijkt me een uitstekend idee om (een groot gedeelte van) de mensheid tegen zichzelf te beschermen. Want, met alle respect voor de overige kandidaten, ik heb zeer weinig vertrouwen in ze. In feite zijn ze niet veel meer dan meelifters op Pim's successen...

Als je iets wil doen uit respect voor Pim Fortuyn, leg dan bloemen voor zijn huis oid, maar ga niet op hem stemmen als je dan voorheen niet eens van plan was (anders ook niet, maar dan al helemaal niet!!) want dan zitten we daar de komende vier jaar wel aan vast, en dan (..) daar doe ik maar geen uitspraak over
mee eens!!!! als je voor zijn dood niet (helemaal) met zijn ideeen eens was ben je dat na zijn dood toch ook niet!! Dan ga je toch niet stemmen op zo iemand!!!

Toch vind ik het niet goed om LPF op te heffen want dan krijgt alleen de moordenaar zijn zin...... en er zijn toch een hele hoop mensen die het wel met zijn (en de rest van zn partij) ideeen eens. En die moeten nog steeds hun stem kunnen uitbrengen.......
Oud 09-05-2002, 12:50
Verwijderd
Citaat:
ExeCute schreef:
Ik stem op een idiaal je kunt en persoon doden maar zijn idiaalen zullen altijd blijven bestaan, ik kende hem al voordat hij in de politiek ging en nog collums schreef en toen mocht ik hem al zijn ideeen zijn goed.

Ik laat me niet weerhouden door een gek om ook mijn ideaal naar de klote te helpen en als ik kon ruilen met fortuyn had ikd at echt wel gedaan maar dat kan nue eenmaal neit dus dan meot het maar zo
Als je dat doet ben je dus echt heel zielig.

Verkiezingen zijn geen plaats om één of ander monument op te richten voor een dode, hoe bijzonder hij in jouw ogen ook was. Het heeft geen zin om op hem te stemmen. Ook Pims idealen komen geen stap dichterbij door op 15 mei je stem op Lijst 15 nummer 1 uit te brengen. Je moet toch zelf ook wel inzien dat de rest van LPF niks voorstelt? Ze hobbelden maar een beetje achter Pim aan. Hij wás die lijst. Als je 15 mei op LPF stemt, laat je je stem verloren gaan, laat dat goed tot je doordringen.

Doe in plaats van zo verdomde emotioneel eens een keer normaal. Bekijk de situatie gewoon rationeel. Pim Fortuyn kon zichzelf ook wel vinden in het gedachtengoed van de CDA en de VVD, hij wilde ermee in de regering. Doe dan wat Pim gedaan zou hebben en breng je stem uit op CDA of VVD, maar niet op een partij die op sterven na dood is en niets kan uitrichten. Onzin als eerbetoon en herdenken hebben geen zin in de politiek. Je laat je leiden door je emoties, een kenmerk van simpele mensen, denk gewoon na.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 13:05
japie
japie is offline
Citaat:
nare man schreef:
Je laat je leiden door je emoties, een kenmerk van simpele mensen, denk gewoon na.
Dus jij bestaat alleen uit ratio en jij totaal geen emoties??? Toch raar dat je in je sig hebt staan dat je "flieft" bent op die zachte G. Betekent volgens mij dat je toch gevoel hebt, emotie dus. Jeetje man, wat ben jij een simpele ziel die niet nadenkt.

En nu even normaal. Denken en voelen, ratio en emotie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Puur met je denken stemmen en je emotie stemmen is mijn inziens onmogelijk. Je staat niet alleen rationeel achter de standpunten van een partij, je hebt er ook een bepaald gevoel bij dat je vaak niet makkelijk kunt uitleggen.

Verder ben je mijn inziens net zo zielig als dat jij mensen zielig vindt die ook op hun gevoel afgaan bij het stemmen. Per slot van rekening is dat hun mening en mogen zij die ook uiten, zonder dat ze dan meteen als zielig bestempeld moeten worden. Per slot van rekening ben je dan in feite net zo bezig als degene die Pim Fortuyn vermoord heeft.
Oud 09-05-2002, 17:37
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
japie schreef:

Dus jij bestaat alleen uit ratio en jij totaal geen emoties??? Toch raar dat je in je sig hebt staan dat je "flieft" bent op die zachte G. Betekent volgens mij dat je toch gevoel hebt, emotie dus. Jeetje man, wat ben jij een simpele ziel die niet nadenkt.

En nu even normaal. Denken en voelen, ratio en emotie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Puur met je denken stemmen en je emotie stemmen is mijn inziens onmogelijk. Je staat niet alleen rationeel achter de standpunten van een partij, je hebt er ook een bepaald gevoel bij dat je vaak niet makkelijk kunt uitleggen.

Verder ben je mijn inziens net zo zielig als dat jij mensen zielig vindt die ook op hun gevoel afgaan bij het stemmen. Per slot van rekening is dat hun mening en mogen zij die ook uiten, zonder dat ze dan meteen als zielig bestempeld moeten worden. Per slot van rekening ben je dan in feite net zo bezig als degene die Pim Fortuyn vermoord heeft.

hihi
jij is cool.........beetje van mij
Oud 09-05-2002, 18:43
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
japie schreef:

En nu even normaal. Denken en voelen, ratio en emotie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Puur met je denken stemmen en je emotie stemmen is mijn inziens onmogelijk.

misschien onmogelijk, maar het moet wel worden nagestreefd.

Je staat niet alleen rationeel achter de standpunten van een partij, je hebt er ook een bepaald gevoel bij dat je vaak niet makkelijk kunt uitleggen.

populisme heet dat. het gevoel hebben van een leider. het gevoel om geen eigen verantwoordelijk te hoeven nemen.

Verder ben je mijn inziens net zo zielig als dat jij mensen zielig vindt die ook op hun gevoel afgaan bij het stemmen. Per slot van rekening is dat hun mening en mogen zij die ook uiten, zonder dat ze dan meteen als zielig bestempeld moeten worden.

Die mogen ze wel uiten. Het is alleen niet verstandig.

Per slot van rekening ben je dan in feite net zo bezig als degene die Pim Fortuyn vermoord heeft.

wantttt
Oud 09-05-2002, 19:00
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Moet je bedenken wat voor een modderfiguur we slaan als we straks Joao Varela als minister-president hebben, of die gladjanus van een Mat Herben

Ik moet zeggen dat ik al die mensen van de LPF maar een stel schijnheilige profiteurs vind. Ze weten zelf prima dat ook Pim gewild zou hebben dat de partij opgeheft wordt. Maar omdat ze dat royale salaris natuurlijk wel zien zitten, gaan ze gewoon door.

Nu gaan heel veel mensen uit emotie op die partij stemmen en zitten we er voor vier jaar aan vast. Veel ideeen van Pim waren best goed, maar ik vond hem zelf al niet echt een geschikte man om ze uit te voeren en deze mensen zijn dat al helemaal niet. Het is gewoon een verdeeld zootje ongeregeld zonder een echte leider.

Het is echt doodzonde dat de mensen die uit emotie op LPF gaan stemmen waarschijnlijk niet dezelfde mensen zijn die dit forum lezen of de krant lezen of naar Villa BVD kijken. Dan zou misschien ook bij hun gaan dagen dat uit eerbetoon stemmen een uiterst kwalijke zaak is
Oud 09-05-2002, 19:22
iMan
iMan is offline
Ik ben blij dat er tenminste nog een paar mensen zijn die een beetje kunnen NADENKEN!!!!

Stemmen uit eerbetoon, dat slaat nergens op. Je moet vervolgens dan toch 4 jaar lang verder met die partij, of je het met ze eens bent of niet. Fortuyn zou de ministersposten niet opvullen met mensen van de lijst. Maar hij zou daar bekwamere mensen voor zoeken. Ik vraag me af of dat nu nog zou gebeuren. Gister bij Nova zaten de woordvoerder en nog een man van LPF. Ze waren het niet eens eens met elkaar. Als we 4 jaar met zo'n partij, die toch uit elkaar valt, verder moeten dan gaat Nederland pas naar de filistijnen.
Oud 09-05-2002, 19:39
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
Gister bij Nova zaten de woordvoerder en nog een man van LPF. Ze waren het niet eens eens met elkaar.
Ja en hun willen dat Youp nieuwenhuis(frauder) in de partij komt en nr5 op LPF heeft dag daarvoor bij VillaBVD gezegd dat hij uit LPF ging als ze zelfs maar gingen praten met die Youp.
Als het een echte vent was was tie nu al weg geweest.

(hoe heet die half kaal/half grijse vent nou )

Citaat:
Het is echt doodzonde dat de mensen die uit emotie op LPF gaan stemmen
JA , en LPF is nog gruwelijk tactisch ook door pim lijsttrekker te laten. Zo krijgen ze NOG meer zetels .

Laatst gewijzigd op 09-05-2002 om 19:41.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 21:30
MoiRenske
MoiRenske is offline
Ik denk dat as woensdag inderdaad een rare dag kan gaan worden met ontzettend veel stemmen op een persoon die niet meer leeft. Raar he? Maar het is niet erg. Het is gewoon politiek, democratie. Als dit niet goed gaat komt er een kabinetscrisis en kan er opnieuw gestemd worden. Al die mensen van de 2e groep stemmers (stemmen uit eerbetoon) geven hiermee uiting aan hun gevoelens. Daar moet je niet tussenin gaan zitten, laat ze maar. Het mag in Nl want we zijn een democratisch land. Iedereen mag stemmen op wie of wat hij/zij wil, met wat voor rede dan ook. Ik heb zelf niet veel vertrouwen meer in LPF nu Pim er niet meer is. Maar vanavond hoorde ik iemand zeggen: als LPF opgeheven wordt, komt er over 4 jaar een nieuwe felle politicus met ongeveer dezelfde ideeen als Pim, maar dan veel racistischer. Want ondanks zijn punten over buitenlanders, had Pim wel gevoel voor mensenwaarde.
En ja, dat kan natuurlijk ook. Want de mensen hebben er nu wel van geproefd.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 21:43
Joostje
Joostje is offline
als je stemt uit respect kun je dat net ogoed doen voor laten we zeggen john lennon doen ofzo. Een politicus hoeft helemaal niet mijn respect te hebben. hij moet het land besturen.
Oud 09-05-2002, 22:17
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
MoiRenske schreef:
Maar het is niet erg. Het is gewoon politiek, democratie. Als dit niet goed gaat komt er een kabinetscrisis en kan er opnieuw gestemd worden.
Het is WEL erg..want als straks LPF meer dan 50 % van de stemmen heeft, heeft Nederland een probleem, een groot probleem. Dan wordt het een grote puinhoop..en nee niet de puinhopen van 8 jaar paars maar de puinhopen van het eerbetoon aan Pim Fortuijn...

Zoals de broer van Pim Fortuijn al wijs heeft uitgesproken...alleen Pim Fortuijn wist eigenlijk waarheen hij wilde de rest van de Lijst is in alle haast bij elkaar gesprokkeld....

Eerbetoon me reet...beter een regering mét inhoudt die fouten maakt dan een regering zónder inhoud...want daar lijkt het met deze ridicule actie van mensen die blijkbaar geen moer om ons land geven heen te gaan
Oud 09-05-2002, 22:19
McCaine
McCaine is offline
Nog even, en we kunnen de taart aansnijden voor het eerste kabinet dat zelfs geheel uit mensen bestaat die de politiek evenveel zeggen als de relativiteitstheorie mij zegt...
Oud 09-05-2002, 23:22
Cameo
Cameo is offline
Citaat:
Joostje schreef:
als je stemt uit respect kun je dat net ogoed doen voor laten we zeggen john lennon doen ofzo. Een politicus hoeft helemaal niet mijn respect te hebben. hij moet het land besturen.

agree
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 14:41
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
mitsj schreef:

JA , en LPF is nog gruwelijk tactisch ook door pim lijsttrekker te laten. Zo krijgen ze NOG meer zetels .
Dat heeft niets met taktiek te maken, je kan iemand niet zomaar van een kieslijst afhalen, zelfs niet als 'ie dood is.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 14:42
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Ik ben de Walrus! schreef:

Ze weten zelf prima dat ook Pim gewild zou hebben dat de partij opgeheft wordt.
Ah. En Pim heeft jou zeker hoogstpersoonlijk verteld dat hij wil dat zijn partij na zijn dood 'opgeheft' wordt.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 14:46
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Sithan schreef:

Het is WEL erg..want als straks LPF meer dan 50 % van de stemmen heeft, heeft Nederland een probleem, een groot probleem.
Tuurlijk. Als ik 50% van de stemmen zou krijgen zou nederland (althans: een gedeelte ) ook een groot probleem hebben. Maar dat is even onwaarschijnlijk. Grootste partij, okay, maar LPF zal NOOIT alleen meer dan 50% van de stemmen krijgen.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 15:28
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Tuurlijk. Als ik 50% van de stemmen zou krijgen zou nederland (althans: een gedeelte ) ook een groot probleem hebben. Maar dat is even onwaarschijnlijk. Grootste partij, okay, maar LPF zal NOOIT alleen meer dan 50% van de stemmen krijgen.
Laten we t hopen...
Oud 10-05-2002, 16:18
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Chimera schreef:

en waarom niet......in theorie is het zeker mogelijk
Oud 10-05-2002, 16:54
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DaDude schreef:
Ook als je het absoluut niet eens was met zijn ideeen? Iets waarop LPF is gestoeld?

Dan stem je op de "vijand" want dan help je de partij wiens ideeen je niet ondersteunt aan zetels.
Net iets wat je niet wilt.

En eerbetoon aan Pim Fortuyn? No thanks.
Ik betreur wat hem is overkomen en er ging een schok door me heen (zeker omdat ik net daarvoor naar dat interview had geluisterd op de radio!), maar hem gaan eren?
Dat gaat me echt te ver.
Zijn ideeen stonden aan de andere kant van de wereld dan die van mij.

Gatara
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten