Bijna niet... ik ben de enige in vriendengroepje die GTA3 en GTA3 vice city zonder cheats heeft uitgespeeld.
Ik cheat vrijwel nooit... uitzonderingen:
ik heb spel al uitgespeeld en wil snel even stukje verhaal checken ofzo... sacrifice bijvoorbeeld. Sacrifice is eenzijdig, chaotisch, en success wordt bepaald door micromanagement - - erg irritant dus, het wordt gewoon steeds moeilijker.... 4 souls, 1 monster, 2 manahoars, 1 manalith... 2 badguys met elk een 20 soul army en 3 manaliths. - Vereist erg slim en snel strategisch werk waar een muisklik die het verkeerde monster in de chaos raakt betekent dat je beter nu alvast die save kunt laden.
Het is 2 keer gelukt, 1 keer persephone-bla-bla-stratos-charnel, 1 keer puur Stratos (mass sylph - werkt niet tegen humans). - En ik heb nu ik het 2 keer heb gedaan ook niet meer die "I did it" win kick van eerst - nu cheat ik er redelijk veel om alle storylines ff uit te pluizen.
Verder walkthroughs als ik nog wat secrets wil vinden nadat ik het spel uitspeelde (voorbeeld Elite Force II).
En bij HoMM 4 moest ik 2 keer cheaten omdat de campaign door een bug onwinbaar was geworden. (badguy kwam op eiland terecht waar je NIET naar toe kunt, jij niet, niemand niet)