Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2004, 17:19
scubabubbles
scubabubbles is offline
oeh! btw hebben ze ook van die vegetarische/veganistische knakworstjes bij de reformwinkel. lekker op een broodje!!
Oud 22-06-2004, 18:30
blobbert
blobbert is offline
what's next vega biefstukken ofzo
Oud 23-06-2004, 06:52
Muzzle
Muzzle is offline
Alle dingen van het merk GOODBITE. Te koop bij o.a. sommige C 1000 winkels en sommige Super de Boer winkels.

Die bradwursten smaken ECHT naar vlees, die kroketten van dat merken zijn net ECHTE kroketten (niet van die groente dingen) enz.

Echt geweldig merk! Alleen de roerbakballen van dat merk zijn vies, verder mijn absolute favoriet!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 13:29
stopmakingsense
stopmakingsense is offline
Je hebt bij de AH biologische kaas, hier zit vegetarische stremsel in!!!

Ik heb van de week voor het eerst die balletjes op, die waren echt superlekker, zelfs mijn vriend vond het lekker en hij is dan nog wel een vleeseter!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 22:31
K-elli-e
K-elli-e is offline
OHH ZIT DAAR ECHT VEGETARISCH STREMSEL IN!!! HEEEL TOF!!!

Hoe weet je dat?? (niet aanvallend maar ben heel enthousiast..Kaas rult!!)
Oud 23-06-2004, 22:52
stopmakingsense
Er staat heel duidelijk aangegeven op de verpakking dat er vegetarisch stremsel inzit. En het is niet zozeer een soort kaas het zijn er meerdere, geweldig he
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 10:53
Verwijderd
Citaat:
Muzzle schreef op 23-06-2004 @ 07:52 :
Alle dingen van het merk GOODBITE. Te koop bij o.a. sommige C 1000 winkels en sommige Super de Boer winkels.

Die bradwursten smaken ECHT naar vlees, die kroketten van dat merken zijn net ECHTE kroketten (niet van die groente dingen) enz.

Echt geweldig merk! Alleen de roerbakballen van dat merk zijn vies, verder mijn absolute favoriet!
Ik heb de roerbakstukjes van goodbite een keer gegeten en het was precies rubber, dus toen durfde ik de rest van de dingen ervan niet meer uit te proberen. Maar dat ligt dus aan die stukjes en niet aan het merk?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 11:06
Muzzle
Muzzle is offline
Citaat:
Sarah schreef op 24-06-2004 @ 11:53 :
Ik heb de roerbakstukjes van goodbite een keer gegeten en het was precies rubber, dus toen durfde ik de rest van de dingen ervan niet meer uit te proberen. Maar dat ligt dus aan die stukjes en niet aan het merk?
Ja echt het is het beste vega merk dat er is (en ik heb echt al heel veel vega eten uitgeprobeerd), maar die roerbak ballen, IEUW die zijn niet te eten inderdaad. .

Nee probeer eens de Braadworst of de Vega Kroketten, de Mozarella kaassticks zijn ook zalig!

In Engeland is het wel echt een paradijs voor vegetariers, als je daar vega knakworst koopt is het niet van echt te onderscheiden, maar Goodbite komt goed in de buurt van het Engelse vega eten, vooral de braadworst en de kroketten zijn best echt.

Dus geef in ieder geval die 2 artikelen een kans en vergeet die rubberballen die inderdaad geen goede reclame zijn voor dat merk!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 21:21
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Shadow Of Death schreef op 22-06-2004 @ 14:13 :
[B]overmatig van dingen is nooit goed..
Nou overmatig in de zin van te veel niet nee, maar in de verhouding van de hoeveelheid die men steeds voorschrijft e.d. bedoel ik zo ongeveer. Naast het gewone melk zit het ook nog eens overal in verwerkt.

Citaat:
maar een recentelijk onderzoek had uitgewezen dat mensen die regelmatig melk drinken dunner zijn dan mensen die weinig tot geen melk drinken..
dat is dus zeker tegenwoordig goed..
Nou ik heb vroeger voordat ik dus veganist werd veel melk gedronken, ik ben niet zo dun hoor
En ik heb eczeem. Wat ook kan komen doordat ik veel melk heb gedronken vroeger. Eczeem word nl. ook gerelateerd met melk.
Oud 24-06-2004, 21:23
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Muzzle schreef op 24-06-2004 @ 12:06 :
[B]Ja echt het is het beste vega merk dat er is (en ik heb echt al heel veel vega eten uitgeprobeerd), maar die roerbak ballen, IEUW die zijn niet te eten inderdaad. .
Ook van healthy planet wat geprobeerd?

Citaat:
In Engeland is het wel echt een paradijs voor vegetariers, als je daar vega knakworst koopt is het niet van echt te onderscheiden, maar Goodbite komt goed in de buurt van het Engelse vega eten, vooral de braadworst en de kroketten zijn best echt.
In Leiden schijnt er een engels winkeltje te zitten die zulke dingen verkoopt. En op de nieuwe webwinkel www.lekkervega.nl kan je van die engelse dingen krijgen. Zag er nog niet van die vleesvervangers, maar wel andere dingen.
Oud 25-06-2004, 13:18
Copycat
Copycat is offline
tofoe
Oud 26-06-2004, 18:56
Impulse
vegatarische loempia's gosh, die zijn hemels!
heb er net nog 2 verorberd
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 15:04
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
just_Noah schreef op 26-06-2004 @ 19:56 :
vegatarische loempia's gosh, die zijn hemels!
heb er net nog 2 verorberd
ja die zijn lekker!! En alles van de appie happie vind ik wel lekker... die sate dingen zeker!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 15:22
rampenstamper
rampenstamper is offline
Persoonlijk zou ik liever niet vegetarisch willen zijn. Ik ben liever mens dan plant denk ik...
Maar goed, ik ben zelf geen vegetariër, al eet ik tegenwoordig wel vaak vegetarisch voedsel mee. Omdat ik dat gewoon lekkerder vind dan biefstuk, karbonade e.d.. Verder eet ik trouwens wel kip en vis. Vind ik wel lekker.
Vegetarische dingen die ik erg lekker vind zijn: groenteburgers, de gehaktballen, hamburgers en worst.

Oja, de vegetarische loempia's rouleren inderdaad.
Oud 27-06-2004, 20:39
Briseïs
Briseïs is offline
Ik had laatst een paar mensen thuis en iedereen wilde de vegetarische loempia's ipv kroketten en frikandellen
Oud 27-06-2004, 20:46
Verwijderd
Citaat:
rampenstamper schreef op 27-06-2004 @ 16:22 :
Verder eet ik trouwens wel kip en vis.
echt veel mensen eten kip en vis. ja ik be nvegetarier maar eet wel kip en vis, ik ken er een stuk of 4. typisch...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 21:04
rampenstamper
rampenstamper is offline
Citaat:
sonho schreef op 27-06-2004 @ 21:46 :
echt veel mensen eten kip en vis. ja ik be nvegetarier maar eet wel kip en vis, ik ken er een stuk of 4. typisch...
Inderdaad. Als je kip en vis eet, ben je toch echt geen vegetariër... Alles wat van dieren komt valt onder vlees, dus is dat niet-vegetarisch.
Maarja, probeer het ze nou nog maar es duidelijk te maken...
Oud 28-06-2004, 09:50
Martin Chaos
Martin Chaos is offline
Healthy Planet = Yuppiefood

Ik heb een beetje een pesthekel aan fucking nepvlees. Ik eet geen vlees, dus liever ook geen nepvlees. Je kunt Vegan Mock Pork en Mock Chicken en Mock Duck krijgen waar zelfs het huidje van zo'n beest in zit gedrukt. Te ziek voor woorden.

*Pleit voor vleesvervangers in de vorm van een paprika*
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 10:09
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Martin Chaos schreef op 28-06-2004 @ 10:50 :
Oud 28-06-2004, 16:30
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Martin Chaos schreef op 28-06-2004 @ 10:50 :
Healthy Planet = Yuppiefood

Ik heb een beetje een pesthekel aan fucking nepvlees. Ik eet geen vlees, dus liever ook geen nepvlees. Je kunt Vegan Mock Pork en Mock Chicken en Mock Duck krijgen waar zelfs het huidje van zo'n beest in zit gedrukt. Te ziek voor woorden.

Nou knakworst dingen of dingen in de vorm van dierlijke lichaamsdelen, dat vind ik ook maar niks. Zit je je elke hap af te vragen of het wel geschikt is Twijfels enzo...

Maar burgers zijn opzich altijd niet perse vleeswaar geweest. Dat is altijd gewoon een zooitje troep in een bepaalde vorm geweest. Daar heb ik geen moeite mee. En die van healthy planet is lekker
Oud 28-06-2004, 18:43
Vice
Vice is offline
Citaat:
Muzzle schreef op 24-06-2004 @ 12:06 :
Nee probeer eens de Braadworst of de Vega Kroketten, de Mozarella kaassticks zijn ook zalig!
Dan ga ik die toch een keer proberen.
Oud 02-07-2004, 22:24
Verwijderd
Citaat:
rampenstamper schreef op 27-06-2004 @ 22:04 :
Inderdaad. Als je kip en vis eet, ben je toch echt geen vegetariër... Alles wat van dieren komt valt onder vlees, dus is dat niet-vegetarisch.
Maarja, probeer het ze nou nog maar es duidelijk te maken...
ja dat ook, maar ook van 3 mensen die ik ken hebben het met kip en vis, waarom niet met varkensvlees en vis oid, of kip en varkensvlees? het is steeds kip en vis heel typisch maja
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 22:30
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
sonho schreef op 02-07-2004 @ 23:24 :
ja dat ook, maar ook van 3 mensen die ik ken hebben het met kip en vis, waarom niet met varkensvlees en vis oid, of kip en varkensvlees? het is steeds kip en vis heel typisch maja
Als je goed leest dan zie je dat Rampenstamper ook schrijft dat ze geen vegetarier is.
Oud 02-07-2004, 22:38
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 02-07-2004 @ 23:30 :
Als je goed leest dan zie je dat Rampenstamper ook schrijft dat ze geen vegetarier is.
ehm ja dat weet ik. maar ik bedoelde eig in het algemeen, dat ik 'vaak' hoor dat mensen zeggen vegetarier te zijn maar wel kip en vis eten. mn zusje bv en ee nmeisje uit mn (oude) klas.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 22:52
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
sonho schreef op 02-07-2004 @ 23:38 :
ehm ja dat weet ik. maar ik bedoelde eig in het algemeen, dat ik 'vaak' hoor dat mensen zeggen vegetarier te zijn maar wel kip en vis eten. mn zusje bv en ee nmeisje uit mn (oude) klas.
oow okee. Zelf eet ik ook wel eens vegetarische dingen zoals tofu maar ik eet ook gewoon vlees en ik zeg dus ook niet dat ik vegetarisch ben. Ik eet gewoon lekker van twee walletjes
Oud 03-07-2004, 10:09
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 02-07-2004 @ 23:52 :
oow okee. Zelf eet ik ook wel eens vegetarische dingen zoals tofu maar ik eet ook gewoon vlees en ik zeg dus ook niet dat ik vegetarisch ben. Ik eet gewoon lekker van twee walletjes
ja precies, mijn zusje ook. en tegen aandere mensen zegt ze vegetarier te zijn zeg dat dan gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 15:46
Verwijderd
Ik denk dat de mensen die wel kip en vis eten, bedoelen dat ze geen zoogdieren eten, ofzo. Maarja, dan ben je geen vegetariër, inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 10:24
Red Lion
Red Lion is offline
in de delhaise in België kun je van die burgers op Javaans wijze krijgen, echt superlekker die dingen! Smaakt een beetje pikant.
En ik had ook een tijdje geleden een soort vegetarische "paté" gevonden in de natuurwinkel, dat was iets hongaars ofzo. Smaakte ook heel goed.
Ik ben nu 2 jaar veggie, en in het begin hield ik niet zo van die vleesvervangers, omdat ze in vergelijking met vlees nogal droog smaakten. Maar nu ben ik het zo gewoon geworden, dat ik niets anders meer wil!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 16:32
Verwijderd
Die nep-rookworsten komen behoorlijk mn neus uit

ik vind een kaasburgertje meestal wel lekker, en quorn stukjes.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 21:39
VirginVampiress
VirginVampiress is offline
Citaat:
sonho schreef op 03-07-2004 @ 13:09 :
ja precies, mijn zusje ook. en tegen aandere mensen zegt ze vegetarier te zijn zeg dat dan gewoon niet.
mm, ik snap dat wel. als je bijvoorbeeld bij iemand anders eet is het gewoon handig om dan te zeggen dat je geen vlees eet. geloof me, er kan echt vet veel verwarring over bestaan. ik heb een tante die na jarenlang herhalen nógniet snapt dat ik het niet eet.

Magoed. Ik ben ook geen "echte" vegetariër. Ik was vanaf mijn 9e pescotarïer maar sinds kort eet ik veel minder vis (vlees en kip eet ik helemaal niet btw). maar ik stop dus niet helemaal met vis eten want dan gaat mijn vader zeiken. ik eet het echter alleen als het ergens doorheen zit ofzo. Als ik dat niet zou eten, dan eten mijn ouders mijn portie op (je kunt nu eenmaal niet een half blikje kopen).
Het is niet helmaal goed natuurlijk, maar ten opzichte van een half jaar geleden is het een grote vooruitgang want ik eet echt bíjna geen vis meer nu. En als ik uit huis ben kan ik er dus helemaal mee stoppen

ontopic: tivall is een lekker merk en vegetarisch gehakt van quorn is lekker in de macaronisaus enzo. het kan ook sofine heten ofzo, 1 van de 2.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 21:48
J98709SDFF
J98709SDFF is offline
Citaat:
VirginVampiress schreef op 06-07-2004 @ 22:39 :
mm, ik snap dat wel. als je bijvoorbeeld bij iemand anders eet is het gewoon handig om dan te zeggen dat je geen vlees eet. geloof me, er kan echt vet veel verwarring over bestaan. ik heb een tante die na jarenlang herhalen nógniet snapt dat ik het niet eet.

Magoed. Ik ben ook geen "echte" vegetariër. Ik was vanaf mijn 9e pescotarïer maar sinds kort eet ik veel minder vis (vlees en kip eet ik helemaal niet btw). maar ik stop dus niet helemaal met vis eten want dan gaat mijn vader zeiken. ik eet het echter alleen als het ergens doorheen zit ofzo. Als ik dat niet zou eten, dan eten mijn ouders mijn portie op (je kunt nu eenmaal niet een half blikje kopen).
Het is niet helmaal goed natuurlijk, maar ten opzichte van een half jaar geleden is het een grote vooruitgang want ik eet echt bíjna geen vis meer nu. En als ik uit huis ben kan ik er dus helemaal mee stoppen

ontopic: tivall is een lekker merk en vegetarisch gehakt van quorn is lekker in de macaronisaus enzo. het kan ook sofine heten ofzo, 1 van de 2.
Waarom probeer je je ouders er anders niet van te overtuigen veganist te worden?

Laatst gewijzigd op 06-07-2004 om 21:53.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 22:13
VirginVampiress
VirginVampiress is offline
Citaat:
J98709SDFF schreef op 07-07-2004 @ 00:48 :
Waarom probeer je je ouders er anders niet van te overtuigen veganist te worden?
ha!
mijn vader beklimt nog eerder de himalaya zonder extra zuurstof dan dat hij van mij aanneemt dat veganist zijn gezond is.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 22:39
J98709SDFF
J98709SDFF is offline
Citaat:
VirginVampiress schreef op 06-07-2004 @ 23:13 :
ha!
mijn vader beklimt nog eerder de himalaya zonder extra zuurstof dan dat hij van mij aanneemt dat veganist zijn gezond is.
Je zou hem het tegendeel kunnen bewijzen door hem verschillende onderzoeken te laten zien zoals:

http://www.veganisme.non-profit.nl/i...tm#deskundigen
http://www.lekkerplantaardig.net/gezondhe.htm
http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/ma...len/melk1.html
http://www.veganisme.non-profit.nl/info/viv_003.htm

Samengevat waarom veganisme gezond is:

- Plantaardige vetten en mineralen kunnen vele malen makkelijker en beter door het menselijk lichaam worden opgenomen i.v.m. vetten en mineralen van dierlijke komaf

- Plantaardige vetten bevatten geen cholestrol

- Plantaardige voedingsproducten bevatten geen toegevoegde hormonen en andere troep i.v.m. voedingsproducten van dierlijke komaf

- Het produceren van dierlijke voedingsproducten levert een vele malen hogere belasting van het milieu op (plusminus 500% meer energie + veel schadelijke afvalproducten als mest etc.) i.v.m. plantaardige voedingsproducten. De productie van dierlijke voedingsproducten zorgt er dus voor dat ons leefmilieu op den duur steeds meer verslechtert.

Laatst gewijzigd op 06-07-2004 om 22:58.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 00:01
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
J98709SDFF schreef op 06-07-2004 @ 23:39 :
Blablabla.
En jij denkt echt dat dat gaat werken bij mensen die al moeite hebben met het bijna-vegetarïer zijn van hun dochter? Jongen, je kunt mij daar al niet eens van overtuigen, en ik ben al vegetariër.
Oud 07-07-2004, 12:42
J98709SDFF
J98709SDFF is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 07-07-2004 @ 01:01 :
En jij denkt echt dat dat gaat werken bij mensen die al moeite hebben met het bijna-vegetarïer zijn van hun dochter? Jongen, je kunt mij daar al niet eens van overtuigen, en ik ben al vegetariër.
Waarom ben jij er nog niet van overtuigd dat het veganisme beter is voor mens, dier en milieu? Geef eens wat argumenten tegen een veganistische levensstijl dan.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 12:59
Verwijderd
Citaat:
VirginVampiress schreef op 06-07-2004 @ 22:39 :
nee, dat weet ik. mijn vader lijkt het ook nog steeds niet tebegrijpen dat ik geen vlees EN geen vis eet. ik vind het gewoon raar dat als iemand zegt vegetarier te zijn, vervolgens vlees te zien eten.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 13:19
Verwijderd
Tofu.

'k Heb laatst trouwens ook een keer tofugehakt gegeten; m'n ouders hadden dat gekocht en door m'n pasta gegooid... Na toch nog even de ingrediëntenlijst bekeken te hebben heb ik het maar gewoon opgegeten en hoewel ik op zich niet echt voorstander ben van dat soort vervangers, zoals meer mensen hier, moet ik zeggen dat het me niet slecht is bevallen.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 14:20
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
perseus schreef op 07-07-2004 @ 14:19 :
'k Heb laatst trouwens ook een keer tofugehakt gegeten; m'n ouders hadden dat gekocht en door m'n pasta gegooid... Na toch nog even de ingrediëntenlijst bekeken te hebben heb ik het maar gewoon opgegeten en hoewel ik op zich niet echt voorstander ben van dat soort vervangers, zoals meer mensen hier, moet ik zeggen dat het me niet slecht is bevallen.
Nou Tofu is echt geen vervanger. Ook tofugehakt niet.
Het is een product dat naar mijn idee toch heel wat ouder is. Voordat men vleesvervangers bedacht.
Oud 10-07-2004, 15:13
Verwijderd
Toen ik pas net gestopt was met vlees eten vond ik Quorn verschrikkelijk zuur (echt vlees is behoorlijk zout), tegenwoordig vind ik die Quorn-burgers goed te doen. Die vegetarische balletjes (volgens mij Tivall) zijn erg lekker vind ik. Tivall gehakt daarentegen is niet te eten.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 16:14
YPrue
YPrue is offline
Ik heb net de Mexicaanse rondo's van Tivall gegeten, en die zijn erg lekker.
Oud 11-07-2004, 17:57
stopmakingsense
De vegetarische mexicaanse nuggets van de AH zijn ook heel lekker.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 22:48
Verwijderd
Ik was gaan zoeken naar andere dingen van goodbite maar het was allemaal voor in de frituur... ten eerste heb ik geen frituur en ten tweede hou ik niet zo van gefrituurd eten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten