Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2004, 00:27
Asperientje
Asperientje is offline
Ehm.. wanneer komt er weer een nieuw stukje?

Ik ben zelf geen schrijfster, maar wel een hele goede "leester"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2004, 13:03
Riantje
Riantje is offline
Ben bezig met een nieuw stuk, maar zit weer op school en aangezien ze je daar geen vrije tijd gunnen, ben ik nog niet zo heel ver. Binnenkort zet ik het er op !

Misschien moet je het eens proberen, het schrijven bedoel ik
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 13:17
Verwijderd
Ja, gewoon een klein stukje proberen, anders in het ''Vedrhaal met zn alleen..!!'' topic
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 23:42
Asperientje
Asperientje is offline
Nog steeds geen nieuw stukje..?

Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 10:42
Riantje
Riantje is offline
Jawel, hier een nieuw stukje !
Zeg maar wat jullie ervan vinden!

Zo stond ik die vrijdagavond rond negen uur bij Bas op de stoep. Mijn feestkleding had ik zorgvuldig uitgekozen, want nu Noah naar de achtergrond was geschoven, wilde ik me wat meer gaan richten op de andere meisjes. En waar kon dat niet beter dan in de plaatselijke disco? Ik ging ervan uit dat Noah me maar niks vond, tenminste voor een serieuze relatie. Stilletjes hoopte ik nog steeds op een onverwachte verhulling van haar kant over haar liefde voor mij, maar… Ik grinnikte. “Hou op Jurre, je begint weer onzin uit te kramen! Je gaat vanavond op meidenjacht en dat laat je niet verpesten door te denken aan Noah,” mompelde ik tegen mezelf. Met die woorden controleerde ik nog even of mijn haar goed zat en drukte zelfverzekerd op de bel.
Bas deed de deur open en op zijn gezicht verscheen een brede glimlach toen hij me zag. “Hé Jurre! Man wat zie jij er flitsend uit!” Ik lachte terug en greep hem bij zijn schouders. “Bas jongen, we gaan vanavond op meidenjacht! Doe je mee?” Ik stapte naar binnen terwijl Bas de deur dicht deed. “Ik dacht dat jij met je gedachten bij Noah was,” mompelde Bas. Hij ging tegen de wc-deur staan met zijn armen over elkaar. “Nu even geen Noah meer. Ze heeft me zelf te kennen gegeven dat ze me niet moet. Nou dan niet hè! Je moet nooit teveel achter meisjes aan gaan lopen Bas. Dat is niet goed voor je ego,” antwoordde ik. Bas haalde zijn wenkbrauwen op. “Ik geloof er niks van, je bent hartstikke gek op dat meisje man!”
Ik wist dat ik niet geloofwaardig overkwam. Ik meende ook niets van wat ik zei, maar ik was het zat afhankelijk te zijn van haar. Ze was een soort verslaving geworden. Ik had pas afgelopen middag beseft, hoeveel invloed zij op mijn leven had. Ik deed alles voor haar en om haar. Niks deed ik meer waar ik helemaal zelf achter stond. Dat wilde ik niet meer. Ik wilde niet meer aan haar denken en de beest uithangen met andere meisjes vanavond, zag ik als de beste oplossing daarvoor. Even rust in mijn hoofd. Even niet denken aan alle gevaren die Noah kon overkomen nu ik niet bij haar was. Maar ik wist dat als ze nu belde ik direct naar haar toe zou gaan, wat ik ook aan het doen was. Toch veranderde ik niet van gedachten over wat betreft die avond en sloeg Bas op zijn schouder met de woorden: “Bas, kom op, dit wordt de avond van je leven! De meiden staan voor ons in de rij!”
“Als je het zeker weet…,” mompelde Bas. Maar ik liep de kamer al in en stortte me in het feestgeruis, de mooie meisjes tegemoet.

“Drankje Jurre?” Monica keek me vragend aan. “Nee, dank je,” zei ik. Bij Bas thuis hadden we al wat ingedronken en dat was zelfs al zo ver gegaan dat verscheidene jongeren al voordat we bij Flame aangekomen waren stomdronken waren geweest. Ik had me wat ingehouden om verschillende redenen. Ten eerste hield ik niet van dronken mensen en wilde dus later zelf ook niet horen van andere mensen wat voor vreselijks ik de vorige avond wel niet had gedaan. Ten tweede wilde ik wel een beetje nuchter blijven voor de meidenjacht, want ik wilde een goede indruk maken en dacht niet dat meisjes dronken jongens charmant vonden.
Samen met Monica kroop ik op de barkruk. Vanaf het begin van de avond waren we onafscheidelijk geweest. Ze had de hele tijd naast me gezeten en soms per ongeluk, of niet, haar hand op mijn knie gelegd. Ik had gedaan alsof ik het niet zag, maar haar blikken ontgingen mij niet. Ze gleden over mijn hele lichaam, haar mooie blauwe ogen. Ze keken bijna hunkerend, wat me niet op mijn gemak stelde. Ik werd er een beetje zenuwachtig van.
Vlak voordat we weggingen had Bas me naar de keuken getrokken waar hij me had verteld dat Monica me leuk vond. Ik had het na haar stiekeme aanrakingen wel verwacht, maar toch kreeg ik kriebels in mijn buik toen Bas het me definitief zei. Monica was een mooi meisje met haar blonde haar tot op haar schouders, blauwe ogen en mooi gevormd lijf. Toch bezorgde zij me niet het gevoel van opwinding, de spanning van de liefde die Bas en ik altijd uitvoerig besproken. Bij Noah had ik dat wel, maar dat was niet wederzijds. Ik schudde mijn hoofd, even geen Noah vanavond, had ik gezegd en ik was van plan me aan deze belofte te houden. Ik keek op zij naar Monica die me dromerig aan zat te staren. Ik zuchtte en glimlachte gemaakt naar haar: “Schat, doe me toch maar een biertje!”
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 10:59
Millroy
Millroy is offline
Mooi!
één kleine opmerking:
Citaat:
Bij Bas thuis hadden we al wat ingedronken en dat was zelfs al zo ver gegaan dat verscheidene jongeren al voordat we bij Flame aangekomen waren stomdronken waren geweest.
Deze zin is (vind ik) te lang en te ingewikkeld.
Voor de rest,
Een cliffhanger!
Wat zal er gaan gebeuren?
Find uit next time, same Noah-time, same Noah-channel.
(Ja ik kijk naar batman )
Oud 16-05-2004, 11:03
Riantje
Riantje is offline
Haha lol Batman.......
Bedankt voor je reactie Zal nog even naar die zin kijken!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 18:20
Asperientje
Asperientje is offline
Hij is leuk..

Alleen een paar opmerkingen:

-Het duurde te lang voor het nieuwe stukje waardoor ik niet meer wist waar het over ging waar we gebleven waren.
- Te kort stukje *vergeleken met de vorige stukjes*

Voor de rest, GA-ZO-DOOR
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 17:36
Sasbeest
Sasbeest is offline
Ik wil meer!!

Wanneer voeg je weer een stuk toe?
Oud 17-05-2004, 19:48
Riantje
Riantje is offline
Binnenkort weer! Ben nog druk bezig, maar het wil niet echt vlotten
Ik zal *hopelijk* nu een groter deel maken Asperientje !
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 19:51
Verwijderd
Citaat:
Riantje schreef op 17-05-2004 @ 20:48 :
Heb je last van Block?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 20:07
Riantje
Riantje is offline
I think so...of gewoon niet zoveel zin om te beginnen. Dat heb ik wel vaker, maar als ik eenmaal begonnen ben, gaat het wel weer lekker. Ik moet me er soms gewoon toe zetten
Raar, maar goed
Een vervolg komt snel, dat beloof ik!
Wat vond je trouwens van het vorige stuk? *Hecht veel waarde aan jouw mening *
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 20:15
Verwijderd
waarde aan mn mening, stop met die grapjes ik ben oprecht gevleid

Maargoed, het was inderdaad een wat korter stuk, maar, kwalitatief fantastisch. Met die monica kan je veel, erg veel. Het is weer lekker in jouw stijl, en ik zie geen foutjes meer, good job .
Ik wacht weer met smart op jouw nieuwe deel!

Als je last heb van block moet je denkik even aan iets anders denken, zoals een geheim project voor de verhalenwedstrijd? Dat doe ik ook en ut helpt best wel goed. En ik weet wel zeker dat je een geduchte tegenstandster bent!

Ga ZO Door
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 20:35
Riantje
Riantje is offline
Ben nu echt serieus benieuwd naar jouw verhaal
Wanneer krijgen we het hier eens te lezen?
Dat aan iets anders denken, zou nog best weleens kunnen helpen, een soort deadline ofzo stellen
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Riantje schreef op 17-05-2004 @ 21:35 :
Ben nu echt serieus benieuwd naar jouw verhaal
Wanneer krijgen we het hier eens te lezen?
Dat aan iets anders denken, zou nog best weleens kunnen helpen, een soort deadline ofzo stellen
Nou deadline werkt slecht als je te grote achterstand heb, ma tis op t begin wel een stok 8er de deur

mss mail ik t nog ooit
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 09:07
Pierreke
Pierreke is offline
IK vind het echt een super verhaal. Ga niet overhaasten he Riantje, dat kan de kwaliteit vast niet ten goede komen! Succes ermee!!! Ga echt zo door, schitterend!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 13:05
Asperientje
Asperientje is offline
Citaat:
Riantje schreef op 17-05-2004 @ 20:48 :

You GO girl!!

*riantje is mijn heldin enzo*
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 13:07
Asperientje
Asperientje is offline
Citaat:
Riantje schreef op 17-05-2004 @ 21:07 :
I think so...of gewoon niet zoveel zin om te beginnen. Dat heb ik wel vaker, maar als ik eenmaal begonnen ben, gaat het wel weer lekker. Ik moet me er soms gewoon toe zetten
Raar, maar goed
Een vervolg komt snel, dat beloof ik!
Wat vond je trouwens van het vorige stuk? *Hecht veel waarde aan jouw mening *
*draait hoofd andere kant op*

*geeft voortaan geen commentaar meer*
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 15:47
Riantje
Riantje is offline
Asperientje, ik hecht waarde aan ieders mening en ook zeker aan die van jou!
Grim was een voorbeeld, maar er zijn er zeker meer en daar ben ik blij om. Dus ik wil zeker jouw commentaar blijven ontvangen...als je er zelf ook zin in hebt natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 16:01
Verwijderd
Ik zat dr gewoon van het begin af aan bij

Totaal aantal posts: 70
Gebruiker Posts
Riantje 28
Grim 25
Pierreke 5
Asperientje 5
Sasbeest 2
Susu 2
startrak 1
tiram 1
Millroy 1
[bekijk topic & sluit venster]

Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 16:09
Millroy
Millroy is offline
Citaat:
Grim schreef op 18-05-2004 @ 17:01 :
Ik zat dr gewoon van het begin af aan bij

Totaal aantal posts: 70
Gebruiker Posts
Riantje 28
Grim 25
Pierreke 5
Asperientje 5
Sasbeest 2
Susu 2
startrak 1
tiram 1
Millroy 1
[bekijk topic & sluit venster]

Een echte original als het ware, die grim .
Een deadline helpt soms, maar dan moet het wel een realistische zijn, anders krijg je zeker block.
Keep it up eh.
Oud 18-05-2004, 16:15
Riantje
Riantje is offline
Zozo, Grim onderzoekt het meteen
En tja, die deadline, ik denk toch dat je je daar toch niet strikt aan gaat houden.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 16:26
Verwijderd
Tuuk onderzoek ik het meteen Owja, ik heet Wouter, tot uw dienst *buiging*

tip voor deathline: 1 pagina per 2 dagen? iig, dat houdt bij mij de vaart er goed in, maar als je achterstand meer dan 2,5 pagina wordt moet je weer ff zonder deathline gaan, want anders krijg je een giga block (de mijne duurde zeker 2 maanden )
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 16:38
Riantje
Riantje is offline
*Buigt terug* Ik heet Rianne (Wat je misschien wel kon afleiden van mijn nickname)

1 pagina per 2 dagen is best wat. Heb er met dit verhaal nog maar 10 en ben al behoorlijk lang bezig, maar ja het is inderdaad een redelijke deadline
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 16:48
duivelaartje
duivelaartje is offline
Riantje, waaaaauw!!!! Mooi verhaal. Ik heb het eerst nooit gelezen, omdat het eerste deel me niet zo aansprak. Maar heb het vanmiddag toch maar even gelezen en ik vind het mooi!

Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 16:49
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Grim schreef op 18-05-2004 @ 17:26 :
Tuuk onderzoek ik het meteen Owja, ik heet Wouter, tot uw dienst *buiging*

tip voor deathline: 1 pagina per 2 dagen? iig, dat houdt bij mij de vaart er goed in, maar als je achterstand meer dan 2,5 pagina wordt moet je weer ff zonder deathline gaan, want anders krijg je een giga block (de mijne duurde zeker 2 maanden )
He Grim, hoe heb je daar lijstje voor elkaar gekregen met hoeveel iedereen heeft gepost in een topic?

*2 maanden geblokt? *
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 17:01
Riantje
Riantje is offline
Bedankt voor je reactie duivelaartje!
Ik zou het ook echt niet weten hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen Weet nog niet eens hoe ik moet kopiëren, ben een kneus met computers Naja soms dan...
Een block van twee maanden is inderdaad lang
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 17:37
Verwijderd
ut was zelfs meer welgeteld 78 dagen en dat lijstje krijg je als je op het aantal posts van het topic drukt als je op het álgeme'forum bent zeg maar

par example: Letteren: je ziet dan een hele lijst topics, je ziet ook hoeveel posts er gezonden zijn, als je op dat nummer klikt zie je dat, gaat erg snel, en wordt vooral gebruikt bij spamtopic, maar nu alleen even om uit te leggen wrom ik genoemd was.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 18:12
Asperientje
Asperientje is offline
Citaat:
Riantje schreef op 18-05-2004 @ 16:47 :
Asperientje, ik hecht waarde aan ieders mening en ook zeker aan die van jou!
Grim was een voorbeeld, maar er zijn er zeker meer en daar ben ik blij om. Dus ik wil zeker jouw commentaar blijven ontvangen...als je er zelf ook zin in hebt natuurlijk
Kee dan!!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 18:15
Asperientje
Asperientje is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 18-05-2004 @ 17:49 :
He Grim, hoe heb je daar lijstje voor elkaar gekregen met hoeveel iedereen heeft gepost in een topic?

*2 maanden geblokt? *
als je de topic ziet, zie je ook aantal reacties, cijfertjes, daar klik je op, en voila! :
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 18:17
Asperientje
Asperientje is offline
en nu ziet ie der zo uit dus :

Gebruiker Posts
Riantje 31
Grim 27
Asperientje 7
Pierreke 5
Sasbeest 2
Millroy 2
Susu 2
duivelaartje 2
startrak 1
tiram 1
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 18:19
Riantje
Riantje is offline
Wat heb je toch slimme mensen
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 18:22
Asperientje
Asperientje is offline
Citaat:
Riantje schreef op 18-05-2004 @ 19:19 :
Wat heb je toch slimme mensen

Ghegheghe

Nee hoor, dat noem ik eerder "te-nieuwsgierig-klikt-dus-overal-op-en-ontdekt-zo-weer-wat"
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 18:35
Riantje
Riantje is offline
Citaat:
Asperientje schreef op 18-05-2004 @ 19:22 :
Ghegheghe

Nee hoor, dat noem ik eerder "te-nieuwsgierig-klikt-dus-overal-op-en-ontdekt-zo-weer-wat"
Ja idd Ik was zo slim om te denken dat M voor meisje stond en toen ook lichtelijk verontwaardigd was dat iedereen me met 'hem en hij' aansprak
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 18:37
Asperientje
Asperientje is offline
Citaat:
Riantje schreef op 18-05-2004 @ 19:35 :
Ja idd Ik was zo slim om te denken dat M voor meisje stond en toen ook lichtelijk verontwaardigd was dat iedereen me met 'hem en hij' aansprak

Hahahaha, had gekunt he!

Maar ehm.. moet jij niet schrijven?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 18:48
Riantje
Riantje is offline
Citaat:
Asperientje schreef op 18-05-2004 @ 19:37 :
Hahahaha, had gekunt he!

Maar ehm.. moet jij niet schrijven?
Ben bezig Ben niet zo snel. Het komt er misschien vanavond nog op
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 18:57
Asperientje
Asperientje is offline
Citaat:
Riantje schreef op 18-05-2004 @ 19:48 :
Ben bezig Ben niet zo snel. Het komt er misschien vanavond nog op

*Riantje is weer mijn heldin!*

Geweldig van je
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 20:05
Riantje
Riantje is offline
En tadaa! Hier is weer een stuk!
Wacht op jullie goede commentaar

Het deed me geen goed om Monica te bedriegen. Ze leek zo verliefd en ik maakte er alleen maar gebruik van. De avond liep al tegen het einde en het enige wat ik gedaan had was klef doen met Monica. We hadden gezoend, geloof ik. Ik wist het me allemaal niet meer voor de geest te halen. Nu zat Monica op mijn schoot en draaide iedere keer mijn hoofd naar haar toe voor een zoen. Haar handen streelden over mijn benen. Waar was ik mee bezig? Mijn meidenjacht was op een fiasco uitgelopen en Bas had ik ook al de hele avond niet gezien. ‘Flame’ begon me nu echt een beetje de keel uit te hangen. Ik verweet mezelf dat ik was meegegaan. Ik hoorde hier niet meer tussen. Een paar maanden geleden nog zou ik verrukt van mijn stoel gesprongen zijn bij de aanblik van zoveel bier, mooie meisjes en muziek. Ja, ik was bijna een soort van player geweest. Nachtenlang met Bas doorhalen in ‘La Glace, meisjes versieren en tenslotte veel te laat thuiskomen. Wat hadden mijn ouders het zwaar met me gehad! Maar moet je nu kijken, ik was niet meer dan een zoetsappig jongetje geworden die aan niet anders meer kon denken dan een meisje. Zelfs hier, in de allerbeste disco van de stad, voelde ik me niet meer thuis. Ik was vervreemd van alles wat ik ooit leuk had gevonden, waar ik ooit voor had geleefd. Nu leefde ik voor Noah en ik wist dat het fout was, totaal absurd, maar ik kon het niet tegen houden.

Monica begon me inmiddels in mijn nek te zoenen en opeens had ik er genoeg van. Ik nam een laatste slok van mijn bier en knalde het glas met zoveel kracht op de bar dat ze me geschrokken aankeek. ‘Nou is het genoeg! Blijf alsjeblieft van me af, ik wil dit niet!’ Ze keek me verschrikt aan. Ook ik was even in de war van mijn plotselinge uitbarsting, maar was vastbesloten om vol te houden. ‘Ik heb er geen zin meer in Monica. Je bent een leuke meid en je zoent fantastisch, maar je bent niet meer dan een vriendin van me,’ zei ik kordaat. Ze was zelfs niet echt een vriendin van me, maar iets weerhield me ervan dat ook echt te zeggen. Ik wilde het niet erger maken dan het was. Ondanks mijn zelf opgelegde censuur barstte Monica in huilen uit. Verschrikt keek ik haar aan. De aanblik van een huilend meisje deed pijn in mijn hart en benam me de adem. Niets is zo erg dan een huilend meisje. Ik had al veel harten gebroken, maar hier was ik nog steeds niet immuun voor. Onhandig legde ik een arm om haar schouder die ze er meteen weer afschudde. Na een laatste gierende uithaal ging ze over in een hardere aanpak en schold me de huid vol. ‘Ik wist het wel, ik wist het wel! Ze hadden me nog voor je gewaarschuwd! Je zou een vuile player zijn en ja, ze hebben gelijk! Dat ben je!’ Meer hoorde ik niet want ik was niet van plan hier nog langer te blijven en het risico te lopen om een klap van Monica op te vangen. Dus ik maakte me snel uit te voeten en liet Monica, die nog steeds luidkeels de meest onmogelijk scheldwoorden uitkraamde, alleen achter.

Mijn ogen zochten Bas. Ik wilde hem zeggen dat ik naar huis ging; ik hield het hier niet langer uit. Moeizaam baande ik me een weg door de mensenmassa. De vele verschillende kleuren lichten draaide voor mijn ogen en ik voelde me duizelig. ‘Toch een biertje teveel op Jur,’ mompelde ik tegen mezelf. Ik kreeg een por in mijn buik en moest de braakneigingen die volgden met moeite onderdrukken. Het huilen stond me nader dan het lachen. Na een paar minuten zoeken had ik Bas nog steeds niet gevonden en tenslotte liet ik me machteloos tegen een muurtje vallen. Dit ging zo niet, ik moest even zitten. Ik deed mijn ogen even dicht en toen ik ze weer open deed, zag ik alles weer helder en kon ik weer rustig nadenken. Ik zag de steile trap midden op de dansvloer die naar boven leidde. Daar was een soort zithoek gecreëerd waar verschillende stelletjes zich op de rode banken hadden genesteld. Ik vermoedde dat Bas daar wel tussen zou zitten, maar had de puf niet meer om erheen te gaan. Hij zou vanzelf wel merken dat ik er niet meer was. Bas was trouwens toch alleen maar met andere dingen bezig en zou me niet missen. Net toen ik op wilde staan om te vertrekken, kwam er een jongen naast me zitten. Twee paar bruine ogen keken me lodderig aan, nog net niet als de buldog van de buren. ‘Hé man, lekkere tent hier hè! Genoeg bier en mooie meiden om je de hele nacht mee te vermaken,’ zei hij met een dikke tong. Ik had geen zin in zulke gesprekken en wendde mijn hoofd af. ‘Weet je, zie je dat meisje daar? Die met die rode haren. Ze doet het voor niet zo veel en leuk dat het is joh,’ vervolgde hij. Met een ruk draaide ik mijn hoofd weer terug. Rode haren. Dat was het sleutelwoord en ik had het meteen door. ‘Je blijft met je gore poten van haar af!’ Zonder dat ik het echt wilde, gaf ik de jongen een klap. Zijn hoofd sloeg tegen het muurtje en daar bleef hij verdwaasd voor zich uit zitten kijken. De alcohol had zijn werk gedaan, hij voelde nauwelijks pijn en was zo te zien niet van plan om terug te slaan. Toch nam ik het zekere voor het onzekere en stond moeizaam op. Opnieuw stortte ik me in de mensenmassa, maar dit keer voor een goed doel; ik volgde de rode haren.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 20:18
Millroy
Millroy is offline
Oh nee!
Zijn de rosse haren van Noah?
Is het een meisje van lichte zeden?
Verkoopt ze zichzelf?
Kan de liefde van Bas voor Noah dit obstakel overwinnen?
I can't take it anymore woman! Tell me for the love of god! Why won't you just tell me!
Het is echt
Op hier en daar een wat gekunstelde zin na, en het woord "player"
Oud 18-05-2004, 20:29
duivelaartje
duivelaartje is offline
Het nieuwe deel is ook weer mooi. Maar je kan inderdaad goed knutselen met zinnen. Ik denk dat ze af en toe grammaticaal niet helemaal kloppen. Ik zal er morgen eens naar kijken. Lange, ingewikkelde zinnen bevorderen niet altijd de kwaliteit van het verhaal. Af en toe eentje is leuk. Gelukkig gebruik je die "techniek" niet al te vaak en heeft dat geen invloed op je verhaal! Af en toe nog een spellingsfoutje en een interpunctiefoutje, maar daar zal ik morgen ook nog wel even naar kijken. (Ja, ben er nu iets te moe voor )

Maar ga zo door! Prachtig verhaal en ben benieuwd hoe het verder gaat.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 20:33
Riantje
Riantje is offline
Bedankt voor de reactie. Soms kom ik inderdaad in de knoop met mijn zinnen Ik hoop dat jullie die geknutselde zinnen, spellings- en interpunctiefouten even kunnen zeggen, dan kijk ik er even naar. Ik kan tenslotte alleen maar leren van jullie goede kritieken
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 20:43
Riantje
Riantje is offline
Citaat:
Millroy schreef op 18-05-2004 @ 21:18 :
Oh nee!
Zijn de rosse haren van Noah?
Is het een meisje van lichte zeden?
Verkoopt ze zichzelf?
Kan de liefde van Bas voor Noah dit obstakel overwinnen?
I can't take it anymore woman! Tell me for the love of god! Why won't you just tell me!
Het is echt
Op hier en daar een wat gekunstelde zin na, en het woord "player"
Ehmm ja, het woord 'player'. Ik heb er lang over na zitten denken of ik dat woord in mijn verhaal zou zetten. Ik vond het inderdaad niet echt mooi, maar wist op dat moment niet een alternatief
Zal er nog over nadenken.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 04:10
Verwijderd
Mjahw, ookal is dit 5 uur 's morgens, toch issie mooi!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 11:18
Asperientje
Asperientje is offline
*even uitrekt*

Nou, vet verhaal weer!
Maar ehm.. die Jurre he, ik dacht in het begin van het verhaal (vooral toen ie aan de deur van Noah stond te praten met "de-dikke-holle-bolle-gijs) juist dat hij een losertje was!
En nu lees ik weer dat het een "bijna-playertje" is die het helemaal kan maken bij de meisjes!

Ohoo..

Ok, voor de rest geen commentaar

Grim, up to you!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 12:10
Millroy
Millroy is offline
Ik heb geloof ik een paar passende alternatieven gevonden voor player: Vrouwengek (of vrouwenloper), cassanova etc. Maar ik zou niet 2 keer na elkaar hetzelfde woord gebruiken, zo'n herhaling staat niet mooi.
En langs de weg: Asperientjes avatar is DE mooiste volgens mij.
Ik heb er een halfuur naar gestaard .
Oud 19-05-2004, 12:53
Riantje
Riantje is offline
Citaat:
Asperientje schreef op 19-05-2004 @ 12:18 :
*even uitrekt*

Nou, vet verhaal weer!
Maar ehm.. die Jurre he, ik dacht in het begin van het verhaal (vooral toen ie aan de deur van Noah stond te praten met "de-dikke-holle-bolle-gijs) juist dat hij een losertje was!
En nu lees ik weer dat het een "bijna-playertje" is die het helemaal kan maken bij de meisjes!

Ohoo..

Ok, voor de rest geen commentaar

Grim, up to you!
Ja, dat is waar, maar bij die man schreef ik wel van: Ik moest de praatjes gebruiken die ik anders ook altijd bezat. Misschien ben ik daarin toch niet helemaal duidelijk geweest. IK wilde aangeven dat Jurre altijd bij anderen zoveel praatjes heeft en nog niet zo lang geleden een lees Millroy: vrouwengek was maar als het om Noah gaat dat het dan echt zo'n scheiterd is.
Ik zal kijken hoe ik het wat duidelijker kan maken
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 13:34
Millroy
Millroy is offline
schijterd
Ken uw scheldwoorden
Oud 19-05-2004, 13:36
Asperientje
Asperientje is offline
Citaat:
Millroy schreef op 19-05-2004 @ 13:10 :
Ik heb geloof ik een paar passende alternatieven gevonden voor player: Vrouwengek (of vrouwenloper), cassanova etc. Maar ik zou niet 2 keer na elkaar hetzelfde woord gebruiken, zo'n herhaling staat niet mooi.
En langs de weg: Asperientjes avatar is DE mooiste volgens mij.
Ik heb er een halfuur naar gestaard .
1. Dan vind ik cassanova beter als de eerder genoemde woorden

2. Hahaha, dank je wel

*rare reactie i know *
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 14:09
Millroy
Millroy is offline
Iedereen is raar, maar niemand die het ziet
Ik ben bevooroordeeld over het cassanova-woord (wat?), maar als het beter is volgens jullie...
Oud 19-05-2004, 14:39
Riantje
Riantje is offline
Citaat:
Millroy schreef op 19-05-2004 @ 14:34 :
schijterd
Ken uw scheldwoorden
Uhm ja oeps inderdaad. Ben weer lekker bezig vandaag.
Maarja daaraan kan je wel zien dat ik een heeeel net meisje ben
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten