Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2004, 12:48
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-07-2004 @ 02:22 :
Omdat de Deskstar 7K250 de snelste IDE-schijf van dit moment is, met uitzondering van de WD Raptor. Bovendien is hij zeer stil en gunstig geprijsd.

Het blijft overigens wel een kwestie van smaak natuurlijk. Het is geen halszaak. Ik heb zelf zowel een WD1200JB als een Deskstar 7K250 van 40 GB en beide schijven voldoen prima, de WD is alleen wel duidelijk lawaaiger in idle noise. De Hitachi hoor je echt niet draaien.
Ik heb 2x een WD schijf in mijn PC, één van 80 en één van 160gb. Erg stille schijven, je moet echt naar de Task Manager of naar het ledje kijken, anders zou je niet zeggen dat er schijfactiviteit is. Een vriend van mij heeft een 80gb schijf van IBM maar ik denk nog dat dit een ouder type is, want die maakt nog redelijk veel geluid.

Hij heeft nu laatst een 160gb Maxtor schijf erbij gezet, maar dit was niet zo'n goede keus blijkbaar. Hij heeft een erg stil P4-systeem, nou gaat het hele stilte-effect van zijn systeem verloren door die Maxtor schijf

Blijkbaar wisselt het met het geluidsniveau van die schijven als ik het zo hoor. In mijn 2e PC hangt een 30gb Maxtor, en die hoor je ook niet..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-07-2004, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Nikeboy schreef op 26-07-2004 @ 23:16 :
kies toch Intel. Intel mammaplankje met een intel CPU en je hebt een mega stabiel systeem. nooit problemen met garantie.
Intel rulezzz
Wat ben jij een ongelooflijke kneus zeg. Allemachtig. Niet te filmen wat ben jij dom.

@ Orion16: het is een marginaal verschil maar wel hoorbaar. Het idlegeluid van die WD-schijven is inderdaad ook vrij laag maar het zijn vooral de seeks die lawaai maken. Maar het is me wel vaker opgevallen dat de seekgeluiden van schijven nogal wat kunnen verschillen per PC.

Zo maakt mijn ouwe Maxtor D740X ineens een heel ander geluid nu hij in een 'archiefbak' hangt, dan toen hij nog mijn gewone bootschijf was.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 16:16
M@rco
M@rco is offline
Het hangt idd ook af van de kast waar hij in zit. In mijn oude el-cheapo kast maakte m'n Hitachi schijf meer geluid dan in de Antec die ik nu heb. Nu zitten er ook een soort rubberen afstandsbusjes tussen de schijf en de behuizing, dat zal ook wel schelen.
Oud 27-07-2004, 18:49
crazylegs
crazylegs is offline
ff offtopic: marco heb jij de antec sonata lifestyle toevallig met 380 watt?
Oud 27-07-2004, 19:39
M@rco
M@rco is offline
Nee, ik heb een SLK3700AMB.
Oud 27-07-2004, 21:14
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
M@rco schreef op 27-07-2004 @ 17:16 :
Het hangt idd ook af van de kast waar hij in zit. In mijn oude el-cheapo kast maakte m'n Hitachi schijf meer geluid dan in de Antec die ik nu heb. Nu zitten er ook een soort rubberen afstandsbusjes tussen de schijf en de behuizing, dat zal ook wel schelen.
rubbertjes... nice idee! ga ik ff naar kijken
Reageren

Regels voor berichten