Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2004, 17:40
Bendzj
Bendzj is offline
Tiswah
Oud 11-05-2004, 21:18
Verwijderd
oh jeetje
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 08:15
Zaina
Zaina is offline
Het had idd wel raar geweest als er een Nederlander was opgestaan in oorlogsgebied.
Oud 12-05-2004, 10:47
Outlaw
Outlaw is offline
De hele ophef over het feit dat er een Nederlander is gesneuveld in Irak vind ik echt grote onzin. Van de 135.000 Amerikanen die in Irak zijn, zijn er sinds het begin van de oorlog al 721 gesneuveld.
Dat is 1 op de 189 soldaten.

Van de 1200 Nederlanders die in Irak zijn is er nu 1 gesneuveld. Natuurlijk van zoiets gebeuren, dat gebeurt nou eenmaal in een oorlog. Daar hadden ze dan maar goed bij na moeten denken toen ze er millitairen naartoe stuurden. Maar dat ze er nu zo'n heisa over maken dat slaat nergens op. In een oorlog vallen nou eenmaal doden, of je nu een een redelijk rustig gebied zit of niet.

Dan had JPB maar niet zo pro-Bush moeten zijn en er geen soldaten naartoe moeten sturen. Als je dan ergens de schuld op wil steken doe het dan op hem.
Oud 12-05-2004, 12:56
levi's
levi's is offline
Citaat:
Van de 1200 Nederlanders die in Irak zijn is er nu 1 gesneuveld. Natuurlijk van zoiets gebeuren, dat gebeurt nou eenmaal in een oorlog. Daar hadden ze dan maar goed bij na moeten denken toen ze er millitairen naartoe stuurden. Maar dat ze er nu zo'n heisa over maken dat slaat nergens op. In een oorlog vallen nou eenmaal doden, of je nu een een redelijk rustig gebied zit of niet.
Precies. Dat bedoel ik ook. Tuurlijk is het erg, maar wekelijks sneuvelen mensen. Of het nou een nederlandse huisvrouw of een soldaat in irak, het maakt niet uit.
Oud 12-05-2004, 15:53
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
levi's schreef op 12-05-2004 @ 13:56 :
Precies. Dat bedoel ik ook. Tuurlijk is het erg, maar wekelijks sneuvelen mensen. Of het nou een nederlandse huisvrouw of een soldaat in irak, het maakt niet uit.
Tuurlijk wel. Die soldaat wist waar 'ie aan begon; hij kiest ervoor in een risicogebied met een groot geweer rond te gaan huppelen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 16:15
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Het zijn militairen, it's all in the game. Dat de media zo hysterisch bezig houden met dit "nieuws"feit, verbaast me helemaal niks
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 17:32
Daevrem
Daevrem is offline
De ophef is er omdat het belangrijk is voor de politieke beslissing of we gaan verlengen of niet.

En als de PvdA of D'66 tegen is wordt dat al moeilijk want men wil altijd een ruimte kamermeerderheid hebben als men troepen een oorlog instuurt. En terrecht lijkt me.

Tja, en deze oorlog en bezetting is gewoon onwettig en onrechtvaardig, of 'onze jongens' nu goed werk doen of niet.

Vandaar al die ophef, commotie en media-aandacht.
Oud 12-05-2004, 21:44
Tox
Tox is offline
Citaat:
Joostje schreef op 11-05-2004 @ 11:24 :
Dude, er zijn iets van 1500 nederlandse militairebn, tegenover 100.000 uit de VS. Burgeroorlog mn reet.
correctie 150.000 amerikanen, maar ja als wij terug trekken, waar is het einde. En ik denk dat wij daar veel effectiever optreden dan de amerikanen.
Reageren

Regels voor berichten