![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Hier volgt mijn gedicht (het heeft hier eerder al gestaan) ![]() Winter Wij met z’n tweetjes voorzichtig op een krakende spiegel van ijs Vlokken vloeien samen Het landschap is gehuld in een dikke warme jas Alles is wit behalve onze neuzen Voet voor voet al schaatsend op het plots stilstaande water Alsof alle drupjes samen van de kou geschrokken zijn Maar opeens een stap teveel een zwarte kraak De aandacht van het verlamde landschap gewekt Ik lig in het water Jij neemt m’n hand Het ijs is gebroken
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
Met welk gedicht wil jij je eigen volksvertegenwoordiging dagelijks confronteren? Doe zelf een voorstel voor een gedicht voor het Logement, het bijgebouw van de Tweede Kamer via De Dienst. Uitgangspunt van de Dienst is dat het totale budget van 16 miljoen eurocenten voor een kunsttoepassing, met zorg wordt uitgegeven in samenspraak met de Nederlander. In een apart gebouwtje in het Logement doet de Dienst een jaar lang voorstellen voor kunsttoepassingen waarop iedereen via deze website kan reageren. Het Nederlandse volk kan ook zelf ideeën aanleveren voor kunst.
http://de-dienst.nl |
![]() |
|
Mwhoehaha ikke ben een van de genomineerde van de wedstrijd van www.jongeschrijvers.nl ... In de catogorie: songtekst
![]()
|
Hoi Hoi,
Zijn er hiero mensen die mee doen aan de wedstrijd van Jongeschrijvers. ( www.jongeschrijvers.nl ) ? Ik had in eerste instantie aan alle catogoriën mee gedaan. Dat is : verhaal, songtekst en slogan. En uiteindelijk ben ik een van de 10 genomineerde geworden bij Songtekst ![]() ![]() Als je eerste wordt win je gewoon: 1500 euries ![]() 2e: 750 3e: 250 ![]() Niet dat ik er vanuit ga dat ik iets ga winnen, want er moeten ook 7 verliezers zijn ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Aanschouw hoe glinsterend haar blik beweegt, over koele maagdenvlakten hun oppervlakkigheid teruggevormd, tot hun oorspronkelijke diepgang De duif vliegt terug in ’t ei, de terugkeer van mysterie gedwongen door haar aanzien, heimwee naar het slot van zijn begin Verdrietig, doch ’s zomerschoon Allemachtig prachtig.
||
Citaat:
![]() ![]() De moordgasten waren dr ook, maar die konden niks anders zeggen dan: Kut, of, je moet je bek houden.... En dat vond iedereen dus geen mooie muziek en iedereen ging weg ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik zal toch even reageren op je gedichtje: Voor een eerste gedicht is het niet slecht, maar ik mis toch nog wel een heleboel eerlijk gezegd; de rijm is veel te gedwongen; op deze manier lijkt het afgezien van de inhoud meer een strofe uit een sinterklaagedicht.. de inhoud is interessant, maar de uitwerking eigenlijk wat minder. Probeer je gedachten eens op een geheel andere manier te verwoorden (gebruik bijv. beeldspraak), probeer je gedicht eens in een geheel andere vorm te gieten en wat minder gedwongen te rijmen, of helemaal niet te rijmen ![]() Keep up the good work iig ![]() O, en typ je gedichten niet in roze, dat leest irritant ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Nee, ik ken het niet.
||
Citaat:
![]() ![]()
|
ff iets anders, maar www.doemaardichtmaar.nl en www.kunstbenden.nl kan iedereen weer mee doen aan de wedstrijden!
|
![]() |
ik heb vandaag een brief gekregen dat ik genomineerd ben voor de poeziewedstrijd. prijsuitreiking is de 26e maar ben benieuwd hoeveel mensen daarvoor genomineerd zijn haha
![]() www.poeziewedstrijd.nl |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
jij zit bij mij op school, ik heb je gedicht gehoord, heel erg goed. je bent ook met mn vriendje op vakantie geweest ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Boilingpoint.nl Magazine DICHT WEDSTRIJD 2004 (tot 31 december 2004)
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nog wat wedstrijden voor 18+. Overigens is de eerste wedstrijd uit de bovenstaande post van mij NIET MEER LOPENDE (over de zee).
Stichting Jambe - thema: poëzie (tot 1 mei 2005)
Stichting De Hoekse Taalkamer - thema: "Hoek van Holland – de zonnigste badplaats van Nederland" (tot 27 januari 2005)
Culturele Raad Papendrecht - thema: "Leven aan het water" (tot 13 december 2004)
De Vleermuis Uitgeverij - thema = [Thema is vrij] (16 april 2005)
Literaire Site Meander - thema: feest (31 oktober 2004 en verplicht 18+)
Laatst gewijzigd op 13-10-2004 om 11:50. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Mn gedichten komen in een bundel en als prijs krijg ik die bundel en nog een paar andere. Super! En misschien wel het leukste is dat ze willen dat ik mn gedichten kom voordragen bij de uitreiking! Spannend! Nog meer mensen op DoP die meegedaan hebben en gewonnen hebben? Zou leuk zijn!
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |