Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2004, 19:49
Lionheart
Citaat:
N00dles schreef op 20-05-2004 @ 00:23 :
Star Trek is toch wel de meest duffe sf die ik ooit heb gezien.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2004, 02:50
Verwijderd
Citaat:
JantjePietje schreef op 29-05-2004 @ 18:40 :
Maar zijn broer die geheel identiek aan hem is overleeft het wel. Nemesis was overigens wel een goede startrekfilm.
Ja, behalve dat zijn karakter opbouw helemaal opnieuw moet beginnen, net als Data in het begin.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 09:44
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Star Trek heerscht.
Vooral Spock. Omdat ie droog is en puntoren heeft.
en Seven of Nine, omdat ze altijd "That is irrelevant." zegt.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 11:43
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Horror Kitty schreef op 30-05-2004 @ 10:44 :
Star Trek heerscht.
Vooral Spock. Omdat ie droog is en puntoren heeft.
en Seven of Nine, omdat ze altijd "That is irrelevant." zegt.
De twee woorden die zij het meest zegt: "Irrelevant" en "Acknowledged".
Oud 30-05-2004, 12:01
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Lionheart schreef op 29-05-2004 @ 20:49 :
Kun jij me dan misschien (ook) vertellen wat je wel goede sf vind dan? "Ik vind het duffe sf" hebben we niet echt veel aan, zou wel leuk zijn als je dan ook even vertelde wat er aan mankeerd en welke sf dan beter is.

Om het nog even over favorite episodes te hebben, deze Voyager episode is naar mijn mening ook best wel goed, vooral die clown in de episode. Year Of Hel en zo'n beetje alle Borg-episodes zijn ook erg goed.

Laatst gewijzigd op 30-05-2004 om 19:45.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 22:56
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 30-05-2004 @ 12:43 :
Ik zou zelf "acknowledged" vervangen met "efficient"

Zelf vind ik de aflevering The Chute van Voyager één van de besten. Lekker duister en eindelijk eens een keertje van dat steriele schip af. Ook het acteerwerk is een stuk minder stijf in deze ep.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 02:57
Verwijderd
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 29-05-2004 @ 20:32 :
Sorry dat ik off-topic ga, maar wat is naar jouw mening dan wel goede SF?
In dat geval zou ik films moeten gaan noemen en dat is natuurlijk amper te vergelijken.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 19:02
JantjePietje
JantjePietje is offline
O mijn God. Wat een klootzakken zijn het toch bij Veronica. Vanaf gisteren zijn ze begonnen met Pretender ( die ik al allemaal heb gezien) i.p.v Voyager. Die snitches halen die pleurisacties elk jaar weer uit!!
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 19:07
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 02-06-2004 @ 20:02 :
O mijn God. Wat een klootzakken zijn het toch bij Veronica. Vanaf gisteren zijn ze begonnen met Pretender ( die ik al allemaal heb gezien) i.p.v Voyager. Die snitches halen die pleurisacties elk jaar weer uit!!
Wat een ramp...
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 13:53
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 30-05-2004 @ 12:43 :
Idd.
En dan die frons die ze doet, geweldig.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 21:46
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 02-06-2004 @ 20:02 :
Ja, vuile schurfthomo's bij Veronica. Hopelijk hervatten ze Voyager in 't najaar waar ze gestopt zijn. Slaat nergens op om een serie vanaf seizoen 1 uit te zenden, en dan te stoppen bij seizoen 5. Terwijl er nog 2 seizoenen zijn (bij verre ook de beste 2 seizoenen ook nog). Beetje apart om het slot van een serie niet uit te zenden.
Oud 03-06-2004, 22:22
Verwijderd
ST is toch 99% alleen maar technobabble?

freespace universe = koeler.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 22:28
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
Havock schreef op 03-06-2004 @ 23:22 :
Dat is een game, toch?

*Vind zelf Firefly er dan Star Trek*
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 22:31
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Dat valt wel mee. D'r is toch geen touw aan vast te knopen, maar als je je eraan irriteert, kun je het ook gewoon negeren.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 12:58
Fransisca
Fransisca is offline
Technobables is vooral in de laatste paar series het geval....erg irritant als ze geen oplossing weten krijg je technobable over je heen.
Dan vind ik de Classic Star Trek veel leuker. Als Kirk geen oplossing weet schiet hij het neer of versiert hij het als het humanoide is
Oud 04-06-2004, 15:21
Chill
Chill is offline
Star Trek is echt de bom!!
Vooral Data ! Hij is zoooo sexy!
Seven of Nine en de Borg Queen zijn ook cool. Ik vind de nieuwe serie Enterprise niet zo heel leuk, alleen die Vulcan pot is wel droog.
Oud 04-06-2004, 18:05
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
Chill schreef op 04-06-2004 @ 16:21 :
Ik vind de nieuwe serie Enterprise niet zo heel leuk, alleen die Vulcan pot is wel droog.
Ze mogen die T'Pol van mij d'r echt wel volledig uitgooien; "out the nearest airlock" zoals ze dat in Star Trek zouden zeggen. Ik vind die Jolene Blalock echt maar heel matig acteren.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 23:42
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Nebula schreef op 04-06-2004 @ 19:05 :
Ik vind die Jolene Blalock echt maar heel matig acteren.
Ja, daar is ze ook echt voor geselecteerd, haar acteertalent.
Oud 05-06-2004, 09:36
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
Citaat:
Nebula schreef op 04-06-2004 @ 19:05 :
Ze mogen die T'Pol van mij d'r echt wel volledig uitgooien; "out the nearest airlock" zoals ze dat in Star Trek zouden zeggen. Ik vind die Jolene Blalock echt maar heel matig acteren.
gewoon afschieten dat wijf... dan zou de serie er ineens 1000x beter op worden...
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 09:38
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
Citaat:

er zit reuzeweinig technobabble in, en meestal is het nog te begrijpen ook
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 17:26
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
p-chez schreef op 03-06-2004 @ 22:46 :
Ja, vuile schurfthomo's bij Veronica. Hopelijk hervatten ze Voyager in 't najaar waar ze gestopt zijn. Slaat nergens op om een serie vanaf seizoen 1 uit te zenden, en dan te stoppen bij seizoen 5. Terwijl er nog 2 seizoenen zijn (bij verre ook de beste 2 seizoenen ook nog). Beetje apart om het slot van een serie niet uit te zenden.
ze gaan vandaag gewoon verder toch? op de zaterdag?
dus ik betwijfel 't want ze gingen anders ook door op zaterdag..

verder is de kans ook klein dat ze dubbele afleveringen gaan doen van ENT vanaf deze maand... omdat ze dan na 12 weken alweer klaar zijn...
Oud 05-06-2004, 18:33
Mara
Mara is offline
Mijn ouders en broertje vinden 't geweldig.
Ik ben weer 't buitenbeentje
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 16:25
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
grl schreef op 05-06-2004 @ 18:26 :

verder is de kans ook klein dat ze dubbele afleveringen gaan doen van ENT vanaf deze maand... omdat ze dan na 12 weken alweer klaar zijn...
Muwah, de hufters zenden tegenwoordig ook twee afleveringen van TNG en dat is wel kul. Vooral het seizoen dat ze uitzenden. En Voyager schiet niet echt op met 1 keer per week.
Oud 21-07-2004, 18:13
Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 21-07-2004 @ 17:25 :
Muwah, de hufters zenden tegenwoordig ook twee afleveringen van TNG en dat is wel kul. Vooral het seizoen dat ze uitzenden. En Voyager schiet niet echt op met 1 keer per week.
Maar ze zenden iig The Next Generation uit, dat is al heel wat. Voyager heb ik toch helemaal gezien, dus dat hoeft wat mij betreft niet meer te worden uitgezonden. Ik vond het niet zo spectaculair dat het eindeloos in de herhaling moet worden gegooid.

Bij The Next Generation daarentegen mag die serie tot het einde in dagen herhaalt worden
Oud 21-07-2004, 18:20
Nebula
Nebula is offline
En Enterprise had wat mij betreft gecancelled mogen worden.

En dan Firefly weer terug op de buis ofzo.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 12:42
A Narrator
A Narrator is offline
Ik vind Starwars toch stukken beter dan Star-Trek.
Maar vroeger keek ik wel graag naar Star-Trek: Deep Space Nine.
Met Odo!

Ik zap nog wel eens langs op Maandag avond als ik niets te doen heb. Een paar maanden geleden zijn de films nog op geweest, daarbij vond ik Dr McCoy wel cool.

Die is altijd zo sarcastisch.
Oud 22-07-2004, 17:50
Verwijderd
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 29-05-2004 @ 11:22 :
Maar in die ene Star Trek film, First Contact, reizen de Borg terug in de tijd naar de aarde. Uiteindelijk worden ze wel gekilled, maar wie zegt dat ze niet ff snel een paar drones naar de noordpool getransporteerd hebben?

Verder kom je het woord "Borg" niet eens tegen in die episode, Regeneration. Kortom ze hebben ze al weleens een keer ontmoet maar ze wisten hun namen niet . Hier staat de samenvatting: http://www.startrek.com/startrek/vie...il/128643.html zie je ook nergens het woord "Borg".
Ja, dat vond ik wel een heel gaaf moment toch.. De kijker heeft zoiets van "ooh damn, dat zijn Borgs!" (eh, tenminste, ik wel) en die grappenmakers besluiten die bevroren Borgjes vrolijk te ontdooien om er zo contact mee te kunnen maken.. Dat vond ik wel grappig.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 17:52
Verwijderd
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 29-05-2004 @ 20:32 :
Sorry dat ik off-topic ga, maar wat is naar jouw mening dan wel goede SF?
Nou ja, sorry hoor, maar ik vind TNG vaak ook fucking GTST-in-space.

Enterprise, daarentegen, begint steeds aardiger te worden.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 22:39
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef op 22-07-2004 @ 18:52 :

Inderdaad, Enterprise is erg oke.
Alleen het jammere is dat je af en toe verwacht en zou willen dat ze de nieuwste van de nieuwste technieken gebruiken, terwijl ze nog zo'n beetje in de Renaissance van de ruimtevaart zitten.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 00:39
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
grl schreef op 05-06-2004 @ 18:26 :

Ja, maar op zaterdag is kut. Ten eerste omdat 't gewoon relaxed was om aan 't eind van de dag ff lekker onderuitgezakt naar Voyager te kijken. Ten tweede omdat 't zo niet opschiet, telkens een week ertussen. Ten derde kan ik 't op zaterdag niet zien

Beter doen ze er maandagavond naast Enterprise en TNG nog ff een Voyager afleveringetje bij. Kunnen ze dat Red Dwarf ditchen, dat suckt toch ernstig.

Overigens is de kans dat ze dubbele afleveringen van Enterprise zullen uitzenden idd erg klein. Maar 't zou wel dope zijn, of niet soms?
Oud 23-07-2004, 16:19
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
p-chez schreef op 23-07-2004 @ 01:39 :
Kunnen ze dat Red Dwarf ditchen, dat suckt toch ernstig.
Nee man, Red Dwarf is lollig. Vooral het nieuwsberichtje met de volgende inhoud:
Good evening. Here is the news on Friday, the 27th of Geldof. Archeologists near mount Sinai have discovered what is believed to be a missing page from the Bible. The page is currently being carbon dated in Bonn. If genuine it belongs at the beginning of the Bible and is believed to read "To my darling Candy. All characters portrayed within this book are fictitous and any resemblance to persons living or dead is purely coincidental." The page has been universally condemned by church leaders.

Geweldig.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 16:25
Nebula
Nebula is offline
Jerry Goldsmith overleden

Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 18:08
$@nd€r $@l@m@nd€r
Citaat:
N00dles schreef op 31-05-2004 @ 03:57 :
In dat geval zou ik films moeten gaan noemen en dat is natuurlijk amper te vergelijken.
Laat me raden, Star Wars.

Citaat:
Gremlin schreef op 22-07-2004 @ 13:42 :
Ik vind Starwars toch stukken beter dan Star-Trek.
De eerste drie films wel ja. De laatste twee heb ik ook gezien, maar die zijn toch wel redelijk verpest. Tuurlijk wel coole lightsaber-duels en space-battles. Maar het script suckte en het acteerwerk suckte. Vooral Episode 1, door die vervelende Anakin is het ernstig veel op een kinderfilm gaan lijken. Episode 3 zal ik ook wel gaan kijken, maar ik heb toch het voorgevoel dat die ook verkloot gaat worden. En Star Wars geeft geen stof tot nadenken/is niet maatschappijkritisch. Niet dat dat een nadeel is, maar voor Star Trek vind ik dat toch wel een voordeel. Bijvoorbeeld deze episode van Voyager: http://www.startrek.com/startrek/vie...il/112717.html

Maar kan ik nu aannemen dat iedereen die hier zei dat ze Star Trek niet leuk vonden, alleen Star Wars leuk vind? Of zijn er nog mensen die andere SF-series preferen boven Star Trek? De meeste SF-series zijn voor zover ik weet pure bagger, vooral dat Stargate SG-1 dat Veronica sinds kort uitzend. Die gasten die dat verzonnen hebben moeten echt dronken zijn geweest.

Laatst gewijzigd op 23-07-2004 om 18:12.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 18:19
$@nd€r $@l@m@nd€r
Citaat:
Dobermann schreef op 22-07-2004 @ 18:52 :

De kwaliteit van TNG is naar mijn mening sterk afhankelijk van de episode. Je hebt minder goede episodes - bijvoorbeeld http://www.startrek.com/startrek/vie...ail/68638.html (GTST) - en betere episodes, bijvoorbeeld http://www.startrek.com/startrek/vie...ail/68642.html (niet-GTST). De verhouding tussen de episodes met een hoog GTST gehalte en een laag GTST gehalte is ongeveer fifty-fifty denk ik, misschien iets meer in het voordeel van de niet-GTST episodes. Misschien heb jij net ff de verkeerde episodes gezien.
Oud 23-07-2004, 20:56
Verwijderd
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 23-07-2004 @ 19:08 :
Laat me raden, Star Wars.
Verkeerd gegokt.

Ik prefereer andere SF, die zich niet zonodig in de ruimte afspeelt. Om maar eentje te noemen: Blade Runner.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 11:36
JantjePietje
JantjePietje is offline
Gisteren voor het eerst dat ik een aflevering van Enterprise geweldig vond. Die shit met de Xindi ( en Andorianen) is . ( vraag me wel of Veronica door zal blijven uitzenden).
Oud 31-08-2004, 11:40
JantjePietje
JantjePietje is offline
Toch nog een paar vraagjes ( heb afleveringen gemist):

Waarom hadden de Xindi in eerste instantie op de aarde gelanceerd, waarbij 7 miljoen aardlingen omkwamen? De aarde is immers geen bedreiging voor een volk dat mijlenver van de mensen wonen.

Waarom hebben de Vulcans geen tegenaanval gelanceerd/ de aarde beschermd, terwijl mensen en vulcans bondgenoten zijn?
Oud 31-08-2004, 16:02
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 31-08-2004 @ 12:40 :

Waarom hadden de Xindi in eerste instantie op de aarde gelanceerd, waarbij 7 miljoen aardlingen omkwamen? De aarde is immers geen bedreiging voor een volk dat mijlenver van de mensen wonen.

Waarom hebben de Vulcans geen tegenaanval gelanceerd/ de aarde beschermd, terwijl mensen en vulcans bondgenoten zijn?
tis echt een bagger onrealistisch verhaal.
de wezens die willen wonen in "the expanse" zijn wezens van een andere dimentie, en ze hebben die spheres nodig zodat ze daar kunnen wonen, ze maken de xindi wijs dat de mensen een bedreiging voor ze zijn, maar eigenlijk worden ze

blabla ik heb geen zin om verder te typen.
tis echt een onzin verhaal en star trek gaat met de dag achteruit.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 13:46
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 31-08-2004 @ 12:40 :

Omdat de Xindi in de veronderstelling zijn dat de mensen hun planeet hebben vernietigd/gaan vernietigen (beetje onduidelijk).

De Vulcans helpen niet, omdat ze basically de expanse niet indurven, door alle anomolies. Sub-Commander T'Pol heeft ook ontslag genomen omdat ze anders niet mee mocht op Enterprise de expanse in.
Oud 01-09-2004, 23:14
Q
Q is offline
Citaat:
N00dles schreef op 20-05-2004 @ 04:09 :
Wie is Q? Ik ben totaal niet bekend met de personages.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 23:26
Verwijderd
Toen ik een jaar of 10 was toen keek ik altijd 'the next generation'.. die vind ik tot nu toe altijd nog het best, samen met de originele star trek..
die originele is juist zo leuk omdat ie ouderwets is, grappig om te zien dat dingen die ze toen in 'n ruimteschip d88, dat die nu allang zelfs zijn uitgevonden..
Voyager en deep space nine heb ik (bijna) nooit gekeken, ze konden me gewoonweg niet boeien, weet niet, zeker ander soort verhaallijn oid.
Enterprise vind ik dan wel weer leuk, de verhalen zelf zijn nogal zwakjes, maar ik vind het tof in het 'grote geheel', gewoon de gedachte dat dit ventje(die archer) vloog, 100 jaar voordat je pas 'captain kirk' had, terwijl die al lang geleden op tv was.. vind het wel grappig, zo'n serie die veel verder trug kijkt..(of eigenlijk minder ver vooruit). en dan die kleine dingetjes, dat ze die transporter nog niet durfen gebruiken en alles, of trots zijn op hun warp 5..
Dat ze zijn gaan herhalen maakt niej uit, download ze gewoon.

Star trek is wel tof, maar ook weer niet meer dan dat.. ik zou er bijvoorbeeld nooit geld aan uitgeven(zulke mensen heb je ook, die sparen van alles)
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 12:56
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Who needs Star Trek if we've got Star Wars?

Oud 02-09-2004, 13:29
Verwijderd
Star wars is ook wel grappig, maar inferieur aan star trek.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 13:36
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Dat 3 films een evengrote fanbase kunnen veroorzaken dan een tv serie is al loopt van het jaar nul, dan vind ik dat Star Wars duidelijk dus niet inferieur is aan Star Trek.
Oud 03-09-2004, 12:33
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 20-05-2004 @ 04:09 :
Wie is Q? Ik ben totaal niet bekend met de personages.
Q is verreweg het interessantste personage ever. Hij is volgens mij zelfs serie-overstijgend - ik heb hem in TNG en in Voyager gezien. Q is een sarcastische, vervelende, onredelijke en daardoor humoristische soort van tijdsheer uit 'the Continuum'.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Hyperspeed schreef op 02-09-2004 @ 14:36 :
Dat 3 films een evengrote fanbase kunnen veroorzaken dan een tv serie is al loopt van het jaar nul, dan vind ik dat Star Wars duidelijk dus niet inferieur is aan Star Trek.
nee.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 14:00
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Citaat:
Reverend schreef op 03-09-2004 @ 13:34 :
nee.

WAT EEN ARGUMENTATIE

Oud 03-09-2004, 18:03
Q
Q is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 03-09-2004 @ 13:33 :
Q is verreweg het interessantste personage ever. Hij is volgens mij zelfs serie-overstijgend - ik heb hem in TNG en in Voyager gezien. Q is een sarcastische, vervelende, onredelijke en daardoor humoristische soort van tijdsheer uit 'the Continuum'.
Ik ben niet altijd sarcastische en vervelend, maar het klopt ongeveer wel.

Ontopic: Star Trek is cool, niet specifiek vanwege de beelden die ze laten zien maar ook vanwege de wereld die ze hebben gecreeerd. Er worden soms inderdaad zoals eerder werdt aangegeven een andere kijk op de wereld gegeven zoals bijvoorbeeld een aflevering waarin een personage op verschillende planeten een soort van God speelde en daarmee de bewoners van die planeet om de tuin leidde.

En persoonlijk vind ik mensen die zo kleden wel erg ver gaan ziet er nie uit meestal.

Laatst gewijzigd op 03-09-2004 om 18:22.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 20:09
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 03-09-2004 @ 13:33 :
Q is verreweg het interessantste personage ever. Hij is volgens mij zelfs serie-overstijgend - ik heb hem in TNG en in Voyager gezien.
én in DS9! In het begin mocht John DeLancie nog wel eens op komen draven op Deep Space Nine, maar in de latere seizoen waren de Dominion veel interessanter.
Oud 04-09-2004, 14:06
Meadow
Meadow is offline
Mijn vader is een trekkie, en ikw erd dat dus min of meer ook, toen ik hem nog zag keken we altijd samen enzo, en als ik er niet was nam hij het voor me op. Nu hbe ik geen tv thuis (wil ik ook niet) en zie ik mijn vader niet, dus ik denk niet dat ik me een trekkie mag noemen, maar vond het altijd heel erg leuk. Speciaal de niet menselijke tottaal menslijke personages, zoals Seven of Nine, Data en de Doctor. Ik had ook altijd wel plezier met de afleveringen met Naomi (schrijf je dat zo) Wildman.
Reageren

Regels voor berichten