Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
De topicstarter vroeg trouwens meningen over ALLE religieuze symbolen en niet alleen maar over de hoofddoek waar de meesten in dit topic meteen over beginnen.
||
Citaat:
||
Citaat:
en over dta van tatoes en zo en kruisjes weet ni van wie maar dat moet dat ook wordne afgeschaft daar stoor ik me ook aan . kijk alleen al in de wereld waar gaan 9 van de 10 oorlogen over : geloof de haat tussen mensen alleen omdat ze in een god geloven die een ander enaam heeft ja boeie als iemand geen teken draagt is hij ook neit in een groep te plaatsen dus is iedereen gelijk!
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
een groep jongens staat bij het winle centum komt een nller voor bij roepen misschien dta hij lelijk is blijft het verder bij dan komt er een turk langs beginnen ze gelijk over het geloof dat is dus een aanweizing dat religieuze tekens leiden tot vaak agressie is gewoon een feit!niet altijd tot agressie maar vaak wle tot ergenins! en ik ga zelf naar kanalen eiland in utercht naar sgool en merk het vaak genoeg dus ik verzin het echt neit want hier in het gat amersfoort valt het nog wle mee maar zoals in uttrecht zijn die problemem er dus veel sterker !
||
Citaat:
Ten tweede is "een turk" geen religieus teken dus dat een voorbij lopende turk een reden tot discussie over geloof zou moeten leiden is al erg moeilijk te geloven maar dat het ook nog eens in agressie zou eindigen lijkt me helemaal al onaannemelijk. Er zijn ook mensen die zich ergeren aan het uiterlijk van alto's, gothics en ordinaire viswijven maar dat is geen reden tot een verbod!
||
Citaat:
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 24-05-2004 om 20:55. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
en ik vind het niet in de maatschappij passen om een hoofd doek te dragen of een andere religieus teken ik vind dat ej dat voor jezelf meot houden je doet het ook immers voor ej zelf en voor gad dan en neit voor anderen en dna vind ik oook dat ej andere er niet mee hoefd te confronteren!
||
![]() |
Citaat:
![]() Niet iedereen met een hoofddoek denkt hetzelfde of doet hetzelfde. Als iemand een uiting van geloof draagt, roept dat dan altijd meteen oordelen op?? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
En ik vind het uitermate vervelend om een gesprek te voeren met mensen met een hoofddoek op, net als ik dat irritant vind bij mensen met een zonnebril of een pet op met de klep tot op hun kin. [/QUOTE] Ik vraag me af of je uberhaupt ooit een meisje mét hooddoek hebt aangesproken, want dit slaat alles! Bij het voeren van een gesprek gaat t er toch om dat je oogcontact hebt, en dat je gezichtsuitdrukkingen kunt zien?
||
Citaat:
en het afschaffen van de reglieuze tekens op straat help nu een maal beter bij het accepteren van mesnen juist omdat je dan minder vooroordelen hebt en niet iedereen gooit ze gelijk op tafel zij oordeel maar velen wle en de genen die het niet doen behandeln de persoon in kwestie tog anders dan iemand waar aan ze neit zien dat hij/zij gelooft kijk alleen al naar het aan nemen van mensen het is nu een maal zo dat mensen sneller wordne aan genomen die geen geloofs uitingen dragne dan mesnen die wle dat doen ook al zeggen ze van niet gebeurd wel
||
Citaat:
||
Citaat:
juist niet!! dat werkt averects..de gelovigen zullen zich benadeeld voelen...zij mogen/kunnen zich immers niet uiten qua geloof... en dat is et grootste soort DISCRIMINATIE die je je kunt bedenken....althans , vind ik....
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Waarom zouden mensen geaccepteerd willen worden als iets anders dan hoe ze zijn, en dat is dus inclusief hun geloof. Dat jij niet gelooft is prima maar je kunt niet van anderen verwachten dat ze hun geloof dan maar gaan verstoppen om geaccepteerd te worden. Citaat:
Laatst gewijzigd op 24-05-2004 om 21:09. |
![]() |
||
Citaat:
Pardon? kun je daar nix tegen doen? Een verbod op religieuze symbolen wél? ![]() afschaffing religieuze symbolen= toppunt van intolerantie....jammer... ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
welk taal is dit? Verkeerde vertaalmachine gebruikt? ![]()
||
Citaat:
Het enige aan het geloof waar ik me aan kan storen is als men het niet alleen laat ziet, maar het ook gaat lopen opdringen aan anderen. Door te laten zien dat JIJ gelooft, probeer je nog geen anderen met je mee te krijgen, door bij ieder persoon stil te houden en te gaan lopen preken over je geloof, dat vind ik wel irritant en dat mag men dan ook weten. Leuke discussies voeren over geloof, oke, ben ik helemaal voor, maar preken en bekeren, nee, dat zouden ze van mij idd wel mogen verbieden.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik las hier boven ergens dat religieuze symbolen een geloof aan een ander opdringen, dat is echt vergezocht. Sommige mensen hebben echt last van waanideëen als je het mij vraagt.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Dit heeft trouwens vrij weinig met religieuze symbolen te maken, meer met de afkeer jegens geloven, dus back ontopic please.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ja..euhmm dus als ik me stoor aan het feit dat jij geen religieuze uiting uitdraagt, mag er een verbod op komen en wordt je verplicht alsnog een religieuze uiting uit te dragen! (toch?). Denk daar ook eens over na...stel dat het andersom was.. Je kunt toch mensen niet dwingen afstand te doen van hun geloof? (Ja, hoofddoek, keppeltje HOORT bij het geloof) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zullen we even tellen hoeveel oorlogen er zijn onstaan zonder dat religie de reden is/was? Laatst gewijzigd op 25-05-2004 om 15:26. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
en irak is nou net een andere soort oorlog! en wat dacht je van alle oorlogen die in nl hebben afgespeeld net zo als de beelden storm toen het volk in opstand kwam .... kijk eens rond op internet en je ziet dat bijna elke oorlog wel iets te maken heeft met 2 verschillende geloven of met geld
Laatst gewijzigd op 25-05-2004 om 17:48. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat je ongelovig bent, hou je maar lekker voor jezelf, dat doe je maar thuis, in het openbaar moet je je religieus gedragen..! Slaat toch nergens op! |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
|