Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2004, 07:37
yuka
yuka is offline
mijn ouders weten dat ik blow en dat ik wel eens paddo's eet en ze weten dat ik 2 keer salvia heb gerookt. en ze weten dat ik ephedra pillen heb geslikt, maar dat doe ik intussen toch al nie meer. nou en verder heb ik ook niets gehad dus ze weten eigenlijks alles wel en ze vinden het ook goed zolang ik niet op andere drugs overstap die heel erg verslavend zijn enz. en ik heb het ze gewoon zelf verteld.
Advertentie
Oud 17-05-2004, 08:06
Verwijderd
ik denk dat als je maar wilt, dat alle drugs heel verslavend kunnen zijn.
Oud 17-05-2004, 09:51
DaFrostyOne
DaFrostyOne is offline
mijn ouders weten dat ik blow, daarom mog ik het ook in het weekend...

in de zomervakantie zullen ze ook wel niet moeilijk doen als ik af en toe een blow in het zwembad rook.. hoop ik
Oud 17-05-2004, 17:42
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 16-05-2004 @ 19:41 :
Vet zon pa wil ik ook.
Nee hoor, dat wil je niet ^^
Oud 17-05-2004, 18:56
netram
netram is offline
Citaat:
deadlock schreef op 16-05-2004 @ 22:59 :
Mijn moeder weet alles. Sterker nog.... Ik heb het op TV uiteengezet dus binnenkort weet een vrij groot percentage nederlanders het. Including baas, vader, opa en oma(griffo's) en ga zo maar door.....

En mijn moeder heeft er niet zoveel moeite mee. Ik denk ook dat ik er makkelijk over praat omdat het nooit een taboe is geweest thuis. Magoed, 23 juni wordt het geloof ik uitgezonden, dus allemaal kijken!
same here
Oud 17-05-2004, 19:42
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
ik geloof dat mn ouders wel vermoeden dat k wel ooit heb geblowed, want toen mn zus pas thuiskwam zei ze dat het in de scheur meurde naar wiet,
en mn pa zei : dan hedde gij da gedaan want gij bent dun enigste die hier wiet rookt
zij ; nee want kheb de hele dag gewerkt
ma tegen mij ; dan bende gij het!
ik ; nee want ik blow niet als L. erbij is

hm. maar ach, als ze het goed vinden dat fiepje blowed moeten ze bij mij ook niet mekken..
Oud 17-05-2004, 19:43
Verwijderd
erm...
als ik me niet vergis is fiepje 18
jij bent 14...

need to say more?
Oud 17-05-2004, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Risce schreef op 16-05-2004 @ 15:14 :
Dan was het vast niet zo heel veel xtc...
nou t was gwoon een hele, en ik heb van te voren nix gegeten...
dusja :/

Citaat:
Dark Psycho schreef op 17-05-2004 @ 20:42 :
ik geloof dat mn ouders wel vermoeden dat k wel ooit heb geblowed, want toen mn zus pas thuiskwam zei ze dat het in de scheur meurde naar wiet,
en mn pa zei : dan hedde gij da gedaan want gij bent dun enigste die hier wiet rookt
zij ; nee want kheb de hele dag gewerkt
ma tegen mij ; dan bende gij het!
ik ; nee want ik blow niet als L. erbij is

hm. maar ach, als ze het goed vinden dat fiepje blowed moeten ze bij mij ook niet mekken..
ik wil nie veel zeggen, maar jij moet je es ff gaan inhouden ofzow, want je mag al veel meer als ik mocht op die leeftijd, en ik kan t ook gwoon zeggen en zorgen da je hard genaaid word.

Citaat:
Katje schreef op 17-05-2004 @ 20:43 :
erm...
als ik me niet vergis is fiepje 18
jij bent 14...

need to say more?
mja bijna
mja, net een paar maanden...

juist
Oud 17-05-2004, 20:49
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
fiepje schreef op 17-05-2004 @ 21:43 :
ik wil nie veel zeggen, maar jij moet je es ff gaan inhouden ofzow, want je mag al veel meer als ik mocht op die leeftijd, en ik kan t ook gwoon zeggen en zorgen da je hard genaaid word.
geweldig
Oud 17-05-2004, 20:52
Verwijderd
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 17-05-2004 @ 21:49 :
geweldig
Oud 17-05-2004, 23:16
Party_P
Party_P is offline
the boycot
Oud 18-05-2004, 01:59
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
me ouders weten dat ik blow, mkaen ze geen punt van.
vroeger hebben zet ook gedaan, rook af en toe wel samen met me tante. en me vader laatst nog eentje meegreookt maar dat was meer voor pijnverzachting voor hem.

en ze weten wel dat ik een pilletje of coke, heroine heb gebruikt, dat vonden ze minder leuk, maja
Oud 18-05-2004, 02:03
schimmel
schimmel is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 17-05-2004 @ 21:49 :
geweldig
Oud 18-05-2004, 08:01
Verwijderd
Citaat:
bob1234 schreef op 18-05-2004 @ 02:59 :
me ouders weten dat ik blow, mkaen ze geen punt van.
vroeger hebben zet ook gedaan, rook af en toe wel samen met me tante. en me vader laatst nog eentje meegreookt maar dat was meer voor pijnverzachting voor hem.

en ze weten wel dat ik een pilletje of coke, heroine heb gebruikt, dat vonden ze minder leuk, maja
uhm smack op je 17e?
Oud 18-05-2004, 08:51
De Veroorzaker
Citaat:
EZBlade schreef op 18-05-2004 @ 09:01 :
uhm smack op je 17e?
Stoer toch?
Oud 18-05-2004, 08:54
Verwijderd
vast wel
Oud 18-05-2004, 10:18
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Mutant schreef op 17-05-2004 @ 18:42 :
Nee hoor, dat wil je niet ^^
Hoezo niet. Ik wil best een pa die er zo relaxt over doet en het wel weer een keer wil proberen. Lijkt me best cewl. Ik heb m wel al zo vaak dronken gezien en verhalen gehoord over vroeger, en word eigenlijk best nieuwschierig naar het efect van wiet op mn pa. Hmmmz toch eens vragen. Mja dan moet ik ook meteen vertellen over wat ik allemaal uitgespookt heb en dat lijkt me eigenlijk ook weer een minder goed idee . Toch maar niet doen.
Oud 18-05-2004, 14:15
Marilyn
Marilyn is offline
Mijn ouders weten dat ik blow, dat ik speed heb gesnoven en dat ik zo nu en dan een xtc-pil slik. Van mijn blowen weten ze al tijden af. Ze keuren het niet goed, maar het is mijn zaak en ik moet het zelf weten. Ze willen wel dat ik minder blow (terwijl ze denken dat ik 3 dagen per week blow, terwijl dat er 5 zijn en zeker 2/3 jointjes op die dagen).

Over de speed en pillen: tja, ze hadden zo'n vermoeden en ik zag in dat erover liegen niet ging helpen, dus ik heb het verteld. Dat was best heel vervelend, want je weet zelf zo goed hoe slecht het is en misschien ook wel hoe 'gevaarlijk' (je zou maar eens een echt verkeerde pil slikken...). Mijn moeder maakte zich ernstige zorgen en ik vond dat zoo zielig (voelde me er echt schuldig en rot door). Ik heb toen besloten (en beloofd) de hardere drugs te laten liggen, dit was vorig jaar zomer. Sinds die tijd heb ik denk ik 2 keer nog eens een pilletje geslikt. Best netjes, vind ik zelf.

Het punt is, hoe cliche het dan ook mag klinken: die speed en de xtc, dat heb ik ALTIJD onder controle gehad (gehouden). Ik deed het enkel voor de lol en was zeker niet verslaafd. Ik zie er dus het kwaad niet zo van in (ook al is het rotzooi! Wel meer dingen zijn rotzooi..)en heb dat ook mijn ouders uit proberen te leggen. Maar daar was dus geen beginnen aan! Jammer maar helaas.
Oud 18-05-2004, 14:18
Verwijderd
Op andere gebieden is mijn pa echt niet zo relaxed hoor, integendeel... *sigh* Maar eiglijk heb ik geen zin om daaraan te denken, ik probeer gewoon in t zicht zo braaf mogelijk te zijn.
Oud 18-05-2004, 15:41
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
m'n ouders weten van ut blowen, blowen zelf af en toe ook.
ik mag niet binnen blowen omdat er zowiezo niet binnen gerookt mag worden, maar in de tuin is geen probleem.
ze weten ook wel dat ik padoows heb gedaan maar van de hd weten ze niet...
dan worden ze paranoia denk ik
ik zal het ook pas vertellen als ik veel ouder ben
Oud 18-05-2004, 17:56
Verwijderd
mijn ouders zijn allebei flink tegen blowen en waren niet al te blij toen ik zei dat vee van mijn vrienden blowen... ik vertel ze wel ooit dat ik dat dat ook soms doe maarja nu niet fzo...
Oud 23-05-2004, 17:22
Femic
Femic is offline
als ik dit zo lees lijken mijn ouders hopeloos ouderwets... ik blow af en toe, maar dat ga ik ze echt niet vertellen. zouden ze ook totaal niet chill vinden.. al die mensen van: ze kunnen me toch niet tegenhouden. Nou, als je thuis woont, kunnen ze je gewoon je geld onthouden toch? Toen ik 13 was kwam mn moeder erachter dat ik rookte en ik zou geen zakgeld meer krijgen als ik niet stopte, omdat zij "niet van plan was om mijn kanker te sponsoren". Inmiddels rook ik weer, en dat weet ze ook wel, nu is het wat minder een punt, maar blowen zou ze echt niet trekken... Mijn ouders zijn over alles heel open-minded, maar niet als het over drugs gaat...

zijn ze nou echt zo intolerant en ouderwets?
Oud 23-05-2004, 17:26
Verwijderd
ja
Oud 23-05-2004, 17:27
Verwijderd
Misschien weten ze te weinig van drugs af?
Oud 24-05-2004, 05:29
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Mn ouders wisten dat ik een tijdje geblowd heb, maar ze weten niet dat ik het nu nog af en toe doe. En dat wil ik graag zo houden, want ze zijn er fel tegen, door al die recente verhalen op tv over psychoses e.d.
Oud 24-05-2004, 08:28
Femic
Femic is offline
Citaat:
Oma schreef op 23-05-2004 @ 18:27 :
Misschien weten ze te weinig van drugs af?
ik denk dat ze er meer van weten dan de meeste leden hier. want zo ongevaarlijk is soft drugs niet.
eigenlijk vind ik het niet zo erg dat ze er op tegen zijn, want ik vind het behoorlijk abnormaal als je met je ouders een jointje gaat zitten roken. het zijn wel je ouders die je iets moeten bijbrengen en je moeten opvoeden, het is niet je vriendje...
Oud 24-05-2004, 08:47
Type
Type is offline
Citaat:
FMathers schreef op 24-05-2004 @ 09:28 :
ik denk dat ze er meer van weten dan de meeste leden hier. want zo ongevaarlijk is soft drugs niet.
eigenlijk vind ik het niet zo erg dat ze er op tegen zijn, want ik vind het behoorlijk abnormaal als je met je ouders een jointje gaat zitten roken. het zijn wel je ouders die je iets moeten bijbrengen en je moeten opvoeden, het is niet je vriendje...
Nu kan ik heel radicaal zijn hoor, maar (het is bewezen dat) kinderen leren het meest van mensen die ze als vrienden beschouwen. Dus waarom zou je je kinderen dan ook niet zo kunnen behandelen, en, als het in je levensstijl past, een jointje met ze kunnen roken?

Zolang je ze dan maar tegelijkertijd inplant (wat op dat moment nog beter lukt ook dan wanneer je de grote boze ouder speelt) dat ze niet te vaak een joint mogen roken, dat ze op moeten passen met drugs, en dat ze het liefst ook niet meer gaan doen dan een jointje roken.
Als je vrienden bent met je kind, zal hij/zij hier denk ik sneller naar luisteren.

(Je hoort het al, ik zou, als ik ouder was, en ouder was, een vader zijn die best een jointje met zijn zoon/dochter zou kunnen roken. En dat ik naar de kunstacademie wil heeft daar niets mee te maken )

En bij pubers is het weer net een iets ander verhaal: pubers doen alles wat hun ouders hen verbieden.
"Blijf bij drugs weg, hoor je!"
"Ja mam"
En vervolgens zit hij/zij ergens op een bankje te blowen met klasgenootjes. Trust me, I know, ik ben een van die kinderen.

Dus de ouder uithangen kan ook averechts werken. Denk ik zo
Oud 24-05-2004, 11:39
Femic
Femic is offline
Ja, ben ik het wel mee-eens, ik leer ook het meest van mijn moeder in de normale gesprekken. Zij is sowieso niet iemand die de ouder uithangt, maar ik vind wel dat je grenzen moet stellen als ouder. Zeg dan gewoon tegen je kind: rook gerust ns een jointje, maar kijk uit dat je het niet te vaak doet. Ik vind het een beetje 'onnatuurlijk' als je dat samen met je ouders gaat doen.
Oud 24-05-2004, 13:33
Verwijderd
Ag, af en toe met je ouders moet kunne tog .
Oud 24-05-2004, 13:42
De Veroorzaker
Citaat:
FMathers schreef op 24-05-2004 @ 12:39 :
Ja, ben ik het wel mee-eens, ik leer ook het meest van mijn moeder in de normale gesprekken. Zij is sowieso niet iemand die de ouder uithangt, maar ik vind wel dat je grenzen moet stellen als ouder. Zeg dan gewoon tegen je kind: rook gerust ns een jointje, maar kijk uit dat je het niet te vaak doet. Ik vind het een beetje 'onnatuurlijk' als je dat samen met je ouders gaat doen.
op je 16e wel ja

nee ligt er wel aan wat voor relatie je met je ouders hebt, en wat Type zegt, wat voor soort ouders je hebt.
Oud 24-05-2004, 15:30
Type
Type is offline
Citaat:
FMathers schreef op 24-05-2004 @ 12:39 :
Als jij als ouder soms een joint rookt, en je zegt tegen je kinderen dat ze het ook soms mogen, waarom zou je dan niet samen een joint roken?

1. je weet zeker dat het veilig gaat (as in: goede shit, goede verhoudingen, niet gemixt met andere drugs, etc etc)
2. wie weet versterkt het een vriendschapsband

Ja, ik zie niet in waarom niet, eigenlijk...
Oud 24-05-2004, 18:38
Femic
Femic is offline
haha, ja misschien zijn mijn ouders daar niet genoeg voor into drugs ik zie mijn moeder nu echt niet meer blowen dus dan ook niet zo snel met mij

en wat de veroorzaker ook zegt, ik ben pas 16, dus dan zullen ze het sowieso niet zo leuk vinden...
Oud 25-05-2004, 10:43
Wammus
Wammus is offline
Ik vind dat er niets mis is om samen met je ouders een joint te roken. Het is een stuk beter dan het verbieden. Omdat je het dan idd gaat doen ( ja ik ben ook zo ). En ze weten dan wat het met je doet. Mocht je dan een keer helemaal vertiefd thuis komen en de weg kwijt zijn en weetikveel wat, dan weten ze in elk geval wat er aan de hand is en dus ook sneller wat ze kunnen doen om je te helpen.
Oud 25-05-2004, 10:52
Blenderhead
Blenderhead is offline
haha toen ik zei dat ik zaterdag nacht niet geslapen had en pas zondag tegen de middag thuis kwam vroeg m'n pa: "heb je echt niet geslapen?". Hij keek wel erg vreemd.... ochja...ik had toch niets op dus dan maak ik me er ook niet druk over.

Ze weten allebei inmiddels wel dat ik wel eens een jointje rook. Maar m'n pa doet alsof z'n neus bloedtt....M'n ma begon trouwens pas over dat ze het leuk zou vinden om een wietplant te hebben....maar m'n pa....tsjah....
Oud 25-05-2004, 10:53
Verwijderd
Hm ik zou er geen problemen mee hebben als me ouders heel af en toe een jointje roken. Maar ik hoef het niet met hun te roken. Prima dat ze blowen tolereren, maar om het nou ook nog te promoten.
Oud 25-05-2004, 10:55
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Oma schreef op 25-05-2004 @ 11:53 :
Hm ik zou er geen problemen mee hebben als me ouders heel af en toe een jointje roken. Maar ik hoef het niet met hun te roken. Prima dat ze blowen tolereren, maar om het nou ook nog te promoten.
en zo is dat maar net.
Oud 25-05-2004, 10:59
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Oma schreef op 25-05-2004 @ 11:53 :
Waarom zouden ze het meteen promoten als je een keer een blow rookt met je ouders. Volgens mij betekend het alleen maar dat ze het goed vinden. Het hoeft dan toch nog niet meteen te betekenen dat ze zeggen van : ja jo moet je doen is lache en dan vooral dit of dat gaan doen das leuk.
Oud 25-05-2004, 11:04
Verwijderd
Nee maar je kan het tolereren door te zeggen, vooruit je mag blowen, maar dat hoeft nog niet te beteken dat je het er geheel mee eens bent. Als je met je kind blowt, geef je 100 % toe dat het goed is. Je bent als ouder een voorbeeld voor je kind, dus promoten doe je dan toch wel deels.
Als kinderen hun ouders zien blowen dan denken ze ook: goh zelfs mijn ouders blowen, nou dan zullen de risico's wel meevallen.
Oud 25-05-2004, 11:07
Blenderhead
Blenderhead is offline
Ik denk dat de grens tussen 'gezag' en opvolgers wordt overschreden....En inderdaad, wat oma zei: als jij thuis met je ma een joint kunt roken dan zullen je vrienden eerder zoiets hebben van...'och...dan valt het wel mee'. Het valt ook mee, als je er mee om kunt gaan en je eigen grenzen kent (als je die hebt )
Oud 25-05-2004, 11:16
Wammus
Wammus is offline
Ik heb een vriend waarvan de ma ook wel eens een joint rookt. Ook een keer met hem. En hij heeft nu niet ineens zoiets van: o mn ma doet het dus dan zal het wel goed zijn. Je moet natuurlijk altijd weten waar je mee bezig bent en je ma natuurlijk ook. En zolang je alle twee weet waar je mee bezig bent is er volgens mij niet zo'n probleem.
Oud 25-05-2004, 11:37
Verwijderd
Citaat:
FMathers schreef op 23-05-2004 @ 18:22 :
als ik dit zo lees lijken mijn ouders hopeloos ouderwets... ik blow af en toe, maar dat ga ik ze echt niet vertellen. zouden ze ook totaal niet chill vinden.. al die mensen van: ze kunnen me toch niet tegenhouden. Nou, als je thuis woont, kunnen ze je gewoon je geld onthouden toch? Toen ik 13 was kwam mn moeder erachter dat ik rookte en ik zou geen zakgeld meer krijgen als ik niet stopte, omdat zij "niet van plan was om mijn kanker te sponsoren". Inmiddels rook ik weer, en dat weet ze ook wel, nu is het wat minder een punt, maar blowen zou ze echt niet trekken... Mijn ouders zijn over alles heel open-minded, maar niet als het over drugs gaat...

zijn ze nou echt zo intolerant en ouderwets?
op mijn 16e zou mijn vader me alle hoeken van het huis hebben laten zien, ondertussen ben ik al wel bijna 22 en heb ik in het verleden bewezen dat ik verantwoordelijk genoeg ben ivm uitgaan, alcohol, rijden, festivals,... Van de fouten die ze niet weten, heb ik iig geleerd.
Op mijn 16e mocht ik niet eens uitgaan, de klas is toen met zijn allen komen smeken of ik wel naar mijn eigen klasfuif mocht komen, dat is uiteindelijk gelukt, maar om 1u stipt zouden ze me komen halen. Ik ben pas op café mogen gaan en uitgaan toen ik een vaste vriend had en toen was ik op een maand na 17.
Dan: zakgeld: ik heb nooit zakgeld gekregen. Ik heb sinds mijn 13e altijd gewerkt voor mijn geld, daar moest ik dan ook alles mee kopen, schoenen, kleren die zij niet ok vonden of die ik niet nodig had (als ik echt iets nodig had, kreeg ik het wel, winterjas, trui enzo), cds, stereo,... En het is me alijd gelukt. Zonder zakgeld valt heel goed te leven.
Oud 25-05-2004, 17:12
Femic
Femic is offline
mm, maar dat is wel een vrij uitzonderlijk geval.

verder ben ik het met een aantal mensen eens, dat ouders moeten uitkijken dat jij blowen niet de normaalste zaak ter wereld gaat vinden. want dat is het niet.
Oud 06-06-2004, 15:19
Nyai
Nyai is offline
Mijn moeder weet dat ik blow.
Ze vind het niet zo erg, als ik maar uitkijk wat ik doe, en met wie en hoe vaak enzo.
Dat wil trouwens niet zeggen dat ze weet hoe váák ik blow hea

verder gebruik ik niks, dus valt er ook niks te weten
Oud 06-06-2004, 16:53
coopergirl
coopergirl is offline
Eurrr, mijn moeder weet nu allus... Enne, ik ben niet uit huis gekicked of zo.. Moest enkel beloven te stoppen met pep en zo... Blowen wordt gedoogd..
Oud 06-06-2004, 16:57
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
FMathers schreef op 25-05-2004 @ 18:12 :
mm, maar dat is wel een vrij uitzonderlijk geval.

verder ben ik het met een aantal mensen eens, dat ouders moeten uitkijken dat jij blowen niet de normaalste zaak ter wereld gaat vinden. want dat is het niet.
...Niet?!
Oud 06-06-2004, 17:00
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
mijn ouders weten dat ik blow en wel eens paddo's heb gebruikt.
ik heb de laatste x dat ik ging paddoën ook van tevoren verteld aan mijn ma wat, wanneer, hoe, hoezo etc... is wel zo aardig leek me.

ik mag thuis blowen/drinken of what dan ook, op mijn kamer.
dat hebben ze liever dan dat ik het buiten in een park doe.
Oud 04-02-2005, 20:09
big_my
big_my is offline
mijn ouders weten het niet en ik denk dat als ze erachter komen dat ze me dan het huis uit schoppen maarja
Oud 04-02-2005, 20:10
Verwijderd
Dom kind.. ga je dit topic uppen, terwijl je een eigen topic hebt.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten