Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2004, 09:26
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-07-2004 @ 02:36 :
Nee, even serieus. Het is een gevoelskwestie. Ik vind bont dragen overdreven omdat je ook nepbont van zeer goede kwaliteit kunt dragen waartussen je geen verschil ziet. Nu zul jij vast stellen dat je ook vleesvervangers van zeer goede kwaliteit kunt eten en dus geen dieren hoeft te doden maar dat is voor mij toch iets van een andere orde. Dieren doden elkaar dagelijks om het vlees, maar niet om elkaars vacht.
Het laatste kan je nog zeker doorvoeren op het vlees eten, want welke dieren vangen andere dieren om ze daarna te gebruiken om:
- te fokken
- in hokjes te houden
- genetisch te manipuleren
- zonder verdoving castreren, snavel afkappen, uierbranden, etc
- ze vitamines, hormonen e.d. toe te dienen
- etc etc.

En er zijn genoeg vleesvervangers. Nou ja sommige zijn niet zo lekker en andere weer wel. In nederland is afgelopen jaren de markt iig gegroeid. Ik zou iig willen dat er vanuit de VS en UK wat meer merken komen. Daar heb je veel meer mogelijkheden.
Oud 26-07-2004, 12:38
Vice
Vice is offline
Citaat:
TechXP schreef op 26-07-2004 @ 10:20 :
ikke Eergisteren een paar mooie vegetarian shoes gekocht.

Deze:
http://www.vegetarian-shoes.co.uk/popup.asp?key=655
http://www.vegetarian-shoes.co.uk/popup.asp?key=656

En vorige week deze:
http://www.veganessentials.com/catal...er-for-men.htm
Kan je zulk soort schoenen ook in de winkel kopen. Ik heb nogal moeilijke voeten en als ik dan naar wat goeie winkels ga is het bijna altijd leer.
Oud 26-07-2004, 12:43
guess what
guess what is offline
Tegen ik vind het lelijk en zielig maar ik eet wel vlees. whoehoe wat hypocriet.
Oud 26-07-2004, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Dizzee Rascal schreef op 26-07-2004 @ 10:25 :
en ik ben ook vegetarisch
o ja? ben jij enkel opgebouwd uit plantaardige middelen? wat ontzettend appart, licht toe...
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 13:46
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Vice schreef op 26-07-2004 @ 13:38 :
Kan je zulk soort schoenen ook in de winkel kopen. Ik heb nogal moeilijke voeten en als ik dan naar wat goeie winkels ga is het bijna altijd leer.
www.vega-life.nl
Het is een internetwinkel, maar je kan even mailen of je wat schoenen kan komen passen. Dan kan je een afspraak maken om even naar zijn garage te gaan

Ik heb ook moeilijke voeten. Maar de schoenen die ik nu heb zaten goed.
Eventueel kan je ook naar www.outlet.nl in amsterdam... daar hebben ze een lading synthetische schoenen heb ik begrepen.

De laatste in die links (die hikers schoenen) die heb ik bij www.bever.nl gekocht...maar dat was de enige niet-leren schoen daar geloof ik

Laatst gewijzigd op 26-07-2004 om 13:48.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 13:48
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Lepra de Clown schreef op 26-07-2004 @ 13:56 :
o ja? ben jij enkel opgebouwd uit plantaardige middelen? wat ontzettend appart, licht toe...
hahaha

Zeggen dat je 'vegetarisch' bent is niet fout.
Oud 26-07-2004, 13:53
Verwijderd
ìk vind bont wel héél mooi, zelf heb ik jasje met konijnenbont, konijnenbont vind ik nog wel oké, maar bont van zeehondjes of beschermde diersoorten vind ik notdone trouwens ik heb wel op de partij voor de dieren gestemd
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 14:42
Verwijderd
Ik ben tegen bont, ik vind het ook helemaal niet mooi, het zal wel warm zijn maar goed, fleece en gewoon een dikke jas is dat ook
Ik zelf eet wel vlees, maar zo min mogelijk. Ik draag bijna nooit leer, af en toe wel in schoenen. Ik vind een leren jas ook lelijk en nutteloos, en een leren bank hoef ik ook niet.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 14:59
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
bertbart schreef op 26-07-2004 @ 14:53 :
ìk vind bont wel héél mooi, zelf heb ik jasje met konijnenbont, konijnenbont vind ik nog wel oké, maar bont van zeehondjes of beschermde diersoorten vind ik notdone trouwens ik heb wel op de partij voor de dieren gestemd
Waarom konijnenbont wel ok? En wat is het verschil met zeehondenbont? Nertsenbont? Vossenbont? Hondenbont? Kattenbont? etc. etc.
Oud 26-07-2004, 16:00
grandmommy
grandmommy is offline
ik vind bont niet zo heel mooi en bovendien zou het bij mij toch alleen maar vies worden en dat is zonde, dus ja, op die manier ben ik tegen. En voor die dieren is het natuurlijk ook niet echt leuk, maarja. hoe moet ik dit nou uitleggen, zoiets van, we gaan toch wel dood. Weet je, ik maak me tegenwoordig gewoon minder zorgen om dieren die niet ( pas op: Niet) met uitsterven bedreigd worden. Dus voor konijnen en zeehondjes vind ik het wel een beetje sneu, maar bijvoorbeeld katten zijn er in overvloed.
Oud 27-07-2004, 13:59
Verwijderd
ik vind bont maar niks. het voelt natuurlijk wel lekker zacht aan. maar t isniet nodig, er is ook nepbont, en dat kunnen ze ook kwalitatief heel goed en duur maken.
zeehonden neerknuppelen en met hakmessen doden, da's enet zoiets als ze in azie doen met haaien: vinnen eraf en terug pleuren in de zee. te belanchelijk.
ik eet wel vlees, niet heel veel. maar dan wordt zo'n beets nog gebruikt....hoewel, tsja soms vind ik het wel erg dat ik vlees eet, aangezien die beestjes vaak ook niet al te best behandelt worden.
ik heb wel een schapenvacht op mn kamer liggen, uit tunesie, daar gebruiiken ze ieder botje en spiertje van zo'n beest. dus dat mag wel....denk ik
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 15:42
Vice
Vice is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 26-07-2004 @ 17:00 :
ik vind bont niet zo heel mooi en bovendien zou het bij mij toch alleen maar vies worden en dat is zonde, dus ja, op die manier ben ik tegen. En voor die dieren is het natuurlijk ook niet echt leuk, maarja. hoe moet ik dit nou uitleggen, zoiets van, we gaan toch wel dood. Weet je, ik maak me tegenwoordig gewoon minder zorgen om dieren die niet ( pas op: Niet) met uitsterven bedreigd worden. Dus voor konijnen en zeehondjes vind ik het wel een beetje sneu, maar bijvoorbeeld katten zijn er in overvloed.
Dan zou het voor mensen ook niet sneu vinden aangezien daar ook behoorlijk veel van zijn.
Oud 27-07-2004, 20:54
grandmommy
grandmommy is offline
joah, maar ik vind mensenhuid niet zo mooi
ieh bah, nu ik eraan denk... een bontje van okselhaar
Oud 27-07-2004, 21:14
Tha Gladnekker
Tha Gladnekker is offline
ik ben tegen bont en ik ben vegetarier. dat verklaart een hoop denk ik.

maar waarom vinden sommigen bont o zo zielig ,maar zeggen in dezelfde post dat ze wel vlees eten? dat is toch even zielig?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 21:21
annetjuh
annetjuh is offline
not done.

als je vlees eet gebruik je het echt met een doel om er van te leven.
bont draag je om er "mooier" uit te zien. nutteloos dus
Oud 27-07-2004, 21:24
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
annetjuh schreef op 27-07-2004 @ 22:21 :
not done.

als je vlees eet gebruik je het echt met een doel om er van te leven.
bont draag je om er "mooier" uit te zien. nutteloos dus
hier ben ik het heel erg mee eens, eten is noodzakelijk, je verhullen in kledij is natuurlijk voor ons mensen ook wel noodzzakelijk, maar dat hoeft absoluut niet in bont, dat kan ook in katoen enzo.
Oud 27-07-2004, 21:32
annetjuh
annetjuh is offline
btw ik ga hier geen discussie voeren over het eten van vlees.
daar gaat dit topic niet over.
want in sommige ogen is vlees eten niet noodzakelijk
Oud 27-07-2004, 21:35
Verwijderd
Citaat:
bertbart schreef op 26-07-2004 @ 14:53 :
ik heb ook op partij van de dieren gestemd
en ik vind het gelul dat mensen met dat hypocriet aan komen zetten
beter wel vlees eten en geen bont dragen dan het allebei doen
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 22:30
grandmommy
grandmommy is offline
en hoezo is dat dan hypocriet? vlees heb ik nog altijd nodig voor de vitamine b en bont, daar zitten nu eenmaal geen vitaminen in. En inderdaad, dieren zijn er ook niet om opgegeten te worden, maar dieren speciaal fokken voor de vacht en de rest dan maar wegpleuren is helemaal van de zotten. En inderdaad, vitaminen zitten ook in voedingssuplementen, maar ik vind niet dat je je hele leven van pillen kunt leven.
Oud 27-07-2004, 22:31
Verwijderd
Citaat:
grandmommy schreef op 27-07-2004 @ 23:30 :
en hoezo is dat dan hypocriet? vlees heb ik nog altijd nodig voor de vitamine b
zuivelproducten mijn kind.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 22:34
grandmommy
grandmommy is offline
en inderdaad, ik gebruik altijd en inderdaad.

zuivel komt ook van de koei. honing exploiteert trouwens bijen, om joaquin phoenix maar even te quoten.
Oud 27-07-2004, 22:37
Verwijderd
Citaat:
grandmommy schreef op 27-07-2004 @ 23:34 :
en inderdaad, ik gebruik altijd en inderdaad.

zuivel komt ook van de koei.
weet ik . En ze worden ook cru behandeld, weet ik. Wilt nog niets zeggen dan het boycotten van vleesproducten niets oplevert.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 22:39
grandmommy
grandmommy is offline
da's waar, hoe meer mensen stoppen met vleeseten, hoe beter natuurlijk. Maar ik vind vlees zo lekker
Oud 27-07-2004, 23:21
Vice
Vice is offline
Citaat:
cut_off schreef op 27-07-2004 @ 23:31 :
Maar dat is net zo zielig, want dat komt uit de zelfde bio-industrie als vlees.
Dan kan je net zo goed geen zuivel producten eten maar wel vlees.
Oud 27-07-2004, 23:23
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 28-07-2004 @ 00:21 :
Als iedereen nou eens vegetarier werd kromp die bio-industrie ook wel. Maar je hebt gelijk helaas.

Veel vleesvervangers zijn wel vitamine (b) verrijkt.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 23:26
schimmel
schimmel is offline
Citaat:
Vice schreef op 28-07-2004 @ 00:21 :
Dan kan je net zo goed geen zuivel producten eten maar wel vlees.
mjah dat is waar, of het allebei niet meer eten maar dat is gewon niet te doen.
en met alleen geen vlees eten help je al een groot deel.

en al zou het niet helpen, ik hoef geen vlees waar een dier ontzettend voor heeft moeten lijden
Oud 27-07-2004, 23:38
Vice
Vice is offline
Citaat:
cut_off schreef op 28-07-2004 @ 00:23 :
Als iedereen nou eens vegetarier werd kromp die bio-industrie ook wel. Maar je hebt gelijk helaas.

Veel vleesvervangers zijn wel vitamine (b) verrijkt.
En natuurlijk weinig melk. Hoe meer de vraag er naar is, hoe meer er gemaakt moet worden. Alleen kunnen koeien alleen maar melk geven als ze net een kalfje hebben.

Ik eet zelf ook geen vlees en vis en om eerlijk te zijn bevalt het me wel. Ook probeer ik zo min mogelijk zuivelproducten te nemen.
Oud 27-07-2004, 23:44
Vice
Vice is offline
Citaat:
schimmel schreef op 28-07-2004 @ 00:26 :
en al zou het niet helpen, ik hoef geen vlees waar een dier ontzettend voor heeft moeten lijden
Maar het helpt wel.
Ik heb ooit gelezen dat per vegetarier zoveel dieren minder per jaar worden afgemaakt. Ik weet alleen niet meer waar en hoeveel het was.
Oud 27-07-2004, 23:50
schimmel
schimmel is offline
ghehe, maar zou het ook opwegen tegen het aantal wat wel afgemaakt wordt.
Oud 28-07-2004, 01:53
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Tha Gladnekker schreef op 27-07-2004 @ 22:14 :
ik ben tegen bont en ik ben vegetarier. dat verklaart een hoop denk ik.

maar waarom vinden sommigen bont o zo zielig ,maar zeggen in dezelfde post dat ze wel vlees eten? dat is toch even zielig?
Ik kan natuurlijk ook nu tegen jouw zeggen dat melk en eieren innemen ook zielig is he
Oud 28-07-2004, 01:56
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 27-07-2004 @ 23:30 :
En inderdaad, vitaminen zitten ook in voedingssuplementen, maar ik vind niet dat je je hele leven van pillen kunt leven.
En daarom eet je:

- dieren die vitamine b12 pillen (e.a.) toegedient krijgen. Wist je dat de bioindustrie de grootste afnemer is?
- producten waar ze extra vitaminen toevoegen (of je het nou van een vitaminepil krijgt of van een vruchten/energiedrankje, boter, e.d.)
Oud 28-07-2004, 01:57
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
cut_off schreef op 27-07-2004 @ 23:31 :
Ja, dat kan men ook nemen. Of eieren voor de vitamine b12.
Of gewoon vleesvervangers met b12 erin. In de VS heb je zelfs brood waar b12 is toegevoegd.
En anders kan je altijd nog een red bull drinken
Oud 28-07-2004, 02:00
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 27-07-2004 @ 23:39 :
da's waar, hoe meer mensen stoppen met vleeseten, hoe beter natuurlijk. Maar ik vind vlees zo lekker
Ik vind melk ook lekker maar ik ben toch veganist geworden.
In tegenstelling tot de meeste mensen stel ik mijn egoistische drang naar 'lekker' niet boven op.

Waarom meewerken aan iets slechts als je tegen bent? Ik snap dat niet. Mensen die vinden dat de bioindustrie slecht is en die eten dan het vlees eruit. Mensen die tijdens het koffie drinken een documentaire kijken over slavernij, ontvoeringen e.d. gebeuren binnen de koffie-industrie. etc etc...
Oud 28-07-2004, 02:03
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
schimmel schreef op 28-07-2004 @ 00:50 :
ghehe, maar zou het ook opwegen tegen het aantal wat wel afgemaakt wordt.
Het gaat erom dat er iig al minder dieren afgemaakt worden.
83 dieren minder per vegetarier was berekent. Dus:

900.000 (aantal vegetariers in NL ongeveer) x 83 = 66.400.000

Nou ja dat scheelt toch wel he... en dan kan je eventueel ook nog de flexitariers (die weinig vlees nog eten meerekenen).
Dat scheelt nogal wat hoor...
Oud 28-07-2004, 06:13
schimmel
schimmel is offline
mjah, ik zou soieso geen vlees meer eten of het nou zou helpen of niet ik wil het niet supporten.
ben ook blij dat mn familie, "flexitariers" (nooit van gehoord) zijn.
Oud 28-07-2004, 08:58
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
schimmel schreef op 28-07-2004 @ 07:13 :
"flexitariers" (nooit van gehoord) zijn.
ja, zijn een beetje mensen die vooral thuis geen vlees eten, maar wel nog als ze bij iemand eten enzo nog.
Term komt uit het buitenland... nu nog even hier in voeren
Oud 28-07-2004, 12:30
Vice
Vice is offline
Citaat:
TechXP schreef op 28-07-2004 @ 03:03 :
Het gaat erom dat er iig al minder dieren afgemaakt worden.
83 dieren minder per vegetarier was berekent. Dus:

900.000 (aantal vegetariers in NL ongeveer) x 83 = 66.400.000

Nou ja dat scheelt toch wel he... en dan kan je eventueel ook nog de flexitariers (die weinig vlees nog eten meerekenen).
Dat scheelt nogal wat hoor...
Dus toch 83. Ik dacht al dat het iets met 80 was, maar ik wist het niet zeker.
Oud 28-07-2004, 15:11
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 26-07-2004 @ 10:26 :
Het laatste kan je nog zeker doorvoeren op het vlees eten, want welke dieren vangen andere dieren om ze daarna te gebruiken om:
- te fokken
- in hokjes te houden
- genetisch te manipuleren
- zonder verdoving castreren, snavel afkappen, uierbranden, etc
- ze vitamines, hormonen e.d. toe te dienen
- etc etc.

En er zijn genoeg vleesvervangers. Nou ja sommige zijn niet zo lekker en andere weer wel. In nederland is afgelopen jaren de markt iig gegroeid. Ik zou iig willen dat er vanuit de VS en UK wat meer merken komen. Daar heb je veel meer mogelijkheden.
Dat laat onverlet mijn standpunt dat het eten van vlees niet onnatuurlijk is. Het zou een drogreden zijn, te beweren dat alles wat natuurlijk is, ook goed is. Wie zegt dat de mens precies volgende de natuur moet leven? Daarom gebruik ik liever een dubbele ontkenning.

Je hebt gelijk dat er heel goede vleesvervangers zijn en sommigen zullen vast qua voedingswaarde en smaak echt vlees heel dicht benaderen. Ik ben het verder helemaal met je eens dat allerlei gruwelijkheden bij het fokken en slachten van dieren onnodig zijn om aan onze behoefte aan vlees te voldoen. Maar dat neemt niet weg dat het enkele eten ervan op zich niet moreel verwerpelijk is, het zijn bijkomende omstandigheden die het erg maken.

Ik denk dat het standpunt dat 'principiële vegetariërs' niet bestaan in die zin dat je niet principiëel tegen het eten van vlees kunt zijn maar alleen tegen het eten van dit vlees omdat het tot stand is gekomen door gruwelijkheden, best goed te verdedigen is.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 15:20
rubenrtv
rubenrtv is offline
Ik ben tegen bont, maar ik eet wel vlees
Oud 30-07-2004, 11:49
Verwijderd
ik ben natuurlijk tegen bont, mensen die bont dragen val ik ook wel vaak lastig, of ik roggel een dikke snottuf op hun bontkraag

gisteren hoorde ik toevallig dat ik toen ik een paar weken terug lam door amsterdam liep met vrienden van me en mijn vinger bloedde als een rund, dat ik mijn bloedende vinger had lopen afvegen aan de bontkraag van een oude snbol die voor me liep ghehehe
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 18:33
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
tegen echt bont
voor nep bont . maar dan moet het er niet al te nep uit zien, dan is het ook niet leuk meer.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 18:57
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
TechXP schreef op 28-07-2004 @ 03:00 :
Ik vind melk ook lekker maar ik ben toch veganist geworden.
In tegenstelling tot de meeste mensen stel ik mijn egoistische drang naar 'lekker' niet boven op.

Waarom meewerken aan iets slechts als je tegen bent? Ik snap dat niet. Mensen die vinden dat de bioindustrie slecht is en die eten dan het vlees eruit. Mensen die tijdens het koffie drinken een documentaire kijken over slavernij, ontvoeringen e.d. gebeuren binnen de koffie-industrie. etc etc...
Ik vind dat het wel beter zou kunnen, maar ik ben helemaal niet tegen. Dan werk ik maar mee aan de bio-industrie, maar ik leef elke dag weer toe naar het moment dat er een lapje kipfilet of een slavinkje op mijn bord ligt, ik houd gewoon van vlees, meer dan welk eten op de wereld dan ook. En ik heb al lang geaccepteerd dat ik tot de zwakkeren van de mensheid behoor, dus ik kan me niet meer druk maken om de kistkalven of de batterijkippen. En dat is heel zwak en suf inderdaad, maar ik zet me weer bij andere facettten van het behouden van de wereld in. Ik maak het bos schoon zodat daar dieren kunnen leven, ik ben vrijwilliger bij het asiel. Ik weet dat dat die zwakte niet kan opheffen, maar mensen die zich zo inzetten tegen de bio-industrie denken aan die groep van de natuur misschien niet. Ik heb een tijd rondgelopen met een gevoel van schaamte, maar in plaats van vegetariër worden en dat continue hongergevoel hebben wat ik voelde als ik een paar weken geen vlees at, ben ik doorgegaan met vleeseten en heb geaccepteerd dat ik dat niet kan veranderen, en dat ik dat ook niet wil. En dat werken doe ik niet om iets te compenseren, maar omdat men dit nogal eens vergeet en zich alleen maar richt op de bio-industrie. Door bierblikken in het bos en slechte verzorging van asieldieren werkt men een betere fauna ook tegen.
Oud 30-07-2004, 21:49
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 30-07-2004 @ 19:57 :
Ik vind dat het wel beter zou kunnen, maar ik ben helemaal niet tegen. Dan werk ik maar mee aan de bio-industrie, maar ik leef elke dag weer toe naar het moment dat er een lapje kipfilet of een slavinkje op mijn bord ligt, ik houd gewoon van vlees, meer dan welk eten op de wereld dan ook.

Ja, dat zou kunnen... maar dan moet je niet zeuren over wantoestanden in de dieren&mensuitbuitende industrie.

Citaat:
En ik heb al lang geaccepteerd dat ik tot de zwakkeren van de mensheid behoor, dus ik kan me niet meer druk maken om de kistkalven of de batterijkippen. En dat is heel zwak en suf inderdaad, maar ik zet me weer bij andere facettten van het behouden van de wereld in.
Wat heeft het dan voor zin als je aan de ene kant tegenwerkt en aan de andere kant meewerkt?

Citaat:
Ik maak het bos schoon zodat daar dieren kunnen leven, ik ben vrijwilliger bij het asiel. Ik weet dat dat die zwakte niet kan opheffen, maar mensen die zich zo inzetten tegen de bio-industrie denken aan die groep van de natuur misschien niet.
Een schoon bos heeft weinig nut als de bioindustrie blijft zorgen van vervuiling en zo.. daarnaast is het hier vooral kunstmatig bos... ze moeten het wat vrijer laten ipv 'beheren'. Dat zou de natuur al wat diverser en aantrekkelijker hier maken.

Citaat:
Ik heb een tijd rondgelopen met een gevoel van schaamte, maar in plaats van vegetariër worden en dat continue hongergevoel hebben wat ik voelde als ik een paar weken geen vlees at, ben ik doorgegaan met vleeseten en heb geaccepteerd dat ik dat niet kan veranderen, en dat ik dat ook niet wil.
Welk honger gevoel? Is dat ontwenning? Nooit last van gehad...
Je moet gewoon anders lekkere vette vegasnacks nemen.. komt alles goed met je honger gevoel

Citaat:
En dat werken doe ik niet om iets te compenseren, maar omdat men dit nogal eens vergeet en zich alleen maar richt op de bio-industrie. Door bierblikken in het bos en slechte verzorging van asieldieren werkt men een betere fauna ook tegen.
Ik denk niet dat men dat vergeet... ik ruim mijn rotzooi meestal netjes op, kijk naar wat ik voor energie kan sparen etc.
Degene die ik ken letten daar ook wel redelijk veel op. Een slechte verzorging van asieldieren zal vooral welzijn van individuen in gevaar brengen... maar niet zozeer de fauna... of bedoel je dat anders?

Ik ben gewoon tegen alles en probeer niet aan die dingen mee te werken zover mogelijk... en ja sommige dingen kom je niet onderuit... betaal vast nog via de belastingen mee aan de bioindustrie... misschien moet ik maar eens uitrekenen hoeveel de bioindustrie van mij 'krijgt' via belastingen en gewoon wat minder betalen

Maar ik probeer alle wegen in te slaan die ik kan vinden ter bereiking van mijn doel. Dat je je bos opruimt en asieldieren helpt is natuurlijk ook een van die wegen en je doet tenminste wat... weinig mensen doen nog wat... die staan in de gang met de ontelbare duren en proberen er geen een... want dat zou hun gevoel van luxe, lekkere smaak etc in gevaar brengen... maar ik zie nog gelukkig nog wel meer andere lekkere dingen, behalve vlees, melk, ei etc.
Oud 30-07-2004, 23:07
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
TechXP schreef op 30-07-2004 @ 22:49 :
Ja, dat zou kunnen... maar dan moet je niet zeuren over wantoestanden in de dieren&mensuitbuitende industrie.

Ik zeur niet, ik zeg alleen dat het beter zou kunnen. Waar jij de grens tussen een opmerking en zeuren trekt is geheel aan jou, maar ik vind niet dat ik zeurde. Bovendien heb ik het nergens over de mensuitbuitende industrie gehad, naar mijn weten.

Wat heeft het dan voor zin als je aan de ene kant tegenwerkt en aan de andere kant meewerkt?

Ik heb nooit als bedoeling gehad zin te hebben in dit leven, en er zijn wel meer dingen die zinloos zijn, sommige mensen rijden auto en zetten zich in voor het milieu, heeft ook niet veel zin. Sommige dingen hebben nu eenmaal niet veel zin.

Een schoon bos heeft weinig nut als de bioindustrie blijft zorgen van vervuiling en zo.. daarnaast is het hier vooral kunstmatig bos... ze moeten het wat vrijer laten ipv 'beheren'. Dat zou de natuur al wat diverser en aantrekkelijker hier maken.

Het bos wat ik met een groep schoonhoud is niet beïnvloed door de bio-industrie. Bovendien vind ik niet dat het uiterlijk van een bos erg veel te maken heeft met bio-industrie. Er zijn bossen die erg beïnvloed zijn door de bio-industrie maar waarbij het uiterlijk nauwelijks is aangetast. En bovendien was het uiterlijk van het bos hier niet het onderwerp, maar de vervuiling. Dit lijken twee dezelfde dingen, maar dat zijn het in feite absoluut niet.

Welk honger gevoel? Is dat ontwenning? Nooit last van gehad...
Je moet gewoon anders lekkere vette vegasnacks nemen.. komt alles goed met je honger gevoel

Ik kan wel aan de vette vegasnacks gaan beginnen, maar die zijn duurder dan vlees en bovendien vind ik vegavoedsel de laatste tijd steeds minder smakelijk. Het doet ze niet veel goeds om ze op vlees te laten lijken, en groentespul raak ik al helemaal niet aan want dat krijg ik echt mijn strot niet in.

Ik denk niet dat men dat vergeet... ik ruim mijn rotzooi meestal netjes op, kijk naar wat ik voor energie kan sparen etc.
Degene die ik ken letten daar ook wel redelijk veel op. Een slechte verzorging van asieldieren zal vooral welzijn van individuen in gevaar brengen... maar niet zozeer de fauna... of bedoel je dat anders?

Ik bedoelde meer dat die dieren ook de dupe worden van de huidige maatschappij, en dat die dieren dus wel wat extra hulp kunnen gebruiken. Dat het dan maar om een klein gedeelte gaat is natuurlijk jammer.

Ik ben gewoon tegen alles en probeer niet aan die dingen mee te werken zover mogelijk... en ja sommige dingen kom je niet onderuit... betaal vast nog via de belastingen mee aan de bioindustrie... misschien moet ik maar eens uitrekenen hoeveel de bioindustrie van mij 'krijgt' via belastingen en gewoon wat minder betalen

goed idee, want ik heb het idee dat er toch al een hoop van onze belastingcenten in het tochtjespotje, om het zo maar even te noemen, verdwijnt.

Maar ik probeer alle wegen in te slaan die ik kan vinden ter bereiking van mijn doel. Dat je je bos opruimt en asieldieren helpt is natuurlijk ook een van die wegen en je doet tenminste wat... weinig mensen doen nog wat... die staan in de gang met de ontelbare duren en proberen er geen een... want dat zou hun gevoel van luxe, lekkere smaak etc in gevaar brengen... maar ik zie nog gelukkig nog wel meer andere lekkere dingen, behalve vlees, melk, ei etc.

ook dingen als isolatie en beter gebruik van energie en middelen zouden de natuur goed doen. Maar alas, daar ging heel dit topic oorspronkelijk natuurlijk ook niet over.
Oud 31-07-2004, 00:20
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 31-07-2004 @ 00:07 :

Ik zeur niet, ik zeg alleen dat het beter zou kunnen. Waar jij de grens tussen een opmerking en zeuren trekt is geheel aan jou, maar ik vind niet dat ik zeurde.

Zeggen dat het 'beter' kan is al 'zeuren', nou ja ik bedoelde dat je niet kan zeggen dat het 'beter' moet kunnen en ondertussen meewerken waardoor het juist steeds slechter gaat...
Dat klopt niet. Hetzelfde als een amnesty-activist loopt te zeggen dat het allemaal slecht gesteld is met mensenrechten en ondertussen kleding aanheeft van merken die juist de mensenrechten schenden... zoiets.. vind ik dat.

Citaat:
Bovendien heb ik het nergens over de mensuitbuitende industrie gehad, naar mijn weten.
Het was een beetje algemeen bedoeld...maar op zich is bioindustrie ook nauw betrokken bij mensenuitbuiting. Ik ben dan ook veganist voor mens, dier, gezondheid en natuur&milieu. En dan nog ethische redenen en geloofsovertuiging. Een hoop eigenlijk.

Citaat:
Ik heb nooit als bedoeling gehad zin te hebben in dit leven, en er zijn wel meer dingen die zinloos zijn, sommige mensen rijden auto en zetten zich in voor het milieu, heeft ook niet veel zin. Sommige dingen hebben nu eenmaal niet veel zin.
Ok, ik heb ook weinig zin in mijn leven... maar ik denk dat elk positiefheid zin heeft...

Citaat:
Het bos wat ik met een groep schoonhoud is niet beïnvloed door de bio-industrie. Bovendien vind ik niet dat het uiterlijk van een bos erg veel te maken heeft met bio-industrie. Er zijn bossen die erg beïnvloed zijn door de bio-industrie maar waarbij het uiterlijk nauwelijks is aangetast. En bovendien was het uiterlijk van het bos hier niet het onderwerp, maar de vervuiling. Dit lijken twee dezelfde dingen, maar dat zijn het in feite absoluut niet.
Nou de bioindustrie is eigenlijk maar een klein deel van een bepaald gedrag van de mens... eigenlijk meer een uiting... het bos wat vies word komt door hetzelfde gedrag.
Bioindustrie heeft invloed op het bos, door vervuiling o.a.
En er worden talloze bossen gekapt voor landbouw grond voor voedsel voor de koeien enzo..
Alles is een deel van een grote puzzel.

Citaat:
Ik kan wel aan de vette vegasnacks gaan beginnen, maar die zijn duurder dan vlees en bovendien vind ik vegavoedsel de laatste tijd steeds minder smakelijk. Het doet ze niet veel goeds om ze op vlees te laten lijken, en groentespul raak ik al helemaal niet aan want dat krijg ik echt mijn strot niet in.
Nou valt wel mee... tofu o.a. is goedkoper dan vlees... het ligt dus gewoon waar je wat koopt enzo..
En er is nog zoveel soorten mixen wat je kan doen met groente en fruit... er zal toch vast wel wat lekkers voor je tussen zitten..
Ik hou ook niet echt van groente... alleen brocolli vind ik lekker, maar andere dingen weer niet echt... maar groente kan je ook op vele manieren bereiden...
In onze generaties lijkt er toch wel veel afkeer te zijn tegen groenten enzo.. schijnt door ons andere eten te komen. Dus de snacks waar veel kunstmatige troep in zit enzo... de smaak word daardoor verpest. Was eens een documentaire over op tv... (over hoe voedsel verslavend werkt en ook ons smaak aantast).

[quote]goed idee, want ik heb het idee dat er toch al een hoop van onze belastingcenten in het tochtjespotje, om het zo maar even te noemen, verdwijnt. [/qote]
Ja er word een hoop nutteloos besteed. Als ik eens hoor dat gemeenten weer tonnen besteed hebben aan een of ander kunstwerk waar maar misschien maar een enkeling wat om geeft, dan voel ik wel woede enzo...

Citaat:
ook dingen als isolatie en beter gebruik van energie en middelen zouden de natuur goed doen. Maar alas, daar ging heel dit topic oorspronkelijk natuurlijk ook niet over
Ja er kan veel simpele dingetjes gedaan worden.. er is elk jaar een project waarbij leerlingen van een school bij hun school zoveel uitstoot moeten verminderen... sommige haalden 65% enzo... en dan vind de regering en andere landen het lastig om 3% te verminderen... dat snap je dan niet echt... zoveel simpele ingrepen... men kan beter het geld van kunstwerken enzo besteden aan milieuvriendelijkere dingen.

Waar ging het ook al weer over?
Oud 31-07-2004, 08:32
Sirenie
Sirenie is offline
Tegen en ik eet ook geen vlees, maar ik heb wel leren schoenen.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 13:10
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
TechXP schreef op 31-07-2004 @ 01:20 :

Waar ging het ook al weer over?

euh, bont ofzo?

laten we er het maar op houden dat jij een andere instelling in het leven hebt en dat jouw manier van leven beter is dan de mijne. Maar wie weet ben ik over vier jaar net zo goed bezig als jou ( daar zou ik overigens niet op rekenen, maar ja).
Oud 31-07-2004, 13:17
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
TechXP schreef op 26-07-2004 @ 10:20 :
ikke Eergisteren een paar mooie vegetarian shoes gekocht.

Deze:
http://www.vegetarian-shoes.co.uk/popup.asp?key=655
http://www.vegetarian-shoes.co.uk/popup.asp?key=656

En vorige week deze:
http://www.veganessentials.com/catal...er-for-men.htm
Hehe, ik heb net van die hennepstof-schoenen besteld.

Ontopic: Ik ben tegen en eet ook geen vlees
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 13:26
Verwijderd
Citaat:
grandmommy schreef op 31-07-2004 @ 14:10 :
euh, bont ofzo?

laten we er het maar op houden dat jij een andere instelling in het leven hebt en dat jouw manier van leven beter is dan de mijne. Maar wie weet ben ik over vier jaar net zo goed bezig als jou ( daar zou ik overigens niet op rekenen, maar ja).
Ik hoop niet dat je dat zegt omdat hij toevallig die-hard vega is en daar heel veel over weet te vertellen. Vegetariërs of veganisten zijn geen haar beter dan vleeseters, hoewel ze wel graag zelf willen geloven dat ze het morele gelijk aan hun kant hebben. Was het maar zo'n feest.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 14:23
troep
troep is offline
ik ben tegen bond en tegen leer (ook zelfs voor ik geen vlees meer at... wat voor mij eigenlijk best easy is... zo lekker vind ik t toch niet.)

maar ik zou best kleding willen dragen van mensenhuid... zolang het me vrijwillig aangeboden wordt
(en gezien het bijna wel duidelijk is dat schapen het zomers erg fijn vinden om geschoren te worden heb ik geen problemen met wol... behalve dat ik er best wel allergisch voor ben )
Reageren

Regels voor berichten