Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2004, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Unsterblich schreef op 01-06-2004 @ 19:45 :
Wat is het nut van een subforum éigenlijk? Worden het dan ineens wel artistieke foto's?
Volgens mij heb ik hier al iets over gezegd...?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-06-2004, 21:04
Unsterblich
Unsterblich is offline
Oh jee, domme forumbazinnenalarm. Ik vraag toch ook wat het nut is? Dan maak je dus een subforum voor foto's die om te beginnen al ruk waren om te bekijken. Zeg dan gewoon dat je subtiel de flow amateurkiekjes wilt afleiden naar een donker en verdomd hoekje. Maakt mij verder niet uit, maar ga je dan verwachten dat mensen dan wel serieus gaan reageren omdat het niet meer 'op de verkeerde plek' staat, of zoiets van 'het is weg van Artistiek en lekker belangrijk verder'?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 21:54
David
David is offline
Unsterblich,
je zuigt.

Als je het allemaal zo kut vind, wat doe je hier dan je tijd te verspillen ?

Ga met je nette praat naar een museum.
Daar vind je veel schilderijen en andere nonsens van hoog niveau.

Nogmaals, ik vind een fotoforum een goed idee.
Het hoeft niet persee in Artistiek te staan, maar het kan/mag wel.

En ja, daar kan iedere debiel foto's posten.
Ik zou alleen als enigste regel wel voorstellen dat het wel iets met fotografie te maken moet hebben. Dus geen kiekjes van je kat, je scooter, en je schooltas.

Mag wel, maar dan moet er wel wat meer werk inzitten dan een klik en klaar foto.

Laatst gewijzigd op 01-06-2004 om 21:57.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 23:47
Unsterblich
Unsterblich is offline
Citaat:
David schreef op 01-06-2004 @ 22:54 :
Unsterblich,
je zuigt.

Als je het allemaal zo kut vind, wat doe je hier dan je tijd te verspillen ?

Ga met je nette praat naar een museum.
Daar vind je veel schilderijen en andere nonsens van hoog niveau.
David, je zuigt. Met je onvolwassen aanpak in àlles wat je zegt. Met je belabberde taalgebruik, je grammaticale fouten die een brugklasser al niet meer behoort te maken, en je kinderlijke onvermogen jezelf in te houden. Ik vind het niet allemaal kut, ik wil graag weten wat de aanpak wordt en welk idee daar achter zit. Dat ik daarbij niet jouw adolescente aanpak heb, is volgens mij alleen maar een pluspunt voor mijn filosofie. Kom eens met onderbouwing in plaats van als een gepikeerd oud mannetje uit je slof te schieten bij alles wat riekt naar kritiek of aanvallendheid naar jou en eventueel ook in de richting van je allerliefste forumbaasvriendinnetje..

Citaat:
Mag wel, maar dan moet er wel wat meer werk inzitten dan een klik en klaar foto.
Bedoel je hiermee bijvoorbeeld je gymfoto's? Die waren imo ernstig makkelijk en algemeen. Dan vond ik die insectjes leuker om te zien, bijv. als desktop.

Laatst gewijzigd op 01-06-2004 om 23:51.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 07:08
David
David is offline
Citaat:
Bedoel je hiermee bijvoorbeeld je gymfoto's? Die waren imo ernstig makkelijk en algemeen. Dan vond ik die insectjes leuker om te zien, bijv. als desktop.
Wat ik graag zou willen weten is, kan je zelf ook wat ?

Ik bedoel, waar zijn jou foto's ? Laat je portfolio eens zien, je website, je werk, je ontwerpen, je tekeningen ?

Want zodra je dit soort dingen gaat zeggen, "die waren wel ernstig makkelijk", dan MOET je zelf ook gewoon "teh man" zijn en wat werk van jezelf kunnen laten zien dat het helemaal is, dat zo goed is dat geen van ons hier eraan kan tippen.

Zoniet, dan ben je nog een grotere sukkel dan ik al dacht en heb je helemaal geen recht van spreken over moeilijk of makkelijk.
Want dan heb je blijkbaar geen flauw benul waar je het over hebt.

Citaat:
Dat ik daarbij niet jouw adolescente aanpak heb, is volgens mij alleen maar een pluspunt voor mijn filosofie.
Ik wil je een digitale schop onder je reet geven.
Ik word echt kotsmisselijk van dit soort arrogante kwallengedrag van mensen die zich zo heel speciaal en geweldig vinden.

Laatst gewijzigd op 02-06-2004 om 07:11.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 07:18
EggeD
EggeD is offline
Niet zo vechten jongens, geef elkaar een handje.
Oud 02-06-2004, 08:20
Sietse Fliegen
Sietse Fliegen is offline
Een subforum voor fototopic's vind ik een briljant plan! Het hoeft dan ook niet meer persé onder de categorie "artistiek" te vallen. Het is dan helemaal niet zo dat "subtiel de flow amateurkiekjes afgeleid wordt naar een donker en verdomd hoekje ". Het is gewoon een ander onderwerp, dus ook een ander forum. Krijg je tenminste ook niet het geblaat dat het huis-tuin-en-keuken-foto's zijn, wat dat mogen het dan ook zijn.
Oud 02-06-2004, 12:39
Verwijderd
Citaat:
Unsterblich schreef op 01-06-2004 @ 22:04 :
Oh jee, domme forumbazinnenalarm.
Op deze manier neem ik niet eens meer de moeite om het ook maar te proberen uit te leggen.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 12:46
Unsterblich
Unsterblich is offline
Citaat:
David schreef op 02-06-2004 @ 08:08 :
Wat ik graag zou willen weten is, kan je zelf ook wat ?

Ik bedoel, waar zijn jou foto's ? Laat je portfolio eens zien, je website, je werk, je ontwerpen, je tekeningen ?

Want zodra je dit soort dingen gaat zeggen, "die waren wel ernstig makkelijk", dan MOET je zelf ook gewoon "teh man" zijn en wat werk van jezelf kunnen laten zien dat het helemaal is, dat zo goed is dat geen van ons hier eraan kan tippen.
Mijn foto's? Mijn foto's zijn gewoon standaard, en daarom weiger ik ze ook te posten. Mijn kritiek op eender van jullie, geldt dus net zo hard voor mijzelf. Ik zou niet wéten waarom iemand ze zou willen bekijken, het zijn gewoon van die dingen die je zelf mooi vindt, omdat je er bij was. Die mooie wolkenlucht, of je kat die zich omrolt op de bank. Het betekent voor 99% van de forummers hier geen f*ck dat mijn katje zich amuseerde. Het levert gewoon een snoezige foto op, niets meer, niets minder.
Citaat:
Zoniet, dan ben je nog een grotere sukkel dan ik al dacht en heb je helemaal geen recht van spreken over moeilijk of makkelijk.Want dan heb je blijkbaar geen flauw benul waar je het over hebt.
Helaas schijn jij het niet te snappen, en niet ik. Laten we eerlijk zijn, hoe moeilijk waren die gymfoto's? Als je nu gaat zeggen 'heel erg', dan moet ik een glimlach onderdrukken. Die insecten okee, dat lijkt me weer van een andere orde, maar jongen toch, sporthalfoto's zijn zo oud als de weg naar Rome en zo algemeen als pakken melk.
Citaat:
Ik wil je een digitale schop onder je reet geven.
Ik word echt kotsmisselijk van dit soort arrogante kwallengedrag van mensen die zich zo heel speciaal en geweldig vinden.
Ik vind mezelf niet speciaal, ik vind jou alleen onbehaaglijk onbekwaam om ook maar enigzins te relativeren. Zit je nu snikkend in een hoekje omdat ik je foto's niet goed vond? Jammer voor je, had je ze niet moeten posten. Of met het onderschrift "Als je ze niks vindt, hou dan je bek dicht, sukkel!!". Je kunt wel met allerlei krachttermen gaan gooien, maar je wordt kinderachtiger met iedere post. Ik hoor al uit verschillende hoeken termen die aan jouw posts refereren, zoals "wat een dikke nerd". Dat zul je mij niet horen zeggen, maar langzamerhand word ik je ook wel beu. Ga niet janken als iemand onderbouwd je foto's afkraakt, okee? Ga gewoon door met je leven :>

Laatst gewijzigd op 02-06-2004 om 12:48.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 12:55
Unsterblich
Unsterblich is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-06-2004 @ 13:39 :
Op deze manier neem ik niet eens meer de moeite om het ook maar te proberen uit te leggen.
Typisch een vrouw. Oh oh, nu heb ik het zeker helemaal verpest? Jammer hoor. Dit komt nooit meer goed tot ik mijn excuses aanbied, want nu krijg ik natuurlijk een 'silent treatment'. Ocharme, wat een leed :<
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Unsterblich schreef op 02-06-2004 @ 13:55 :
Typisch een vrouw. Oh oh, nu heb ik het zeker helemaal verpest? Jammer hoor. Dit komt nooit meer goed tot ik mijn excuses aanbiedt, want nu krijg ik natuurlijk een 'silent treatment'.
Jammer dat je zo bevooroordeeld bent, is dat typisch mannelijk?

De rest van je post vind ik nogal nutteloos. Misschien kun je de forumregels nog eens doorlezen en je daar aan houden?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 14:01
Unsterblich
Unsterblich is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-06-2004 @ 13:58 :
Jammer dat je zo bevooroordeeld bent, is dat typisch mannelijk?

De rest van je post vind ik nogal nutteloos. Misschien kun je de forumregels nog eens doorlezen en je daar aan houden?
Dat heet sarcasme, maar dat valt iedereen vrij zwaar hier.

En tja, 'nutteloos'. Dat is klaarblijkelijk inherent aan het feit dat ze niet poezelig, snoezelig en knuffelig zijn. Als jij er niet op in wenst te gaan omdat je je.. wat, beledigd(?) voelt, dan moet jij dat weten. Mijn vraag staat nog steeds: is er behoefte aan een subforum waar nog steeds dezelfde zinloze foto's gepost worden? Hierbij moet je denken aan kiekjes van de achtertuin. Wat valt daar fotografisch aan te verbeteren of wat valt daar voor commentaar op te geven? Hoogstens een "mooi hoor" of een "slecht gedaan".
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Unsterblich schreef op 02-06-2004 @ 15:01 :
Dat heet sarcasme, maar dat valt iedereen vrij zwaar hier.
Kennelijk.

Citaat:
En tja, 'nutteloos'. Dat is klaarblijkelijk inherent aan het feit dat ze niet poezelig, snoezelig en knuffelig zijn. Als jij er niet op in wenst te gaan omdat je je.. wat, beledigd(?) voelt, dan moet jij dat weten. Mijn vraag staat nog steeds: is er behoefte aan een subforum waar nog steeds dezelfde zinloze foto's gepost worden? Hierbij moet je denken aan kiekjes van de achtertuin. Wat valt daar fotografisch aan te verbeteren of wat valt daar voor commentaar op te geven? Hoogstens een "mooi hoor" of een "slecht gedaan".
Je hebt er niet zoveel aan om 'conclusies' te trekken op basis van dingen die jij bedenkt, met name gezien het feit dat er niks van klopt. Maar goed.

Ik heb al meerdere reacties gezien van mensen die kennelijk idd behoeft hebben aan een forum om, zoals jij het noemt, steeds dezelfde zinloze foto's te posten. Dat had je zelf ook kunnen zien als je de reply's goed gelezen had.

Er is in mijn ogen genoeg commentaar op te geven, misschien wel juist omdat het achtertuinkiekjes zijn. Commentaar op het technische gebeuren kan altijd, tips voor compositie, enz. kan ook altijd. En tips mbt het onderwerp van de foto's kan natuurlijk ook, je kunt iemand, lijkt mij, best als tip geven om eens iets minder standaards te fotograferen.

Dat het zinloze foto's zijn is jouw mening, die niet iedereen per se ook deelt. Andere mensen denken er kennelijk anders over, misschien dat je daar ook rekening mee kunt houden? En dan bedoel ik niet je mening aanpassen, maar wel op een normale manier op anderen reageren.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 14:22
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Je kan een foto uit een achtertuin halen, maar hoe haal je de achtertuin uit een foto...?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 14:26
Unsterblich
Unsterblich is offline
Nalezen leert ons dat alleen David mij een chronische doorn in het oog is, en ik leg ook kraakhelder uit waarom dit zo is. Het is wel nodig hem in bescherming te nemen, daar niet van, maar mijns inziens is er met hem geenszins te praten, en dat valt moeilijk te ontkennen.

En het gaat me niet zozeer om de zinloosheid. Ik vraag me af voor een forum we krijgen. Komen daar alleen mensen die zin hebben om hun hele digitale rolletje te legen in een topic? Kijk, een achtertuinkiekje kan wel leuk zijn, maar wat is er verder mee te doen? Moet je zo iemand tips gaan geven hoe hij die merel er nog mooier op krijgt, of dat het gras van zo dichtbij helemaal niet spannend is? Als iemand een creatieve hoek heeft gekozen, speelt met licht en schaduw en intrigrerende onderwerpen kiest, dan is daar zat en goede feedback op te geven, denk ik. Dus het komt er niet zozeer op neer of er behoefte aan zo'n topic is, er zijn zat amateurfotografen, maar wel de wenselijkheid ervan vraag ik me af. Een lijst topics zoals "[FOTO] Vogel in boom" of "[FOTO] Prullenbak met papier" vind ik persoonlijk niet zo heel nodig. Maar dan nog, het is een discussie, en als er duidelijke motivatie is dat zo'n forum er moet komen: okee. Maar kom niet aan dat ik het maar gewoon moet pikken als een handje vol het wil.. of dat ik 'liever' moet doen. Moet ik me aan een ander aanpassen of die ander aan mij? Eeuwig dilemma.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Unsterblich schreef op 02-06-2004 @ 15:26 :
maar mijns inziens is er met hem geenszins te praten.
Met jou leek/lijkt ook niet te praten te zijn.

Citaat:
Ik vraag me af voor een forum we krijgen. Komen daar alleen mensen die zin hebben om hun hele digitale rolletje te legen in een topic?
Ik beschik helaas niet over voorspellende gaven. Kwestie van uitproberen dus, als we willen weten wat voor forum we dan krijgen.

Er worden dan echt wel regels op gemaakt, het is idd niet de bedoeling dat mensen gewoon hun complete rolletje of memorystick of wat dan ook online gooien. Daar heeft niemand wat aan.

Wat voor tips je moet geven dat is aan jou. En als je iets niet de moeite vindt om tips te geven, dan laat je zo'n topic links liggen.

Misschien moet je je realiseren dat dit forum een scholierenforum is en dat er dus zeer weinig proffesionele fotografen rond zullen lopen. Dat is ook niet de opzet van het forum.

Citaat:
of dat ik 'liever' moet doen. Moet ik me aan een ander aanpassen of die ander aan mij? Eeuwig dilemma.
Je hoeft niet liever te doen, maar je moet je wel aan de forumregels houden. Kun je dat niet, dan is dat jouw probleem, niet het mijne of die van iemand anders. Je hebt jezelf aangemeld op dit forum en bij aanmelding ga je accoord met de regels. Dat is dus iets waar je zelf voor gekozen hebt, ik heb het je niet verplicht, net zo min als andere mensen die hier komen. In mijn ogen totaal geen dilemma.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 15:51
Unsterblich
Unsterblich is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-06-2004 @ 15:33 :
Met jou leek/lijkt ook niet te praten te zijn.
Eye of the beholder. We opereren niet allemaal op een snoezelig niveau. Te praten is er altijd.
Citaat:
Misschien moet je je realiseren dat dit forum een scholierenforum is en dat er dus zeer weinig proffesionele fotografen rond zullen lopen. Dat is ook niet de opzet van het forum.
Ik bedoelde ook niet letterlijk professionals. Die zullen hier uitermate weinig zijn, dat realiseer ik me ook wel. Maar als het iemand zijn hobby is, en deze persoon ook als doel heeft steeds mooier werk te gaan maken, dan kan ik dat alleen maar aanmoedigen. Maar na honderd zonsondergangen is het wellicht wel handig om enigzins bij jezelf ten rade te gaan, om te zien of het wel ergens toe leidt, dat posten. Het hoeft daarom ook geen fotografenconventie te worden van mij, maar een kleine scheiding tussen amateuristen en zogenaamde prutsers lijkt mij wel wenselijk voor het forum.
Citaat:
Je hoeft niet liever te doen, maar je moet je wel aan de forumregels houden. Kun je dat niet, dan is dat jouw probleem, niet het mijne of die van iemand anders. Je hebt jezelf aangemeld op dit forum en bij aanmelding ga je accoord met de regels. Dat is dus iets waar je zelf voor gekozen hebt, ik heb het je niet verplicht, net zo min als andere mensen die hier komen. In mijn ogen totaal geen dilemma.
Welke forumregels heb je je mond zo van vol, als ik vragen mag? Dat ik geen krachtige taal mag gebruiken oid? Ik volg je niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Unsterblich schreef op 02-06-2004 @ 16:51 :
Maar als het iemand zijn hobby is, en deze persoon ook als doel heeft steeds mooier werk te gaan maken, dan kan ik dat alleen maar aanmoedigen.
Mag ik David nu als voorbeeld nemen. Moedig jij hem aan? Volgens mij niet echt. Misschien omdat hij vaak hetzelfde onderwerp fotografeert. Mjah, so what, als zijn interesses daar nou liggen? Moet hij ze dan om jou veranderen? Lijkt me een beetje vreemd.

Citaat:
maar een kleine scheiding tussen amateuristen en zogenaamde prutsers lijkt mij wel wenselijk voor het forum.
En hoe stel je je dat voor?

Citaat:
Welke forumregels heb je je mond zo van vol, als ik vragen mag? Dat ik geen krachtige taal mag gebruiken oid? Ik volg je niet helemaal.
Lees ze eens door, wie weet staat er iets tussen waarvan je denkt 'misschien bedoeld ze dat'. De discussie daarover hoort verder niet in deze topic. Als je echt de behoefte hebt om daar verder over te 'discussieren', dan pm/mail/wat dan ook je me maar.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 17:35
Unsterblich
Unsterblich is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-06-2004 @ 18:13 :
Mag ik David nu als voorbeeld nemen. Moedig jij hem aan? Volgens mij niet echt. Misschien omdat hij vaak hetzelfde onderwerp fotografeert. Mjah, so what, als zijn interesses daar nou liggen? Moet hij ze dan om jou veranderen? Lijkt me een beetje vreemd.
Ik moedig hem niet aan nee. Want ik vind het niks bijzonders. Moet ik dan gaan zeggen dat allemaal toppie is? Dat vind ik gewoon niet. En hij reageert niet bepaald zo dat ik denk 'laat ik het eens positief brengen voor de verandering'. Feit blijft wel dat ook ik geen authoriteit ben op het gebied van fotografie, en ik ook niet precies weet wat nu 'bijzonder' is, en wat niet. Is in dit geval trouwens ook geen behoefte aan, enige suggestie zou zijn: fotografeer iets anders.
Citaat:
En hoe stel je je dat voor?
Maak me forumbaas en ik zal het je uitleggen. Even serieus: functioneel gezien zou ik zeggen: bij meermaals het openen van zinloze fototopics (de verjaardag van je kleine zusje, het diner van je hond) zulke dingen gewoon dichtgooien of gewoon verwijderen. Kijk, als iemand gek is van strandfoto's en gewoon aparte standpunten zoekt, dan is dat helemaal prima. Dan nog hoef ik of iemand anders het niet 'mooi' te vinden, maar spreekt er wel een zekere creativiteit uit, of inzet om iets 'anders' te doen.
Citaat:
Lees ze eens door, wie weet staat er iets tussen waarvan je denkt 'misschien bedoeld ze dat'. De discussie daarover hoort verder niet in deze topic. Als je echt de behoefte hebt om daar verder over te 'discussieren', dan pm/mail/wat dan ook je me maar.
Not gonna happen sister. Ik zit al jaren op het forum, maar waar je nu mee aankomt is me ietwat onduidelijk. Alsof ik de regels door ga pluizen op zoek naar een tiny hint over wat je me duidelijk wilt maken. Nope. De enige 'overtreding' zou mijns inziens zijn dat ik onaardig reageer(!) op David. Verder wil ik mensen best aanmoedigen of feedback geven op een normale manier.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Unsterblich schreef op 02-06-2004 @ 18:35 :
Ik moedig hem niet aan nee. Want ik vind het niks bijzonders. Moet ik dan gaan zeggen dat allemaal toppie is?
Dan reageer je niet? Lijkt me een mooie oplossing.

Citaat:
Maak me forumbaas en ik zal het je uitleggen.
Als alleen forumbazen daarover zouden gaan, dan moet ik maar gewoon altijd mijn eigen ideeën doorvoeren (en dan is het weer niet goed, want dan kun je daar weer op mekkeren, zo blijf je door gaan). Ik ben benieuwd of mensen ideeën hebben, maar als je niet eens de moeite wilt nemen om ze uit te leggen, dan niet. Das nogal makkelijk, lijkt me.

Citaat:
Even serieus: functioneel gezien zou ik zeggen: bij meermaals het openen van zinloze fototopics (de verjaardag van je kleine zusje, het diner van je hond) zulke dingen gewoon dichtgooien of gewoon verwijderen.
Daar kan ik me op zich in vinden. Maar dan weer: waar leg je de grens. Jij vindt dat die grens bij de foto's van David ligt, ik ben het daar niet mee eens. Dus zal het in jouw ogen nooit goed zijn, simpel en alleen omdat onze grenzen ergens anders liggen. Dat is dus nooit op te lossen, want dat blijf je houden als er ergens meer mensen komen.

Je zit al jaren op het forum...steeds weer andere nicks dan zeker...? Ip-check zegt er wel iets over iig...en als die klopt, dan snap ik al weer veel meer (en dat 'lees de regels eens door' geldt dan dubbel).

Laatst gewijzigd op 02-06-2004 om 17:42.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 17:40
Ilsch
Ilsch is offline
er kan toch gewoon 1 foto-topic komen.. en dan kun je zelf kiezen, wil je ze daar in.. gewoon om toch te laten zien, maar verder niet echt.. of wil je echt een topic voor jezelf om er echt kritiek op te krijgen..
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Ilsch schreef op 02-06-2004 @ 18:40 :
er kan toch gewoon 1 foto-topic komen.. en dan kun je zelf kiezen, wil je ze daar in.. gewoon om toch te laten zien, maar verder niet echt.. of wil je echt een topic voor jezelf om er echt kritiek op te krijgen..
(Bijna) iedereen wil wel een topic voor zich zelf, denk ik...en als mensen zelf mogen kiezen, dan kun je ze ook niet verplichten in die foto-topic te posten.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 17:57
Unsterblich
Unsterblich is offline
[QUOTE]Leonoor schreef op 02-06-2004 @ 18:39 :
Dan reageer je niet? Lijkt me een mooie oplossing.[quote]Adequate oplossing, maar niet voor mij
Citaat:
maar als je niet eens de moeite wilt nemen om ze uit te leggen, dan niet. Das nogal makkelijk, lijkt me.
Ik leg ze wel uit, je quote ze zelfs van me.
Citaat:
Daar kan ik me op zich in vinden. Maar dan weer: waar leg je de grens. Jij vindt dat die grens bij de foto's van David ligt, ik ben het daar niet mee eens. Dus zal het in jouw ogen nooit goed zijn, simpel en alleen omdat onze grenzen ergens anders liggen. Dat is dus nooit op te lossen, want dat blijf je houden als er ergens meer mensen komen.
Het is ook een gevecht tegen de bierkaai. En die grens moeten jullie, de 'crew', maar trekken. Die van David is op zich niet op de grens. Ik vind het alleen niks hebben. Misschien kun je al naar gelang de reacties afleiden of het gewaardeerd wordt. Als iedereen gymfoto's afkraakt en dat tien topics vol, dan lijkt er me een duidelijk signaal aanwezig.
Citaat:
Je zit al jaren op het forum...steeds weer andere nicks dan zeker...? Ip-check zegt er wel iets over iig...en als die klopt, dan snap ik al weer veel meer (en dat 'lees de regels eens door' geldt dan dubbel).
Natuurlijk, maar misschien kun je deze generalisatie en bevooroordeelheid eens laten varen? Ik vind zelf grafische dingen een leuke bezigheid, en ik zit hier niet om een David af te bitchen. Tenzij deze er een reden voor geeft. Nogmaals: als het mooi is, okee. Vind ik het niet mooi, krijg je dat ook te horen.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Unsterblich schreef op 02-06-2004 @ 18:57 :
En die grens moeten jullie, de 'crew', maar trekken. Die van David is op zich niet op de grens. Ik vind het alleen niks hebben. Misschien kun je al naar gelang de reacties afleiden of het gewaardeerd wordt. Als iedereen gymfoto's afkraakt en dat tien topics vol, dan lijkt er me een duidelijk signaal aanwezig.
Die grens zullen we ook zeker trekken. Ik hoop wel dat je die dan gewoon accepteert en foto's dan niet af gaat lopen kraken omdat je het niks vindt. Onderbouwt kritiek geven is natuurlijk prima.

Citaat:
Natuurlijk, maar misschien kun je deze generalisatie en bevooroordeelheid eens laten varen? Ik vind zelf grafische dingen een leuke bezigheid, en ik zit hier niet om een David af te bitchen.
Laatste wat ik er over zeg: ook dit is weer een reactie die nergens op gebaseerd is. Ik wist niet wie je was, kon dus onmogelijk bevooroordeeld zijn. Nu ik weet wie je bent, mjah, so what. Het beeld van jezelf heb je zelf gecreëerd, dat is geen kwestie van mensen die bevooroordeeld zijn of hoe je het wilt noemen. Ik ben nog steeds bereid naar je te luisteren (lijkt me ook nogal logisch), maar het verklaard wel dingen en het 'lees de regels eens' geldt alleen maar extra.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 18:02
David
David is offline
Ik heb geen zin meer om alle tekst te lezen.

Boeiend dat je m,n gymfoto's niet mooi vond.
Je hebt mij ook nergens zien zeggen dat ik er zoveel moeite voor heb gedaan of dat ik ze super artistiek vind.

Jij hebt commentaar op mijn werk, ik heb commentaar op jou manier van reageren.

Verder vind ik je maar een arrogante eikel, en dat zal helaas denk ik niet meer veranderen.

Maar geen nood, ik negeer je voortaan wel gewoon.
Dat is beter voor iedereen hier.

O ja, een tip ! Als je topics van mij tegenkomt, kijk er dan vooral niet in.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 18:04
Verwijderd
@David: Dat is niet het onderwerp van deze topic.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 18:07
Unsterblich
Unsterblich is offline
Citaat:
David schreef op 02-06-2004 @ 19:02 :
Bla
Je ziet hopelijk zelf wel in dat je amper serieus te nemen bent.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 18:10
Unsterblich
Unsterblich is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-06-2004 @ 19:01 :
Die grens zullen we ook zeker trekken. Ik hoop wel dat je die dan gewoon accepteert en foto's dan niet af gaat lopen kraken omdat je het niks vindt. Onderbouwt kritiek geven is natuurlijk prima.

Laatste wat ik er over zeg: ook dit is weer een reactie die nergens op gebaseerd is. Ik wist niet wie je was, kon dus onmogelijk bevooroordeeld zijn. Nu ik weet wie je bent, mjah, so what. Het beeld van jezelf heb je zelf gecreëerd, dat is geen kwestie van mensen die bevooroordeeld zijn of hoe je het wilt noemen. Ik ben nog steeds bereid naar je te luisteren (lijkt me ook nogal logisch), maar het verklaard wel dingen en het 'lees de regels eens' geldt alleen maar extra.
Daar ben ik wel toe bereid. Alleen wil ik dan niet horen dat ik niet mag zeggen dat ik iets niet 'bijzonder' vind. Ik kan een puppy ook leuk vinden, ook al is het standaard. Maar een boom in het zand kan ik bijvoorbeeld niks vinden hebben, en dan mag ik daar toch wel iets van zeggen hopelijk?

En mijn identiteiten, tja, laat inderdaad maar zitten. Het is verder geen geheim enzo, maar ik heb niet zo'n trek in 'oh ben jij het'.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Unsterblich schreef op 02-06-2004 @ 19:10 :
Daar ben ik wel toe bereid. Alleen wil ik dan niet horen dat ik niet mag zeggen dat ik iets niet 'bijzonder' vind. Ik kan een puppy ook leuk vinden, ook al is het standaard. Maar een boom in het zand kan ik bijvoorbeeld niks vinden hebben, en dan mag ik daar toch wel iets van zeggen hopelijk?
Je mag van mij zeker zeggen dat je iets niet bijzonder vindt. Als ik iemand dat verbiedt, dan mag wie dan ook mij daar zeker op aanspreken, want dat zou achterlijk zijn.

Citaat:
En mijn identiteiten, tja, laat inderdaad maar zitten. Het is verder geen geheim enzo, maar ik heb niet zo'n trek in 'oh ben jij het'.
Reageer ik toch weer: dat had je je dan eerder moeten bedenken.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 18:29
Unsterblich
Unsterblich is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-06-2004 @ 19:16 :
Je mag van mij zeker zeggen dat je iets niet bijzonder vindt. Als ik iemand dat verbiedt, dan mag wie dan ook mij daar zeker op aanspreken, want dat zou achterlijk zijn.
Ik weet niet. Wanneer is iets afkraken, en wanneer is iets 'een mening' dan? Als ik zeg dat ik iets totaal niet mooi vind, is dat afkraken en 'kijk dan niet'?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Unsterblich schreef op 02-06-2004 @ 19:29 :
Ik weet niet. Wanneer is iets afkraken, en wanneer is iets 'een mening' dan? Als ik zeg dat ik iets totaal niet mooi vind, is dat afkraken en 'kijk dan niet'?
Ik denk dat je zelf best kunt beoordelen waar de grens ligt.

Zo niet, dan kun je misschien beter niet reageren op een topic.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 18:38
David
David is offline
Goh, dan ben je 28 en weet je nog niet waneer je je mond moet houden.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 18:50
Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-06-2004 @ 18:44 :
(Bijna) iedereen wil wel een topic voor zich zelf, denk ik...en als mensen zelf mogen kiezen, dan kun je ze ook niet verplichten in die foto-topic te posten.
hmm dat is wel zo.. maar ik dacht meer.. meer je simpele leuke foto's die je toch wil laten zien maar-zelf-ook-wel-ziet-dat-het-niet-heel-speciaal-is.. dat je die daar neer zet.. daar kun je natuurlijk ook zeggen wat je minder mooi vindt eraan, of juist goed.. vind je je foto's echt boeiend.. dan maak je gewoon een topic..

om mensen nou te verplichten dingen in 1 topic te zetten is ook niet zo leuk, en niet overzichtelijk..

als het dan nog vervelend blijft, dan subfora ofzo? maar dan zou dat toch voor alles moeten? tekenen, foto's, computerdingen, muziekjes.. vind ik zelf beetje overdreven
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 18:56
Unsterblich
Unsterblich is offline
Citaat:
David schreef op 02-06-2004 @ 19:38 :
Goh, dan ben je 28 en weet je nog niet waneer je je mond moet houden.
Ach, jij weet op je 22e ook nog niet wanneer je moet stoppen met making a fool of yourself. Dus vergeef me mijn naïeviteit.
Citaat:
Leonoor schreef op 02-06-2004 @ 19:30 :
Ik denk dat je zelf best kunt beoordelen waar de grens ligt.

Zo niet, dan kun je misschien beter niet reageren op een topic.
Dat denk ik ook, maar hoe lang nog voordat een(!) forumbaas gaat zeuren over reageren etc? Als ik een topic bekijk wil ik graag mijn feedback geven, zij het goed of slecht. Ik mag aannemen dat een persoon daarom post, voor feedback. En als je het niet wilt slikken als het minder positief is, tja. Dan vind ik niet dat ik niet had moeten reageren, maar dat die persoon niet had moeten posten. Is dat een slecht uitgangspunt?

Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Unsterblich schreef op 02-06-2004 @ 19:56 :
Dat denk ik ook, maar hoe lang nog voordat een(!) forumbaas gaat zeuren over reageren etc? Als ik een topic bekijk wil ik graag mijn feedback geven, zij het goed of slecht. Ik mag aannemen dat een persoon daarom post, voor feedback. En als je het niet wilt slikken als het minder positief is, tja. Dan vind ik niet dat ik niet had moeten reageren, maar dat die persoon niet had moeten posten. Is dat een slecht uitgangspunt?
Dat is geen slecht uitgangspunt.

Je moet je alleen wel bedenken dat het nogal uitmaakt hoe je je commentaar brengt. Als jij zegt 'het spreekt me niet aan' of 'ik vind het niet bijzonder' of een soortgelijke reactie en mensen reageren daar raar op, dan is dat idd niet jouw probleem. Als jij zegt 'wat een shit' of 'rot op met je troep' of soortgelijke dingen of dingen gericht naar een persoon ipv zijn 'producties' en iemand kan daar niet tegen, dan vind ik dat begrijpelijk. Eerste mag je gerust posten (van mij iig ), het tweede/derde niet, maar ik denk dat je dat wel begrijpt.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Ilsch schreef op 02-06-2004 @ 19:50 :
hmm dat is wel zo.. maar ik dacht meer.. meer je simpele leuke foto's die je toch wil laten zien maar-zelf-ook-wel-ziet-dat-het-niet-heel-speciaal-is.. dat je die daar neer zet.. daar kun je natuurlijk ook zeggen wat je minder mooi vindt eraan, of juist goed.. vind je je foto's echt boeiend.. dan maak je gewoon een topic..

om mensen nou te verplichten dingen in 1 topic te zetten is ook niet zo leuk, en niet overzichtelijk..

als het dan nog vervelend blijft, dan subfora ofzo? maar dan zou dat toch voor alles moeten? tekenen, foto's, computerdingen, muziekjes.. vind ik zelf beetje overdreven
Ik wil mensen ook niet verplichten om het in één topic te zetten, daar ben ik nog meer tegen. Vandaar het idee voor een subforum.

Dat hoeft niet voor alles te gelden, het enige waar nu steeds weer tegen aangelopen wordt is fotografie. Dat hoeft ook niet per se artistiek te zijn, 't kan ook gewoon mooi zijn (zal bij andere dingen ook spelen, maar toch minder, denk ik).
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 19:04
Unsterblich
Unsterblich is offline
Citaat:
Ilsch schreef op 02-06-2004 @ 19:50 :
Op zich vind ik dat niet eens zo slecht klinken. Alleen wordt het dan wel veel klikken om alles te bekijken. En je hebt kans dat bepaalde dingen erg ondergesneeuwd raken. Computeranimatie bijvoorbeeld. Keerzijde is weer dat je wellicht alleen maar nuttige feedback krijgt. Niet dat een minimalistische 'schilder' feedback op je 3DStudio-model gaat geven bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 20:17
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Unsterblich schreef op 02-06-2004 @ 19:56 :
Het is vooral van belang hoe je je kritiek geeft. Negatieve feedback vind ik zelf juist helemaal niet erg, als het maar goede is waar je werkelijk wat aan hebt. Als je alleen maar op iets loopt te zeiken zonder er verder op in te gaan is het vervelend. Juist bij negatief commentaar is het zaak te vertellen waarom. Ook als je constant overal negatief commentaar op geeft is het irritand.

Voor alles een subforum maken is niet wat we willen hebben. Een aantal onderdelen zijn niet groot genoeg. Fotografie is best een redelijk groot iets onder Art, dus een subforum is dan de kans om meer over fotografie zelf te kunnen praten, het misschien uit te breiden en de andere onderwerpen op art ook wat meer kans te geven. Een apart forum voor fotografie lijkt me niet echt nodig in dit staduim en daarbij is fotografie ook gewoon echt een gedeelte van Art.
Ik denk dat zo'n fotografieforum nog best wat leuks kan worden omdat er dan ook makkelijker topics kunnen komen over andere fotograven en de meer tegnische dingen. (zoiets hebben we bij letteren destijds ook gezien)
Oud 02-06-2004, 21:42
Unsterblich
Unsterblich is offline
Citaat:
Ieke schreef op 02-06-2004 @ 21:17 :
overal negatief commentaar op geeft is het irritand.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 22:16
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Kan iemand ff alles voor me samenvatten heb de posts van 1900 tot 2300 niet kunnen volgen ik was ff foto's maken in mijn achtertuin
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 22:22
Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-06-2004 @ 20:03 :
Ik wil mensen ook niet verplichten om het in één topic te zetten, daar ben ik nog meer tegen. Vandaar het idee voor een subforum.

Dat hoeft niet voor alles te gelden, het enige waar nu steeds weer tegen aangelopen wordt is fotografie. Dat hoeft ook niet per se artistiek te zijn, 't kan ook gewoon mooi zijn (zal bij andere dingen ook spelen, maar toch minder, denk ik).
mmokay.. maar, wordt dat dan een subforum voor fotografie, mét zo'n huis-tuin-keuken foto topic? Want dat vind ik wel erg leuk.. omdat dat ook gewoon leuk is voor mensen die net met een beetje foto's maken beginnen.. zonder zichzelf al te serieus te nemen

opzich is het misschien wel goed, aangezien zoveel mensen tegenwoordig een digitale camera hebben... en het is altijd leuk om het een beetje te laten zien.. wat je kunt.. of nog niet.. en je laten inspireren door andere enzo..
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 22:34
Unsterblich
Unsterblich is offline
Citaat:
Chameleon2000 schreef op 02-06-2004 @ 23:16 :
Kan iemand ff alles voor me samenvatten heb de posts van 1900 tot 2300 niet kunnen volgen ik was ff foto's maken in mijn achtertuin
Je vorige werken (lees: sarcastische opmerkingen) waren leuker
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 22:49
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Citaat:
Unsterblich schreef op 02-06-2004 @ 23:34 :
Je vorige werken (lees: sarcastische opmerkingen) waren leuker
Ik had een betere verzonnen toen ik net in de tram zat, maar toen ik thuis kwam was ik hem vergeten.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 19:13
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Unsterblich schreef op 02-06-2004 @ 22:42 :
Ik ben dyslectisch.
Oud 03-06-2004, 22:10
Qimm
Qimm is offline
hey dat was mijn idee
Oud 03-06-2004, 22:44
Verwijderd
Wat een discussie over niks. Alsof het plaatsen van foto's in een apart subforum de sfeer op het forum verbetert. Nee, natuurlijk niet. De negatieve reacties zullen dan net zo veel aanwezig zijn. Met het idee van een subforum verplaats je het 'probleem' (en ja, IS het eigenlijk wel een probleem? Ik stoor me immers niet aan domme replies) in plaats van het op te lossen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 22:51
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
N00dles schreef op 03-06-2004 @ 23:44 :
Wat een discussie over niks. Alsof het plaatsen van foto's in een apart subforum de sfeer op het forum verbetert. Nee, natuurlijk niet. De negatieve reacties zullen dan net zo veel aanwezig zijn. Met het idee van een subforum verplaats je het 'probleem' (en ja, IS het eigenlijk wel een probleem? Ik stoor me immers niet aan domme replies) in plaats van het op te lossen.
Ik ben erg nietwsgierig naar wat volgens jou dan de juiste oplossing is. Daarom is dit topic er ook.
Oud 03-06-2004, 23:47
Unsterblich
Unsterblich is offline
Citaat:
Ieke schreef op 03-06-2004 @ 20:13 :
Ik ben dyslectisch.
Wàt zeg je? Lysdextish?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 12:29
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline

ohjee ik mag hier eigenlijk niet om lachen
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 03-06-2004 @ 23:51 :
Ik ben erg nietwsgierig naar wat volgens jou dan de juiste oplossing is. Daarom is dit topic er ook.
De boel zo laten. Want welk alternatief er ook zou komen, het zou niks veranderen aan de mentaliteit van sommige forummers (als in: huis-, tuin- en keukenfoto's afzeiken) en de sfeer zou er dus niet per definitie beter op worden met de komst van een apart subforum.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten