Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() (maw ik vind dit een super opmerking en je hebt gelijk)
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ergens moet men wel grenzen trekken. En daarin ben ik van mening dat een van een kunstwerk ook wel enig talent af moet stralen. |
![]() |
||
Citaat:
Ik kan abstracte kunst nochtans wel appreciëren, maar er moet dan ook echt iets uit afstralen. Ik ben onlangs enkele schilderijen van Juan Uslé gaan bekijken in het S.M.A.K. te Gent. Daar hingen 3 abstracte schilderijen tussen waar ik echt minutenlang naar kon kijken. 1 ervan was een werk, dat op het eerste zicht abstract was, maar waar ik toch een grote stad in zag, meer bepaald New York. Achteraf keek ik naar de titel van het werk en dat was "Twins (septiembre)", wat me toch ook weer doet denken aan New York. Ik vond dat heel sterk, hoe die kunstenaar met op het eerste zicht abstracte lijnen en kleuren, toch een beeld kon suggereren. Dat was mijn interpretatie van dat werk, en daarom kon ik het ook appreciëren. De twee andere werken die ik heel goed vond, waren nog abstracter, daarin werkte hij voornamelijk met grijze tinten. Maar ze straalden iets uit (bij 1 van de 2 zelfs letterlijk), ze hadden ook een betekenis voor mij. Je zag dat ze niet gemaakt waren om een beetje aan abstracte kunst te doen. Er zat méér in. Met dit schilderij heb ik zoiets niet. Ik zie gewoon een zwart vlak met een rode streep, zonder meer. Dit wekt geen enkel gevoel, geen enkele suggestie op bij mij. Zelfs mét de uitleg kan ik er nog steeds niets aan vinden. Als ik naar dit schilderij kijk, denk ik: iemand heeft geprobeerd een abstract schilderij te maken. En daar houdt het ook bij op voor mij. Maar al bij al is het vooral belangrijk wat je er zelf van vindt. Al mag je jezelf ook niet overschatten. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
rawr. ik vind cartoons en anime bijvoorbeeld. geen kunst, al moet je er wel "skills voor hebben''.. hm
||
Citaat:
dat dacht ik dus ook. WIj hebben hier zo'n flatscreen huppeldepup en als ik zo schuin naar scherm kijk, zie ik duidelijk een rand ook nog (van zwarte achtergrond erachter geplakt)
|
![]() |
|
|