Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2004, 17:40
Banshee
Banshee is offline
Citaat:
Koning schreef op 31-05-2004 @ 00:07 :
um maar ondertussen is er nog niets bewezen?

en banshee, waar jij in geloofd, in wat voor vorm bestaan ze?
ze zijn gewoon overal in aanwezig, in elk natuurelement en elke levend wezen. en ze verschijnen zowel in stoffelijke als in onstoffelijke vorm
Oud 31-05-2004, 19:49
Verwijderd
Ik heb hier een hele hoop offtopic zooi verwijderd en er gaat nog een boel zooi weg nadat ik de posts heb opgeslagen als bewijs. Wat een laag bij de grondse zielige opmerkingen maken jullie zeg!!!
Suikerprinses en Shitonya, als je niets hebt toe te voegen aan het topic, blijf weg of hou je mond, met jullie relligere instelling schieten we nix op en ook voor Reverend: dat jullie niet in iets willen geloven, betekent niet dat dat ook niet bestaat.

In de Middeleeuwen werden wetenschappers als heksen behandeld omdat ze durfden te beweren dat de aarde rond de zon draait en niet andersom. Misschien, ooit met de juiste technieken, kan men wel de dingen zien waar we nu niet in willen geloven omdat er geen techniek goed genoeg is om bewijs te leveren. Maar we zien nu toch ook niet dat de tafel waar je computer nu op staat, bestaat uit microsopisch kleine deeltjes en geen van ons heeft dat waarschijnlijk al ooit gezien en toch nemen we het voor waar aan.

De discussie tussen Banshee over wel of niet geloven, kan in een ander topic of persoonlijk verdergezet worden, maar hoort hier niet thuis.

En voor de rest wil ik hier alleen nog serieuze reacties krijgen, al de rest, zeker diegenen die ik in dit topic al belachelijk heb zien doen, kunnen zich aan acties van mijn kant verwachten.

Upke, ik ga mijn boeken eens doorkijken of er iets instaat.
Oud 31-05-2004, 19:59
Upke
Upke is offline
Dankjewel Mutant voor je handeling

FF ontopic:

Nog over natuurwezens, zitten deze ook in het menselijk lichaam? Ik neem aan van wel. Zeg maar wezens die de zenuwen behandelen en de bloedstroom enz. Als dat zo is kom ik hier liever mee in contact dan met andere wezens, want als het lukt te communiceren met deze kunnen ze me veel vertellen over mijn lichaam, bijvoorbeeld als ik ergens last van heb weten ze dat beter dan ik zelf. En de menselijke geest, is dat eigelijk ook geen lichtwezen? Zeg maar dat je lichaam bestaat uit stoffelijk lichaam. En dan een ziel, en die ziel heeft zeg maar weer helpers die het lichaam onderhouden. Weet iemand (als het bestaat) hoe ik hiermee in contact kan komen? En hoe zijn ze? Net als andere lichtwezens? Kunnen ze ook tevoorschijn komen als je het vraagt, kunnen ze je ook helpen? Kortom weer een hoop vragen...
Oud 31-05-2004, 20:27
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Upke schreef op 31-05-2004 @ 20:59 :
Dankjewel Mutant voor je handeling

FF ontopic:

Nog over natuurwezens, zitten deze ook in het menselijk lichaam? Ik neem aan van wel. Zeg maar wezens die de zenuwen behandelen en de bloedstroom enz. Als dat zo is kom ik hier liever mee in contact dan met andere wezens, want als het lukt te communiceren met deze kunnen ze me veel vertellen over mijn lichaam, bijvoorbeeld als ik ergens last van heb weten ze dat beter dan ik zelf. En de menselijke geest, is dat eigelijk ook geen lichtwezen? Zeg maar dat je lichaam bestaat uit stoffelijk lichaam. En dan een ziel, en die ziel heeft zeg maar weer helpers die het lichaam onderhouden. Weet iemand (als het bestaat) hoe ik hiermee in contact kan komen? En hoe zijn ze? Net als andere lichtwezens? Kunnen ze ook tevoorschijn komen als je het vraagt, kunnen ze je ook helpen? Kortom weer een hoop vragen...
hmm, dat van lichtwezens in je eigen lichaam die je lichaam onderhouden vind ik toch ietsje te ver gezocht.
Ik geloof dat je lichaam echt helemaal van jezelf is, je ziel en lichaam in met elkaar verbonden tijdens het aardse leven en toch is het iets aparts. Ik geloof dus zeker in de ziel, als een lichtwezen, want wij zijn zelf ook lichtwezens.

Probeer dat boek te pakken te krijgen wat ik eerder heb genoemd, daar ben je volgens mij veel mee,
er word namelijk beschreven hoe je elfjes (lichtwezens dus die de natuur regelen) en al zn ondersoorten te zien kunt krijgen (nl vanuit je ooghoek)

IK geloof wel in lichtwezens als helpers buiten het lichaam, dus je gidsen enz die rondom je zijn. gidsen kun je altijd vragen je bij te staan, met ene goede bewustzijn kun je ze misschien wel eens zien. je bewaarder kun je o.a. zien in dromen enzo.
Oud 31-05-2004, 20:43
Upke
Upke is offline
Citaat:
Fainne schreef op 31-05-2004 @ 21:27 :
hmm, dat van lichtwezens in je eigen lichaam die je lichaam onderhouden vind ik toch ietsje te ver gezocht.
Ik geloof dat je lichaam echt helemaal van jezelf is, je ziel en lichaam in met elkaar verbonden tijdens het aardse leven en toch is het iets aparts. Ik geloof dus zeker in de ziel, als een lichtwezen, want wij zijn zelf ook lichtwezens.

Probeer dat boek te pakken te krijgen wat ik eerder heb genoemd, daar ben je volgens mij veel mee,
er word namelijk beschreven hoe je elfjes (lichtwezens dus die de natuur regelen) en al zn ondersoorten te zien kunt krijgen (nl vanuit je ooghoek)

IK geloof wel in lichtwezens als helpers buiten het lichaam, dus je gidsen enz die rondom je zijn. gidsen kun je altijd vragen je bij te staan, met ene goede bewustzijn kun je ze misschien wel eens zien. je bewaarder kun je o.a. zien in dromen enzo.
Ja ik bedoel ook dat je lichaam helemaal vanjezelf is. Maar dat er gewoon lichtwezentjes zijn die processen regelen in je lichaam. Ze helpen je gewoon mee, maar blijven onder je gezag? Of misschien (klinkt heel raar in de oren) dat de ziel bestaat uit verschillende lichtwezens. Kijk wij denken wel als één mens, maar misschien bestaan we wel uit 3 lichtwezens die elkaar op hun eigen manier steunen. Ja ik weet het, ik kan doordraven maar ik zeg nu gewoon wat in me opkomt, het zal wel niet eens waar zijn.
Oud 31-05-2004, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 31-05-2004 @ 20:49 :
Reverend: dat jullie niet in iets willen geloven, betekent niet dat dat ook niet bestaat.
Als zij in iets geloven, betekent dat ook niet dat het wél bestaat. Dat was het hele punt van mijn discussie

Citaat:

In de Middeleeuwen werden wetenschappers als heksen behandeld omdat ze durfden te beweren dat de aarde rond de zon draait en niet andersom. Misschien, ooit met de juiste technieken, kan men wel de dingen zien waar we nu niet in willen geloven omdat er geen techniek goed genoeg is om bewijs te leveren. Maar we zien nu toch ook niet dat de tafel waar je computer nu op staat, bestaat uit microsopisch kleine deeltjes en geen van ons heeft dat waarschijnlijk al ooit gezien en toch nemen we het voor waar aan.

Erg interessant, maar de kern van het universum vergelijken met die puntoren gaat mij wat ver. Bovendien zijn elfjes oorspronkelijk een verzinsel van een boekenschrijver, waar blijkbaar een paar sujetten van overtuigd waren dat ze echt zouden bestaan.
Citaat:

De discussie tussen Banshee over wel of niet geloven, kan in een ander topic of persoonlijk verdergezet worden, maar hoort hier niet thuis.

sure.
Oud 01-06-2004, 17:44
CyWu
CyWu is offline
Wat ik me dan wel afvraag is, deze "natuurwezens" werden beschreven ergens in boeken wellicht. Hadden die mensen dan wel de juiste technieken?

Citaat:
Als zij in iets geloven, betekent dat ook niet dat het wél bestaat.
Daar ga ik mee akkoord. Als ik nu zeg dat ik een twee meter grote eend heb gezien paarsgetinte vleugels had en 6 paar poten weet iedereen dat dit niet zo is. Maar bewijs dit eens.

Ik zal proberen geen offtopic posts te plaatsen, uit mijn enorm respect voor Mutant.
Oud 01-06-2004, 17:54
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Upke schreef op 31-05-2004 @ 21:43 :
Ja ik bedoel ook dat je lichaam helemaal vanjezelf is. Maar dat er gewoon lichtwezentjes zijn die processen regelen in je lichaam. Ze helpen je gewoon mee, maar blijven onder je gezag? Of misschien (klinkt heel raar in de oren) dat de ziel bestaat uit verschillende lichtwezens. Kijk wij denken wel als één mens, maar misschien bestaan we wel uit 3 lichtwezens die elkaar op hun eigen manier steunen. Ja ik weet het, ik kan doordraven maar ik zeg nu gewoon wat in me opkomt, het zal wel niet eens waar zijn.
Ik bedoelde dat puur de ziel en puur het lichaam van jezelf zijn, zonder andere lichtwezentjes of helpertjes binnenin.
Ik geloof dus niet dat wat jij zegt waar kan zijn
Oud 01-06-2004, 18:14
Upke
Upke is offline
Citaat:
Fainne schreef op 01-06-2004 @ 18:54 :
Ik bedoelde dat puur de ziel en puur het lichaam van jezelf zijn, zonder andere lichtwezentjes of helpertjes binnenin.
Ik geloof dus niet dat wat jij zegt waar kan zijn
Ow zo, ja ik ben maar een beetje aan het brainstormen.
Oud 01-06-2004, 23:20
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
CyWu schreef op 01-06-2004 @ 18:44 :
Wat ik me dan wel afvraag is, deze "natuurwezens" werden beschreven ergens in boeken wellicht. Hadden die mensen dan wel de juiste technieken?

Daar ga ik mee akkoord. Als ik nu zeg dat ik een twee meter grote eend heb gezien paarsgetinte vleugels had en 6 paar poten weet iedereen dat dit niet zo is. Maar bewijs dit eens.

Ik zal proberen geen offtopic posts te plaatsen, uit mijn enorm respect voor Mutant.

Ja, als ik zeg dat ik geloof in sinterklaas, krijg ik ook negatieve reactie's...dat mag weer wel, terwijl het hetzelfde principe is. En zo kun je nog wel meer voorbeelden noemen...
Het slaat gewoon als een lul op een drumstel.
Eigenlijk zou je dit topic nog moeten verbreden in: kabouters, paas hazen, tandenfees, kerstmannen, olifanten met flippers en groene ogen met toverstokjes...
Oud 01-06-2004, 23:30
Verwijderd
Shito, niet zo sarcastisch.

Sinterklaas, paashaas, paasklokken zijn verzinsels, dat weten we, maar er zijn mensen die wel natuurwezens kunnen zien of hebben gezien en of dat dan elfjes zijn of niet, laat ik mij niet over uit. En dan ga ik er niet meteen van uit dat iemand dat loopt te verzinnen, evenals bij geesten en andere dingen.

Als ze daadwerkelijk zouden bestaan, denk je dan echt dat iedereen ze zou kunnen zien? Dat ze zich zouden laten zien? Met de vernietigende aard van de mens en de angst voor het vreemde en de behoefte om rariteiten op te sluiten en tentoon te stellen?

Ik gun mensen het voordeel van de twijfel. Probeer dat ook eens.
Oud 01-06-2004, 23:37
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Mutant schreef op 02-06-2004 @ 00:30 :
Shito, niet zo sarcastisch.

Sinterklaas, paashaas, paasklokken zijn verzinsels, dat weten we, maar er zijn mensen die wel natuurwezens kunnen zien of hebben gezien en of dat dan elfjes zijn of niet, laat ik mij niet over uit. En dan ga ik er niet meteen van uit dat iemand dat loopt te verzinnen, evenals bij geesten en andere dingen.

Als ze daadwerkelijk zouden bestaan, denk je dan echt dat iedereen ze zou kunnen zien? Dat ze zich zouden laten zien? Met de vernietigende aard van de mens en de angst voor het vreemde en de behoefte om rariteiten op te sluiten en tentoon te stellen?

Ik gun mensen het voordeel van de twijfel. Probeer dat ook eens.
Ben niet sarcastisch, als ik sarcastisch zou willen overkomen, zou ik er nog wel een schepje bovenop doen
Hoe weet je dat sinterklaas, paashaas en paasklokken verzinsels zijn? Misschien laten ze zich enkel aan sommige mensen zien, net als elfjes....volgens jou mening dan he.
En misschien laten aliens zich niet zien of zeemeerminnen uit angst voor het vreemde en de behoefte om rariteiten op te sluiten en tentoon te stellen?
Echt, zo kun je wel duizenden voorbeelden opnoemen en niet alleen elfjes, sylven, deva's en meer van dat soort (naar mijn mening) soortgelijke sprookjes figuren.
Oud 02-06-2004, 18:04
Twijg
Twijg is offline
Als je wilt weten waar je elfen enzo kan vinden moet je De Elfen van Brian Froud en Alan lee es lezen.
Uit m'n hoofd weet ik dat 1 mei een reisdag is, en dat ze dan s'nachts te zien zijn.
Je kan trouwens beter naar Engeland of Ierland gaan, Of Noorwegen of Ijsland. In Nederland en Duitsland komen ze ook wel voor, maar in mindere mate.

Ze houden niet van mensen, dus kleine kans...
Als je er serieus over denkt, zou ik me maar eens in dat boek verdiepen, staan veel handige tips in enzo..

Succes
Oud 02-06-2004, 18:51
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 02-06-2004 @ 00:37 :

Hoe weet je dat sinterklaas, paashaas en paasklokken verzinsels zijn?
Ik dacht hetzelfde, alleen leken die laatste 2 me dan onwaarschijnlijker.

Regels voor berichten