![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Als een Mariabeeld lijkt te huilen, zeggen veel mensen dat het bloed huilt. Dan wordt er onderzoek gedaan en dan blijkt het uitgelopen was. Dan zeggen mensen opeens dat het geen wonder meer is. Waarom is echt bloed wel God en uitgelopen was niet? Waarom zeggen mensen dat het ene God is en het andere niet? Dat soort onderscheid probeer ik een beetje aan de tand te voelen. Natuurlijk kan ik wel proberen met het stoppen van het aanwijzen van zulke dingen (in feite vind ik dingen aanwijzen ook beter dan mensen overtuigen van iets) maar het zit in me, en ik kan wel streven naar mijn eigen eenheid maar de drang naar het verspreiden bestaat toch wel heel erg bij mij. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik voel me ook nooit prettig bij dat soort discussies, ook niet als ik zelf gelijk heb. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je voelt je het prettigst als je gewoon jouw zienswijze kan uiten,en of iemand het daarmee eens is,maakt in het grote geheel niets uit. Als je heel dicht bij ZIJN bent,word je transparant en je krijgt een bepaalde uitstraling(verhoogde trilling). Dan kom je in contact met je wijsheid die niets met denken te maken heeft.Dan ga je dingen zeggen waarvan je zelf verbaasd bent.''Waar komen die woorden vandaan''zal je je dan afvragen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ja, is dat zo? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
wat ik wel mee eens ben is zoals er ook al tegen je gezegd is, dat het jammer is dat paulus leer is overgebleven, of iig dat die geinterpreteerd word als een 'kloot maar lekker aan en doe vooral niks goeds als je niet wil, je bent toch wel gered door de genade van jezus'. |
![]() |
||
Citaat:
De ultime verlosser, aka zoon van god. |
![]() |
||
Citaat:
"Geloven in" is iets anders dan "Geloven dat". De duivel gelooft dat God bestaat, maar hij gelooft dan nog niet in God. Deed hij dat wel dan zou hij geen duivel zijn. "Geloven in" houdt namelijk onder andere in "je vertrouwen stellen in". Zo geloven ook de Moslims niet in Jezus. Ze zeggen dat ze geloven dat hij een profeet was, maar niet dat hij de Zoon van God is. Doordat het Jodendom en de Islam niet geloven in Jezus als Zoon van God, is de God waarin Christenen geloven niet dezelfde de god van de Joden of de god van de Moslims. Bij de christenen is God namelijk drie en tegelijk één, voor Joden en Moslims is zoiets geloven aanstootgevend. Dezen aanbidden een één eenheid.
||
Citaat:
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het kwaad arPos | 33 | 07-07-2009 15:14 | |
Enquete - Acht korte vragen Lord Dolphin | 183 | 09-08-2007 17:05 | |
"God is dood" RanC | 500 | 16-05-2005 18:08 | |
Films, TV & Radio |
THe Passion of Christ -Octavius- | 283 | 14-01-2005 23:29 | |
bewijzen tegen het bestaan van een christelijke god samoth | 153 | 06-05-2004 10:16 | |
de bijbel klopt niet Korsakoff | 122 | 21-10-2003 17:18 |