![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk dat wanneer er een verband bestond dit niet reeds zou zijn aangetoond. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
én toch lijken we niet op elkaar. We zijn eerder elkaar tegenpolen qua karakter... Daarom geloof ik dus niet in horoscopen enzo.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kunt wel stellen, dat, gemiddeld gezien, jullie meer genen gemeenschappelijk hebben dan mensen die geen familie zijn. Je kunt echter niet uitsluiten dat een willekeurig persoon meer genen met jou gemeenschappelijk heeft dan jouw tweelingbroer. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verwachtingswaarde per sterrenbeeld: ~500 miljoen mensen. 500 miljoen < 1 miljard. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
even die andere link zoeken.. ohja http://www.alabe.com/freechart/ -> hier kun je je geboortehoroscoop uit laten rekenen, en als je die sites een beetje naast elkaar houd kan je ook zonder astrologische kennis er wijs uit worden, en kijken wat je sterrenbeeld is, wat je ascedant is, welke huizen bij jou belangrijk zijn en dergelijke. Have fun ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
En daarom, geloof ik dus niet in horoscopen ![]()
||
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://www.apatheticagnostic.com Ik zie het leven en het bestaan van het universum als compleet zinloos - juist omdat er buiten iets wat je als alles kunt definiëren niets is dat profijt kan hebben van het bestaan van het universum, omdat er niets is. Ben ik nu geen mens meer? Verder moet je wetenschap niet verwarren met religie en dergelijke zaken. Wetenschap is zinvol, niet omdat het natuurverschijnselen verklaart, maar omdat het zaken mogelijk maakt die onze welvaart verhogen. Religie kan dit in theorie ook, maar in de praktijk pakt het vaak anders uit, helaas. ...van nature is alles hetzelfde Kun je deze uitspraak nader verklaren? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wetenschap is net als religie, astrologie, esoterie en aanverwante zaken. Het is allemaal hetzelfde, elk van deze probeert dat wat binnenin je bestaat en dat wat buiten je bestaat, te verklaren. Elk op andere manieren, maar de doel is hetzelfde. De verschillende werkwijze geeft verschillen in de 'bruikbaarheid' van de resultaten, maar dat geld alleen als je die in een bepaalde context plaatst. In een kapitalistich, technologisch en consumptie-gerichte westerse maatschappij heeft een wat 'hardere' vorm, wetenschap dus, meer direct effect. Terwijl in een andere maatschappij (de niet-kapitalistische oosterse maatschappijen bijvoorbeeld), iets als wetenschap weer haast geen direct bruikbaar resultaat geeft, terwijl esoterie daar weer wél een direct bruikbaar resultaat geeft. Het ligt er maar net aan in welke context je het plaatst. Nu zul je waarschijnlijk argumenten aan willen dragen, zoals 'maar met wetenschap kun je ziektes genezen, en met esoterie of religie niet'. Maar al die argumenten zijn te weerleggen. Uiteindelijk is de bruikbaarheid niet alleen af te wegen aan de maatschappij waar je in leeft, maar ook aan jezelf. Er zijn flink wat mensen die totaal niet reageren op een plethora van medicijnen, maar met een beetje geloof in het herstelkracht van het lichaam wonderlijke verwondingen of ziektes kunnen overwinnen. Om maar een voorbeeld te noemen. Dus hoewel wetenschap voor jou misschien eruit springt als datgene wat het meest 'bruikbaar' is, is dat voor een ander heel anders. En is het dus eigenlijk allemaal hetzelfde, totdat je het in een context gaat plaatsen. En ik hoop dat je inziet dat die zin waar jij uitleg over vroeg, dat ik die dus zojuist heb uitgelegd, want daar ging die zin over. Oh nog even 1 ding: De 'reliegie' waar ik het over heb is natuurlijk het geloof in jezelf of meer in die trant, niet de georganiseerde religie zoals die in de westerse maatschappij beoefend word. No offence tegen evt. christenen, maar het geloven in een god die straft, het feit dat je zelf weinig waard bent en niet sterk genoeg bent om zelf het leven te ondergaan is geen religie, dat is een machtsdoctrine.
Laatst gewijzigd op 25-06-2004 om 06:37. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je gaat nergens inhoudelijk in op wat ik zeg, je herhaalt je standpunten en verder lul je er wat slap omheen, of poneer je stellingen die nooit bewezen zijn en presenteer je ze vervolgens als waarheid. |
![]() |
||
Citaat:
En nee, ik ben geen priester, en ook geen familie van balkenende. Ik heb ook geen idee hoe je daar bij komt.
|
|
|