Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Maarrr het mooiste vond ik toch wel dat stukje: 'We are dead' en meteen daarna 'Elvis is alive'. ![]() Ik persoonlijk denk dat er mensen zijn die er van overtuigd zijn dat deze techniek werkt, en dit daarom toepassen. (Niet in de ketnet filmpjes, daar kon ik niet echt iets subliminals uithalen). Tsja en wat al eerder gezegd werd zijn de bronnen niet overtuigend genoeg, mensen kunnen erg goed knoeien aan de techniek... Maar wat ik wel interessant vind is dat vrijwel iedereen er ook vanuit gaat dat men een onderbewustzijn heeft, maar daar kan ook aan getwijfeld worden in principe... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Als ik jou naar een filmpje laat kijken met onbewust het woordje cola erin dat een aantal maal langskomt en vervolgens vraag ik of je drinken wil en laat ik je kiezen uit een blikje cola en een blikje sinas, dan bestaat wel de kans dat mensen iets eerder voor cola kiezen als het ze anders niet uitmaakt. Maar dan moet je het ze wel gelijk daarna aanbieden, moeten ze geen hekel hebben aan cola en niet vlak vantevoren zich al vol gedronken hebben. Als je het mensen vlak voor de pauze van een film laat zien en ze moeten daarna eerst nog opstaan, helemaal naar de bar lopen en de rij wachten, dan is het effect waarschijnlijk al weg. Subliminaal primen bestaat zeker, maar het effect is gewoon niet zo groot en langdurig dat je er echt veel mee kunt doen. ![]() Overigens over het cola-effect; in één van mijn psychologieboeken stond dat hij later toegaf de resultaten verzonnen te hebben en sommige psychologen betwijfelen zelfs of hij het uberhaupt wel heeft uitgevoerd. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Máár naar mijn mening lijkt me het wel vaag. ik denk niet dat men zoiets in Nederland doet. En wat bereik je trouwens met "You want truth but you need lies"? Laatst gewijzigd op 28-06-2005 om 23:37. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar ik ben best benieuwt of je onderbewustzijn ook een andere talen begrijpt.
||
Citaat:
Maar als je het bewust wel kunt vertalen, ondanks dat het je moedertaal niet is, zal het het best oppikken. |
Advertentie |
|
|
|