Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2004, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Darko schreef op 11-06-2004 @ 17:26 :
Ik snap serieus niet waarom iedereen Hoobastank zo veel op Incubus vind lijken.. Tis mss beide redelijk catchy tegenwoordig, maar vind dat Incubus toch wel een andere weg heeft ingeslagen als Hoobastank...
Dat snap ik nu ook niet echt. Buiten dat ze misschien ergens vergelijkbare zangers hebben zie ik er zoveel overeenkomsten niet in. . Muzikaal of tekstueel toch echt geen verband lijkt mij.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-06-2004, 17:02
FaZ
FaZ is offline
Citaat:
86dagreed schreef op 11-06-2004 @ 15:33 :
AAAARGH.
ik buig mijn hoofd.
ik doe trouwens vwo n3rd
Oud 11-06-2004, 18:01
Reserv
Reserv is offline
Zo FaZ, jij bent true! Was ik jou maar! Zegt respect hebben voor volwassenen je iets, relnichtje?

Citaat:
Mr. Pignati schreef op 11-06-2004 @ 11:01 :
Eerlijk gezegt, vind is lostprophets, incubus en hoobastank zo op elkaar lijken
Eerlijk gezegd, vind ik dat echt volkomen bullshit. Dat je Hoobastank op Incubus vindt lijken kan ik inkomen, lostprophets heeft ook wel iets S.C.I.E.N.C.E-achtigs, maar lostprophets en Hoobastank vergelijken gaat me net echt te ver

Hoobastank overigens altijd al een leuk bandje gevonden, de eerste cd was wel heel okee, lekker catchy. 'Crawling In The Dark' was leuk en de rest van de plaat ook, vooral 'Better'.

Van die nieuwe cd weinig gehoord eigenlijk. Toen ik 'Out Of Control' hoorde dacht ik dat ze behoorlijk harder waren geworden, maar die nieuwe single word me toch net iets te backstreetboyachtig. Technisch zit het zeker goed in mekaar, die gitarist is goed en die Douglas heeft een goede stem... Wel jammer dat ze aan het begin van de clip hun naam in beeld hebben... Lijkt wel van een stel rappers gejat of zo... Maar anders kan waarschijnlijk niemand 'm onthouden
Oud 11-06-2004, 20:25
Jarahh
Jarahh is offline
Citaat:
muziekvlinder schreef op 10-06-2004 @ 19:16 :
ik heb hun vorige cd
vond ze toen erg hip
Ik ook. Vind dat nieuwe liedje ook wel oké.
Oud 11-06-2004, 21:11
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
Jarahh schreef op 11-06-2004 @ 21:25 :
Ik ook. Vind dat nieuwe liedje ook wel oké.
ja ik ook wel
al vind ik t wel allemaal wat van t zelfde
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 21:38
Verwijderd
Citaat:
FaZ schreef op 11-06-2004 @ 18:02 :
ik doe trouwens vwo n3rd
Haha, ja dat zegt lekker veel, met al die genieën daar.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 21:45
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
*luistert nu Crawling In The Dark*
Oud 11-06-2004, 22:17
Unique Clone
Unique Clone is offline
ze hebben maar 1 aardig nummer, Running Away, de rest vond ik echt te bagger.
Oud 11-06-2004, 22:21
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
Linchpin schreef op 11-06-2004 @ 17:22 :
what else...
britney spears heeft emotionele teksten. is dat ook emo-pop?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 09:28
Verwijderd
Citaat:
Silent Enigma schreef op 11-06-2004 @ 23:21 :
britney spears heeft emotionele teksten. is dat ook emo-pop?
Gatver man, wat een gezeik over die benaming.

Noem het voor mijn part Countryhop
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 10:50
Verwijderd
heeeele vette band, ik zag ze voor het eerst als vrprog van incubus en meteen alles gedownload. heb ze daarna nog in de melkweg gezien en op pinkpop (vette show!! maar geen from the heart en escape gedaan )
nieuwe album is mooi, alleen idd soms beetje hetzelfde..
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 17:36
Reserv
Reserv is offline
Waarom is het zo hip om iets emo te noemen tegenwoordig? Dat volg ik echt niet helemaal. Gezeik met die hokjes...
Oud 12-06-2004, 17:41
Eresh'kigĺl
Eresh'kigĺl is offline
Citaat:
Žobin schreef op 12-06-2004 @ 18:36 :
Waarom is het zo hip om iets emo te noemen tegenwoordig? Dat volg ik echt niet helemaal. Gezeik met die hokjes...
Leer er maar mee leven
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 17:43
E=mc2
E=mc2 is offline
Citaat:
Ilsetjuhh schreef op 10-06-2004 @ 18:47 :
Deze band is zo goed!! Nieuwe album The Reason is goed en de nieuwe single is ook zo goed, krijg telkens kippenvel bij dat nummer!!
Wat vinden jullie van Hoobastank en hun nieuwe album en single??

[afbeelding]

Ik wilde net zelf een topic hier over houden!
Oud 12-06-2004, 17:44
Reserv
Reserv is offline
Bespaard weer wat moeite, moet je maar denken...
Oud 12-06-2004, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Žobin schreef op 12-06-2004 @ 18:36 :
Citaat:

Gatver man, wat een gezeik over die benaming.

Noem het voor mijn part Countryhop
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 10:12
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Die single van vorig jaar vond ik (toen) wel leuk. Vanochtend zag ik die nieuwe single op MTV en ik vond hem verschrikkelijk slecht
Oud 14-06-2004, 10:25
86dagreed
86dagreed is offline
wat is de nieuwe single dan?
Oud 14-06-2004, 10:38
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
dat zeiknummer waar we het al de hele tijd over hebben
Oud 14-06-2004, 10:39
Darko
Darko is offline
Citaat:
86dagreed schreef op 14-06-2004 @ 11:25 :
wat is de nieuwe single dan?
Titelsong, the reason dus.. Leuk nummer
Oud 14-06-2004, 12:57
Verwijderd
Ik zag Hoobastank live op Pinkpop. Het was wel 'leuk' maar meer ook niet, hoewel de zanger het live wel erg goed doet.

Toch kon het mooie buikje van meneer de zanger me meer boeien dan de show in zijn geheel, dus dat zegt ook weer het een en ander
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 19:17
Tom Violence
Tom Violence is offline
(zz)
Oud 14-06-2004, 21:12
Verwijderd
Ik heb eeb stuk van ze gezien op rock am ring en toen vond ik ze erg leuk, ik kende ze nog niet en ken nu nog steeds niet veel van ze maar dat vond ik dus we lleuk
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 21:53
battlestar
battlestar is offline
Citaat:
Darko schreef op 11-06-2004 @ 17:26 :
Ik snap serieus niet waarom iedereen Hoobastank zo veel op Incubus vind lijken.. Tis mss beide redelijk catchy tegenwoordig, maar vind dat Incubus toch wel een andere weg heeft ingeslagen als Hoobastank...
moet je maar eens naar het oudere werk van hoobastank luisteren (bijv. up & gone en pieces), lijkt toch wel heel erg veel op de make yourself-periode

incubus-kloon 1e klas, oudere werk heb ik best veel geluisterd vroeger, al kunnen en hebben ze nooit aan incubus kunnen tippen natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 23:04
Roxy
Roxy is offline
niet zo tegen elkaar zeuren allemaal..
Oud 15-06-2004, 10:04
Darko
Darko is offline
Citaat:
*BattleStar* schreef op 14-06-2004 @ 22:53 :
moet je maar eens naar het oudere werk van hoobastank luisteren (bijv. up & gone en pieces), lijkt toch wel heel erg veel op de make yourself-periode

incubus-kloon 1e klas, oudere werk heb ik best veel geluisterd vroeger, al kunnen en hebben ze nooit aan incubus kunnen tippen natuurlijk
Ik luister die albums nog steeds veel.. Hele goede band.. Maar ik zie echt nog steeds niet waarom et een kloon is.. Kom, ze hebben mss wat 'invloeden', maar Hoobastank nummers zijn een stuk simpeler gemaakt. Bovendien vind ik Hoobastank muziek ook nog meer toegankelijker. Maar als je nou Basketball shorts... met Fungus Amongus gaat vergelijken kan ik er eventueel nog inkomen, al zou ik ze nog makkelijk uit elkaar kunnen houden
Oud 15-06-2004, 10:56
Verwijderd
Citaat:
86dagreed schreef op 10-06-2004 @ 21:50 :
van zo'n opmerking wordt ik slap.

misschien is het een idee om enig vorm van onderwijs te gaan volgen?

Ik ken alleen de singles, zijn best leuk. Misschien eens meer downloaden.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 23:16
battlestar
battlestar is offline
Citaat:
Darko schreef op 15-06-2004 @ 11:04 :
Bovendien vind ik Hoobastank muziek ook nog meer toegankelijker. Maar als je nou Basketball shorts... met Fungus Amongus gaat vergelijken kan ik er eventueel nog inkomen, al zou ik ze nog makkelijk uit elkaar kunnen houden
fungus amongus is het meest ontoegankelijke album van incubus lijkt me zo, en je vindt hoobastank soieso toegankelijker dan incubus? beetje vreemd
naked jock man heeft dan misschien nog wat weg van het gemiddelde fungus amongus nummer maar daar houdt het dan ook wel mee op
dus het gaat me meer om de periode na enjoy incubus zegmaar

maar wat ik eigenlijk wilde zeggen: als je van iedere band iedere cd en ieder nummer kent, logisch dat je ze uit elkaar kan houden.. maar ik denk dat heel veel mensen op het eerste moment dat ze hoobastank horen: hee incubus, al is het maar vanwege de zelfde stem en gitaarrifjes

ze kwamen pas met hun eerste cdtje toen incubus echt bekend aan het worden was en al meerdere cd's had gemaakt.. vind ik wel een beetje een bepaalde vorm van meeliften op andermans succes

als laatste heb ik het idee dat ze incubus proberen(probeerden) na te doen qua uitstraling
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 00:27
86dagreed
86dagreed is offline
Incubus heeft wel eens gezegd dat vooral faith no more en mr.bungle als invloeden fungeerden voor hun muziek.

bij hoobastank zijn die funky invloeden er niet.
meer de gitaarrock/grunge (niet zwaar) en emoinvloeden (sommige gitaarriedeltjes).
Oud 16-06-2004, 09:59
Darko
Darko is offline
Citaat:
*BattleStar* schreef op 16-06-2004 @ 00:16 :
fungus amongus is het meest ontoegankelijke album van incubus lijkt me zo, en je vindt hoobastank soieso toegankelijker dan incubus? beetje vreemd
naked jock man heeft dan misschien nog wat weg van het gemiddelde fungus amongus nummer maar daar houdt het dan ook wel mee op
dus het gaat me meer om de periode na enjoy incubus zegmaar

maar wat ik eigenlijk wilde zeggen: als je van iedere band iedere cd en ieder nummer kent, logisch dat je ze uit elkaar kan houden.. maar ik denk dat heel veel mensen op het eerste moment dat ze hoobastank horen: hee incubus, al is het maar vanwege de zelfde stem en gitaarrifjes

ze kwamen pas met hun eerste cdtje toen incubus echt bekend aan het worden was en al meerdere cd's had gemaakt.. vind ik wel een beetje een bepaalde vorm van meeliften op andermans succes

als laatste heb ik het idee dat ze incubus proberen(probeerden) na te doen qua uitstraling
Ik doelde met de toegankelijkheid ook idd op de periode na enjoy Incubus.. (als S.C.I.E.N.C.E. nog niet echt toegankelijk). Dat fungus amongus verhaal staat er los van. Daarnaast zijn de stemmen duidelijk uit elkaar te houden en zijn de gitaarrifjes van Incubus vaak wat ingewikkelder en heb ik het gevoel dat ze beter uitgewerkt zijn.

Hoobastank kwam niet met hun eerste cd uit toen Incubus net bekend aan het worden was, They sure don't make basketball shorts like they used to was al in eigen beheer uitgebracht en was al behoorlijk bekend.. Mocht het zijn dat ik ongelijk heb is het nog altijd niet de schuld van Hoobastank.. De platenmaatschappijen zagen natuurlijk het succes van Incubus en wilden een soortgelijk bandje (waarbij ik nog steeds niet zeg dat het en kloon is)..

En dan nog de redenen van 86Dagreed
Oud 16-06-2004, 18:10
battlestar
battlestar is offline
Citaat:
86dagreed schreef op 16-06-2004 @ 01:27 :
Incubus heeft wel eens gezegd dat vooral faith no more en mr.bungle als invloeden fungeerden voor hun muziek.

bij hoobastank zijn die funky invloeden er niet.
meer de gitaarrock/grunge (niet zwaar) en emoinvloeden (sommige gitaarriedeltjes).
nou ik vind basketbal shorts blabla anders toch best een funky album (can i buy you a drink, earthsick etc)
iig funkier dan heel morning view + a crow left bij elkaar
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 18:13
battlestar
battlestar is offline
Citaat:
Darko schreef op 16-06-2004 @ 10:59 :
Ik doelde met de toegankelijkheid ook idd op de periode na enjoy Incubus.. (als S.C.I.E.N.C.E. nog niet echt toegankelijk). Dat fungus amongus verhaal staat er los van. Daarnaast zijn de stemmen duidelijk uit elkaar te houden en zijn de gitaarrifjes van Incubus vaak wat ingewikkelder en heb ik het gevoel dat ze beter uitgewerkt zijn.

Hoobastank kwam niet met hun eerste cd uit toen Incubus net bekend aan het worden was, They sure don't make basketball shorts like they used to was al in eigen beheer uitgebracht en was al behoorlijk bekend.. Mocht het zijn dat ik ongelijk heb is het nog altijd niet de schuld van Hoobastank.. De platenmaatschappijen zagen natuurlijk het succes van Incubus en wilden een soortgelijk bandje (waarbij ik nog steeds niet zeg dat het en kloon is)..

En dan nog de redenen van 86Dagreed
ja voor een die-hard incubus/hooba(u)stank fan zijn de stemmen wel uit elkaar te halen ja

en ik bedoelde met die cd uitbrengen niet in eigen beheer uitbrengen maar voor het grote publiek, en dat gebeurde pas in 1998 als ik het goed heb
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 18:14
battlestar
battlestar is offline
maargoed ik denk dat het een beetje een eindeloze discussie wordt
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 09:09
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
*BattleStar* schreef op 16-06-2004 @ 19:10 :
nou ik vind basketbal shorts blabla anders toch best een funky album (can i buy you a drink, earthsick etc)
iig funkier dan heel morning view + a crow left bij elkaar
daar heb je eigenlijk ook wel gelijk in. ik was die cd vergeten.
Oud 17-06-2004, 09:47
Darko
Darko is offline
Citaat:
*BattleStar* schreef op 16-06-2004 @ 19:14 :
maargoed ik denk dat het een beetje een eindeloze discussie wordt
hier komen we idd niet echt uit.. naja, it was nice while it lasted..
Reageren

Regels voor berichten