Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2004, 10:50
Verwijderd
Ff denken.. Ik heb 5 ex-en. Waarvan ik er 1 nooit meer heb gezien, ik er 3 nog wel eens zie, en de laatste.. ach.. Het probleem is dat ik nog nooit echt een serieuze relatie heb gehad, zoals ik die nu heb. En om eerlijk te zijn, heb ik ook geen behoefte meer aan die mensen als mijn vriendje. Een daarvan komt vaak zat bij zijn oma die bij mij in de straat woont, en die zie ik dan wel eens. En ja.. dan zijn we gewoon goede vrienden, beetje geinen, beetje lachen, beetje gezel. Dat zijn denk ik de ex-en waar je het meest aan heb, de vrienden.

Dan heb je ook nog het soort dat je het liefst niet meer wil spreken, omdat het een godvergeten eikel is die jou intzettend heeft teleurgestelt met zijn kinderlijke en klootzakkerige gedrag, maar je kan m niet vrijlaten. damn ik hoop dattie dit leest Dit soort ex-en moet je al helemaal niet hebben. Ze zijn irritant omdat ze de hele tijd in je hoofd blijven rondspoken en je blijft maar denken aan die Goeie Ouwe Tijd, toen hij nog normaal deed en jij tot over je rooie oortjes verliefd was op m.

Achja.. Het verschilt per ex. De ene betekende veel voor je en die wil je liever niet kwijt. En met de volgende was je toch al meer vrienden dan lovers.

De laatste zijn het nuttigst.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2004, 20:52
TranceGirl
TranceGirl is offline
Hm exen. Mja.
Ik heb wel een ex die altijd speciaal blijft natuurlijk. Maar het is niet zo dat ik hem nog mis. Soms komen die herinneringen nog wel eens voorbij. En dat is wel fijn. En blijft ook altijd speciaal. Maar het is toch anders. Het is niet meer het gevoel dat ik eerst had als ik hem zie. Nu zijn we gewoon vrienden. En voel ik absoluut niets meer voor hem als gewoon vriendschap. Dus het slijt wel, dat gevoel. Tenminste, bij mij dan.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 22:51
Tahvall
Tahvall is offline

Hoe het is om een ex te hebben?
Verwacht je nu dat mensen daar antwoord op geven?
Ja tof man, ik ben blij dat ik die ervaring rijker ben, en toch wat ex-en heb mogen hebben.
Mijn leven zou neit compleet zijn geweest zonder een ex..

Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 22:55
Aurora
Aurora is offline
^

Anyway, ik heb 2 exen, waarvan ik er 1 al een jaar niet heb gezien en de ander al niet meer sinds het uit is. Wat dus zo'n 3.5 jaar is.

Ik ga met ex nr1 niet anders om dan met andere mensen, geen gestoei/geflirt/herinneren ophalen dus. Maar goed, we hadden ook niet echt een diepgaande relatie ofzo.

In ieder geval, ik vind dat je vriend best een beetje rekening met jou mag houden op vakantie. Ik denk dat geen een meisje er blij van wordt haar vriend uitbundig bezig te zien zijn met zijn ex. (niet te lang naar die zin kijken, krijg je hoofdpijn van )

Dusch. Mjah.
Oud 03-08-2004, 08:57
Jules
Jules is offline
Citaat:
Tahvall schreef op 02-08-2004 @ 23:51 :

Hoe het is om een ex te hebben?
Verwacht je nu dat mensen daar antwoord op geven?
Ja tof man, ik ben blij dat ik die ervaring rijker ben, en toch wat ex-en heb mogen hebben.
Mijn leven zou neit compleet zijn geweest zonder een ex..

Zo'n rare vraag is het niet hoor, ik heb ook geen exen en mijn vriend wel, en ik weet ook lang niet altijd hoe ik daarmee om moet gaan. Niet dat dit topic handig is want het is toch weer bij iedereen anders. Oh well :/
Oud 03-08-2004, 09:01
Hannekeuh
Hannekeuh is offline
Soms verlang ik nogwel naar mijn ex, naar onze "gezellige momenten".Maar nu we uit elkaar zijn, kunnen we wel beter met elkaar praten.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 09:08
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 30-07-2004 @ 20:57 :
Een ex is iemand waar je ooit van hield, die je emotioneel geraakt heeft, en toen het uit ging heb je daar verdriet van gehad. Een ex is niet een gewoon iemand. Je bent daar ooit heel erg close mee geweest, en je hebt samen dingen meegemaakt.

Of je nu wel of niet nog goed met elkaar omgaat, al je exen hebben hun sporen op je achtergelaten, hun littekens, en ook hun verfraaiingen.

Maar het zijn exen, het wordt nooit meer hoe het was, en dat weet je allebei. Dus een ex is geen bedreiging voor een nieuwe relatie, of het moet door de onterechte jaloezie komen die een ex bij de nieuwe partner oproept.
so true, so true...

en toch...

* zucht * hij is jaloers, maar ik ben ook een jaloers kreng hoor...
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 10:16
Toet0r
Toet0r is offline
met mn ene ex helemaal geen contact meer, zie hem nog wel eens, af en toe 'hoi', meer niet.
Mn andere ex is nu weer mn vriendje, dus die zie ik heel vaak en het gaat geweldig
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 10:20
*Cayenne*
*Cayenne* is offline
Ik heb wel ex'en, maar geen van wie ik ooit gehouden heb. Ik heb dus geen wild romantische gevoelens gehad; mijn vriend is de eerste en enige van wie ik echt hou en met wie ik oud wil worden.

Hij heeft ook geen ex'en in die trant, dus daar hoef ik me niet druk om te maken.

Lijkt me klote als je vriend(in) nog zo close met zijn/haar ex omgaat, ik zou daar niet tegen kunnen. Een praatje OK, maar verder...
Oud 03-08-2004, 10:40
saartjeh
saartjeh is offline
ik denk dat het gewoon altijd iets persoonlijks blijft,
je hebt die exen waar je indd liever niet aan herinnerd wil worden, dan heb je die waarbij ut indd in het begin heel leuk was en je je later verneukt voelde en dan hou je je vast aan the good old times en ja, das indd een behoorlijke illusie
en je hebt natuurlijk altijd die exen die je eigenlijk niet kunt loslaten, omdat je dr nog zo veel om geeft, omdat je of hij een fout had gemaakt, omdat de situatie het niet toe liet, en ik denk gewoon dat het dan wel iets persoonlijks en intiems blijft, het is wel de persoon die jou zag hoe je was, als je happy was, als je aangeschoten was, als je kotsend ziek was, als je wakker werd, als je een kut humeur had, als je ongesteld was en strondsjaggie, en iedereen heeft altijd wel 1 ex die je van alle kanten heeft gezien en dat jullie tijdens die relatie, gewoon mekaar waardeerden en van elkaar hielden om wie je was, gewoon for real. Het is de persoon die je zag en accepteerde om wie je was, en je aanraakte en arm om je heen sloeg en daarnaast alles met liefde en seks, dat is en blijft gewoon persoonlijk, helemaal als die twee in combinatie zijn. En ik denk dat mensen, zoals TS gewoon zich een beetje jaloers voelen ten opzichte van die ex, want jouw vriend heeft een ervaring met iemand die jij niet deeld, ok, jullie ook wel, maar er was nog iemand in zijn leven waar die toen evenveel om gaf, en herinneringen he, die zijn ut ergste, voor hem en die ex heel leuk, maar voor jou kan ut wel lullig zijn als je niet mee kunt lullen. Ik denk dat je je dr of gewoon over heen moet zetten, nadeel is wel als je die ex als persoon al niet mag (maar ook als je dr wel mag hoor, mijn beste vriendin was keer ex van mijn vriend, meeen dan krijg je vreemde situaties, niet altijd fijn) maar anders moet je dat gewoon zeggen tegen je vriend (of vriendin natuurlijk) en ag, even over praten en hij begrijpt het vast wel en misschien besteed ie wel wa extra aandacht aan je en issie extra lief neej maar jalozie laat ook zien hoeveel je om iemand geeft toch
agja, life is difficult mm, was dat niet een keer msn naam van mij; life is difficult, but not as difficult as love can be, ofzow, ja, zoiets
Oud 03-08-2004, 23:04
girly18
girly18 is offline
Een ex is zwaar klote want als je hem in je omgeving tegen komt moet je weer tege die zieke kop aankijken en wenste je dat je hem nooit had ontmoet. Ik houdt het lekker bij mijn eigen lieve vriendje
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 03:52
notbonefish
notbonefish is offline
je ex is niet voor niets je ex.. ja, dat is waar, maar dat zegt verder weinig over hoe je met die ex omgaat. als je net keihard gedumpt bent, heb je toch wel een ander gevoel tegenover die persoon dan als je samen besloten hebt dat het niet veel zin meer heeft om zo door te gaan.

ik kan het met de meeste van mijn exen wel goed vinden, maar met sommige heb ik weinig contact meer. het hangt volgens mij voornamelijk af van hoe de relatie verlopen is. het moeilijkst is voor mij de omgang met relaties die zijn geindigd met vervreemding, want dat blijft toch ergens steken zonder een duidelijke afsluiting, en weet je ook niet hoe je met je ex om moet gaan.

maar als je voor de relatie al een vriendschap hebt opgebouwd (en niet absoluut een hekel gekregen/gegeven hebt aan die persoon tijdens je relatie ), is er geen rede waarom je niet gewoon als goede vrienden verder zou kunnen. zeker omdat dit iemand is die jou potentieel beter kent dan jij dat zelf doet, en je dus soms met je kop uit de wolken kan trekken. kortom, vrienden van de waardevolste soort

een oude relatie weer oppakken is daartegen vaak geen goed idee. dit kan leiden tot verwarring en nondescripte nare gevoelens die zich tot lang na de relatie kunnen manifesteren. (mijn lijfregel is tegenwoordig een 10 jaar verjaringtermijn )
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 07:07
Verwijderd
Ik ga totaal niet meer met m'n exen om. Zodra het uit was, was het contact ook meteen verbroken. Ik zou het ook heel erg moeilijk vinden als ik een vriend had die het nog goed met z'n ex kon vinden, zeker als ze ook nog superlief en klef tegen elkaar doen. Ik zou gek worden.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 12:29
coecie
coecie is offline
ik heb 4 exen waarmee ik een normale vriendschappelijke verstandshouding heb. ik zie ze niet onwijs vaak (maar dat komt ook omdat ik een half jaar in het buitenland gewoond heb) maar als ik ze zie is het altijd wel gezellig en eigenlijk niet bepaald anders dan als ik met andere vrienden ben... alleen dat zij soms ineens uitroepen als ik iets stoms doe waarom een ander me zou uitlachen dat ik zo lief en schattig ben.
Oud 04-08-2004, 14:52
Chatboy
Chatboy is offline
als je een ex hebt die het uit heeft gemaakt dan is het
best voor je erg , maar ik zou zelf proberen hem uit mijn
hoofd te zetten. en als je het zelf uitgemaakt hebt dan
is het niet zo erg den ik!
Oud 04-08-2004, 14:56
Mindfields
Mindfields is offline
Ik heb één ex (relatie van 2 jaar) en ik zie hem soms nog bij het uitgaan of bij feestjes. We hebben een paar gemeenschappelijke vrienden/kennissen, dus. Ik voel echt helemaal niks meer voor hem, misschien kleine vriendschappelijke gevoelens. Heel simpel dus.
Mijn vriend heeft twee exen, waarvan eentje maar kort, maar die ziet hij bijna nooit meer (geloof ik).
Reageren

Regels voor berichten