Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2004, 09:42
professor2
professor2 is offline
Citaat:
EggeD schreef op 05-06-2004 @ 09:38 :
In bed blijven liggen zou niet echt bevorderlijk zijn, dan ga je vet doorliggen en krijg je het binnen drie weken of iets aan je rug, kan je amper meer lopen, geen conditie, kortom, nog even en dan sterf je van de pijn. Verder kan ik me ook niet voorstellen dat er een andere manier is van planten leven wat geen pech uitsluit. Je zou dan in een steriele omgeving van die perfecte hoeveelheden vitaminen etc. nemen, en goede sport blabla.

Ik dacht meer aan een soort van permanente allertheid, precies weten wat te ontwijken, weten waar pech opduikt. Heeft iemand ooit pech geanalyseerd ? Niet echt zeker hehe.
maar op zon manier pech omzeilen is altijd onmogelijk
een zeker risico blijft altijd bestaan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2004, 10:23
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
professor2 schreef op 05-06-2004 @ 10:42 :
maar op zon manier pech omzeilen is altijd onmogelijk
een zeker risico blijft altijd bestaan
Tja dat heb ik altijd gedacht, maar nu houdt het me toch een beetje bezig, is het geen vooroordeel ? Misschien is het wel een deel onwetendheid - maar ja, ik kan het ook niet onder woorden brengen.

Citaat:
ik snap wle wat je bedoelt maar dat bedoel ik niet en ik kan eht neit goed uitleggen
Wat jij bedoelt is volgens mij accepteren, trouwens.
Oud 05-06-2004, 13:29
professor2
professor2 is offline
Citaat:
EggeD schreef op 05-06-2004 @ 11:23 :
Tja dat heb ik altijd gedacht, maar nu houdt het me toch een beetje bezig, is het geen vooroordeel ? Misschien is het wel een deel onwetendheid - maar ja, ik kan het ook niet onder woorden brengen.

Wat jij bedoelt is volgens mij accepteren, trouwens.
ik dnek niet dt het onwetendheid is volgens mij kan eht gewon echt niet

en ik bedoel meer dat als je iets overkomt dan kun je dneken
godver wat een pech moet mij dat weer overkomen of je kunt proberen de poitieve dingen van het gebeurde te bekijken

hopenlijk iseht nu iets duidelijker
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 14:13
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
professor2 schreef op 05-06-2004 @ 14:29 :
ik dnek niet dt het onwetendheid is volgens mij kan eht gewon echt niet

en ik bedoel meer dat als je iets overkomt dan kun je dneken
godver wat een pech moet mij dat weer overkomen of je kunt proberen de poitieve dingen van het gebeurde te bekijken

hopenlijk iseht nu iets duidelijker
Ja ik snapte al wat je bedoelde. Ik leef meestal ook zo - maar merk je zelf niet dat als je tja, misschien gehaast bent, dat je het dan soms niet kunt ? Dat je roekeloos wordt, ook met je gedachten.

Ik probeer gewoon te kijken waar de Pech zich in dat alles bevindt, waarschijnlijk is het utopisch te denken boven de Pech te kunnen staan. De Pech is het kleine broertje van de Dood
Oud 05-06-2004, 20:27
JaJ
JaJ is offline
je kunt nooit alle variabelen gaan beheersen om te gaan voorspellen wat er gaat gebeuren en hoe je daar op gaat reageren.
pech is onvoorzien, en dus kun je het niet voorspellen. kunnen voorspellen brengt toch al zo'n paradox met zich mee wanneer je voorspelt dat je pech gaat hebben.

en dan nog, als er twee strijden, en er een pech heeft, dan heeft de ander geluk. houd daar ook rekening mee. als je het NIET vanuit jezelf bekijkt, is pech nog minder.
Reageren

Regels voor berichten