Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!
Bekijk resultaten poll: in welk oost-europees land ben je geweest?
Baltische staten 4 4.76%
Polen 31 36.90%
Tsjechië 47 55.95%
Slowakije 17 20.24%
Hongarije 24 28.57%
Slovenië 16 19.05%
Kroatië 16 19.05%
Roemenië 5 5.95%
Bulgarije 3 3.57%
Anders... 18 21.43%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 84. Je mag niet stemmen in deze poll

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2005, 20:54
Verwijderd
Polen en sinds een week kan ik ook de Oekraïne aan het lijstje toevoegen. Afgelopen week Kiev bekeken en van daaruit ook Tsjernobyl / Prypyat en het platteland ten zuiden van Kiev.
Advertentie
Oud 18-05-2005, 13:03
merels
merels is offline
ik ga a.s vakantie een week in praag verblijven en vervolgens een weekje budapest. misschien wenen maar dat is geen oost-europa. ben erg benieuwd, zou eerst gaan interrailen maar toch erg duur en praag en budapest zijn sowieso interessant.
Oud 18-05-2005, 14:21
Lilium
Lilium is offline
Wit-Rusland, met een uitwisseling van school
Oud 24-07-2005, 22:31
El Kim
El Kim is offline
Oost-Europa <3

Ikzelf ben vorig jaar naar Polen geweest, en misschien ga ik deze zomer weer. Maar goed, ik kom er ook vandaan
Oud 25-07-2005, 09:59
HybridTheory
HybridTheory is offline
Tsjechië, ben net terug .
Ik vond het een heel mooi land, ik zat in het oosten, en daar heb je maar weinig toerisme, dus gelukkig geen Nederlanders gezien
Ik vond het wel voor herhaling vatbaar .
Oud 25-07-2005, 12:55
Verwijderd
Ik ben deze vakantie in Hongarije,Tsjechie, Slowakije, Kroatie en Slovenie geweest, Bulgarije en Roemenie ben ik alleen met de trein doorheen geweest (wat wel fascinerend was trouwens) dus dat telt eigenlijk niet.
Oud 27-07-2005, 17:39
Sandersss
Sandersss is offline
Tsjechië ben ik geweest met kamp van school
Oud 27-07-2005, 18:28
Evaatje
Evaatje is offline
Ben deze vakantie op vakantie geweest in Hongarije, en we zijn door Slowakije en Slovenie gereden, ik vond Slovenie echt moooooooi
Oud 27-07-2005, 19:06
Miss Pannekoek
Miss Pannekoek is offline
Ben vorig jaar naar Hongarije geweest, naar Siofok om precies te zijn, niet zoveel van het land gezien, maar tis er goedkoop en ERG gezellig uitgaan. Ben net (=vanmiddag) terug uit Kroatie en ik ben zwaaaaaaar onder de indruk! Wat een GAAF land! Verschikkelijk mooie kustlijn en ontzettend aardige bevolking! Echt een aanradertje!
Oud 31-07-2005, 13:18
ironflower
ironflower is offline
Citaat:
ironflower schreef op 16-03-2005 @ 13:09 :
Ik ben in Kroatië geweest, was heel erg mooi en leuk daar.
Komende zomer ga ik door Oost-Europa reizen: (Duitland, Oostenrijk) , Polen, Tsjechie, Hongarije, Slowakije heel mss nog een Kroatië en/of Zwitserland. (De planning is nog niet helemaal rond..)

We gaan eigelijk alleen de hoofdsteden af, omdat we niet veel tijd hebben, en het toch meestal de belangrijkse stad. Dus er zal veel te zien zijn. We reizen per trein, dus we kunnen veel van het uitzicht genieten van alle landen!!

Boedapest vond ik echt een hele leuke stad! Mooie dingen om te zien, en een leuke sfeer! We zijn ook een dagje naar Siofok geweest om aan het Balatonmeer te liggen. Mooi daar, alleen het water blijft tot aan je knieen..het wordt niet diep. Bratislava viel erg tegen, er was dara niet zo veel te doen en te zien. De natuur (bergen) zijn daar wel weer erg mooi, al hebben we ze meer vanuit de trein en uitzichtpunten bekeken. Polen (Warschau en Krakow) waren beide ook erg leuk. Warschau is relatief ook wel klein en alles ligt centraal op 1 plein, maar dat vond ik juist heel gezellig. Krakow de stad zelf was niet super bezonder vonden wij, maar de uitstapjes die je daar kan doen, maken het bezoek zeker waard.
Al deze landen waren ook allemaal erg goedkoop, wij hebben nu de hoofdsteden bezocht, dus zeker in wat kleinere stadjes/dorpjes zal het goedkoop zijn.
De laatste oost- europese stad was Praag. Een hele mooie stad, maar echt teveel toeristen waren er. Dat was erg jammer. Maar we hebben ook daar hele mooie dingen gezien.

Om het verhaal even af te maken, Berlijn viel me erg tegen. Alle mooie gebouwen lagen ver van elkaar af. En er was geen leuk plein waar alles lag. (Wat mijzelf altijd erg aantrekt.) Verder ook Wenen gezien, super mooi! Ookal ligt net als in Berlijn ook niet alles even dichtbij elkaar, Wenen heeft een leukere sfeer vind ik.

wie meer wil lezen, www.interrail.ikneemmee.nl

Regels voor berichten