Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2004, 16:11
Verwijderd
Kan alles dragen wat ik wil, daar maken ze geen probleem meer van. Hehe na jaren rebelleren . Mn ouders hebben er wel problemen mee dat de muziek altijd zo hard staat. Piercings zijn geen probleem zolang het maar niet direct in het gezicht is (neus/lip/wenkbrauw) tattoo`s boeit ze verder ook niet. Krijg wel vaker commentaar op mn kapsel, mja. Roken is ook geen probleem, blowen niet thuis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2004, 18:19
CryperA
CryperA is offline
Mijn ouders boeit het wel, en ze hebben vooral 'vroeger' veel dingen verboden, maar laten we het erop houden dat ze niet consequent zijn en dat ik altijd mijn zin heb gekregen. Nu laten ze me er echt helemaal vrij in, natuurlijk nog wel eens wat opmerkingen maar ach...Ben gewoon een verwend kreng.
Oud 05-05-2004, 18:21
--Pipeloi--
--Pipeloi-- is offline
Gelukkig vind mijn moeder het meeste wat ik koop wel leuk, vaak ga ik met haar en dan keurt ze nisk af ofzow.....mijn vader kan het niet schelen, wel zit mijn moeder weleens te zeuren dat ik me te koud kleedt ofzow...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 19:03
Verwijderd
mijn ouders boeit het vrij weinig hoe ik eruit zie, zolang het maar niet te extreem gaat worden.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 19:40
sofuckingme
sofuckingme is offline
Mijn ouders zeggen wel dat ze mijn make-up niet mooi vinden of dat ik me niet vrouwelijk genoeg kleed
Voor de rest mag ik geen piercings (zeik er al een jaar over)
Toen ze erachter kwamen dat mijn broer blowt stond het hele huis op stelten dus ik hou wijs mijn mond over mijn drugsgebruik
ik mag roken in huis omdat iedereen op mijn hond na rookt bij mij thuis
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 20:07
Babette
Babette is offline
Nou, over mn kleding zeiken ze niet zoveel. Alleen als k bv een kort rokje gekocht heb komt mn vader met opmerkingen van "ooh istie niet te lang" enzo, en ook als ik een 'lang' truitje heb gekocht "he ik zie je navel niet" (jaja meer dan een jaar geleden liep ik altijd rond in naveltruitjes! Maar goed, nu niet meer, en ze zeiken er niet zoveel meer over. Winkelen met mn moeder is niet leuk, want mn moeder is gek van oranje en ik niet, dus loopt ze altijd naar t oranje en wil ze mij dat aan smeren, maar goed maakt niet uit...
En mn vader zeikt ook als ik zwarte kleren aan heb, dan gaatie gelijk helemaal van ooh je hebt alleen maar zwart en dan die donkere make-up blabla, valt allemaal reuze mee, maar hij gaat er dan weer over zeuren. Terwijl ik niet eens veel zwart in mn kast heb eigenlijk...maja, ze zijn gek

Vrienden.....daar zeiken ze over ..Ik ga heel veel met een jongen om en dat vind mn vader dan niet goed, dat ik zo goed met een jongen op kan schieten?!?! Waar slaat dat in godsnaam op?!?! Dat gaat toch nergens over! Nou, en dan gaan ze zeiken dat wij buiten hangen en hangjongeren zijn. Slaat ook weer werkelijk nergens op, want we zitten wel eens buiten ja, moet ik anders met mooi weer binnen gaan zitten? Naja...we zitten dan gewoon buiten een sigaretje te roken, maar goed, dat vertelde ik maar niet. Ze weten nu btw wel dat ik af en toe rook. Ze deden er niet eens zo heel moeilijk over, dat viel me dan weer mee..Blowen zal ik nooit vertellen dan gaan ze wel helemaal flippen denk ik, dusja dat vertellen we maar niet!

Nou, 2jaar geleden naar zolder 'verhuisd' mocht toen zelf mn kleuren uitkiezen enzo, maar nu mag ik t niet oververven (paars = lelijk). Op zich niet zo gek, want heeft best veel gekost..dus dat is niet zo gek!

En gedrag, tsja, daar zeiken ze alleen maar over. Als ik kutwijf of jezus of zeiken of weet ik veel zeg dan is dr gelijk gezeik. Dat mag ik allemaal niet zeggen. En ik mag niet eens "weet ik veel" zeggen, nee dan moet ik zeggen "dat weet ik niet". Vind t echt nergens op slaan. En verder lopen ze altijd te zeiken over hoe ik doe, wat ik doe, blabla, naja t komt er op neer dat er eigenlijk altijd gezeik is.

Ook over uitgaan zeiken ze ook. Ik mag niet zelf weten hoelaat ik thuis kom. Moet een bepaalde tijs thuis zijn en daar hou ik me nooit aan. Ik wil gewoon lekker doen waar ik zin in heb en niet aan die regeltjes van mn ouders houden. Als ik wil feesten tot 5u dan feest ik tot 5u en daar zijn hun t niet mee eens. Nee dan moet ik om 3u thuis zijn ofso en als we daarna nog ff t café inwillen, ja dan heb ik maar pech en moet ik in mn eentje naar huis, omdat ik dat niet mag. Nouja, ik doe t wel.....maar ik vind t gewoon zo dom, ben bijna 18 maar ik mag t niet. En mag van de zomer ook niet samen met een vriendin op vakantie. Word 18...komop zeg! Mn zus was ook 18 toen ze voor t eerst alleen op vakantie ging. {ik vind t zowiezo al best laat, op je 18e pas voor t eerst alleen op vakantie mogen, maar goed...} Nee, maar dan krijgen we dat weer....ja je zus die is heel anders als jou, die kunnen we vertrouwen. Mn zus is t tegenovergestelde van mij ongeveer, altijd braaf blabla...en ze lult ALLES door wat ik doe

Nouja...
Oud 07-05-2004, 20:17
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
Babette schreef op 07-05-2004 @ 21:07 :

Ook over uitgaan zeiken ze ook. Ik mag niet zelf weten hoelaat ik thuis kom. Moet een bepaalde tijs thuis zijn en daar hou ik me nooit aan. Ik wil gewoon lekker doen waar ik zin in heb en niet aan die regeltjes van mn ouders houden. Als ik wil feesten tot 5u dan feest ik tot 5u en daar zijn hun t niet mee eens. Nee dan moet ik om 3u thuis zijn ofso en als we daarna nog ff t café inwillen, ja dan heb ik maar pech en moet ik in mn eentje naar huis, omdat ik dat niet mag. Nouja, ik doe t wel.....maar ik vind t gewoon zo dom, ben bijna 18 maar ik mag t niet. En mag van de zomer ook niet samen met een vriendin op vakantie. Word 18...komop zeg! Mn zus was ook 18 toen ze voor t eerst alleen op vakantie ging. {ik vind t zowiezo al best laat, op je 18e pas voor t eerst alleen op vakantie mogen, maar goed...} Nee, maar dan krijgen we dat weer....ja je zus die is heel anders als jou, die kunnen we vertrouwen. Mn zus is t tegenovergestelde van mij ongeveer, altijd braaf blabla...en ze lult ALLES door wat ik doe

Nouja...
vervelend van je zus, maar vind je het niet raar dat je ouders nog enigssinds invloed willen hebben op je leven? ik bedoel zo gek vind ik het niet dat je niet tot 5 uur op stap mag. Ik ben 18 en mag het ook niet. En er veranderd eigelijk niks wanneer je 18 wordt, teminste dat was bij mij zo het geval. Je ouders geven je echt niet meer rechten ofzo, je leeft altijd bij hun in huis.

Ik zou denk ik wel alleen op vakantie mogen, ze hebben het er soms ook weleens over, maar ik heb er geen geld voor, tja ik werk momenteel niet. Maar ik zou ook niet "zomaar" met de eerste de beste mee mogen gaan, en ik denk ook dat ik niet al te ver mag gaan dus niet naar thailand alleen ofzo. (daar heb ik toch geen geld voor maar toch)

Het is hier zelfs zo erg dat wanneer iemand op stap gaat, mijn moeder gewoon niet kan slapen van de zorgen. Ze is echt zo van: "stel dat ie wordt ontvoert, verkracht, vermoord etc" Ze gaat bij mijn broertje zelfs smorgens checken of ie wel in z'n bed ligt.
Oud 07-05-2004, 20:20
Verwijderd
Ja, ze proberen het, maar het helpt weinig.
Al valt het de laatste tijd wel mee. Vroeger kreeg ik bijna dagelijks te horen hoe erg ik er niet uitzag qua kleding, zwerver...schooier blabla. En dan elke keer weer dikke ruzie. Nu probeert me ma zich in te houden. Mijn pa heb nooit echt moeilijk gedaan over mijn kleding. Muziek vinden ze takkeherie, maar dat boeit ze verder niet.
Ze denken dat ik een alcoholprobleem heb, dus dat hoor ik ook zowat wekelijks. En ze weten 100 % zeker dat ik mijn school niet haal, dus dat hoor ik ook dagelijks.
Hm best wel veel gezeik dus, maar ik ga toch wel mijn eigen gang.
Heuh ik heb het ook wel gezellig thuis hoor, hehe, ik mag alles zelf weten, maar ze hebben wel veel commentaar. (Ze bedoel het goed).
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 20:25
Babette
Babette is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 07-05-2004 @ 21:17 :
vervelend van je zus, maar vind je het niet raar dat je ouders nog enigssinds invloed willen hebben op je leven? ik bedoel zo gek vind ik het niet dat je niet tot 5 uur op stap mag. Ik ben 18 en mag het ook niet. En er veranderd eigelijk niks wanneer je 18 wordt, teminste dat was bij mij zo het geval. Je ouders geven je echt niet meer rechten ofzo, je leeft altijd bij hun in huis.

Ik zou denk ik wel alleen op vakantie mogen, ze hebben het er soms ook weleens over, maar ik heb er geen geld voor, tja ik werk momenteel niet. Maar ik zou ook niet "zomaar" met de eerste de beste mee mogen gaan, en ik denk ook dat ik niet al te ver mag gaan dus niet naar thailand alleen ofzo. (daar heb ik toch geen geld voor maar toch)

Het is hier zelfs zo erg dat wanneer iemand op stap gaat, mijn moeder gewoon niet kan slapen van de zorgen. Ze is echt zo van: "stel dat ie wordt ontvoert, verkracht, vermoord etc" Ze gaat bij mijn broertje zelfs smorgens checken of ie wel in z'n bed ligt.
Nee, er zal ook niks veranderen als ik 18 ben, want dat zei mn vader ook al: Ja en alsof je je dan wel normaal gaat gedragen?! Hij kan altijd zo lekker overdrijven..

En mijn moeder ligt ook altijd wakker, zij blijft wakker totdat ik thuis ben en dan pas kan ze ook slapen, en als ze mij niet gehoord heeft dan gaat ze kijken of mn fiets er staat en of ik in bed lig.. Ok, je mag bezorgd zijn, dat is logisch, maar zo overdreven hoeft nou ook weer niet!

En mijn ouders kennen die vriendin waar ik mee op vakantie wil. Mn zus is toen naar Griekenland gegaan samen met haar vriend. Ik wil naar Lloret hehehe, maar dat weten mn ouders nog niet. Ik dacht, eerst maar eens vragen of ik alleen op vakantie mag, dan pas zeggen waarheen!
Oud 07-05-2004, 20:38
Verwijderd
^Wow fucking irritant zulke ouders. Maar snel het huis uit he.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 14:21
annetjuh
annetjuh is offline
mijn pa en ma maakt het niet uit wat ik aan trek alhoewel.
als ze het niet mooi vinden geven ze daar overduidelijk een mening op en hoor ik dat ook altijd aan.
Volgens mijn pa zijn mijn shirtjes te kort en mijn broeken te laag. Maar ik mag het wel dragen, al zeurt hij er dag in, dag uit over.
Verder maakt het ze niet uit. Ik was alto voor een tijdje totdat ze zeiden dat ik een alto was en ben me toen maar wat gaan aanpassen, ik vind dat ik er nu ook wat volwassener uitzie trouwens.
Maar mijn ouders hebben hier niets aan toegevoegd.
Als ze dat hebben gedaan hebben ze dat dan in ieder geval ondoorzichtig gedaan
Oud 08-05-2004, 19:27
da leentjuh
da leentjuh is offline
Het boeit mn ouders niet zo, k heb ook niet echt extreme kleding, ze zeuren vooral over het geld dat ik eraan uitgeef (vooral mn vader, mn moeder koopt zelf ook altijd dure kleding, dus die kan er weinig van zeggen) En mn lifestyle op zich is ook niet extreem.
Oud 08-05-2004, 20:21
charly not
charly not is offline
ze zullen zeggen als ze iets niet of wel mooi vinden.
Maar over het algemeen vinden ze mijn kledingstyl wel leuk.
Oud 08-05-2004, 22:04
schimmel
schimmel is offline
Citaat:
ShadowCat schreef op 05-05-2004 @ 15:38 :
Joepie . Bel me als je longkanker hebt - of gooi jezelf meteen uit het raam. Loop je ook geen kans meer je hersencellen weg te blowen.
waarom zou je oud en uitgezakt willen worden?
van leven ga je ook dood en rokers weten dat het dodelijk is en je zaad aan tast.

en van blowen gaan je hersencellen niet weg ze beschadigen alleen (waardoor je schizofrenie kunt krijgen)

weet je, pleeg maar gewoon zelfmoord

ontopic: mijn ouders vinden elke dag wat anders. en dan niet alleen mn lifestyle, alhoewel, mn moeder en zusje ergeren zich allebei aan mn passiviteit en lange uitslapen en niks doen.
maar dat doen ze zelf dus boeie.
Oud 08-05-2004, 22:13
Susanne
Susanne is offline
Nee ze zijn wel tevreden, soms zeikt Nicolette (stiefmoeder) wel eens dat ik bijv. te blote dingen draag en dat mijn vader dat ook niet zou kunnen waarderen, maar ik heb dan zoiets van hallo ik ben nu 18 en ik kan dat wel zelf beslissen. Verder krijg ik van m'n vader wel eens commentaar over aanschaf van sieraden e.d, maarja hij weet wel dat hij mijn koopgedrag wat dat betreft toch niet kan veranderen dus hij laat het nu wel een beetje gaan. Ze zijn wel tevreden over het algemeen..
Oud 08-05-2004, 22:43
Kiss Pookie
Kiss Pookie is offline
Absoluut niet!.... ze moesten het es proberen.
Oud 09-05-2004, 01:42
Roxy
Roxy is offline
Nah mijn ouders beletten mij eigenlijk nergens in, het enigste wat ze niet zo fijn vinden is als ik alleen naar een concert ofzo zou gaan en ik dan 's nachts alleen in de trein en op stations moet rondhangen enzo... Verder moeten kosten qua bellen en dergelijke natuurlijk niet uit de hand lopen.. Maargoed ik ben ook niet zo'n extreem type ofzo, misschien zouden ze dan wel meer comentaar hebben..
Oud 09-05-2004, 06:57
ThePinkFlamingo
ThePinkFlamingo is offline
Citaat:
annetjuh schreef op 08-05-2004 @ 15:21 :
Ik was alto voor een tijdje totdat ze zeiden dat ik een alto was en ben me toen maar wat gaan aanpassen

"Kindje"
"Ja Pappa"
"Volgens ons ben je Alto"
"KUT, GODVER! HOE KUN JE DAT ZEGGEN OVER JE BLOEDEIGEN KIND"
"schat, doe niet zo Gothic!"
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 15:26
Verwijderd
mijn ouders zeiken over mijn kleding: ik moet me meer als een meisje gaan kleden mijn vader ziet me het liefst in een hoerenrokje met puntschoentjes en een truitje van 3 mln euro erboven. ik doe liever wijde broeken aan maar dan kan ie niet hebben.
mijn schoenen zeiken ze ook over ik moet meisjes schoenen aandoen en meer roze en rood dragen
ik mag niet roken/blowen/drinken van mijn ouders vinden ze niet kunnen.
piercings/tattoos: doe maar als je uit huis bent en niet meer hier woont anders gooien we je wel het huis uit...
ik mag niet naar concerten verder als tilburg met mijn vrienden want dat vinden ze onverantwoordelijk
ik mag niet skateboarden/honkballen van mijn oudrs ik moet maar dansen...
WANT IK BEN IMMERS EEN MEISJE

help me
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 15:31
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 09-05-2004 @ 16:26 :
mijn ouders zeiken over mijn kleding: ik moet me meer als een meisje gaan kleden mijn vader ziet me het liefst in een hoerenrokje met puntschoentjes en een truitje van 3 mln euro erboven. ik doe liever wijde broeken aan maar dan kan ie niet hebben.
mijn schoenen zeiken ze ook over ik moet meisjes schoenen aandoen en meer roze en rood dragen
ik mag niet roken/blowen/drinken van mijn ouders vinden ze niet kunnen.
piercings/tattoos: doe maar als je uit huis bent en niet meer hier woont anders gooien we je wel het huis uit...
ik mag niet naar concerten verder als tilburg met mijn vrienden want dat vinden ze onverantwoordelijk
ik mag niet skateboarden/honkballen van mijn oudrs ik moet maar dansen...
WANT IK BEN IMMERS EEN MEISJE

help me
tering he je luistert punk dus gedraag je er dan gewoon naar steek twee dikke middelvingers naar ze op en zeg dat ze de bolle tering tyfus kunnen krijgen. dit natuurlijk gevolg door het opsteken van een joint, het openen van een grote fles bier en ram meteen een veiligheidsspeld door je wenkbrauw
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Lepra de Clown schreef op 09-05-2004 @ 16:31 :
tering he je luistert punk dus gedraag je er dan gewoon naar steek twee dikke middelvingers naar ze op en zeg dat ze de bolle tering tyfus kunnen krijgen. dit natuurlijk gevolg door het opsteken van een joint, het openen van een grote fles bier en ram meteen een veiligheidsspeld door je wenkbrauw
uhuh..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten