Advertentie | |
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
en zeg nou zelf, jij word toch ook niet meer zondig, als je neukt hebt met je vriendin? jij blijft je eigen zondes dragen en zij de hare, de piemel is geen overdrager van zonde hoor. wel van ziektes die mogelijk een bestraffing zijn van eerdere zondes maar oke. Citaat:
hopelijk leer je nog eens inzien om geen onzinnige verbanden te leggen dat seks iets met zondeoverdracht te maken heeft, en om jezus als zo'n vage hoogmoedige macht te beschouwen, die zichzelf geneugten weigert zonder goede reden (kijk jezus is niet zo dat hij seks kiest in plaats van een mogelijkheid om liefde te geven, hoe meer je liefde op de eerste plaats zet hoe meer je beloont word in de hemel) in plaats van de spontane liefdevolle met zondaren omgaande dienaar die hij was en is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
dat komt goed uit, jezus is een god in een mensenlichaam. Citaat:
Ik heb het niet over moeten, maar waarom niet? Citaat:
seks moet net zoals alles gewoon in harmonie zijn met je hele wezen, je moet je hoofd goed houden dat is alles jezus hoeft er niet boven te staan... waar komt toch die schaamte vandaan? God gebruikt in de bijebl ook vaak iets over seks. Citaat:
Citaat:
waarom doe je alsof hij strijd tegen zijn menszijn? hij was er 1 mee, en daar is niks ergs mee, het gaat erom dat er harmonie komt in liefde, niet om een strijd van god tegen mens, natuurlijk is ook om die reden de mogelijke seks van jezus geheel gecontroleerd door de geest en niet zomaar een louter vleselijke lust. |
![]() |
||
Verwijderd
|
voordat deze discussie nog verdergaat..
Citaat:
Als jij daar wel reden voor hebt moet je dat maar zeggen |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Uit ivoren paleizen klinkt muziek 1 Voor de leider van de muzikanten, op instrumenten uit Susan. Op naam van Korachs zonen, een kunstig liefdeslied. 2 Mijn hart wil zingen, trilt van muziek. Dit lied draag ik op aan mijn koning; mijn tong is de pen van een vaardige schrijver. 3 U bent de mooiste onder alle mensen, beminnelijkheid ligt op uw lippen, zo heeft God u voor altijd gezegend. 4 Held, gord uw zwaard op de heup: dat noem ik waardigheid en pracht. 5 Trek glanzend op naar de overwinning, storm vooruit voor trouw en gerechtigheid, uw rechterhand schiet scherpe pijlen: 6 dat noem ik verschrikking. Volken vallen aan uw voeten neer, de vijand van de koning ligt verslagen. 7 Uw troon, o God, staat voor altijd en eeuwig, de scepter van het recht is de scepter van uw koningschap. 8 U bemint het recht en u haat het onrecht; daarom heeft God, uw God, u gezalfd met vreugdeolie, als geen van uw gelijken. 9 Naar mirre, aloë en kaneel geuren al uw kleren, en uit ivoren paleizen klinkt oorstrelende muziek. 10 Zie, koningsdochters met juwelen omhangen, en rechts van u uw gemalin, in goud uit Ofir gekleed. 11 `Jonkvrouw, hoor, kijk om u heen en luister: vergeet uw volk, het huis van uw vader; 12 laat de koning uw schoonheid begeren want hij is uw heer. Kniel voor hem neer, dochter° van Tyrus, en de rijksten van de aarde zullen u huldigen.' 14 De koningsdochter is stralend, in gouddoorstikt gewaad; 15 de bruid wordt naar de koning geleid, hofdames in haar gevolg; 16 omstuwd door geestdriftig juichende mensen gaan zij het paleis van de koning binnen. 17 De zonen zullen de plaats innemen van de vaders; u zult hen tot heersers maken over heel het land. 18 Ik zal uw naam vermelden, generatie na generatie. Daarom zullen volken u danken, voor eeuwig en altijd. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
kijk hier voor de uitleg daarvan: http://www.bijbelarchief.nl/default.asp?id=371 |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
had het wel verwacht dit messias vs israel gedoe. hahaha denken ze nou werkelijk dat ze de psalmen begrijpen. net zoiets doms als denken dat de joden voor christus kruisiging psalm 22 begrepen 'ze hebebn mun handen en voeten doorboord'. |
![]() |
|
tjee, wat een discussie over wat jezus al dan niet was.
heeft iemand hier al de mogelijkheid overwogen dat het een gewoon mens was die de samenleving wilde verbeteren? vervolgens is die zaak per ongeluk of express opgeblazen, vonden de geestelijke machthebbers dat jezus hen in de weg stond, en werd hij vervolgens uit de weg geruimt. lullig, zonde, tragisch, etc, einde verhaal.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
afijn, zal ik je eraan herinneren dat de bijbelboeken over jezus naar aanleiding van geschreven zijn. als jezus het bestaan van die boeken veroorzaakt heeft, en geschreven zijn door mensen die duidelijk van hem onder de indruk waren, en zijn ideen verder wilden verspreiden dan geeft dat de schrijvers van de bijbel motief om te frauderen met de geschiedenis, ze hadden er alle reden voor. de bijbel is immers niet objectief, niet geschikt om feiten uit te halen, en daarom ook geen bewijs voor iets dat gebeurd zou zijn. daarna krijgen we weer de tegendiscussie van 'het staat geschreven dus het is waar' (waarbij ik in mijn kladblok opschrijf dat ik god ben, en dat dat, omdat het ergens staat opgeschreven, waar is)
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als Jezus een vrouw had was dat hoogstwaarschijnlijk beschreven in het NT omdat al Zijn andere familieleden ook beschreven zijn. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
maar wat leert God ons over hoererij?
Wat leert God ons over seks en de betekenis van seks? Precies, het tegenovergestelde van aanpappen met een straathoertje. Daarnaast denk ik dat het slecht is om met een straathoertje aan te pappen, dat Jezus daar absoluut geen behoefte aan heeft, en dat dat meer iets is voor mensen die geen controle hebben over hun lichaam en toegeven aan zulke verleidingen. en zo is Jezus niet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
1 iem. die vasthoudt aan dogma's |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
zo is ook jezus anders dan jij, en mag, nee moet hij in principe ook andere dingen, en je hebt dan ook gelijk dat als hij dit doet, het dus niet is vanwege een louter vleselijke behoefte en discontrole, maar als god het wilt is het vanzelfsprekend geen verleiding. seks is anders voor verschillende mensen in de ogen des heeren. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
mensen als beter of slechter oordelen op grond van religieuze verdiensten lijkt me waardeloze onzin. @respect, hindoeistisch?als iemand Vishnu als forumnaam gebruikt, hoe duidelijk moet het dan worden? ![]()
||
Citaat:
plus dat er geen doorslaggevend bewijs is dat Jezus uberhaupt getrouwed is geweest. niet dat het perce uitgemaakt of Jezus met iemand getrouwed zou zijn geweest, hi zou dan slnog zonder zonde geweest zijn. Maar hij was niet getrouwed.. Als je het nieuwe testament leest wordt het je wel vrij duidelijk dat wat Jezus spreekt vrij duidelijke taal is. Maar dan komen we in de kwestie... is het niet verzonnen.. het lijkt mij persoonlijk zeer vreemd dat er 4 luitjes los van elkaar schrijven over Jezus en alle 4 toevallig bepaalde dingen er bij verzinnen, die zo op elkaar lijken. Merk wel dat ik moe wordt van het praten, wordt het niet es tijd voor demonstratie?
||
![]() |
Citaat:
bv. Jezus staat sowieso al boven je. dan worden er ook nog eens in nieuw jeruzalem 144.000 joden besproken die regeren met hem als eerstelingen die staan dus boven de rest. hij heeft het over verschillende talenten in zijn gelijkenis, iemand met 2 talenten en iemand met 10 talenten en iemand met 1 talent, waarvan de laatste in de hel gestort word. 24 oudsten, beoordelen op grond van werken, in het boek openbaring, etc. en zelfs de engelen hebben hun hemelkoren Laatst gewijzigd op 03-08-2004 om 10:56. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en jezus is op een niveau hoger dan engelen zelfs als mens. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
onwaar, wat ik nog weet van de bijbel is onder andere dat zowel god als jezus gezegd hebben dat alle mensen voor hen gelijk zijn. typisch zoiets waar verschillende bijbelpassages elkaar tegen spreken.
||
Citaat:
Dat vind ik zeer knap... zou je even de link kunnen neerzetten waar jij denkt dat bewezen te hebben...
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
nogmaals onwaar, er staat ook redelijk vaak in dat alle mensen vergeven worden, dat er niet geoordeeld wordt, etc. zoals we al eerder constateerden, de bijbel staat vol met tegenspraken.
||||
![]() |
Citaat:
pardon maar dat staat dus never niet in de bijbel, heb je die wel gelezen??? Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zie verder mijn overige posts over het Concilie van Nicea. |
![]() |
|
volgens Thomas van Aquino(1225 tot 1274) , die voortbouwd op de gedachten van Aristoteles(384-322 voor Christus) , is het leven ingedeeld in verschillende bestaansniveau's:
namelijk van plant=>dier=>mens=>engelen=>God , waarbij God uiterraard het hoogste niveau is. En God de "eigenschap" bezit om alles in één samenhangend visioen te zien en te weten. De term "Zoon van God" , komt uit het Israël/Judea van duizend jaar voorafgaand aan de geboorte van Christus. In dat tijdperk horen we over drie grote koningen in Israël. De eerste was Saul , toen kwam David en na hem koning Salomo . Onder het bewind van koning David beleefde het Israëlische volk een grote politieke,militaire en culturele bloei. Wanneer de koningen de troon bestegen , werden ze door het volk gezalfd. Zo kregen ze de titel Messias , dat de gezalfde betekent. Vanuit religieus oogpunt werden de koningen gezien als tussenpersoon tussen God en het volk. Een koning werd daarom ook wel een "zoon Gods' " genoemd en het land het "koningkrijk Gods' ". Vanaf ongeveer 750 voor Christus , stonden er met regelmaat "profeten" op die verkondigden dat uit het nageslacht van David ooit een nieuwe koning zou opstaan. Deze "Messias" of "zoon Gods' " zou het volk "verlossen"en Israël als grootmacht doen herrijzen en een "koninkrijk Gods' "stichten. En toen kwam Jezus Hij was niet de enige die zich als beloofde Messias presenteerde. Ook Jezus gebruikte de woorden "zoon Gods' " , koninkrijk Gods' " , "Messias" , "verlossing" ,enz , en verwijst zo steeds weer naar de oude profetieën. Jezus onderscheidde zich van andere "messiassen"doordat hij duidelijk liet weten dat hij geen militaire of politiek rebel was. Zijn "taak" ging veel verder. Hij verkondigde de verlossing en de vergeving van God voor alle mensen . Jezus sprak ook tot God met de woorden "abba" , wat "vader" betekent. ps:Mijn bron hiervan is het boek "De wereld van Sofie" van Jostein Gaarder. Spreekt het boek de waarheid? Ik weet het niet , maar het boek komt wel enigzins nuchter op me over.
Laatst gewijzigd op 09-08-2004 om 12:56. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Deze vraag is moeilijk te beantwoorden als je denkt op de manier waarop we in deze tijd denken...Standplaatsgebondenheid is een kernwoord in deze situatie...We praten over 2000 jaar geleden en een geheel ander gebied...
Jezus was een jood...Een bijzonder man wellicht...Maar er waren meer bijzondere mannen...Deze bijzondere man riep toevallig dat hij de zoon van God was...Er zijn meerdere mannen geweestdie dat riepen...Geneeskundig was Jezus een ster...Maar hij heeft nooit bewijs kunnen geven dat hij inderdaad de zoon van God was...De essentie van het geloof naar mijn bescheiden mening...De straf die op het uitroepen van zulke beweringen (jezelf als koning benoemen was in strijd met de Romeinse wet; er was maar één keizer) was de doodstraf... Na de executie hebben zijn aanhangers zich verzameld...Zij hebben zich uitgebreid...En voilà het christendom ontstaat...De joden bleven het jodendom aanhangen en wachten nog immer op de messias...Christenen wachten op zijn terugkomst...Als hij komt zullen we wel zien wie gelijk had... ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
hoefde ie ook niet te doen, een paar honderd jaar later werd ie uitgeroepen tot zoon van god door een groep mensen die dachten er erg veel van te weten. en idd, lees die post van Luciano even
|||
![]() |
Citaat:
Tijdens de Concilie van Nicea werden de regels van de orthodoxie opgesteld...Dat Jezus de zoon van God was stond voor de afgevaardigden al vast...De keizer begon de concilie met het volgende gebed... Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het kwaad arPos | 33 | 07-07-2009 15:14 | |
Aarde: oerknal of in 7 dagen?? Stanley | 332 | 19-01-2009 07:19 | |
islam ` =zwart wit= | 193 | 25-02-2005 20:37 | |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 | |
een geloof Kaas | 11 | 18-05-2003 16:37 | |
wat de meeste christenen niet weten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vervreemd | 7 | 26-11-2002 20:08 |