![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 01-06-2004 om 23:51. |
![]() |
|
Een subforum voor fototopic's vind ik een briljant plan! Het hoeft dan ook niet meer persé onder de categorie "artistiek" te vallen. Het is dan helemaal niet zo dat "subtiel de flow amateurkiekjes afgeleid wordt naar een donker en verdomd hoekje ". Het is gewoon een ander onderwerp, dus ook een ander forum. Krijg je tenminste ook niet het geblaat dat het huis-tuin-en-keuken-foto's zijn, wat dat mogen het dan ook zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 02-06-2004 om 12:48. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De rest van je post vind ik nogal nutteloos. Misschien kun je de forumregels nog eens doorlezen en je daar aan houden? |
![]() |
||
Citaat:
En tja, 'nutteloos'. Dat is klaarblijkelijk inherent aan het feit dat ze niet poezelig, snoezelig en knuffelig zijn. Als jij er niet op in wenst te gaan omdat je je.. wat, beledigd(?) voelt, dan moet jij dat weten. Mijn vraag staat nog steeds: is er behoefte aan een subforum waar nog steeds dezelfde zinloze foto's gepost worden? Hierbij moet je denken aan kiekjes van de achtertuin. Wat valt daar fotografisch aan te verbeteren of wat valt daar voor commentaar op te geven? Hoogstens een "mooi hoor" of een "slecht gedaan". |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Ik heb al meerdere reacties gezien van mensen die kennelijk idd behoeft hebben aan een forum om, zoals jij het noemt, steeds dezelfde zinloze foto's te posten. Dat had je zelf ook kunnen zien als je de reply's goed gelezen had. Er is in mijn ogen genoeg commentaar op te geven, misschien wel juist omdat het achtertuinkiekjes zijn. Commentaar op het technische gebeuren kan altijd, tips voor compositie, enz. kan ook altijd. En tips mbt het onderwerp van de foto's kan natuurlijk ook, je kunt iemand, lijkt mij, best als tip geven om eens iets minder standaards te fotograferen. Dat het zinloze foto's zijn is jouw mening, die niet iedereen per se ook deelt. Andere mensen denken er kennelijk anders over, misschien dat je daar ook rekening mee kunt houden? En dan bedoel ik niet je mening aanpassen, maar wel op een normale manier op anderen reageren. |
![]() |
|
Nalezen leert ons dat alleen David mij een chronische doorn in het oog is, en ik leg ook kraakhelder uit waarom dit zo is. Het is wel nodig hem in bescherming te nemen, daar niet van, maar mijns inziens is er met hem geenszins te praten, en dat valt moeilijk te ontkennen.
En het gaat me niet zozeer om de zinloosheid. Ik vraag me af voor een forum we krijgen. Komen daar alleen mensen die zin hebben om hun hele digitale rolletje te legen in een topic? Kijk, een achtertuinkiekje kan wel leuk zijn, maar wat is er verder mee te doen? Moet je zo iemand tips gaan geven hoe hij die merel er nog mooier op krijgt, of dat het gras van zo dichtbij helemaal niet spannend is? Als iemand een creatieve hoek heeft gekozen, speelt met licht en schaduw en intrigrerende onderwerpen kiest, dan is daar zat en goede feedback op te geven, denk ik. Dus het komt er niet zozeer op neer of er behoefte aan zo'n topic is, er zijn zat amateurfotografen, maar wel de wenselijkheid ervan vraag ik me af. Een lijst topics zoals "[FOTO] Vogel in boom" of "[FOTO] Prullenbak met papier" vind ik persoonlijk niet zo heel nodig. Maar dan nog, het is een discussie, en als er duidelijke motivatie is dat zo'n forum er moet komen: okee. Maar kom niet aan dat ik het maar gewoon moet pikken als een handje vol het wil.. of dat ik 'liever' moet doen. Moet ik me aan een ander aanpassen of die ander aan mij? Eeuwig dilemma. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Er worden dan echt wel regels op gemaakt, het is idd niet de bedoeling dat mensen gewoon hun complete rolletje of memorystick of wat dan ook online gooien. Daar heeft niemand wat aan. Wat voor tips je moet geven dat is aan jou. En als je iets niet de moeite vindt om tips te geven, dan laat je zo'n topic links liggen. Misschien moet je je realiseren dat dit forum een scholierenforum is en dat er dus zeer weinig proffesionele fotografen rond zullen lopen. Dat is ook niet de opzet van het forum. Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Je zit al jaren op het forum...steeds weer andere nicks dan zeker...? Ip-check zegt er wel iets over iig...en als die klopt, dan snap ik al weer veel meer (en dat 'lees de regels eens door' geldt dan dubbel). Laatst gewijzigd op 02-06-2004 om 17:42. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
[QUOTE]Leonoor schreef op 02-06-2004 @ 18:39 :
Dan reageer je niet? Lijkt me een mooie oplossing.[quote]Adequate oplossing, maar niet voor mij ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik heb geen zin meer om alle tekst te lezen.
Boeiend dat je m,n gymfoto's niet mooi vond. Je hebt mij ook nergens zien zeggen dat ik er zoveel moeite voor heb gedaan of dat ik ze super artistiek vind. Jij hebt commentaar op mijn werk, ik heb commentaar op jou manier van reageren. Verder vind ik je maar een arrogante eikel, en dat zal helaas denk ik niet meer veranderen. Maar geen nood, ik negeer je voortaan wel gewoon. Dat is beter voor iedereen hier. O ja, een tip ! Als je topics van mij tegenkomt, kijk er dan vooral niet in. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En mijn identiteiten, tja, laat inderdaad maar zitten. Het is verder geen geheim enzo, maar ik heb niet zo'n trek in 'oh ben jij het'. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zo niet, dan kun je misschien beter niet reageren op een topic. |
![]() |
||
Citaat:
om mensen nou te verplichten dingen in 1 topic te zetten is ook niet zo leuk, en niet overzichtelijk.. als het dan nog vervelend blijft, dan subfora ofzo? maar dan zou dat toch voor alles moeten? tekenen, foto's, computerdingen, muziekjes.. vind ik zelf beetje overdreven ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je moet je alleen wel bedenken dat het nogal uitmaakt hoe je je commentaar brengt. Als jij zegt 'het spreekt me niet aan' of 'ik vind het niet bijzonder' of een soortgelijke reactie en mensen reageren daar raar op, dan is dat idd niet jouw probleem. Als jij zegt 'wat een shit' of 'rot op met je troep' of soortgelijke dingen of dingen gericht naar een persoon ipv zijn 'producties' en iemand kan daar niet tegen, dan vind ik dat begrijpelijk. Eerste mag je gerust posten (van mij iig ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat hoeft niet voor alles te gelden, het enige waar nu steeds weer tegen aangelopen wordt is fotografie. Dat hoeft ook niet per se artistiek te zijn, 't kan ook gewoon mooi zijn (zal bij andere dingen ook spelen, maar toch minder, denk ik). |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Voor alles een subforum maken is niet wat we willen hebben. Een aantal onderdelen zijn niet groot genoeg. Fotografie is best een redelijk groot iets onder Art, dus een subforum is dan de kans om meer over fotografie zelf te kunnen praten, het misschien uit te breiden en de andere onderwerpen op art ook wat meer kans te geven. Een apart forum voor fotografie lijkt me niet echt nodig in dit staduim en daarbij is fotografie ook gewoon echt een gedeelte van Art. Ik denk dat zo'n fotografieforum nog best wat leuks kan worden omdat er dan ook makkelijker topics kunnen komen over andere fotograven en de meer tegnische dingen. (zoiets hebben we bij letteren destijds ook gezien)
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
opzich is het misschien wel goed, aangezien zoveel mensen tegenwoordig een digitale camera hebben... en het is altijd leuk om het een beetje te laten zien.. wat je kunt.. of nog niet.. en je laten inspireren door andere enzo.. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Wat een discussie over niks. Alsof het plaatsen van foto's in een apart subforum de sfeer op het forum verbetert. Nee, natuurlijk niet. De negatieve reacties zullen dan net zo veel aanwezig zijn. Met het idee van een subforum verplaats je het 'probleem' (en ja, IS het eigenlijk wel een probleem? Ik stoor me immers niet aan domme replies) in plaats van het op te lossen.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn eigen boeken Demipet660 | 6 | 04-09-2015 06:41 | |
Verhalen & Gedichten |
Vrijheid ten koste van vrijheid - niet voltooid Raakvlak | 11 | 20-01-2005 18:28 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] ik zie, ik zie... wat jullie niet wíllen zien Verwijderd | 2 | 01-08-2003 18:39 |