Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2004, 16:02
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
enema abortion schreef op 01-07-2004 @ 09:37 :
Ik las in de metro dat slechts 14 procent van de mensen die voor een enquete over Moslims ondervraagd waren positief over ze was... Men was vooral bang voor de jongeren op straat, een aanslag van fundamentalistische extremisten en dat er op termijn volgens de regels van de Moslims geleefd zou moeten worden...
De ondervraagden maken vrijwel geen onderscheid tussen allochtonen en Moslims.

Volgens mij is die enquete op een VMBO school gehouden ofzo.
En dit soort raps werken dat alleen maar in de hand, dus DHC gooit ook haar eigen ruiten in. Maar al was het dus alleen maar omdat het het negatieve beeld van de moslims weer versterkt, vind ik het goed dat ze wordt aangeklaagd.

Voor de mensen die meteen weer beginnen te blaten over vrijheid van meningsuiting: daar zit een grens aan. Zie ook: N&A. Als dat niet teveel vraagt van jullie breintjes.

Edit: Oh ja, dat slap geouwehoer over VMBO moet ook maar eens afgelopen zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2004, 16:26
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-07-2004 @ 17:02 :
En dit soort raps werken dat alleen maar in de hand, dus DHC gooit ook haar eigen ruiten in. Maar al was het dus alleen maar omdat het het negatieve beeld van de moslims weer versterkt, vind ik het goed dat ze wordt aangeklaagd.

Voor de mensen die meteen weer beginnen te blaten over vrijheid van meningsuiting: daar zit een grens aan. Zie ook: N&A. Als dat niet teveel vraagt van jullie breintjes.

Edit: Oh ja, dat slap geouwehoer over VMBO moet ook maar eens afgelopen zijn.
Idd, wat is er mis met VMBO? Je kan er alleen geen fuck mee, maar dat maakt niet uit.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 16:53
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 01-07-2004 @ 17:26 :
Idd, wat is er mis met VMBO? Je kan er alleen geen fuck mee, maar dat maakt niet uit.
Nooit van het MBO gehoord, zeker? Nee, dacht ik al...
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 01-07-2004 @ 17:26 :
Meneer Genie weet nu al dat over een paar jaar 70% van Nederland geen (passend) werkt heeft
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 17:17
MC Bobie
MC Bobie is offline
Citaat:
chipmunk schreef op 01-07-2004 @ 13:43 :
Triest gedoe van die jongens, maar je moet er wel wat aan doen, simpelweg omdat ze een strafbaar feit begaan lijkt me. Dat heeft toch niks te maken met dat we meer op de VS gaan lijken en zulk soort onzin. Als ik iemand op straat zou bedreigen en zeg dat ik iemand ga vermoorden dan kan die persoon de politie bellen en dan kunnen die daar een straf voor opleggen, als een stel pubers datzelfde doet alleen via een zeer slecht nummer en het waarschijnlijk doen om de aandacht dan is dat toch niet minder strafbaar? Je moet gewoon consequent zijn daarin en een bedreiging als deze ,vooral op een politiek persoon, moet je eigenlijk altijd serieus nemen, ook al is het duidelijk dat het lang niet zo serieus bedoeld is en dat er helemaal geen grote dreiging is.
jah, jullie hebben we gelijk dat ze gestraft moeten worden maar helpt dit? hiermee stopt het niet denk k.. dus dan weer de vraag.. wat voor zin heeft het..
Oud 01-07-2004, 17:24
chipmunk
chipmunk is offline
Citaat:
MC Bobie schreef op 01-07-2004 @ 18:17 :
jah, jullie hebben we gelijk dat ze gestraft moeten worden maar helpt dit? hiermee stopt het niet denk k.. dus dan weer de vraag.. wat voor zin heeft het..
Die vraag moet je dan meteen bij het hele rechtssysteem stellen, rehabilitatie van psychisch gestoorde serie moordenaars werkt ook lang niet altijd, moeten we daar dan ook maar mee ophouden? Ons stafsysteem is lang niet altijd effectief en je kunt dat dus ook helemaal niet per zaak bepalen of iets wel werkt en dus maar wel of niet gedaan moet worden, maar goed, daar ging het hier ook niet echt om.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 21:42
Femic
Femic is offline
Hirsi Ali moet zich niet zo snel aangevallen voelen, net of ze haar echt wat gaan aan doen.
Ckrs chille muziek, maar teksten vind ik niet altijd ok.
Oud 01-07-2004, 22:35
Verwijderd
Citaat:
FMathers schreef op 01-07-2004 @ 22:42 :
Hirsi Ali moet zich niet zo snel aangevallen voelen, net of ze haar echt wat gaan aan doen.
Ckrs chille muziek, maar teksten vind ik niet altijd ok.
Het gaat erom dat dit onder bedreiging valt en dat mag niet.

En verder moet er eigenlijk geen aandacht aan worden besteed. Maargoed, het is sensatie en dus komt het in de media.

Over het nivo van de tekst ga ik maar niet beginnen, lijkt me ook niet echt nodig.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 23:06
Femic
Femic is offline
Ik vind bedreiging in een nummer geen bedreiging. Elke (Amerikaanse) rapper bedreigt iedereen in z'n nummers, maar dat is gewoon fictie. Neem Eminem, hij heeft al zo vaak gezegd dat ie z'n ex gaat vermoorden... net of ie dat echt gaat doen.. hij heeft zelfs Bush 'bedreigd' (in We As Americans). Een nummer is fictie en geen echte bedreiging.
Oud 01-07-2004, 23:22
Bleater
Bleater is offline
Haha klinkt wel vermakelijk. Niet te serieus nemen dit.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 01:25
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 30-06-2004 @ 22:02 :
Ik moet de hele tijd aan Digital Hardcore Recordings denken. Heel irritant.
Oud 02-07-2004, 01:50
Verwijderd
Citaat:
Ik moet de hele tijd aan DanceHall Crashers denken. Heel irritant.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 02:08
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
cha0s schreef op 02-07-2004 @ 02:25 :
Uhu uhu..
Dat had ik ook.

Kan iemand een link naar die liedjes geven? Die site van die rukkers is hardstikke gaar.
Oud 02-07-2004, 09:17
Verwijderd
Citaat:
Wouter Youth schreef op 01-07-2004 @ 09:52 :
De tekst van dat nummer:
Muhahaha *rotflmao*

Zoiets neem je toch niet serieus. Ik zou me kapot lachen als iemand tgen me zou zeggen "Kanker hoer kanker stront vlek. Sla je op je bek, breek je nek. "
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 09:18
Verwijderd
Citaat:
cha0s schreef op 02-07-2004 @ 02:25 :
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 15:38
indary
indary is offline
Je moet je eens afvragen wie deze hele media-fuss ten goede komt.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 17:14
MC Bobie
MC Bobie is offline
Citaat:
chipmunk schreef op 01-07-2004 @ 18:24 :
Die vraag moet je dan meteen bij het hele rechtssysteem stellen, rehabilitatie van psychisch gestoorde serie moordenaars werkt ook lang niet altijd, moeten we daar dan ook maar mee ophouden? Ons stafsysteem is lang niet altijd effectief en je kunt dat dus ook helemaal niet per zaak bepalen of iets wel werkt en dus maar wel of niet gedaan moet worden, maar goed, daar ging het hier ook niet echt om.
moordenaars mag je van mij afknallen alleen een paar gasten die denken stoer te zijn met zown kneus nummer.. vink iets te zwaar..
Oud 02-07-2004, 17:35
SRV
SRV is offline
die diss is overigens megavet.
Oud 02-07-2004, 18:38
MC Bobie
MC Bobie is offline
Citaat:
Joosum schreef op 02-07-2004 @ 18:35 :
die diss is overigens megavet.
en jij moet je mond ff gaan houden
Oud 02-07-2004, 20:07
Verwijderd
Citaat:
FMathers schreef op 02-07-2004 @ 00:06 :
Ik vind bedreiging in een nummer geen bedreiging. Elke (Amerikaanse) rapper bedreigt iedereen in z'n nummers, maar dat is gewoon fictie. Neem Eminem, hij heeft al zo vaak gezegd dat ie z'n ex gaat vermoorden... net of ie dat echt gaat doen.. hij heeft zelfs Bush 'bedreigd' (in We As Americans). Een nummer is fictie en geen echte bedreiging.
Op zo'n manier kan je ook over elke andere vorm van bedreiging zeggen van aaah laat ze toch, doet toch geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 21:39
Pleister
Pleister is offline
niet aanklagen maar afschieten... smerig tuyg is het.

en als je dan toch nog zo nodig een grote bek moet hebben, laat je je kop ook maar zien op tv in plaats van voorover te bukken, met een petje voor je gezicht...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 13:50
SRV
SRV is offline
Citaat:
MC Bobie schreef op 02-07-2004 @ 19:38 :
en jij moet je mond ff gaan houden
eensgelijks.

*kuch* NOOB! *kuch*

Laatst gewijzigd op 03-07-2004 om 13:55.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 14:04
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 01-07-2004 @ 02:29 :
Hopen dat die Ayaan Hirsi Ali hier geil van wordt.. Dat lukt d'r namelijk niet meer zo goed.
Oud 04-07-2004, 10:43
Verwijderd
'De andere twee rappers hebben zich de volgende dag zelf aangegeven.' Ai, daar gaan je credits dus.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 11:34
MikeyMo
MikeyMo is offline
Pff. Dit is precies wat ze willen. Stoer doen onder het domme volk in Nederland.
Oud 06-07-2004, 10:13
Verwijderd
Citaat:
Maar schalkwijk verdient het om gedist te worden en 50% van de nederlandse bevolking is een kankerhoer (en de andere 50% een hondenlul). Dus wat doen ze dan precies fout?
Iemand met de dood bedreigen vind ik toch wel aardig de verkeerde kant op gaan. Ik zag ze in Nova, die jongens, en ze hebben volgens mij niet eens door dat ze wat verkeerds doen. Wat ze m.i. wel doen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 15:54
Verwijderd
op al dat gekanker na vind ik de text wel lache
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 19:38
o0[Ashley]o0
o0[Ashley]o0 is offline
DHC en THC dissen mensen op zich niet echt oké maar somige rappers vragen om gedist te worden zo als rymaster en samiro
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 20:02
hatefukk
hatefukk is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-07-2004 @ 01:36 :
Aangeklaagd en terecht. Vrijheid van meningsuiting schijnt tegenwoordig maar overal een excuus voor te zijn. Het bedreigen van een politiek figuur, haar doodswensen naar d'r kop slingeren, haar voor vuile vis uitmaken, 100 keer kanker, kut, tyfus en weet ik wat meer gebruiken en ook nog andere groepen mensen (de joden... again) meenemen in je haat gaat echt te ver. Hier is de grens.

Zie ook N&A.
Schelden is in principe niet strafbaar natuurlijk. Bedreiging wel, maar daar lijkt me hier geen sprake van. De teksten zijn inderdaad wat banaal, maar dat is op zich niet ongebruikelijk bij deze muzieksoort en het lijkt me duidelijk dat de heren van DHC niet werkelijk van plan waren Hirsi ALi (overigens een fascist van de bovenste plank, waarom zij nog niet aangeklaagd is is me een raadsel) om te brengen. Ik snap het gezeik rond dit bandje dan ook niet zo. Vrijheid van meningsuiting is geen excuus om andermans normen en waarden te negeren, het is het RECHT om dat te doen.
Oud 06-07-2004, 20:09
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Best wel triest als je succes moet halen uit het omlaag halen van (publieke) personen. Geeft het niveau aan van dat soort 'groepjes'.
Oud 06-07-2004, 20:11
hatefukk
hatefukk is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 06-07-2004 @ 21:09 :
Best wel triest als je succes moet halen uit het omlaag halen van (publieke) personen. Geeft het niveau aan van dat soort 'groepjes'.
Waarom? Als politicus creëer je een vals 'publiekelijk' beeld van jezelf dat staat voor de opvattingen die je vertegenwoordigd. Als mensen dat beeld aanvallen omdat ze het niet met de opvattingen die je uitdraagt eens bent moet je natuurlijk niet raar staan te kijken.

Laatst gewijzigd op 06-07-2004 om 20:13.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 20:19
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
hatefukk schreef op 06-07-2004 @ 21:11 :
Waarom? Als politicus creëer je een vals 'publiekelijk' beeld van jezelf dat staat voor de opvattingen die je vertegenwoordigd. Als mensen dat beeld aanvallen omdat ze het niet met de opvattingen die je uitdraagt eens bent moet je natuurlijk niet raar staan te kijken.
Dat beeld aanvallen met een goede argumentatie is anders dan doodsverwensingen.......toch?
Oud 06-07-2004, 20:22
o0[Ashley]o0
o0[Ashley]o0 is offline
Citaat:
hij heeft gelijk, niet iedereen is het met elkaar eens
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 20:35
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
o0[Ashley]o0 schreef op 06-07-2004 @ 21:22 :
hij heeft gelijk, niet iedereen is het met elkaar eens
OMG
Oud 06-07-2004, 23:51
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 06-07-2004 @ 21:35 :
OMG
Jij zegt het!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 00:00
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Het was dom omdat ze niet ingingen op haar standpunten maar het ging alleen over haar als persoon en dat was zelfs ook onzin.
Verder was het ook gewoon een ontzettend slechte rap.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 13:30
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
eXo schreef op 02-07-2004 @ 10:17 :
Muhahaha *rotflmao*

Zoiets neem je toch niet serieus. Ik zou me kapot lachen als iemand tgen me zou zeggen "Kanker hoer kanker stront vlek. Sla je op je bek, breek je nek. "
Tja..schelden is niet hun sterkste kant schijnbaar.
Kanker hoer kanker stront vlek.

ahjaa
Oud 07-07-2004, 13:37
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 01-07-2004 @ 09:32 :
En het recht op vrijheid van meningsuiting weegt zwaarder dan een mevrouw die zich bedreigt voelt door de teksten van een paar domme mannetjes als je het mij vraagt.
leden van beide kamers der staten generaal (lees:kamerleden) worden wettelijk meer beschermd dan ' gewone burgers' tegen bedreiging omdat hun verantwoordelijk groter is. een kamerlid ' bedreigen' is nou eenmaal erger dan je buurman uitschelden.... en dat hadden de pubertjes van DHC zelf ook wel ff kunnen verzinnen.

Hirschi Ali heeft overigens alleen maar aangifte gedaan van bedreiging (terecht) maar ze niet aangeklaagd.
Oud 07-07-2004, 13:51
Blenderhead
Blenderhead is offline
Als iedereen nou niet zo ligt te zeiken en we allemaal wat toleranter zijn dan komen we ook niet meer om in onze eigen regels. Dat is het probleem van de maatschappij van tegenwoordig. Iedereen heeft overal last van dus moet er overal wat op worden verzonnen. En dan is er natuurlijk ook nog altijd die te ver gaat als het om ongeschreven regels gaat. Helaas moeten er dan maar weer regels verzonnen worden om dit gedrag te beperken....

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Oud 07-07-2004, 16:09
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
klopt.
maar als je dat beeld aanvalt aan de hand van doodsverwensingen dan moet je ook niet raar staan kijken als je daarvoor wordt aangeklaagd.

los van wat een passende straf hiervoor is, vind ik zeker dat deze tekst niet kan.
Oud 07-07-2004, 16:11
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
birthmark schreef op 07-07-2004 @ 14:51 :
Als iedereen nou niet zo ligt te zeiken en we allemaal wat toleranter zijn dan komen we ook niet meer om in onze eigen regels. Dat is het probleem van de maatschappij van tegenwoordig. Iedereen heeft overal last van dus moet er overal wat op worden verzonnen. En dan is er natuurlijk ook nog altijd die te ver gaat als het om ongeschreven regels gaat. Helaas moeten er dan maar weer regels verzonnen worden om dit gedrag te beperken....

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Als men zich nou helemaal nergens aan zou ergeren dan zouden we ook geen wetten en regels meer nodig hebben
Oud 07-07-2004, 16:15
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 07-07-2004 @ 17:11 :
Als men zich nou helemaal nergens aan zou ergeren dan zouden we ook geen wetten en regels meer nodig hebben
lijkt me lastig
zou jij je niet op zijn minst ergeren als iemand je publiekelijk doodwenst?
Oud 07-07-2004, 16:16
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 07-07-2004 @ 17:11 :
Prima, helaas vind ik het niet echt tof dat m'n hond wordt opgegeten door mijn kannibalistische buurmeisje van 12.
Oud 07-07-2004, 16:17
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
botulism schreef op 07-07-2004 @ 17:15 :

In het bovenstaande geval zou ik me inderdaad NIET ergeren aan die lui.
Oud 07-07-2004, 16:18
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
botulism schreef op 07-07-2004 @ 17:15 :
lijkt me lastig
Tuurlijk niet, daarmee help ik aan een betere wereld. Ik zou hem lachend en gebroederlijk ook doodwensen.
Oud 07-07-2004, 20:36
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
birthmark schreef op 07-07-2004 @ 14:51 :

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Nope, het probleem van de maatschappij van tegenwoordig is dat politici met taarten worden bekogeld, kogelbrieven thuisgestuurd krijgen, aangereden worden, met ketchup besmeurd worden, telefonisch bedreigd worden en dat de ruiten van hun huis worden ingegooid. En dan óók nog eens zo'n rapnummer. Ergens moet de grens liggen, he.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 18:55
Man.Utd.
Man.Utd. is offline
[edit door Reel Big Nothin]
Sorry jongen...dit soort scheldkannonades zijn hier nou niet echt gewenst. Als je je mening wilt uiten is dat prima natuurlijk maar doe het alsjeblieft op een beschaafde manier.

Laatst gewijzigd op 13-09-2004 om 19:07.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 18:14
Brutus
Brutus is offline
laat ze maar, wat een onzin.
we moeten zulke dingen niet zo serieus nemen
Oud 14-09-2004, 18:40
Falkh
Falkh is offline
Is dat toevallig die rap groep ofzoiets? In ieder geval wat een kansloze paupers? Mochten het Nederlanders zijn dan stem ik voor een enkeltje Birkenau, mochten het apen zijn dan met z'n alleen in een oude aardappelkrat, en dan droppen tussen hongerige leeuwen in midden Afrika.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 18:49
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Falkh schreef op 14-09-2004 @ 19:40 :
Is dat toevallig die rap groep ofzoiets? In ieder geval wat een kansloze paupers? Mochten het Nederlanders zijn dan stem ik voor een enkeltje Birkenau, mochten het apen zijn dan met z'n alleen in een oude aardappelkrat, en dan droppen tussen hongerige leeuwen in midden Afrika.
R U een oplettende burger met rechtse neigingen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten