![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Onze natuurwetten zijn een model voor de werkelijkheid, maar veronderstellen geenszins dat het universum eeuwig zal blijven bestaan, een gegeven wat jij wel gebruikt in je redenering. Je moet 'de natuur' niet verwarren met onze natuurwetten; immers, onze natuurwetten zijn een model voor de werkelijkheid, niet de werkelijkheid zelf! |
![]() |
||
Citaat:
en ik snap het wel, jij alleen niet. materie is wel energie...ooit van einstein en E = mc2 gehoord?? nou dan "It followed from the special theory of relativity that mass and energy are both but different manifestations of the same thing" verder zie ik niet in hoe de punten die je nu probeert te maken bijdragen aan een ondersteuning voor je claim dat het heelal niet oneindig kan zijn
||||
Verwijderd
|
Citaat:
E = mc2 wil geenszins zeggen dat massa en energie hetzelfde zijn, want dat zou betekenen dat c dimensieloos is. Dat is een snelheid die dus niet dimensieloos is, en dus is massa niet hetzelfde als energie, maar zijn ze equivalent. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik kan en zal niet accepteren dat wij zomaar door een ongelukje onstaan zijn, dat is pas onmogelijk, Schilderijen maken zichzelf toch ook niet? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, lees eens wat over de oerknal en de relativiteitstheorie, en dan praten we verder. |
![]() |
||
Citaat:
![]() 'het klopt niet wat je zegt omdat ik iets weet wat jij niet weet maar wat zeg ik lekker niet, lees mn boeken maar'...btw, ik geloof niet dat ik zo'n nitwit ben als jij denkt, k heb hawkins ook wel gelezen en natuurkunde gehad t/m 6 vwo
||
Verwijderd
|
Citaat:
Anyways, men is het er redelijk over eens dat er een oerknal heeft plaatsgevonden vanuit een singulariteit. Men is het er ook redelijk over eens dat dit ca. 15 miljard jaar geleden gebeurde. Pas hier op toe de eindige lichtsnelheid en de maximale grootte die hieruit kan volgen en hopla, je hebt de maximale grootte van het universum. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() Over die 67%, je hebt je er vast niet in verdiept hoe hij eraan kwam, waarom zou je ook voor jou is het toch 100%. Maar met die methode kan ik met enkele aannames een evengrote kans berekenen dat ik een tafel ben, of mijn ouders olifanten. Erg betrouwbaar dus ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
De man was zelf nogal geschrokt van z'n berekening. Hij had zelf niets van 90% verwacht.
||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Verder zou je een betoog van Etienne Vermeersch eens kunnen lezen. Hij zet hierin helder uiteen waarom de christelijke God niet kan bestaan. Citaat:
Citaat:
1. Te weinig kennis en dan wel vakspecifiek. 2. De dominee kan leugens vertellen, de wetenschap is van Satan 3. enz Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
dat is ook niet gebeurd, in het streven naar zo goed mogelijk overleven evolueerden eencellige organismen tot wat wij nu zijn, en ik durf te stellen dat de mensheid een verrekt goeie overlevingsvorm is. ow, nog een laatste notie over inteelt, zichtbare effecten treden pas na een tweede generatie op, wel kan ik je verzekeren dat het niet bevorderlijk is om 1 generatie inteelt te doen.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Ik ben geen Christen, en natuurlijk weet ik dat de bijbel vol met tegenstellingen zit, de mens zijn eigen schuld. Citaat:
Citaat:
Evolutie theorie is niet eens bewezen, en vele van jullie zien dat al als de waarheid. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Waarom praat je eigenlijk over wij? Jij hebt niets bewerkstelligd wat betreft wetenschap. Je gaat hier alleen het onderstaande verkondigen, hetgeen weerlegde kolder is. Citaat:
Citaat:
Ik heb er genoeg weerlegd op Islamitische sites. Verder is answering-islam.com voldoende. |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Islam kent een verbondenheid. ![]() Citaat:
Citaat:
![]() een site van mijn vader, Een bioloog: http://iwc.islam4all.nl/bewijzen.html lees maar, en trek je eigen conclusies |
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Gelukkig blijft je claim foutief dat sinds het jaar 500 de Islam verbonden is met wetenschap, want de Islam bestond toen niet. Het is niet kinderachtig, dit is fouten uit je berichten halen. Citaat:
Citaat:
Die site heb ik vluchtig bekeken en het is weer een site die ik op mijn site kan gaan weerleggen. De site moet in het najaar online zijn en zal zo ongeveer de talkorigins in het Nederlands moeten worden (streven) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Saai vinden of niet, is jou probleem, maar ga dan alsjeblieft er niet van uit dat de Koran niet de waarheid is. Luister knul je voelt je nu heel slim enzo, en ik ben benieuwd hoe jij die site kan weerleggen ![]() "En wij hebben de mens uit een uittreksel van leem geschapen. Daarna maakten Wij hem een druppel in een welverzekerde rustplaats. Daarop maakten wij de druppel tot een `alaqah (bloedzuiger, opgehangen ding en bloedklomp), waarop Wij de `alaqah tot een mudghah (zoiets als gekauwde substantie) maakten, [waarop Wij de mudghah tot beenderen maakten, waarop wij de beenderen bekleedden met vlees. Daarna brachten Wij hem voort als een nieuw schepsel. Gezegend dus zij Allaah, de Beste der schependen".]2 weerleg maar dat deze vers niet de embryologie beschrijft. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Staat alles duidelijk beschreven. Dit is dus geen claim dat Allah niet bestaat, maar dat de wonderen uit de Koran helemaal niet zo wonderbaarlijk, maar eerder foutief, zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Eerst stel je dat de Grieken het verkeerd hadden, nu trek je het terug. Ik zeg alleen maar dat jij bewust foutieve dingen hier verspreidt, hetgeen ik Al-Takeya noem. Verder hoef ik jou toch niet uit te leggen dat Arabisch niet gelijk staat aan de Islam en vice versa? Ik zou het wel graag hebben, maar dat is een andere discussie. Wat betreft chemie wil ik je hiernaar verwijzen: http://project.kahosl.be/chemie/Historisch/ Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Het is toch algemeen bekend, als je ANW hebt gehad, dat de grieken al erg veel dingen wisten, dus het is nonsens om dit als argument te gebruiken voor de authenciteit van de Koran. Over de bolvormigheid van de aarde, ik meen mij te herinneren dat er van een tapijt word gesproken in de Koran. Maar daar kan ik mij in vergissen, dat moet ik opzoeken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() In de koran staat letterlijk dat de aarde rond is, en dat het samen met andere planeten om de zon draait. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
dat is lastig te ontkennen, alleen jammer dat die inspanningen niet voortgezet zijn, anders dan zou het westen mischien geen bijna-monopolie (onderschat Azie niet op dit vlak) op uitvindingen hebben.
||
![]() |
Citaat:
Verder zijn theorieen over het ontstaan van kinderen in de baarmoeder al veel ouder dan de koran. Aristoteles bracht dit 1000 jaar voor Mohammed al naar voren. Aristoteles beschreef zelfs de navelstreng, waarin de koran geen woord over gerept wordt. De koran gaat nog op meerdere punten de fout in. Bijvoorbeeld hier: 6. Hij werd uit een stromende vloeistof geschapen, 7. Welke voortkomt van tussen de ruggegraat en de ribben. (koran 86) Sperma komt niet van tussen de ruggengraat en de ribben maar uit de balzak, die hopelijk voor jou niet tussen je ruggengraat en je ribben zit! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
"alaqah (bloedzuiger, opgehangen ding en bloedklomp), waarop Wij de `alaqah tot een mudghah (zoiets als gekauwde substantie) maakten" komt. Die alaqah en mudgah zullen tochwel uit vlees bestaan, of niet? http://iwc.islam4all.nl/qsembriologie.html#a11 Hier staat nog meer info over de vers, en citaten van belangrijke westerse embryologen ![]() Misschien dat er in de tijd van Aristoteles, ook een profeet was gekomen, die hun het geleerd heeft? ![]() Btw is de Koran geen boek, om daar alle wetenschapelijk verklaringen in te vinden. God stimuleert ons ook zelf dingen uit te vinden. Dus als er niks over de navelstreng word verteld (wat ik niet eens zeker weet), is het geen reden om de Koran als onwaar te zien toch? Uhm dat laatste zalk nog aan mijn vader navragen Laatst gewijzigd op 10-07-2004 om 00:35. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|