Citaat:
nare man schreef op 26-07-2004 @ 02:22 :
Omdat de Deskstar 7K250 de snelste IDE-schijf van dit moment is, met uitzondering van de WD Raptor. Bovendien is hij zeer stil en gunstig geprijsd.
Het blijft overigens wel een kwestie van smaak natuurlijk. Het is geen halszaak. Ik heb zelf zowel een WD1200JB als een Deskstar 7K250 van 40 GB en beide schijven voldoen prima, de WD is alleen wel duidelijk lawaaiger in idle noise. De Hitachi hoor je echt niet draaien.
|
Ik heb 2x een WD schijf in mijn PC, één van 80 en één van 160gb. Erg stille schijven, je moet echt naar de Task Manager of naar het ledje kijken, anders zou je niet zeggen dat er schijfactiviteit is. Een vriend van mij heeft een 80gb schijf van IBM maar ik denk nog dat dit een ouder type is, want die maakt nog redelijk veel geluid.
Hij heeft nu laatst een 160gb Maxtor schijf erbij gezet, maar dit was niet zo'n goede keus blijkbaar. Hij heeft een erg stil P4-systeem, nou gaat het hele stilte-effect van zijn systeem verloren door die Maxtor schijf
Blijkbaar wisselt het met het geluidsniveau van die schijven als ik het zo hoor. In mijn 2e PC hangt een 30gb Maxtor, en die hoor je ook niet..