Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2004, 07:45
Captain N
Captain N is offline
Een terroristische aanslag maakt ook iets los.
Oud 01-06-2004, 11:19
Unsterblich
Unsterblich is offline
Citaat:
Xizang schreef op 01-06-2004 @ 08:28 :
kunst hoort iets los te maken. door de discussie is dus al gebleken dat dit kunst is
Pure troep maakt ook iets in mij los meestal, dus wat dat betreft zou ik niet prematuur gaan juichen
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 11:34
Verwijderd
Wouter, je maakt gewoon die euh 'schilderijen' puur omdat je kunst wilt maken. En kunst maak je niet puur om die gedachte, das gewoon sneu.
Dat je je eigen werk ook echt als kunst durft te benamen, getuigd ook wel van arrogantie.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 11:40
Unsterblich
Unsterblich is offline
kunst (de ~ (v.), ~en)
1 het creatief en origineel tot uiting of voorstelling brengen van gedachten of gevoelens op vaak ontroerende of schokkende wijze
2 elk van de disciplines die door kunstenaars beoefend worden

Ik kan me vergissen, en ik durf niet te pretenderen dat ik de maker zijn motieven denk te weten, maar ik geloof niet dat ik de definitie van kunst helemaal herken in hetgeen de topicstarter ons heeft laten zien. That is, hij heeft, naar het zich laat aanzien, nog steeds geen verklaring voor de titel gegeven. En dit is nadrukkelijk en meermaals door verschillende posters gevraagd. Naar de reden van het zwijgen kan ik enkel gissen.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 12:07
EggeD
EggeD is offline
Abstracte kunst dient mijns inziens geabstraheerd te worden. Zodoende krijgt het zijn betekenis: je houdt alleen dat over wat er toe doet.

De TS abstraheert niet, maar laat alleen haar eindwerk en een titel zien. Het is dan natuurlijk maar gissen. Gissen kun je fijn vinden of niet, bij dit werk vind ik het niet zo erg. De rode streep vernietigt, het zal wel een grote ruimteschiplaser of een meteoriet zijn, enfin, verzin maar wat. Daarnaast verwijst het naar bloed, woede etc. Aardige kleurkeuze. Het zwart doet zijn werk ook, en de verzadigde streep is misschien de impact oid.

Bij het andere werk heb ik al geen zin meer om uit te gaan zoeken wat het allemaal niet kan zijn. Je kunt te ver gaan met het weglaten van het proces, ik zal er in een museum voorbijlopen...

Toch leuk dat je zo experimenteert, ga zo door (:

Laatst gewijzigd op 01-06-2004 om 12:10.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 16:14
Vee
Vee is offline
Tja, een erg leeg stukje drama, maakt niet zo veel bij me los...

Misschien op ware grote en met wat achtergronden erbij wel...
Oud 01-06-2004, 16:52
Captain N
Captain N is offline
En wat vuurwerk op de achtergrond en een paar halfnaakte paaldansende playboy bunnies.
Oud 01-06-2004, 22:05
Gordijn
Gordijn is offline
hmm, ik vind dit fijn om te doen, en ook wel een beetje fijn om naar te kijken, maar dit is niet iets van: 'poeweeeee wat mooooi!'
Oud 02-06-2004, 18:17
teutje
teutje is offline
Citaat:
Xizang schreef op 01-06-2004 @ 08:28 :
kunst hoort iets los te maken. door de discussie is dus al gebleken dat dit kunst is

(maw ik vind dit een super opmerking en je hebt gelijk)
Oud 03-06-2004, 11:56
Verwijderd
Citaat:
konflict schreef op 01-06-2004 @ 01:00 :
Dan kan ik ook een blauwe streep zetten op een zwarte ondergrond.

dit schilderij lijkt meer op een werkje van mijn nichtje die in de leeftijdscategorie 5-6 bivakkeert

Kansloos..

Abstracte kunst valt ook onder kunst, hoe hard iedereen ook roept 'ik maak voor mezelf wel uit wat kunst is'. Dat je het niet mooi vindt ok, maar de mensen die het hardste roepen 'dit kan m'n kleine broertje ook wel' hebben er de minste kaas van gegeten. Beetje jammer, zo'n kinderachtige reactie terwijl je toch al 28 schijnt te zijn. Ga dan schilderen met je nichtje ofzo.
Als men de definitie maar ver genoeg oprekt wordt alles wel kunst.
Ergens moet men wel grenzen trekken. En daarin ben ik van mening dat een van een kunstwerk ook wel enig talent af moet stralen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 16:58
de Koe!
de Koe! is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 03-06-2004 @ 12:56 :
Als men de definitie maar ver genoeg oprekt wordt alles wel kunst.
Ergens moet men wel grenzen trekken. En daarin ben ik van mening dat van een kunstwerk ook wel enig talent af moet stralen.
Helemaal mee eens.

Ik kan abstracte kunst nochtans wel appreciëren, maar er moet dan ook echt iets uit afstralen.

Ik ben onlangs enkele schilderijen van Juan Uslé gaan bekijken in het S.M.A.K. te Gent. Daar hingen 3 abstracte schilderijen tussen waar ik echt minutenlang naar kon kijken. 1 ervan was een werk, dat op het eerste zicht abstract was, maar waar ik toch een grote stad in zag, meer bepaald New York. Achteraf keek ik naar de titel van het werk en dat was "Twins (septiembre)", wat me toch ook weer doet denken aan New York. Ik vond dat heel sterk, hoe die kunstenaar met op het eerste zicht abstracte lijnen en kleuren, toch een beeld kon suggereren. Dat was mijn interpretatie van dat werk, en daarom kon ik het ook appreciëren. De twee andere werken die ik heel goed vond, waren nog abstracter, daarin werkte hij voornamelijk met grijze tinten. Maar ze straalden iets uit (bij 1 van de 2 zelfs letterlijk), ze hadden ook een betekenis voor mij. Je zag dat ze niet gemaakt waren om een beetje aan abstracte kunst te doen. Er zat méér in.

Met dit schilderij heb ik zoiets niet. Ik zie gewoon een zwart vlak met een rode streep, zonder meer. Dit wekt geen enkel gevoel, geen enkele suggestie op bij mij. Zelfs mét de uitleg kan ik er nog steeds niets aan vinden. Als ik naar dit schilderij kijk, denk ik: iemand heeft geprobeerd een abstract schilderij te maken. En daar houdt het ook bij op voor mij.

Maar al bij al is het vooral belangrijk wat je er zelf van vindt. Al mag je jezelf ook niet overschatten.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 18:42
Euryalo
Euryalo is offline
Citaat:
Xizang schreef op 30-05-2004 @ 23:05 :
Mass destruction.

[afbeelding]
wauw..ik vind het wel iets moois hebben..schoonheid is niet altijd ingewikkeld..soms heel zuiver
Oud 14-06-2004, 12:59
Bientjuuh
Bientjuuh is offline
het eerste schilderij vind ik echt Mooie compositie en kleuren.
Oud 15-06-2004, 15:10
Sawna
Sawna is offline
Citaat:
Captain N schreef op 31-05-2004 @ 18:38 :
En ik erger me aan mensen die het woord kunst een slechte naam geven door bijvoorbeeld een urinoir als artistiek object voor te schotelen.

De definitie van kunst is voor iedereen anders, voor mij is kunst een werkje waar ook daadwerkelijk moeite voor gedaan is en die getuigt van enigzins artistiek talent en skills.

Anderen vinden het groen verfen van een drol weer kunst...moeten ze zelf weten maar ik kan er wel om janken.
jij en je skills-talk.

rawr.
ik vind cartoons en anime bijvoorbeeld. geen kunst, al moet je er wel "skills voor hebben''.. hm
Oud 20-06-2004, 21:20
Laijun
Laijun is offline
in 't echt vind ik je schilderijen veel mooier
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 06:11
Verwijderd
je gaat mij niet zeggen dat die 2e een schilderij is.... dat kan IK zelfs nog wel in paint!! ik zie geen randen van het schilderij? of leg jij hem soms onder de scanner.. lijkt me lastig met een schilderij van 2 bij 2.. licht dat erop valt (uhhhh naar mijn mening op zou moeten vallen) ook al niet... maar ja hou je zelf voor de gek..

EDIT: damn die eerste lijkt wel een foto van een deurpost.. of was dat de bedoeling?

Laatst gewijzigd op 21-06-2004 om 06:14.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 23:45
Sawna
Sawna is offline
Citaat:
ShootingStar schreef op 21-06-2004 @ 07:11 :

EDIT: damn die eerste lijkt wel een foto van een deurpost.. of was dat de bedoeling?
JA!!! ZIE JE!!!!!!!
dat dacht ik dus ook. WIj hebben hier zo'n flatscreen huppeldepup en als ik zo schuin naar scherm kijk, zie ik duidelijk een rand ook nog (van zwarte achtergrond erachter geplakt)
Reageren

Regels voor berichten