Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2004, 10:40
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Mu schreef op 05-05-2004 @ 11:16 :

Wat ook meteen aangeeft dat het menselijke niet los kan zijn van God.

In dat gemanifesteerde Goddelijke wat mens heet,IS ook de leegte/ruimte van het ongemaifesteerde Goddelijke.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2004, 10:42
Mu
Mu is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 05-05-2004 @ 11:31 :
Is God niet het alles en het niets? Het gemanifesteerde en het ongemanifesteerde?
Door bidden ervaar je misschien het EEN zijn met ....

Misschien moet je er niet teveel over 'denken'. We kunnen eigenlijk alleen de wereld der polariteiten begrijpen. De EENHEID ervaar je door het intellect/wijsheid van bewustzijn.
Hmm het enige wat ik probeer is...als mensen zeggen "A is goed", dan vraag ik ze waarom A goed is en B bijvoorbeeld niet? Kortom de polariteit aan de tand voelen ahw.

Als een Mariabeeld lijkt te huilen, zeggen veel mensen dat het bloed huilt. Dan wordt er onderzoek gedaan en dan blijkt het uitgelopen was. Dan zeggen mensen opeens dat het geen wonder meer is. Waarom is echt bloed wel God en uitgelopen was niet? Waarom zeggen mensen dat het ene God is en het andere niet? Dat soort onderscheid probeer ik een beetje aan de tand te voelen.

Natuurlijk kan ik wel proberen met het stoppen van het aanwijzen van zulke dingen (in feite vind ik dingen aanwijzen ook beter dan mensen overtuigen van iets) maar het zit in me, en ik kan wel streven naar mijn eigen eenheid maar de drang naar het verspreiden bestaat toch wel heel erg bij mij.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 10:50
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Mu schreef op 05-05-2004 @ 11:42 :
Hmm het enige wat ik probeer is...als mensen zeggen "A is goed", dan vraag ik ze waarom A goed is en B bijvoorbeeld niet? Kortom de polariteit aan de tand voelen ahw.

Als een Mariabeeld lijkt te huilen, zeggen veel mensen dat het bloed huilt. Dan wordt er onderzoek gedaan en dan blijkt het uitgelopen was. Dan zeggen mensen opeens dat het geen wonder meer is. Waarom is echt bloed wel God en uitgelopen was niet? Waarom zeggen mensen dat het ene God is en het andere niet? Dat soort onderscheid probeer ik een beetje aan de tand te voelen.

Natuurlijk kan ik wel proberen met het stoppen van het aanwijzen van zulke dingen (in feite vind ik dingen aanwijzen ook beter dan mensen overtuigen van iets) maar het zit in me, en ik kan wel streven naar mijn eigen eenheid maar de drang naar het verspreiden bestaat toch wel heel erg bij mij.
Geef toe aan die drang om te verspreiden; weet alleen dat bij de keuze goed of kwaad onmiddellijk weer een polariteit opduikt. Dat maakt ook niet uit,want wij zijn mensen en in onze menselijke vorm niet heel. Zolang die polariteit maar niet uitmondt in het ''ik heb gelijk'' en ''jij hebt geen gelijk'' . Daarmee houd je de afgescheidenheid van de mens instand ,wat altijd lijden tot gevolg heeft. Snap je wat ik bedoel?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 10:56
Mu
Mu is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 05-05-2004 @ 11:50 :
Geef toe aan die drang om te verspreiden; weet alleen dat bij de keuze goed of kwaad onmiddellijk weer een polariteit opduikt. Dat maakt ook niet uit,want wij zijn mensen en in onze menselijke vorm niet heel. Zolang die polariteit maar niet uitmondt in het ''ik heb gelijk'' en ''jij hebt geen gelijk'' . Daarmee houd je de afgescheidenheid van de mens instand ,wat altijd lijden tot gevolg heeft. Snap je wat ik bedoel?
Ja ik begrijp het zeker!
Ik voel me ook nooit prettig bij dat soort discussies, ook niet als ik zelf gelijk heb.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 11:01
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Mu schreef op 05-05-2004 @ 11:56 :
Ja ik begrijp het zeker!
Ik voel me ook nooit prettig bij dat soort discussies, ook niet als ik zelf gelijk heb.
Misschien gaat het ook niet om ''het gelijk hebben''.
Je voelt je het prettigst als je gewoon jouw zienswijze kan uiten,en of iemand het daarmee eens is,maakt in het grote geheel niets uit.
Als je heel dicht bij ZIJN bent,word je transparant en je krijgt een bepaalde uitstraling(verhoogde trilling). Dan kom je in contact met je wijsheid die niets met denken te maken heeft.Dan ga je dingen zeggen waarvan je zelf verbaasd bent.''Waar komen die woorden vandaan''zal je je dan afvragen.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 11:08
Mu
Mu is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 05-05-2004 @ 12:01 :
Misschien gaat het ook niet om ''het gelijk hebben''.
Je voelt je het prettigst als je gewoon jouw zienswijze kan uiten,en of iemand het daarmee eens is,maakt in het grote geheel niets uit.
Als je heel dicht bij ZIJN bent,word je transparant en je krijgt een bepaalde uitstraling(verhoogde trilling). Dan kom je in contact met je wijsheid die niets met denken te maken heeft.Dan ga je dingen zeggen waarvan je zelf verbaasd bent.''Waar komen die woorden vandaan''zal je je dan afvragen.
Op dit moment heb ik nog wel het idee dat ik weet wat ik zeg.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 11:36
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Mu schreef op 05-05-2004 @ 12:08 :
Op dit moment heb ik nog wel het idee dat ik weet wat ik zeg.

Ja, is dat zo?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 11:48
Mu
Mu is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 05-05-2004 @ 12:36 :
Ja, is dat zo?
Als ik wist dat ik het niet meer wist was er iets mis
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 07:41
Isa
Isa is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 05-05-2004 @ 09:18 :
God heeft geen gelijk...dat zou betekenen dat hij ook over iets ongelijk kan hebben..en dat is niet mogelijk als je allesomvattend (of het grote niets) bent. Dan is er geen polariteit meer mogelijk.
alles is mogleijk
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 07:45
Isa
Isa is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 04-05-2004 @ 23:47 :
Ah, je bedoelt dat jij Pesach viert, geen afgoden (zoals Jezus) aanbidt, op Yom Kippur voor vergeving bidt, op shabbat thuis zit en 's ochtends tefillien om doet?

Dacht het niet. Jij bent (voor zover ik begrepen heb) geen jood, maar een christen.

Christenen verwerpen alles wat in de Torah staat. Jij houdt je dus absoluut niet aan wat in de Torah staat.
waar haal je die ongelofelijke onzin vandaan fleet?
wat ik wel mee eens ben is zoals er ook al tegen je gezegd is, dat het jammer is dat paulus leer is overgebleven, of iig dat die geinterpreteerd word als een 'kloot maar lekker aan en doe vooral niks goeds als je niet wil, je bent toch wel gered door de genade van jezus'.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 09:58
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Isa schreef op 06-05-2004 @ 08:41 :
alles is mogleijk

Alles IS....
mogelijk en onmogelijk
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 21:54
Verwijderd
De drie genoemden hebben dezelfde bron van ontwikkeling.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 22:46
Blues
Blues is offline
Citaat:
Watisdit schreef op 04-05-2004 @ 17:36 :
ik denk dat het Jodendom en christendom over dezelfde god spreken, omdat het jodendom het christendom eigenlijk geleerd heefd om te geloven, het grote verschil is dat joden NIET in jezus geloven en christenen wel.
Joden geloven wel in jezus, alleen ze zien hem niet als:
De ultime verlosser, aka zoon van god.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 11:11
Einherjar
Einherjar is offline
Citaat:
Blues schreef op 11-05-2004 @ 23:46 :
Joden geloven wel in jezus, alleen ze zien hem niet als:
De ultime verlosser, aka zoon van god.
Dus gelooft het Jodendom niet in Jezus. Ze zullen best geloven dat Hij bestaan heeft en ter dood veroordeeld werd, maar dat doen de meeste mensen.

"Geloven in" is iets anders dan "Geloven dat". De duivel gelooft dat God bestaat, maar hij gelooft dan nog niet in God. Deed hij dat wel dan zou hij geen duivel zijn. "Geloven in" houdt namelijk onder andere in "je vertrouwen stellen in".

Zo geloven ook de Moslims niet in Jezus. Ze zeggen dat ze geloven dat hij een profeet was, maar niet dat hij de Zoon van God is.

Doordat het Jodendom en de Islam niet geloven in Jezus als Zoon van God, is de God waarin Christenen geloven niet dezelfde de god van de Joden of de god van de Moslims.
Bij de christenen is God namelijk drie en tegelijk één, voor Joden en Moslims is zoiets geloven aanstootgevend. Dezen aanbidden een één eenheid.
Oud 14-05-2004, 12:10
ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
Einherjar schreef op 14-05-2004 @ 12:11 :
Dus gelooft het Jodendom niet in Jezus. Ze zullen best geloven dat Hij bestaan heeft en ter dood veroordeeld werd, maar dat doen de meeste mensen.

"Geloven in" is iets anders dan "Geloven dat". De duivel gelooft dat God bestaat, maar hij gelooft dan nog niet in God. Deed hij dat wel dan zou hij geen duivel zijn. "Geloven in" houdt namelijk onder andere in "je vertrouwen stellen in".

Zo geloven ook de Moslims niet in Jezus. Ze zeggen dat ze geloven dat hij een profeet was, maar niet dat hij de Zoon van God is.

Doordat het Jodendom en de Islam niet geloven in Jezus als Zoon van God, is de God waarin Christenen geloven niet dezelfde de god van de Joden of de god van de Moslims.
Bij de christenen is God namelijk drie en tegelijk één, voor Joden en Moslims is zoiets geloven aanstootgevend. Dezen aanbidden een één eenheid.
Hmmm..... Dan wordt natuurlijk de vraag is de God van de Moslims en de Joden dezelfde?
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 20:38
Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Isa schreef op 06-05-2004 @ 08:45 :
waar haal je die ongelofelijke onzin vandaan fleet?
wat ik wel mee eens ben is zoals er ook al tegen je gezegd is, dat het jammer is dat paulus leer is overgebleven, of iig dat die geinterpreteerd word als een 'kloot maar lekker aan en doe vooral niks goeds als je niet wil, je bent toch wel gered door de genade van jezus'.
Om een niet nader te noemen persoon te citeren: waar haal je die ongelofelijke onzin vandaan, Isa? Zolang jij Paulus zo blijft zien als je hem hier neerzet, kun je met goed fatsoen niet van jezelf zeggen dat je christelijk bent (ik heb je in een ander topic zien zeggen dat je 'joodschristelijk' was?) Paulus roept juist op tot ijverigheid! Als de verlossing door Christus niet gepaard gaat met goede werken, gaat de verlossing mooi niet door. Lees in dit verband Mt. 7:21 en Jac 2:14. Deze denkbeelden die jij hier verspreid tasten het Christendom en slaan drie keer nergens op: ze naderen het atheisme!
Reageren

Regels voor berichten