![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ten eerste, ik was veruit de meest gelovige hier uit de buurt (hier op de grens en in België gaan ze niet zo ver als in Nederland). Het tweede: Hij heeft bij mij kansen genoeg gehad om te tonen dat hij er daadwerkelijk is. Iedereen die mij kent weet dat ik steeds opnieuw en opnieuw kansen geef, ik blijf voor mensen klaarstaan, ik blijf in anderen geloven, ik spring opnieuw als iemand hulp nodig heeft, al laten ze me 10 keer gewoon kapot vallen, maar als het een keer over is, is het ook echt over. Gedaan, kom niet meer bij me af, want het hoeft niet meer, ik ben gvd geen ding dat je elke keer opnieuw kunt gebruiken. En zoals ik al zei, de wonderen die ik heb gezien, komen van een kant die in de ogen van het christendom ketterij is. Ken ik niet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
HAHAHAHAHAhahahaha... *kuch* Ja hoor. Vooral. Lees de rest van mijn posts maar eens. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hij hield vervolgens een oecumenische bijeenkomst (Concilie van Nicaea), hierin werd met een kleine meerderheid besloten dat Jezus de zoon van God was. Daarvoor was hij gewoon een stervelijke profeet. Vervolgens besloot Constantijn de evangeliën die Jezus als stervelijke profeet weergaven te vernietigen en die hem een goddelijke status gaven te verfraaien. Er bleven echter evangeliën verstaan die goed verstopt waren. Voorbeelden hiervan zijn: - De Koptische codices bij Nag Hammadi - -De Dode-Zeerollen in de woestijn van Judea De kerk deed er vervolgens alles aan om deze inhoud niet te openbaren. Hieruit zou namelijk blijken dat de bijbel was samengesteld door mannen die hun eigen macht wilden vergroten door Jezus tot de zoon van God te opperen. Maria Magdalena was afkomstig van de stam van Benjamin. Op deze manier was er samen met Jezus een politieke verbintenis tot stand gekomen en kon de lijn van Koningen worden voortgezet. Ze was namelijk niet alleen de vrouw van Jezus, maar ook nog eens de moeder van hun zoon. De kelk die de heilige graal simboliseert is eigenlijk Maria Magdalena. De zoektocht naar de graal is dus eigenlijk naar een graftombe met de Sangreal-documenten. Jezus had wel een vrouw, maria Magdalena. Constantijn de Grote heeft in de 4e eeuw na Christus vrijwel alle overlevingen hieraan vernietigd, omdat hij Jezus goddelijk wilde neerzetten. Om dit te verbergen heeft de kerk maria magdalena afgeschildert als prostituee. Bewijzen die hiervoor aan te voeren zijn: - het was in die tijd volgens de etiquette ondenkbaar dat een jood ongetrouwd was. -In het Evangelie van Filippus wordt gesproken dat de metgezellin van de Heiland Maria Magdalena is. -In het Evangelie van Magdalena komt naar voren dat Petrus jaloers is omdat Jezus Maria boven de andere apostellen verkiest. http://www.home.zonnet.nl/gemeente.van.god/pasen.html http://nl.wikipedia.org/wiki/Apocriefe_geschriften http://nl.wikipedia.org/wiki/Concilie_van_Nicaea http://www.stelling.nl/peteredel/etin.arcadia.htm http://users.skynet.be/paracon/ll/28.htm http://home.kabelfoon.nl/~provider/...%20Hammadi.html |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Je hoeft trouwens alleen maar handelingen en de briefen van Paules te lezen om te zien dat die toen al als de zoon van God werd gezien... dus das niet iets wat in de tijd van Constantijn de Grote werdt besloten..
||
Verwijderd
|
Citaat:
2. Verder wil ik opmerken dat het geen argument is als de inhoud van de Bijbel ter discussie staat te zeggen: Het staat in de Bijbel dat dit en dat zo is. |
![]() |
||
Citaat:
2. ik zeg alleen dat het heel opvallend is dat zoveel verschillende schrijvers uit verschillende tijden de zelfde bootschap hebben, aangezien we het over de bijbel hebben zouden we hem Juist wel inhoudelijk moeten bekijken.!
||
Citaat:
1) Ervan uitgaande dat Constantijn alleen de hém gunstige geschriften in de Bijbel opnam, is het niet verwonderlijk dat in de Brieven van Paulus (die in de Bijbel staan), staat dat Jezus de Zoon van God is. Immers, omdat dat erin staat, zijn ze door het Concille geselecteerd. 2) Als het Concille toch al aan de Bijbel zat te sleutelen, lijkt het me niet meer dan logisch dat ze daarbij gelijk de coherentie van de Bijbel hebben gepoogd te bevorderen. Je gaat geen geschriften in een boek bundelen om ze vervolgens totaal los van elkaar te laten staan. Waarbij ik als laatste nog even wil verwijzen naar mijn bovenstaande posts. Ik heb ze er natuurlijk neergezet om gelezen te worden, maar enige reactie zou ik opzich wel op prijs stellen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En dingen worden NOOIT letterlijk doorverteld. Echt niet. Zeker niet als het sensationeel en spannend is. Kijk naar je eigen omgeving, de roddelbuurvrouwen, of doe anders het spel waarbij je dingen aan elkaar doorfluistert. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2.Ok dan bekijken we hem wel inhoudelijk als jij daar gelukkig van wordt. Dan wil ik je alleen wel vragen om je beweringen met een bron te onderbouwen. Ik heb er geen probleem mee om een stukje in de bijbel op te zoeken ofzo. Maar ik zou graag toch wel even een aantal bronverwijzingen zien naar al die schrijvers die beweren dat Jezus de zoon van God is. Hieraan stel ik de volgende voorwaarden: - Die 5 mensen die het in de Bijbel beweren tellen niet mee. (Aangezien er 80!!! andere Evangelië zijn die niet zijn opgenomen en bovendien staat in veel van deze evangelië dat Jezus een sterfelijke profeet is) Een andere voorwaarde is dat je bron niet mag dateren van na 375 na Christus, aangezien het toen bij de wet werd verboden om ove rJezus te schrijven als sterfelijke profeet. De enige uitzondering die ik hierop maak is als duidelijk bewezen is dat de auteur een atheist was. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je geeft alleen je mening. En ik geef de mijne. Jij zegt dat God harteloos is omdat je weinig goeds van God gezien hebt. Ik zeg dat Hij goed is omdat ik wel goede dingen van Hem heb gezien. Zo simpel is het. En verder moet je normaal doen want ik heb net zoveel recht om te reageren op jouw post als jij doet op de mijne (maar zo ben ik niet, ik haat niet). Kijk ook is een keertje naar jezelf. |
![]() |
||
Citaat:
en voor dat overschrijven heb je geen bewijs. 2.de Romeinen schreven wel veel op, zo deden andere opgeleide mensen dat ook.. ik denk dat vooral Lucas hier veel van gebruikt heeft. 3. dingen kunnen inderdaad niet zo letterlijk over verteld worden, de boodschap kan echter wel het zelfde blijven. en nog iets.. onderschat de kracht van de Heilige Geest niet...
||
Citaat:
plus dat jij niet weet hoe het er uit gekomen is.. Plus dat jij de Heilige Geest zo te lezen niet hebt zien werken. ik denk dat je wel een aardige koevoet in je oog moet hebben wil je een genezing, waarbij wordt gezecht wees genezen in de naam van Jezus(en bij sommige gevallen gebeurt het gelijk), gaan relativeren, tot een wetenschappelijk iets.. bv iemand geneest van diabetisch... zeg je dan o kijk das toch toevallig beginnen net die medicynen te werken...Goh das toch es toeval... vooral in een dienst waar dan net veel mensen genezen worden.. ik denk dat je hersen op tilt slaan als je dan blijft proberen te relativeren. als je de bijbel zou lezen is het wel een belangerijk punt verder, om in nederigheid tot God te komen, en je als je het besef van zonde, de dingen die God pijn doen, niet hebt, dan kun je vragen of God dat dan wel wil duidelijk aan je wilt maken, Maar dat hoeft niet eens altijd zo te gaan.. als de wil der maar is, een klein besef kan soms al helpen...
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn mening en mijn onderbouwen gaat wel iets verder als de posts in dit topic, ik ga al meer dan een jaar hier mee en ik post al in deze topics sinds nummer 1 dus. Ik baseer mijn mening niet alleen op wat ik heb gezien, maar ook wat ik in mijn omgeving heb gezien, heb geleerd (ondanx mijn afkeer voor het Rooms-katholicisme, ben ik altijd godsdienst blijven volgen, ook toen ik ipv zedenleer kon krijgen) en heb gelezen. God zou vergevingsgezind moeten zijn, maar in een aantal voorgaande posts is al duidelijk geworden dat dat niet het geval is. God gedraagt zich kinderachtiger dan sommige andere leden van het menselijk ras. Hij moet een bewijs hebben van het oprechte geloof: Job, Abraham, allemaal werden ze op de proef gesteld, zelfs zijn eigen 'zoon' heeft genageld aan het kruis moeten roepen: Mijn God waarom hebt gij mij verlaten, terwijl wij allemaal maar zo moeten aannemen dat hij zou bestaan, zonder bewijs, zonder teken, op grond van getuigenissen die we niet eens objectief kunnen noemen en dingen die 2000 jaar geleden gebeurd zouden moeten zijn. En dat terwijl hij ons de mogelijkheid heeft gegeven rationeel te denken en wetenschappelijk dingen te kunnen aantonen waarbij zijn bestaan ontkend kan worden. Voor mij is dat temeer een teken dat God door mensen verzonnen is, hij vertoont teveel menselijke trekken, zo was het met de Griekse en Romeinse goden ook. Als God een god was, zou hij zich anders gedragen, ik denk dat elke mens die god zou zijn, zich beter, anders, goddelijker zou gedragen dan wat hij nu presteert. En wat normaal gedragen betreft, jij komt hier met de stelling God is goed. Hoe vaak ik dat al niet heb moeten horen... Wat ik ervaar, stel jij bij voorbaat als onjuist vast, terwijl het ook maar alleen JOUW mening is. Gedraag je dus zelf maar normaal. En waar haal jij vandaan dat mijn antwoord op jouw post haat zou moeten zijn? Citaat:
![]() Heilige Geest... dus, de Heilige Geest zal 100 jaar na de dood van Jezus ff bedacht hebben dat er vast nog een biografie bijkon en bezocht iemand die niet wist waarover het ging, waarom dan niet 1000 jaar later? Of nu, waarom worden dan niet nog steeds mensen bezocht die het verhaal van Jezus neerschrijven? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Voor jouw zogenaamde 'wonderen' heb ik maar een woord. Belachelijk. Kom met keiharde bewijzen, zou ik zeggen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Al die wonderen, daar zien we niet zoveel meer van. Vroeger had je nog eens een zondvloed, een brandende braamstruik zonder dat die tot as keerde, 7 plagen, een zee die openspleet, manna dat uit de hemel daalde, een donderende stem die tot iemand sprak, en dan die blinde die weer kon zien, de lamme die kon lopen, de doden die opstonden en Jezus die verrees... Waar zijn die wonderen nu? Zijn de wonderen kleiner geworden terwijl de wereld ze nooit meer nodig heeft gehad dan nu? Als zulke dingen daadwerkelijk zouden kunnen gebeuren nu, zou het geen absoluut wereldnieuws zijn? En wat is er met de Joden? God zijn geliefde volk, hij heeft hen Israël gegeven en nu is er alleen maar oorlog om. Moet hij niet zijn volk beschermen zoals hij toen heeft gedaan, verduidelijken dat het hun land is, dat hij hen dat heeft gegeven? En waar was hij tijdens de tweede wereldoorlog, toen zijn volk uitgeroeid werd? Ik heb koppijn en ik wil slapen. Ik moet morgen werken. |
![]() |
|||
Citaat:
Volgens jouw redenering zou dat spontaan betekenen dat al die geloven ook waar zijn. Helaas sluiten ze elkaar, en jouw Christendom, wel mooi uit. Citaat:
1) Ik dacht dat er al legio voorbeelden/redenen waren aangedragen waarom dat "overschrijven" of naderhand aanpassen wél heeft kunnen plaatsvinden. 2) Dus de Romeinen schreven veel op, en? Ik mis je punt hier geloof ik, maar dat kan er ook aan liggen dat het nog vroeg is. 3) Waar is de Heilige Geest nu dan, terwijl er allerlei "kleine" wijzigingen worden aangebracht? Wie zegt niet, dat in tijden dat het voor de Kerk nog veel voordeliger was, deze wijzigingen niet eens een stukje groter waren. En bovendien, de Heilige Geest moet eerst nog wel bestaan, voordat hij de Bijbel kan helpen. Het is eigenlijk zo'n mooi cirkeltje. "Waarom bestaat de Heilige Geest?" "Omdat dat in de Bijbel staat." "Maar hoe weet je dat de Bijbel waar is?" "Daar heeft de Heilige Geest voor gezorgd"
||
Citaat:
||
Citaat:
Zo was er ook enorm groote opwekking in Pensacola, die staat geloof ik weer niet op die videos.. in Indonesie, Argentinie (en vast nog wel meer landen.) zijn er ook gebieden waar op het moment echt grote dingen gebeuren.. waar doden weer opstaan etc. (de dingen zoals het in handelingen ging zou maar zeggen..) ik heb ook nog wel een paar sites waar tijdens diensten wordt gefilmt wat er gebeurt.. ik zeg er bij: het is anders dan dat je er in het echt bent... het "probleem" is echter wel dat de spreker die de dingen leid heel enthousiast wordt en hard roept etc.. dus zou je het wel es willen zien, dan zeg je het maar....
||||
Citaat:
en volgens mij berednering zou dat ook niet betekenen dat hierdoor alle geloven waar zijn.. en je zit ook nog es fout met te zeggen, dat ze elkaar, mij, en het christendom uitsluiten... Wat ik wel met mijn verhalen etc over wonderen wil laten zien is dat God wel een goede God is. (waarom die in NL niet zijn werken doet, weet ik natuurlijk niet precies.. ik denk dat NL een deken over zichzelf heen getrokken heeft, een welvarend land waar meren deels zegt we hebben U niet meer nodig... en tjah dan beginnen er andere dingen te heersen. (maar dat is maar een vb van wat het zou kunnen zijn...) er zijn echter wel plekken in NL waar God wel werkt.. Citaat:
![]() Citaat:
het is een grappig/mooi cirkeltje ja, je foutje zit uhm in het andwoord: "omdat het in de bijbel staat"... dat is een incompleet andwoord... hoe weet ik bv dat de Heilige Geest bestaat.. nou 1 omdat de bijbel het zegt... maar daarmee zou het nog niet compleet zijn.. 2 omdat hij kwam toen ik tot geloof kwam, als een wind. Hij kwam in me wonen, en deed en doet nog steeds dingen doormij heen.. bv bidden voor zieken en dat ze genezen... of profetiesche woorden...dat soort dingen. en dan de vraag hoe weet je of het echt Gods woord naar jouw toe is...? omdat de Heilige Geest dat aan je duidelijk kan maken.. heb je daarmee geen twijfels meer?.... nou die heb ik nog steeds, misschien andere christenen niet, geen idee.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ik w8 in spanning af ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Was ut, had het stuk uit m'n post op F&L gehaald |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
kijk de westerse wetenschap is EEN manier om naar die doos te kijken .. maar zeker niet de enige ![]() Laatst gewijzigd op 18-07-2004 om 17:36. |
![]() |
|
![]() |
ik zie overal wonderen overal om mee heen gebeuren! zo vind ik het al een wonder dat de zon iedere morgen op komt. Echt iets wonderbaarlijks. Sterker nog dat de aarde om de zon draait nog zo`n wonder. En dan te bedenken hoe lang die dat al deed. En dan die Big bang wow wat een wonder. Maaruh wat was er voor de big bang en daarvoor en daarvoor. Jeetje we hebben er vast een wonder voor nodig om daar ooit achter te komen.
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het is de menselijke interpretatie die een bepaalde gebeurtenis tot wonder maakt, niet de gebeurtenis zelf.
Voor de holbewoners was donder en bliksem een wonder veroorzaakt door een pipo met een hamer. Voor rationele mensen is onweer een verklaarbaar natuurlijk verschijnsel. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat versta ik nu ook niet echt onder wonderen. Als ik het over wonderen heb, ga ik er wel vanuit dat de wetenschap die niet kan verklaren, dat het niet onomstotelijk is bewezen. Kijk het ontstaan van alles en waarom het dat doet wat het doet, is natuurlijk apart, maar is zeker geen bewijs van een God, dan de natuur, zij zorgt daar eerder voor dan een vent met een baard op een wolk.
We gaan terug naar de wonderen uit de Bijbel, waar is de zondvloed waarvan maar 1 gezin weet had en dat moest overleven, je gaat me niet wijsmaken dat ze in die tijd nog slechter leefden dan nu, die fikkende braamstruiken, voorspellende dromen, 7 vette en magere jaren, manna, zeeën, 10 geboden die gedicteerd worden, plagen, staffen die in slangen veranderen, enzenz... |
![]() |
||
Citaat:
als je "De natuur" nu es in ruimste zin van het woord neemt. en ervanuit gaat dat hierin een collectief bewustzijn aanwezig is. zou je dat dan geen god of godin kunnen noemen ? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daar gaat het niet over... Als je nu alles had gevolgd, dan weet je dat ik een natuurreligie aanhang waarbij ik geloof in 2 tegengestelde krachten die elkaar in evenwicht houden en zonder elkaar niet bestaan. De natuur, het alles, is gewoon om ons heen en dat bestaat uit die 2 krachten. En als ik rituelen doe, dan spreek ik ze bij gebrek aan betere benamingen aan met god en godin. Het ging bij mij over de zin of onzin in de bijbel, mijn aversie jegens een zgn goede god die in mijn ogen alleen maar een wraakzuchtig kinderachtig door mensen verzonnen klein jong is. Het al dan niet bestaan van Rooms-Katholieke wonderen zoals beschreven in de Bijbel enz enz. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
hoe zou jij het dan noemen, 2 tegengestelde wat? kracht kan zoveel meer betekenen als wat we bij fysica hebben gezien (het woord heb ik het over), evenals energie. |
Advertentie |
|
|
|