![]() |
||
![]() |
Citaat:
- te fokken - in hokjes te houden - genetisch te manipuleren - zonder verdoving castreren, snavel afkappen, uierbranden, etc - ze vitamines, hormonen e.d. toe te dienen - etc etc. En er zijn genoeg vleesvervangers. Nou ja sommige zijn niet zo lekker en andere weer wel. In nederland is afgelopen jaren de markt iig gegroeid. Ik zou iig willen dat er vanuit de VS en UK wat meer merken komen. Daar heb je veel meer mogelijkheden.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is een internetwinkel, maar je kan even mailen of je wat schoenen kan komen passen. Dan kan je een afspraak maken om even naar zijn garage te gaan ![]() Ik heb ook moeilijke voeten. Maar de schoenen die ik nu heb zaten goed. Eventueel kan je ook naar www.outlet.nl in amsterdam... daar hebben ze een lading synthetische schoenen heb ik begrepen. De laatste in die links (die hikers schoenen) die heb ik bij www.bever.nl gekocht...maar dat was de enige niet-leren schoen daar geloof ik ![]()
Laatst gewijzigd op 26-07-2004 om 13:48. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Zeggen dat je 'vegetarisch' bent is niet fout.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() en ik vind het gelul dat mensen met dat hypocriet aan komen zetten beter wel vlees eten en geen bont dragen dan het allebei doen |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Dan kan je net zo goed geen zuivel producten eten maar wel vlees.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Veel vleesvervangers zijn wel vitamine (b) verrijkt. |
![]() |
||
Citaat:
en met alleen geen vlees eten help je al een groot deel. en al zou het niet helpen, ik hoef geen vlees waar een dier ontzettend voor heeft moeten lijden ![]()
||
Citaat:
Ik eet zelf ook geen vlees en vis en om eerlijk te zijn bevalt het me wel. ![]()
||
Citaat:
Ik heb ooit gelezen dat per vegetarier zoveel dieren minder per jaar worden afgemaakt. Ik weet alleen niet meer waar en hoeveel het was. ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
- dieren die vitamine b12 pillen (e.a.) toegedient krijgen. Wist je dat de bioindustrie de grootste afnemer is? - producten waar ze extra vitaminen toevoegen (of je het nou van een vitaminepil krijgt of van een vruchten/energiedrankje, boter, e.d.)
||
![]() |
Citaat:
Of gewoon vleesvervangers met b12 erin. In de VS heb je zelfs brood waar b12 is toegevoegd. En anders kan je altijd nog een red bull drinken ![]()
||
![]() |
Citaat:
In tegenstelling tot de meeste mensen stel ik mijn egoistische drang naar 'lekker' niet boven op. Waarom meewerken aan iets slechts als je tegen bent? Ik snap dat niet. Mensen die vinden dat de bioindustrie slecht is en die eten dan het vlees eruit. Mensen die tijdens het koffie drinken een documentaire kijken over slavernij, ontvoeringen e.d. gebeuren binnen de koffie-industrie. etc etc...
||
![]() |
Citaat:
83 dieren minder per vegetarier was berekent. Dus: 900.000 (aantal vegetariers in NL ongeveer) x 83 = 66.400.000 Nou ja dat scheelt toch wel he... en dan kan je eventueel ook nog de flexitariers (die weinig vlees nog eten meerekenen). Dat scheelt nogal wat hoor...
||
![]() |
Citaat:
Term komt uit het buitenland... nu nog even hier in voeren ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je hebt gelijk dat er heel goede vleesvervangers zijn en sommigen zullen vast qua voedingswaarde en smaak echt vlees heel dicht benaderen. Ik ben het verder helemaal met je eens dat allerlei gruwelijkheden bij het fokken en slachten van dieren onnodig zijn om aan onze behoefte aan vlees te voldoen. Maar dat neemt niet weg dat het enkele eten ervan op zich niet moreel verwerpelijk is, het zijn bijkomende omstandigheden die het erg maken. Ik denk dat het standpunt dat 'principiële vegetariërs' niet bestaan in die zin dat je niet principiëel tegen het eten van vlees kunt zijn maar alleen tegen het eten van dit vlees omdat het tot stand is gekomen door gruwelijkheden, best goed te verdedigen is. |
![]() |
||
Citaat:
||||||
![]() |
Citaat:
Ja, dat zou kunnen... maar dan moet je niet zeuren over wantoestanden in de dieren&mensuitbuitende industrie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je moet gewoon anders lekkere vette vegasnacks nemen.. komt alles goed met je honger gevoel ![]() Citaat:
Degene die ik ken letten daar ook wel redelijk veel op. Een slechte verzorging van asieldieren zal vooral welzijn van individuen in gevaar brengen... maar niet zozeer de fauna... of bedoel je dat anders? Ik ben gewoon tegen alles en probeer niet aan die dingen mee te werken zover mogelijk... en ja sommige dingen kom je niet onderuit... betaal vast nog via de belastingen mee aan de bioindustrie... misschien moet ik maar eens uitrekenen hoeveel de bioindustrie van mij 'krijgt' via belastingen en gewoon wat minder betalen ![]() Maar ik probeer alle wegen in te slaan die ik kan vinden ter bereiking van mijn doel. Dat je je bos opruimt en asieldieren helpt is natuurlijk ook een van die wegen en je doet tenminste wat... weinig mensen doen nog wat... die staan in de gang met de ontelbare duren en proberen er geen een... want dat zou hun gevoel van luxe, lekkere smaak etc in gevaar brengen... maar ik zie nog gelukkig nog wel meer andere lekkere dingen, behalve vlees, melk, ei etc.
||
Citaat:
|||||||
![]() |
Citaat:
Zeggen dat het 'beter' kan is al 'zeuren', nou ja ik bedoelde dat je niet kan zeggen dat het 'beter' moet kunnen en ondertussen meewerken waardoor het juist steeds slechter gaat... Dat klopt niet. Hetzelfde als een amnesty-activist loopt te zeggen dat het allemaal slecht gesteld is met mensenrechten en ondertussen kleding aanheeft van merken die juist de mensenrechten schenden... zoiets.. vind ik dat. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Bioindustrie heeft invloed op het bos, door vervuiling o.a. En er worden talloze bossen gekapt voor landbouw grond voor voedsel voor de koeien enzo.. Alles is een deel van een grote puzzel. Citaat:
En er is nog zoveel soorten mixen wat je kan doen met groente en fruit... er zal toch vast wel wat lekkers voor je tussen zitten.. Ik hou ook niet echt van groente... alleen brocolli vind ik lekker, maar andere dingen weer niet echt... maar groente kan je ook op vele manieren bereiden... In onze generaties lijkt er toch wel veel afkeer te zijn tegen groenten enzo.. schijnt door ons andere eten te komen. Dus de snacks waar veel kunstmatige troep in zit enzo... de smaak word daardoor verpest. Was eens een documentaire over op tv... (over hoe voedsel verslavend werkt en ook ons smaak aantast). [quote]goed idee, want ik heb het idee dat er toch al een hoop van onze belastingcenten in het tochtjespotje, om het zo maar even te noemen, verdwijnt. [/qote] Ja er word een hoop nutteloos besteed. Als ik eens hoor dat gemeenten weer tonnen besteed hebben aan een of ander kunstwerk waar maar misschien maar een enkeling wat om geeft, dan voel ik wel woede enzo... Citaat:
Waar ging het ook al weer over? ![]()
||
Citaat:
euh, bont ofzo? ![]() laten we er het maar op houden dat jij een andere instelling in het leven hebt en dat jouw manier van leven beter is dan de mijne. Maar wie weet ben ik over vier jaar net zo goed bezig als jou ( daar zou ik overigens niet op rekenen, maar ja).
||
Citaat:
![]() Ontopic: Ik ben tegen en eet ook geen vlees |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Vest/bodywarmer van ( nep ) bont Robyn17 | 9 | 25-10-2013 19:15 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Bont: wel of niet? ganralph | 73 | 04-12-2010 11:10 | |
Flora & Fauna |
Dieren gebruiken kimberly-18 | 121 | 24-01-2006 22:18 | |
De Kantine |
Bonte avond Verwijderd | 53 | 14-05-2004 21:47 | |
De Kantine |
Bonte Avond Acire | 16 | 19-04-2003 08:42 | |
Flora & Fauna |
Verschil bont/vlees, als reactie op topic bont/leer. extinction | 6 | 08-08-2002 21:42 |