|
|
Bekijk resultaten poll: Voor of tegen? | |||
Tegen |
![]() ![]() ![]() ![]() |
46 | 47.42% |
Voor |
40 | 41.24% |
Weet niet |
11 | 11.34% |
Aantal stemmers: 97. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
Citaat:
dus is het gewoon geen goed alternatief
|
![]() |
||
Citaat:
Het gaat niet alleen maar om de centrales die kunnen ontploffen. Het gaat er ook om dat de landen die centrales hebben binnen enkele weken kernwapens kunnen maken. Er is in de VS meerder keren voorgekomen dat radioactief afval vermist raakte en waarvan niemand tot nu toe weet waar het gebleven is. Kernwapens kunnen leiden tot een kernoorlog. Op dit moment hebben zeker 6 landen kernwapens (VS, Rusland, Israel, Pakistan, India en China waarvan de VS en Rusland er veruit de meeste hebben) maar elk land waar kerncentrales staan kan kernwapens maken. Wie garandeert mij dat er de komende 100000+ jaar niet ergens een president komt die denkt 'hee leuk er ligt hier radioactief spul in de grond. Laat ik daar eens wat geinigs mee doen.' Kerncentrales en kernenergie zijn in mijn ogen een enorme bedreiging voor de aarde en de mensheid. Hoe kun je dat ontkennen? Veel mensen steken op dit moment echter hun hoofd in het zand en komen aanzetten met het schone karakter van kernenergie. Kernenergie stoot maar 3 keer zo weinig CO2 uit als gas omdat de opbouw en afbraak van de fabrieken (die ook nog eens minder lang meegaan en veel meer onderhoud nodig hebben) veel langer duren en dus meer energie kosten. Is dat de moeite waard? Als kernenergie gestopt wordt zul je eens zien hoe snel er alternatieven komen als al het geld dat nu wordt gestopt in de bouw, de onderhoud en de beveiliging kerncentrales wordt gestopt in die alternatieven. Op dit moment zijn er echter grote economische belangen en kiezen sommige landen voor de makkelijkste en goedkoopste weg en dat is kernenergie. En zelfs als er geen alternatieven zouden zijn, dan nog ga ik liever zonder electriciteit leven dan dat ik nu de basis leg voor algemene vernietiging.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
daarom leg ik mijn ziel en zaligheid in het ontwikkelen en verbeteren van duurzame energie, windparken op de noordzee, en stimulering van de groei van het aantal zonnecellen enz. enz.
Laatst gewijzigd op 29-06-2004 om 17:24. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
weet je wle hoeveel vogels jaarlijks zich op die dingen te pletter vliegen ? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Veel succes. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
of weet je daar geen oplossing voor??? ...misschien is het dan toch een goed idee om 't maar niet te gebruiken aangezien het een (nu) onoplosbaar probleem veroorzaakt.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
je hele verhaal, samen met vele andere is alleen maar wat als... en tegens, nergens worden goede alternatieven geboden... De opslag is idd een probleem, maar problemen kunnen overwonnen worden, en bij de manier waarop het nu gaat heb ik nog nooit van een grote ramp of wat dan ook gehoord.... Wat ik wel heb gehoord is dat zat kinderen met maskers op naar school moeten vanwege de vervuilde lucht door energiecentrales etc. Met kernenergie had dat neit gehoeven. Dus zolang er geen goede alternatieven zijn (en die zijn er volgens mij niet) is kernenergie tot nu toe de oplossing.
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vanuit België hoorden we dat men de Kyoto richtlijnen niet gaat halen als ze de kerncentrales sluit. Nog een interessant artikel, een van de Grote Namen binnen het global warming wereldje, James Lovelock, is nu van mening dat we kernenergie nodig hebben om het broeikaseffect tregen te gaan: http://news.independent.co.uk/uk/env...p?story=524313 Citaat:
Alternatieve energiebronnen zijn ook verre van perfect. Zonnepanelen zijn ontzettend inefficient en bij het produceren van die dingen hou je een boel gifafval over. Het gebruik van dammen voor waterkracht is zeer slecht voor het lokale ecosysteem. Windmolens zijn afhankelijk van de wind, je moet er ontzettend veel van bouwen wil je er een behoorlijke hoeveelheid energie uithalen. Hoe zit het met de plannen voor dat windmolenpark in de Noordzee? Luister, natuurlijk is kernenergie niet perfect en ik vind het ook niet "cool" ofzo. Maar in mijn ogen is dat momenteel het beste wat er is. Ik ben voorstander van het investeren van extra geld in het ontwikkelen van alternatieven en het gebruiken van die alternatieven waar mogelijk. Maar op dit moment kunnen veel landen simpelweg niet om het gebruiken van kernenergie heen. *edit, wat dingetjes toegevoegd*
Laatst gewijzigd op 29-06-2004 om 21:57. |
![]() |
||
Citaat:
De cijfers over alternatieve energiebronnen lopen trouwens uiteen. De cijfers die jij noemt zijn wel erg pessimistische. Je vroeg ook waar het op sloeg dat ik begon over kernwapens. Kernafval kan makkelijk gebruikt worden om kernwapens van te maken en opslagplaatsen van afval zijn een doelwit voor terroristen. Ook dit is dus iets wat tegen kernenenergie pleit. Elk land kan gewoon zijn eigen kerncentrales bouwen. Is het een veilig idee als Noord-Korea of Algerije zomaar aan kernwapens kunnen komen? Ik vind het niet eens een veilig idee dat de VS kernwapens heeft. Er is elke dag een kans op een kernoorlog. Iemand hoeft maar een knop in te drukken of een technische fout te maken en iedereen begint elkaar te bombarderen omdat alles op scherp staat. Kernenergie is op de korte termijn veel gevaarlijker dan het broeikaseffect (waarvan niet eens zeker van is dat het bestaat).
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
http://www.laka.org/teksten/artikele.../link-2000.htm Het was eerst ook de bedoeling van de 9/11 terroristen om kerncentrales aan te vallen: http://engforum.pravda.ru/printthrea...threadid=83589 Daarnaast kun je als je bij Google 'terrorist wtc nuclear' talloze dingen lezen over de gevaren van kerncentrales. Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
beschouwing kernenergie marcelkastelein | 2 | 19-01-2020 18:58 | |