|
|
Bekijk resultaten poll: Moet België worden opgedeeld | |||
Ja, België moet zeker worden opgedeeld. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
26 | 28.89% |
Nee, België moet één staat blijven. |
40 | 44.44% |
Het maakt mij niet uit. |
24 | 26.67% |
Aantal stemmers: 90. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
AN beschaafd zijn we toch niet meer ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
De enigen die ABN kunnen spreken zijn de Vlaamse nieuwslezers. De rest van de Vlamingen praat bijzonder gewestelijk (komt z'n dorp dus niet uit ![]()
||
Citaat:
![]() @ dat eerste stukje: het niet uitdiepen van de Westerschelde hoeft helemaal geen verhoogd overstromingsgevaar in te houden, mits 't goed gebeurd. De IJzeren Rijn houden jullie al lang tegen, er zijn al verschillende opties geopperd door de Belgen maar jullie zeggen steevast Njet.
||
Citaat:
||
Citaat:
Hoe oud ben je, en van waar haal je je gegevens?
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Apomes, Rollo Tomasi zei dit over de term AN:
Citaat:
||
Citaat:
Ok dan, heer en meester
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() 2) WAAROM?? We zijn zo al klein genoeg, in een (politieke) wereld die steeds meer en meer verenigd (zoals de EU) zou het stom zijn om België te gaan splitsen. Willen we nog iéts te zeggen hebben blijven we best zo, samen. "Eendracht maakt macht!" ![]() >> Bovendien... Wat doen we dan met Brussel?? Nu is Brussel een appart gewest (het Brussels-Hoofdstedelijk met zowel Nederlandstalige als (vooral) Franstalige vertegenwoordigers). Moet Brussel bij Vlaanderen? Wallonie? --> neen, Brussel is beter af zoals het nu is! (maar er dreigt wel een serieuze ondervertegenwoordiging van de Vlamingen in de Brussels-Hoofdstedelijke gewestraad! ![]() We moeten absoluut bij elkaar blijven, mààr ik ben wel voorstander van meer bevoegdheden voor de deelstaten. Materies zoals onderwijs is al (ruime tijd) gedefederaliseerd maar ook bijvoorbeeld werkgelegenheid (nu slechts gedeeltelijk een Vlaamse bevoegdheid), verkeersveiligheid & mobiliteit en (vooral) de fiscale autonomie voor Vlaanderen zouden een goede zaak zijn. Wat ik vind dat zeker 'Belgisch' moet blijven is o.a. landsverdediging (defensie); "één Belgisch leger i.p.v. een Vlaams, Waals en een Brussels" (ik moet er niet aan denken hoeveel dat gaat kosten ![]() Misschien kan justitie ook best (al dan niet gedeeltelijk) een bevoegdheid worden van de gewesten en gemeenschappen. Zo kan Vlaanderen de grote achterstand bijwerken bijvoorbeeld (justitie een Vlaamse bevoegdheid maken is één van de politieke items geweest bij de laatste deelstaatsverkiezingen). |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ah, Vlamingen zijn gewoon dikke racisten (geworden)... wanneer gaan ze het eens door hebben, dat het Blok een apenpartij is met SS-aanhangers en totaal politiek onbekwame leeghoofden die met goedkope kritiek het beleid neerhalen ZONDER DAAR EEN STRUCTURELE OPLOSSING VOOR AAN TE REIKEN!!! ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
17 van de 89 zetels zijn voor Nederlandstalige partijen, wat betekend dat maar liefst 72 zetels (en dus een ruime 2/3 meerderheid en ruim 80%!) voor de Franstalige partijen zijn (met de PS op kop). Hier moet ook wel bij gezegd worden dat de meerderheid in Brussel Franstalig is, maar 80%? --> dat geloof ik nooit! Hoe dan ook is een Nederlandstalige (Vlaamse) vertegenwoordiging belangrijk in onze hoofdstad (6 Belgen op de 10 wonen in Vlaanderen). Zie: http://www.vrtkies.net/vrtkies_maste...aad/index.html ... en voor de verdeling van de zetels: http://verkiezingen2004.belgium.be/n...seat_etop.html Laatst gewijzigd op 24-06-2004 om 21:58. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens doet Vlaanderen het al een aantal jaren economisch (economische groei, begrotingstekorten/overschotten, werkloosheid en werkgelegenheid,...) en sociaal (onderwijs, zorg, ...) beduidend beter als Nederland die in een echte recessie zit! Jullie zouden juist blij moeten zijn met het cadeau 'Vlaanderen'! (al gaan jullie het lekker toch nooit (terug) krijgen, nà! ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ben trouwens fier BELG te zijn!!! ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd op 24-06-2004 om 22:15. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Voorlopig gun ik dan ook onze lieftallige noorderburen het voordeel van de twijfel. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Het is bijna zo erg dat je het bordje pas ziet nadat de afslag geweest is... "U had hier rechtsaf gemoeten..." ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Er zijn een hele boel dingen beter in België dan in Nederland en andersom... trouwens... wat was hier de kern van de zaak? Of België moet worden gesplits of niet?! |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En ik denk ook niet dat je alle VB-stemmers (of nog niet eens de helft) tot rascisten mag bestempelen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
2) TOCH WEL! Elke VB'er is een (al dan niet domme) racist... die er dan in de meeste gevallen niet eens durft voor uit te komen dat hij het is! Lafaards! ![]() 3) Ben jij een Blokker misschien? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
@2) Lang niet elke Blokker is een racist, eigenlijk is het zelfs een minderheid. Dat zeg ik niet, dat blijkt uit wetenschappelijke enquetes. De meeste Blok-stemmers kiezen voor het Blok omdat ze, terecht of onterecht, niet tevreden zijn met het politieke establishment. Het Vlaams Blok is een vergaarbak voor al die ontevredenheid en wakkert die ontevredenheid natuurlijk nog aan.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
(meer volgt nog, moet nu dringend weg) Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Wat Memory hier zegt is grotendeels juist. Hiervoor hoef je geen wetenschappelijke publicaties te doorworstelen, enkel de krant openslaan zou al voldoende zijn. Jouw houding is kort samengevat: 750.000 Vlamingen willen onafhankelijkheid en 1.000.000 is racistisch. Tamelijk beangstigend toch. Ik zie echt uit naar je, hopelijk goed onderbouwde, meer-volgt-nog. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
2) NIET ELKE KIEZER (!) [-> verschil met lid van die partij! (= Vlaams Blokker)] VAN HET BLOK IS EEN RACIST! Laat ik daar duidelijk zijn! Maar je kan ze ook bezwarend ruimdenkende progressieve mens noemen hé ![]() Voor veel (ik noem dat politiek domme mensen) mensen is het Blok gewoon een protestpartij... maar het is niet de enige oppositiepartij! CD&V en NV-A is een mooi alternatief! 3) Ik ben absoluut VOOR het migrantenstemrecht (gemeentelijk stemrecht voor niet-EU onderdanen)... Citaat:
![]() ik kan btw niet alle topics lezen, ik ben soms ook bezig met wat je kan noemen 'het blok bestrijden' hier in België... sommige zitten hier echt mee in, dat half vlaanderen blok stemt! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|