![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
De VU had de minste aanmeldingen (395) ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Was je trouwens achteraf door de Ib-groep in- of uitgeloot? Ik was uitgeloot, dus het is maar goed dat ik met de decentrale selectie heb meegedaan ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik geef je alleen weinig kans, utrecht had extreem veel aanmeldingen, en veel mensen zijn dus ergens anders terecht gekomen.. |
![]() |
|||||
Citaat:
Ik was vorig jaar wel uitgelood en ik ben blij dat ik dit jaar decentraal heb gedaan. Bijna iedereen van Biologie (wat ik dus het afgelopen jaar heb gedaan) is opnieuw uitgelood en ik denk niet dat ik decentraal vorig jaar gehaald zou hebben. Citaat:
Citaat:
Ik had eerst een selectie op motivatie en daarna 4 dagen op de uni tentamens maken. Je kan je er gewoon bij de ibgroep voor inschrijven, maar doe dat wel optijd omdat de selectieprocedurens vroeg beginnen. Ik denk zelf dat het een mooie kans is als je een jaar bent uitgelood, iets anders hebt gedaan en dan om extra kans te hebben. Ik denk dat je meteen na de middelbare school minder kans hebt om het te halen als dat je eerst iets anders (aanverwante studie) hebt gedaan. Citaat:
De info voor de decentrale selectie heb ik van het internet gehaald. Maar opzich heb ik niet veel aan die folders gehad, maar meer aan de mensen uit mijn omgeving. Zoiets of heb je meer nodig?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar dat boeit op zich niet.
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
En ja, ik ben dyslectisch, dus taalfouten moeten jullie me maar vergeven ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben erg voor de decentrale selectieprocedure omdat ik denk dat je daarmee een heel eind verder komt. De man in Rotterdam zei ook dat ze veel gelukkiger zijn met de decentrale selectie groep dan met de 'gewoon geplaatste' loters. Die groep doet het over het algemeen veel beter. Maar goed, ik denk dat je het niet zo meent wat Gothic betreft en dat ze wel graag wil gezien je smiley's. Daarbij lijkt het me ook best gezellig als ze mede eerstejaars wordt in Rotterdam. En misschien ben ik wel heel erg met wat betreft het geneeskunde willen doen ![]() ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Met de decentrale selectie heeft ze heel veel colleges gevolgd, ging ze elke avond vroeg naar bed om fris te blijven en verder zat ze elke dag van 's ochtends tot 's avonds in de boeken om te leren. Ze heeft het gehaald en is toegelaten, maar het blijkt dus wel dat je echt een mega motivatie voor zoiets moet hebben. ![]()
||||
Citaat:
Natuurlijk is het zo dat je het niet altijd 100% zeker weet. Dat gaat toch denk ik maar voor een reletief kleine groep op, maar als je heel erg twijfelt kan je het beter niet doen. Andere studie's kan je beter proberen omdat je dan geen gedoe hebt met dat die plaats dan verloren gaat. Citaat:
Ik vind gewoon dat je met het kiezen van een lotingsstudie (zeker als er zoveel mensen willen en daarbij nog het tekort aan artsen meegenomen) veel zorgvuldiger moet zijn en er ook niet aan beginnen als je heel erg twijfelt. Dan kan je imo beter een aanverwante studie doen (BMW, Medische Biologie ect, wel zonder loting) en als je dan toch tot de conclusie komt dat je meer met mensen wil werken overstappen. (Bij BMW in Nijmegen kan dat bijvoorbeeld, alleen daar zit wel een plaatsloting op) Citaat:
Ik denk als ik het over mezelf heb ik de decentrale selectie vorig jaar (dus meteen na mijn eindexamen) niet gehaald zou hebben. Van Biologie heeft ook een andere jongen decentraal gedaan in Rotterdam en hij heeft het ook gehaalt, terwijl een ander meisje het direct na haar eindexamen gedaan had en er niet door gekomen is (en nu al voor de 2e keer uitgelood).
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Bij een studie willen volgen is het geen kwestie van meer recht hebben (op de groep waarin je ingedeeld wordt qua loten na dan). Zo zie ik het iig. Tuurlijk is het vreselijk lullig als de één wordt uitgeloot en de ander wordt ingeloot, maar daar kan niemand iets aan doen, zo werkt het nu eenmaal bij een studie als geneeskunde. En niet iedereen die twijfelt twijfelt meteen 'heel erg'. Dingen zijn niet zwart-wit. En de mensen die een beetje twijfelen of het iig niet 100% zeker weten (om wat voor reden dan ook) mogen best besluiten zich bij geneeskunde in te schrijven, lijkt mij. |
![]() |
||
Citaat:
Ik weet niet of ik geneeskunde leuker vind dan rechten. Daar heb ik gekozen om voor de zekerheid mee te loten. Zou ik ingeloot worden in Utrecht, zou ik geneeskunde gaan proberen. Zo niet zou ik rechten gaan doen. Kom ik er volgend jaar achter dat ik toch geneeskunde wil, kan ik volgend jaar nog decentraal doen en meeloten. Er zijn genoeg mogelijkheden om iets te bereiken als je het graag wil. Ik baalde dat ik ingeloot was in R'dam. Dus ik wilde het kennelijk niet zo graag. Anders was ik wel blij geweest dat ik uberhaupt ingeloot was.
||||
Citaat:
Citaat:
Loting is zoizo een kwestie van geluk hebben, maar ik vind het jammer dat mensen die al een keer uitgelood en het opnieuw gaan proberenniet wat meer kans hebben. Ze laten vind ik zien dat als ze iets anders hebben gedaan en het nog steeds willen zien dat ze toch wel gemotiveerd zijn. Er was wel een regel dat als je je P hebt je in klasse c kan komen, maar die regel wordt afgeschaft en daarbij is hij vind ik nog niet voldoende. Gewogen loting vind ik toch al wat minder. Leuk als je een 8 gemiddelt staat, maar de mensen die misschien iets minder goed kunnen leren hebben echt heel erg veel minder kans. Als je geen rekening houd met al uitgelood zijn moet je vind ik ook geen gewogen loting doen. Ook vind ik dat mensen die ouder dan zeg 40 niet meer zouden mogen beginnen met een normale studie geneeskunde. (de verkorte wel, als je dat wil doen moet je echt heel erg bereid zijn om het te willen en daar gaan de jonge mensen ook weinig heen) Dit omdat het 6 jaar duurt om basisarts te worden en je dan in feite nog niks bent. Je werkjaren zijn veel minder en geneeskunde is voor de maatschappij een hele dure opleidng, dus het rendement van een ouder iemand is veel lager. Daarbij is geneeskunde ook een kwestie van ervaring. Na 6 jaar ben je wel arts, maar je bent nooit klaar. Je moet dingen zien. Met je opleiding staan alle ziektebeelden gewoon gelijk, maar in de praktijk komen bepaalde dingen maar heel weinig voor. Daar moet je gevoel voor krijgen en dat is pas als je veel patiënten gezien hebt. Citaat:
Toch heb ik van een aantal mensen die zich inschrijven gehoort dat ze zich maar inschrijven omdat ze niet zo goed weten wat ze moeten doen en ze zien dan wel of ze worden ingelood. Zo ja, leuk, zo nee is het ook niet erg. En als je dan ziet dat die mensen worden ingelood is dat best fustrerend. (Meer dan als je gewoon bent uitgelood)
||
Citaat:
Maar ik vind dat je het netjes hebt gedaan op deze manier, optijd weer afgemelt. Ik denk dat als ik heel erg zat te twijfelen tussen geneeskunde en iets anders ik toch voor dat andere had gekozen omdat er met geneeskunde zoveel mensen willen en ik het gewoon wat minder eerlijk vind als ik een plek bezet en het toch niet zo leuk ga vinden en ga stoppen (zo laat dan dat er niemand anders meer zou kunnen op die plek). Maar goed, dat is echt mijn mening en die komt vast ook wel een beetje voort uit de uitloting van vorig jaar. Jij in ieder geval veel succes met rechten ![]() Er zijn inderdaad meer mogelijkheden dan de loting alleen en daar ben ik blij om, anders had ik toch een behoorlijk grote kans gehad dat ik opnieuw zou zijn uitgelood. Daarbij heb je zoiets als decentrale selectie zelf in de hand en als je het heel erg graag wil ben je ook bereid om je er heel erg goed voor in te zetten en het dan te halen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Het Lotingstopic Yoruichi | 328 | 02-09-2007 08:17 | |
Algemene schoolzaken |
2e loting Vash112 | 19 | 24-08-2006 09:59 | |
Studeren |