Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
1. ze liegen 2. ze zijn zelf net zo terroristisch als waar ze al qaeda voor beschuldigen 3. het gaat eigenlijk gewoon om olie 4. waarvan ze zelf eigenlijk genoeg hebben 5. ze trekken zich van niemand wat aan je zou prompt donateur worden van Al Qaeda... toch? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
In Irak werd het volk misschien meer geterroriseerd als in Iran, maar beide volken worden/werden door het regime onderdrukt en in Iran ben je net zo onvrij als in Irak. In Irak was een militaristische dictatuur en in Iran is een theocratie-dictatuur. Grote delen van de Iraanse bevolking zijn het ook echt niet eens met het regime. |
![]() |
|
![]() |
Skyrise, het is bijna een wetmatigheid dat als een land eenmaal door een buitenlandse mogenheid word aangevallen, de bewoners van dat land eensgezind een vuist vormen, ook al heeft een deel van de bevolking een grote afkeer jegens zijn ( dictatoriale) leiders. Dat zag je destijds in Servie en Somalie, en nu ook in Irak, waar het verzet met de dag meer aanhang krijgt. Ik verwacht niet dat het met Iran of Soedan anders zou gaan.
||
Citaat:
Het gaat erom dat de Iraanse bevolking het net zo oneens is met hun regering en daarom niet harder zal ageren als ze worden binnengevallen als in Irak het geval was. Dat een bevolking het nooit leuk vind als hun land wordt binnen gevallen snap ik ook wel, DOH ![]() |
![]() |
|
Een vraagje: kan olie op raken?
Want als Amerika dan al het olie in het midden-oosten verbuikt heeft waar gaan ze dan naartoe om olie te halen? Ik heb het trouwens helemaal gehad met dat gedoe over terrorisme. Elk land is waarschijnlijk wel eens terroristisch geweest, dat is niks nieuws. De landen die van terrorisme beschuldigen zijn vaak zelf ook terroristisch. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er zijn genoeg alternatieven, bijvoorbeeld koolzaad of suikerbieten waarmee je hetzelfde kunt. Dat is op dit moment alleen duurder. Aangezien olie steeds duurder wordt naarmate het schaarser wordt zal het op een gegeven moment vervangen worden. Bijvoorbeeld door deze alternatieven. |
![]() |
||
Citaat:
for the full story: check deze, misschien een beetje pessimistische/conspiracist - website (met wel veel wetenschappelijke onderbouwing) www.lifeaftertheoilcrash.net Er IS op het moment GEEN alternatief voor olie, dit heeft met een aantal dingen te maken: - Olie heeft een hoge opbrengst per liter: in andere woorden, een vliegtuig zou bijvoorbeeld 10x waterstof brandstof mee moeten nemen als olie: gevolg: geen transatlantische vluchten meer - Olie kan je goed opslaan: voor de nr#1 vervanger van Olie: Waterstof is nog een gigantisch opslag-probleem op te lossen - Alternatieve Energiebronnen gaan nog ontzettend veel energie kosten om ze te ontwikkelen (onderzoek en productie opzetten), en hetzelfde geld voor het maken/ombouwen van motoren en opslagstations deze energiegolf zou wel eens helemaal niet mogelijk zijn (voor de gehele economie/maatschappij) waardoor de helft gewoon geen energie meer krijgt voor een x periode - Waterstof (en andere brandstoffen) hebben op het moment nog een Netto negatieve energie opbrengst: wanneer de energie voor het maken van de brandstof (Waterstof: electrolyse of iets anders), de opslag, de faciliteiten en de apparaten eraf worden getrokken hou je een negatief cijfer over en dan nog een positieve (althans voor mij) - de Dollar is direkt gelinkt aan het aantal vaten olie dat er per dag wordt geproduceerd, de dollar is ook wel = / is gelijk aan de Petrol-dollar. Op het moment dat de olieproductie een maximum heeft bereikt (dat heeft het op DIT moment dat ik dit typ, of iig binnen een jaar of 2/3) gaat de dollar alleen nog maar in waarde omlaag. Daaaaaaag Amerika ![]() |
![]() |
|
om maar even een misverstand uit de wereld te helpen:
ZONNE-ENERGIE is op DIT moment geen oplossing om het energieprobleem op te lossen. (Tenzij er binnen afzienbare tijd zo'n revolutionair zonnepaneel komt dat het ineens meer energie opbrengt) Het maken van miljarden zonnepanelen (om de energieklap op te vangen) kost namelijk ZELF als proces zoveel energie dat die er simpelweg NIET meer is. KERNENERGIE is ook geen lange termijnsoplossing en zeker auto's vliegtuigen en schepen (schepen misschien nog wel) zullen niet op kernenergie gaan draaien. Daarnaast is ook Uranium geen onuitputtelijke bron en ook zijn kerncentrales nog niet echt fijne veilige bezigheden. (de meeste westerse kerncentrales zijn superveilig, maar het opslaan van uranium is dat niet) ook nog een voetnoot is dat India en China als beide grote opkomende industrielanden heel veel vraag naar olie gaan krijgen... en het mooie van het kapitalisme: de hoogste bieder wint ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
@Skyrise
Lees je wel wat ik typ? Uit koolzaad/suikerbieten/ander organisch materiaal kun je olie maken. Dat kun je voor precies dezelfde dingen gebruiken als de olie die we nu hebben. Het is nu simpelweg duurder (ongeveer 3x duurder), en daarom wordt olie gebruikt. Organische brandstoffen kun je niet vergelijken met zonne-energie of kernenergie. Overigens zijn er de laatste zijn vorderingen geweest in de zonne-energie-technologie en ben ik een groot voorstander van kernenergie. Verder biedt kernfusie in de toekomst mogelijk ook een oplossing, dus er is geen reden voor paniek. |
![]() |
||
Citaat:
practisch al onze producten zijn namelijk direct of indirect gerelateerd aan olie, zelfs andere dingen zoals mobiliteit en de nederlandse vervoerseconomie (Rotterdam, Schiphol, de vrachtwagens naar Duitsland) zijn gebaseerd op olie. dat zal allemaal wegvallen of ontzettend veel duurder worden. natuurlijk zal dat niet ineens gaan, maar ik vrees wel te snel om het bij te houden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
toch denk ik dat op lange termijn een olievervanger onvermijdelijk word, los van het feit dat het opraakt kleven er veel andere (milieu)nadelen aan. (hoewel voor amerika het mileu natuurlijk op de allerlaatste plaats komt)
Laatst gewijzigd op 30-07-2004 om 20:14. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Over 'fatsoenlijk' lezen gesproken. Citaat:
![]()
|||
Citaat:
en ik ben niet opgefokt maar ik reageer altijd overdreven ![]() intimidated yet? Citaat:
op massaproductie, lage prijzen, massaconsumptie, lager, efficienter en een consumptiemaatschappij. OLIE is voor ondenkbaar veel producten een belangrijke (directe of indirecte) grondstof of hulpmiddel. als straks ALLES duurder wordt vallen er een boel producten weg omdat het als geheel pakket niet meer te betalen is. vergelijk het met de daling van de koopkracht nu, maar dan 3x zo erg ofzo. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar flink voedsel inslaan nu. |
![]() |
||
Citaat:
bijvoorbeeld de Amerikaanse samenleving en het gehele systeem (oa staatsschuld) is enkel te handhaven door een gestage groei in de economie. Zodra die stagneert of daalt komen ze in een economische crisis, en uiteindelijk Nederland ook. niks aan de hand verder @ Jopie: in de mand! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|