Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2004, 22:27
Verwijderd
Citaat:
washiestleader schreef op 10-05-2004 @ 20:36 :
hey ik heb de ware nog nie gevonden, maar ik blijf wel maagd tot de huwelijksnacht,
grtz linne
Ik ook, tenminste, ik wil het iig proberen om maagd te blijven (kan niet garanderen dat het me gaat lukken)
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 22:51
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
houdoe.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 02:54
GRRR
GRRR is offline
op een of andere manier heb ik toch altijd het idee dat ik zulke meisjes op andere gedachtes kan brengen Hoe enorm ego strelend is het iemand te overtuigen zichzelf te geven aan jou, dankzij je geweldige *overredingstechnieken* oftewel enorme brok sexual healing

Laatst gewijzigd op 11-05-2004 om 02:57.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 17:54
Pizzakoerier
Pizzakoerier is offline
Je kan in principe nooit weten wie de ware is en of de ware überhaupt wel bestaat. Wat je wel kan weten is of je je relaxt bij iemand voelt en of je de behoefte voelt om met die persoon naar bed te gaan. Wachten tot het huwelijk vind ik grote onzin, want de meeste mensen trouwen pas rond hun dertigste ofzo, en om nou te zeggen dat je dan op je best bent... Het heeft weinig met zelfrespect te maken denk ik of je wacht tot het huwelijk, zoals hier al ergens eerder is gezegd, maar je eigen keuzes maken en dara achter staan, dat is een teken van zelfrespect
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 19:47
El_Nour
El_Nour is offline
Ik wil maagd blijven tot het huwelijk.
Oud 16-05-2004, 21:04
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
El_Nour schreef op 16-05-2004 @ 20:47 :
Ik wil maagd blijven tot het huwelijk.
Ik ook.

(Had ik niet al in dit topic gereageerd... )
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 21:25
sientjuh
sientjuh is offline
Ik niet.
Wat niet betekent dat ik zomaar met iedereen de koffer induik, maar ik hoef niet perse getrouwd te zijn. Als ik denk dat degene met wie ik samen ben een integer persoon is, en dat onze relatie nog vele jaren zou kunnen duren, dan is dat genoeg voor mij.
Oud 16-05-2004, 22:07
Cthulhu
Cthulhu is offline
Ik weet niet of ik het zou kunnen, maar ik denk dat het moeilijk te switchen is van een relatie met sex, naar een relatie zonder. Trouwens, zeggen dat je enkel de geslachtsdaad spaart voor de huwelijksnacht, of de ware, maar andere dingen wel kunnen, lijkt mij nogal een waardeloze uitspraak. Alsof dat zoveel van elkaar verschilt.

Ik denk gewoon dat sex in een goede relatie bijna zo vanzelfsprekend is, dat het niet te ontwijken valt. Als je iemand graag ziet, wil je nu eenmaal zo dicht mogelijk bij elkaar zijn. En dan knuffelen en dan iets meer en alsmaar zo verder tot je uiteindelijk merkt dat je bij sex aanbeland bent.

Waarschijnlijk is sex sparen voor het huwelijk meer een veiligheid van in tijden dat er nog geen voorbehoedsmiddelen waren. Zo kan je er tenminste vanop aan dat de vader zeker voor je kind zal zorgen.
Het is nu een beetje verouderd omwille van voorbehoedsmiddelen, maar ook andere dingen. Ik wil best wel met mijn vriend trouwen, maar we leerden elkaar kennen toen we 16 waren en door onze studies kunnen we wellicht ten vroegste trouwen als we 25 zijn. In de tijd dat de bijbel/koran geschreven werd, moest je ook geen 9 jaar wachten om te trouwen. 1-2 jaar lijkt mij haalbaar, maar langer

Heeft iemand van de mensen die in dit topic reageerde dat hij/zij geen sex voor het huwelijk wou al (lang) een vaste vriend/vriendin?
Oud 16-05-2004, 22:29
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
GRRR schreef op 09-05-2004 @ 15:56 :
komen we op een ander punt. Partners die geen sex voor het huwelijk willen, houden of laten gaan? Je vindt hem/haar wel hardstikke leuk.
Wieberen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 22:36
juno
juno is offline
Citaat:
GRRR schreef op 09-05-2004 @ 15:56 :
komen we op een ander punt. Partners die geen sex voor het huwelijk willen, houden of laten gaan? Je vindt hem/haar wel hardstikke leuk.
Ik denk niet dat ik hem erg lang leuk zal blijven vinden als hij zochzelf niet op die manier aan mij wil geven.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 22:52
Verwijderd
Citaat:
Cthulhu schreef op 16-05-2004 @ 23:07 :
Heeft iemand van de mensen die in dit topic reageerde dat hij/zij geen sex voor het huwelijk wou al (lang) een vaste vriend/vriendin?
Nee, ik heb nog geen vriend. Ik weet dat ik het daarom nu ook erg makkelijk kan zeggen, maar ik wil het (om principiële redenen = geloof) wel proberen, al zeg ik daarbij dus wel dat ik niet weet of het me gaat lukken.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 22:58
Cthulhu
Cthulhu is offline
Ik denk niet dat het onmogelijk is. Het heeft ook een jaar geduurd voor ik sex (ow, geslachtsdaadsex, sex met penetratie, hoe je het ook wilt noemen) had met mijn vriend. Gewoon, omdat we niets wouden overhaasten. 50 jaar geleden had ik gewacht tot na het huwelijk. Maar dan was ik natuurlijk ook niet gaan studeren
Oud 16-05-2004, 23:00
GRRR
GRRR is offline
damn een jaar hij was nog wel maagd?

//edit. geslachtsdaad oh ok. dat kan nog wel. maar een jaar helemaal niks wbt seks zou ik niet kunnen
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Cthulhu schreef op 16-05-2004 @ 23:58 :
Ik denk niet dat het onmogelijk is. Het heeft ook een jaar geduurd voor ik sex (ow, geslachtsdaadsex, sex met penetratie, hoe je het ook wilt noemen) had met mijn vriend. Gewoon, omdat we niets wouden overhaasten. 50 jaar geleden had ik gewacht tot na het huwelijk. Maar dan was ik natuurlijk ook niet gaan studeren
tot ná het huwelijk nog wel
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 13:21
speedyme
speedyme is offline
Hoe weet je in vredesnaam of iemand de ware is voor je.
Dat weet je nooit want iedereen kan veranderen
mzzl
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 13:52
Fluff-Ball
Fluff-Ball is offline
En als je dan wacht tot je trouwt...

Na 5 jaar (oke, 10 dan) ongeinspireerd hetzelfde ga je je toch ook afvragen hoe het zou zijn geweest met iemand anders?

Ik denk dat als je dat al wéét, en je bent echt gek op je partner enz... je daar veel minder behoefte aan hebt.

Of denk ik weer verkeerd
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 14:31
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 16-05-2004 @ 22:04 :
Ik ook.

(Had ik niet al in dit topic gereageerd... )
Ja, dat had je al, maar omdat er niemand op je reageerde moet je het nog een keer zeggen. Zo is het toch?
Oud 27-05-2004, 19:02
Northern Lights
Northern Lights is offline
zoals het nu gaat begint het er wel op te lijken...is alleen meer dat ik niet zo makkelijk iemand kan krijgen
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 14:44
Tox
Tox is offline
Citaat:
Apehaar schreef op 07-05-2004 @ 16:17 :
*heeft de ware gevonden
*en wacht tot de huwelijksnacht
vind ik aan de ene kant wel netjes

maar ja zelf heb ik dat niet gedaan maar ja
Oud 28-05-2004, 14:54
naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik wacht wel op wat ik op dat moment 'de ware' vind, maar ik ga niet wachten tot een eventuele huwelijksnacht. Dat heeft ook te maken met het feit dat ik misschien wel helemaal niet wil trouwen. Da's toch een vrij zinloze overeenkomst, aangezien ongehuwd samenwonen tegenwoordig fiscaal vrijwel net zo aantrekkelijk is. En mijn ouders zijn voor mij het lichtende voorbeeld dat niet-trouwen niet per se tot een lossere band hoeft te leiden.
Oud 28-05-2004, 16:01
Cthulhu
Cthulhu is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 28-05-2004 @ 15:54 :
Ik wacht wel op wat ik op dat moment 'de ware' vind, maar ik ga niet wachten tot een eventuele huwelijksnacht. Dat heeft ook te maken met het feit dat ik misschien wel helemaal niet wil trouwen. Da's toch een vrij zinloze overeenkomst, aangezien ongehuwd samenwonen tegenwoordig fiscaal vrijwel net zo aantrekkelijk is. En mijn ouders zijn voor mij het lichtende voorbeeld dat niet-trouwen niet per se tot een lossere band hoeft te leiden.

Mja, als je trouwt, doe je dat dan om een dichtere band met elkaar te hebben? Maakt die ene dag dan zoveel verschil. Ik zou vooral trouwen uit traditie, eerder dan om mijn vriend aan me vast te plakken. Lijkt mij wel gezellig. Wit kleed, feestje, huwelijksreis en kadootjes!
Oud 29-05-2004, 21:11
Primadona
Primadona is offline
damnz jullie zitten egt zo te vertellen van "wat als dit wat als dat.."

ten eerste k ben Moslim dus k hoor voor mijn geloof maagd te blijven tot het huwelijk ..

als k geen Moslim zou zijn dan als nog zou ik wachten tot het huwelijk want voor mij is het helemaal geen kwelling zoals de meeste van jullie het noemen
k denk dat k me zelf juist meer ga warderen hierdoor

dit wil niet zeggen dat IK mensen niet wardeer die ontmaagd zijn ieder zn eigen keuzes t0g
Oud 29-05-2004, 21:34
Isa
Isa is offline
Citaat:
ziekegeest666 schreef op 07-05-2004 @ 14:39 :
Zijn er hier nog mensen met enig zelfrespect die maafd willen blijven tot dat ze de waren hebben gevonden?"
Tegenwoordig lijkt het wel een spot ofzo wie is er al ontmaagd en wie kan de meeste meisjes ontmaagden.

ik heb de ware in mijn jeugd al ontmaagd.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 23:10
Bravo
Bravo is offline
Ik ben, sindskort, geen maagd meer. Dat was een bewuste keuze en ik vind dit absoluut losstaan van het feit of iemand wel/geen zelfrespect heeft.
Oud 29-05-2004, 23:17
Verwijderd
Citaat:
Roze Lila schreef op 30-05-2004 @ 00:10 :
Ik ben, sindskort, geen maagd meer. Dat was een bewuste keuze en ik vind dit absoluut losstaan van het feit of iemand wel/geen zelfrespect heeft.
Helemaal mee eens. Mensen die stellen dat seks voor het huwelijk een uiting is van gebrek aan zelfrespect, zijn zelf de mensen die worstelen met hun identiteit en serieuze issues hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 23:32
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-05-2004 @ 00:17 :
Helemaal mee eens. Mensen die stellen dat seks voor het huwelijk een uiting is van gebrek aan zelfrespect, zijn zelf de mensen die worstelen met hun identiteit en serieuze issues hebben.
ARGH! Daar ging het helemaal niet om. Als je de openingspost leest zou je dat idd denken maar als je even verder leest, dan zie je ook staan dat de TS bedoelde te zeggen dat je zelfrespect had als je het niet met iemand deed om het maar even gedaan te hebben, maar als je jezelf zou bewaren voor iemand waar je veel om geeft en dat wederzijds is.
Oud 30-05-2004, 10:41
Verwijderd
Maar als je nou heel veel respect hebt voor mensen die het doen om het maar even gedaan te hebben, en je vindt dat echt een goed idee, en je wilt dat ook graag... dan heb je toch juist vooral zelfrespect als je dat zelf ook doet? Dan krijg je misschien minder respect van anderen, maar daar gaat t niet om.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 10:54
tosyali
tosyali is offline
tot nu toe gelukt. waarom zou ik het niet een paar jaartjes kunnen uithouden??

maar jeweet maar nooit
Oud 30-05-2004, 13:11
01_Astrid
01_Astrid is offline
Dus je zou geen zelfrespect hebben als je geen maagd meer bent? Je bent er op een bepaald moment gewoon aan toe of niet.. is heel leuk en aardig om te wachten tot de 'ware', maar oefening baart kunst, en zo leer je wat ervaring bij
Ben geen maagd meer, maar vond het niet iets heel speciaals de eerste keer.. had het me veel 'groter' voorgesteld, maar was zo voorbij.. geen pijn of iets.. denk eerder dat die mensen die zolang wachten, beetje bang zijn voor wat er kan komen..
en dat hoeft helemaal niet!!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 14:07
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
zal best maagd willen blijven tot het huwelijk maar ben al te laatmja heb nu wel de ware gevonden ben alleen nog zo jong

Gegroet
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 15:41
the_only_fieke
the_only_fieke is offline
Ik ging ook maagd blijven tot het huwelijk, maar ik dacht dat ik de ware gevonden had, maar bleek achteraf mis te zijn !! Hoe kan je nu ook zeker weten dat iemand de ware is??

Mijn ouders bijvoorbeeld dachten ook dat ze elkaar gevonden hadden, en na 17 jaar huwelijk bleek dat niet zo te zijn ....

Regels voor berichten