Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik geloof simpelweg niet in een God, omdat religie mij, in tegenstelling tot wetenschap, geen voldoenende antwoorden geeft op levensvragen. [/QUOTE] Oke, waar heb jij dan gezocht. Je zegt dat de wetenschap jou meer antwoorden geeft dan welke religie dan ook. Een aantal vragen voor je _ wat is het doel vant het leven volgens de wetenschap _ Hoe zijn wij hier gekomen ( geen evolutietheorie a.u.b. want die is door de moderne wetenschappers allang weer weerlegd) _ Wat gebeurt er met onze ziel nadat wij gestorven zijn. Ik zal ze vanuit mijn religie beantwoorden Ten eerste wil ik zeggen dat je binnen de islam niet zomaar uitspraken kunt doen. De uitspraken die worden gedaan moeten te bewijzen zijn, dus ze moeten in de - Quran (Het letterlijke woord van God) "doe eens gek en loop de biep binnen en lees m gewoon een keer" of in een *hadith *Hadith Dit zijn uitspraken, hadndelingen en of goed- / afkeuringen van de profeet. Deze uitspraken zijn door de honderdduizenden sahaba (metgezellen) van de profeet vzmh aan hun kinderen doorverteld en gegeven (op schrift) die het weer doorgegeven hebben aan de generatie daarna en die weer aan de generatie daarna en die weer. Tot nu onze tijd is alles perfect in tact gebleven. Ik weet dat ook dit verhaal weer moeilijk te geloven is en dat het heel makkelijk is om te zeggen he gozertje houd die fabeltjes bij je, en doe niet zo ouderwets en eng man Maar ik daag je uit om het te gaan onderzoeken als je me niet gelooft en je waarachtig bent. * Quran Dit zijn de openbaringen die de profeet vzmh heeft gekregen van de heer der werelden, Allah/God Dus hij had hier geen macht over, het is niet uit zijn eigen inspanningen dat deze openbaringen naar hem toegezonden zijn en hij is/was ook niet in staat om deze te veranderen. Zijn taak was om deze woorden van de schepper uit te voeren en ze door te vertellen aan de rest van de mensheid till the day of judgement, so that includes you Fuse. Dit omdat een ieder die na de komst van de laatste profeet leeft/geboren wordt zal worden afgerekent op het volgen van deze profeet. wat is het doel vant het leven De schepper zegt in surat ( vers ) el baqara, Ik heb jullie niet geschapen behalve om Mij te aanbidden. Dus ons doel in het leven is heel simpel aanbidt degene die ons vanuit de aarde heeft geschapen en ons vervolgens daarop deed vestigen Surat Noeh ( Noach) om ons te testen wie van ons de beste is in goede daden surat Hoed. En wie uitmaakt wat goede en slechte daden zijn moge duidelijk zijn, dat is de schepper zelf. Elk aspect van je leven kan aanbidding zijn. Bijv. als je voor het slapen gaan de rituele wassing verricht (woedoe) dan ben je zelfs tijdens het slapen in aanbidding. Als je werkt met de intentie om jezelf en je famillieleden te onderhouden ben je in aanbidding. Hoe weten wij dit, nou dit heeft de profeet vzmh ons allemaal geleerd en doorgegeven aan de mensen die met hem samenleefden. Voordat het een te lang verhaal wordt ga ik nu meteen door naar vraag 3 Wat gebeurt er met onze ziel nadat wij gestorven zijn. Op het moment van de dood zullen er twee engelen gestuurd worden die onze ziel komen halen. Als ik mijn hele leven het bestaan van degene die mij geschapen heeft blijf ontkennen, of ik erken de schepper zelf wel maar ik wil zijn regels niet opvolgen dan zullen deze engelen mijn ziel met geweld uit mijn lichaam halen. Op dit moment zullen we de waarheid zien, de waarheid van de schepper van ons eigen bestaan, van ons doel hier op aarde van de waarheid. Mijn ziel zal zich naar de grote teen haasten om zich daaraan vast te klampen, en hij zal er niet vrijwillig uit willen. Mijn ziel zal tegenwerken NEE oh heer ik moet nog stoppen met blowen, NEE oh heer ik moet mijn gebeden nog op tijd zien te verrichten, NEE oh heer ik moet u uw recht nog geven, NEE oh heer ik moet dit nog en ik moet dat nog. Maar de dood maakt geen uitzondering voor niemand niet als je tijd is gekomen dan is je tijd gekomen. de engelen zullen onze ziel er zo geweldadig uittrekken en wij zullen op onze beurt zo hard terug willen kruipen in ons inmiddels betrouwbare lichaam. Eigelijk zit hier ook wel een vorm van logica in, als je je hele leven alleen gefocust bent op deze wereld en het genieten van deze wereld en het sparen voor deze wereld en het leven voor deze wereld. Wat zal er dan gebeuren op de dag dat je diezelfde wereld moet verlaten, ja dat bedoel ik je wilt niet. Hierna begint je reis naar degene die je op deze wereld heeft gezet, de engelen zullen je meenemen naar de eerste hemel. Onderweg zullen andere engelen vragen aan de engelen des doods (malik el maut) die net onze ziel uit ons lichaam heeft gehaald wie is die persoon die naar zijn schepper wordt geleid............................................en de rest ........................................... Weet je wat het is ik maak me ook geen illusies als je dit zo voor de eerste keer zou lezen zou je bij jezelf denken van kereltje ga hulp zoeken koe koe psyco. MAAR IK ZWEER HET JE HIJ BESTAAT ECHT................... DIT IS ECHT GEEN GEINTJE PROBEER ALSTUBLIEFT TE GAAN ONDERZOEKEN WIE JOUW SCHEPPER IS. KIJK HET MAAKT NOG NIET EENS UIT WAAR JE GAAT ZOEKEN. JODENDOM, CHRISTENDOM OF WAT DAN OOK.......................... ALS JE OPRECHT BENT IN JE ZOEKTOCHT ZAL JE UITEINDELIJK TOCH BIJ DE ISLAM TERECHT KOMEN..............................................................wan t er is maar 1 waarheid en dat is de schepper zelf elhamdoellilahie rabbiell áállamien.................... P.S. sorry als ik iemand beledigt heb dit was/is niet mijn bedoeling Laatst gewijzigd op 27-07-2004 om 20:21. |
![]() |
||
Citaat:
wat is het doel vant het leven volgens de wetenschap? -dat zal de wetenschappers een worst zijn, daar zijn ze niet in geinteresseerd, en dat mag je best voor jezelf bepalen. Hoe zijn wij hier gekomen (geen evolutietheorie a.u.b. want die is door de moderne wetenschappers allang weer weerlegd)? -wanneer dan? voorzover ik weet is evolutie nog steeds een onwrikbaar feit. Wat gebeurt er met onze ziel nadat wij gestorven zijn? -die eindigt te bestaan, aangezien je hersenscellen afsterven en stoppen met je bewustzijn mogelijk te maken. nog andere vragen?
||
Citaat:
_ Hoe zijn wij hier gekomen ( geen evolutietheorie a.u.b. want die is door de moderne wetenschappers allang weer weerlegd) _ [/QUOTE] SORRY?! Wil je nu serieus iemand opleggen dat de evolutietheorie onzin is. Jij vind al die wetenschap toch onzin, waarom geloof je het dan wel als de wetenschappers beweren dat de evolutietheorie niet betsaat?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jammer, hoor. Ik dacht dat je serieus geïnteresseerd was, maar blijkbaar niet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar het is niet zo dat alle wetenschappers het er tegenwoordig overeens zijn dat de evolutietheorie onzin is. Er zijn wel goede argumenten tegen, bijvoorbeeld dat een mutatie altijd verlies van informatie is, zodat de diversiteit van de rassen onmogelijk kan toenemen. Er zijn ook hele goede argumenten voor. Maar het ontkrachtigen van de evolutietheorie bewijst niet de scheppingstheorie. Andersom ook. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Nog maar een keer dan:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
1. Als wij mensen leven om ons best te doen en vervolgens in het paradijs komen. Is dat het dan. Dan leef je dus miljarde jaren in het paradijs en het houdt nooit op. 2.Het is bewezen dat er vroeger dinosaurussen waren voor de mens, volgens de bijbel waren de eerste organismen 2 mensen. En in de hele bijbel komt geen 1 dino voor, en dat is zo omdat die bijbel zo oud is dat die mensen toen nog niet wisten van dino's. 3.Waarom is er nooit duidelijker bewijs over god, als ''ik hoorde een stem ''. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
ooit had een een forummer op een andere forum iets opgeschreven tegen een ongelovige, ik kan die tekst niet vinden maar ik probeer het zlefde te zeggen
Ik geloof, dus als er een god bestaat ga ik naar het hemel. ik neem geen risico, als er geen god bestaat gebuert er niets(met mij), maar STEL dat god WEL bestaat(dan zou jij(wie zich aangesproken voelt) als ongelovige naar het hel gaan)? ik heb niets te verliezen ![]()
||
![]() |
Citaat:
Verder zeg je dat als er een god bestaat dat je naar de hemel zou gaan. Maar je kan praktisch maar in een god geloven. Als je dan net in de verkeerde gelooft, bijvoorbeeld allah, kom je toch in de hel omdat bijvoorbeeld odin kwaad op je was omdat je in allah geloofde. Dan heb je dus wel wat te verliezen. Verder weet je niet of er iets te winnen of te verliezen is. Bijvoorbeeld, misschien gaat het atheïsten heel goed af nadat ze overlijden, en gaan alle gelovigen naar de hel.
|
Eigenlijk zijn de redenen waarom ik niet in God geloof al wel flink uit de doeken gedaan in dit topic. Ik zie veel punten voorbij komen waar ik me in herken.
Kort gezegd, het staat me gewoon niet aan. Bovendien was de kerk ooit misschien wel de smerigste dictatuur die ooit bestaan heeft. Saddam, Hitler en kompanen kunnen er nog een puntje aan zuigen. Mensen denken negatief over indoctrinatie en propaganda, daardoor zou de vraag eigenlijk beter zijn waarom iemand wél in een God gelooft.
|
Waarom ik niet geloof in het algemeen-
omdat het geloven in een god of een hogere macht in mijn ogen een makkelijke weg voor iets is, in plaats van je eige verantwoordelijkheid nemen leg je het leven in handen van god, dus wat er ook gebeurd, het is gods wil ![]() En als ik ooit zou geloven, zou ik het al helemaal niet doen in de vorm van een kerk/moskee, etc omdat de kerk in ieder geval(van de moskee weet ik te weinig) zich niet eens houd aan de leef regels die er in de bijbel staan, of er op zijn minst een iets wat vreemde draai aan geven. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik neem tenminste geen risico. volgens mijn geloof zal een (echte)moslim altijd naar het hemel gaan, als hij zonde heeft begaan zal hij eerst naar hel en als ie klaar i naar het hemel, dus als nog(als ik een echte moslim ben en dat geloof ik) ga ik naar het hemel. maar ongelovigen voor altijd branden, en dat wil ik niet. ![]() ![]() ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Werkelijk geloof is een kwestie van weten. Dus: Geloof of geloof niet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Kun je soms niet voor jezelf beslissen? Bovendien heeft de kerk weinig meer met geloof te maken tegenwoordig. |
![]() |
||
Citaat:
En dat is niet de enige reden waarom ik niet in God geloof, ik kan dus wel degelijk voor mezelf beslissen. Beter gezegd, ik héb zelf gekozen om niet te geloven? Overigens is dat meer een vraag die je aan het merendeel van de gelovigen kunt stellen, aangezien die eerder niet voor zichzelf beslissen maar klakkeloos aannemen wat hen verteld wordt. En, de kerk heeft niets met geloof te maken? Dat lijkt me heel stug. Misschien is 't niet meer zoals 100 jaar geleden, maar het heeft er duidelijk veel mee te maken.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
voor IGRA
![]() ![]() Een man ging naar de kapper om zijn haar en baard bij te laten knippen. Ze begonnen te discussiëren en spraken over vele zaken. Al gauw kwamen ze bij de bekende vraag of God wel bestaat. De kapper zei: "Kijk, ik geloof niet dat God bestaat." "Waarom zeg je zoiets?" vroeg de man. "Nou, iemand hoeft alleen maar naar de wereld te kijken en hij zal zien dat God niet bestaat. Als God echt bestaat, zouden daar dan zoveel zieke mensen zijn? Zouden daar zoveel gehandicapte kinderen zijn? Nee, Als Hij echt bestond, zou er geen ellende zijn op de aarde. Ik kan me niet voorstellen dat een God dit allemaal kan toestaan. De man was even stil maar zei verder niets. De kapper was inmiddels klaar en de man verliet de zaak. Onderweg naar huis zag hij een oude man op straat met heel lang haar en ongetrimde baard. De man ging onmiddellijk weer terug naar de kapperszaak en zei tegen de kapper: "KAPPERS BESTAAN NIET !" "Maar ik ben toch een kapper en ik sta hier vlak voor je" antwoordde de kapper. "NEE!" zei de cliënt. "Kappers bestaan gewoon niet. Als zij echt bestonden, zouden er geen mensen meer rond lopen met lang haar en ongetrimde baarden op de wereld." De kapper antwoordde: "Ach, wij kappers bestaan zeer zeker wel. Het zijn gewoon de mensen die niet naar ons komen." "Exact!" ging de man verder. "Dat is het hem nou juist. God bestaat ook zeer zeker wel. Het zijn juist de mensen die niet naar Hem gaan en Hem niet opzoeken en daarom is er zoveel ellende op de wereld."
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
omg, honderden jaren terug was de wereld heel wat religieuzer dan de wereld nu is, toch was het leven toen slechter. conclusie: atheisme veroorzaakt geen ellende. hoe arrogant trouwens, als ik het wil omdraaien zou ik iets moeten schrijven als "moslims zijn barbaren die overal alleen maar ziektes en geweld brengen". mischien begrijp je na het lezen van deze hyperbool hoe het genoemde verhaal op mij (en waarschijnlijk ook op anderen) overkomt. typisch die religieuze superioriteitswaanzin.
|
![]() |
Waarom geloof je WEL in God?? Er is toch totaal geen bewijs voor.
Dat is net zoiets als vragen waarom iemand wel of niet in vliegende schotels geloofd. Mensen die geloven doen dat alleen maar omdat ze van iemand anders hoorden dat er iets was, ze hebben nooit Gods aanwezigheid gevoelt ofzo.
|
![]() |
tosyali:
Je draait er omheen. Je argument is ontkracht en verder begin je weer te blaten over "een" God. Je vergeet daarbij voor het gemak ook even dat er nog veel meer goden zijn Wodan ofzo is echt niet allah met een andere naam. In je andere post hou je een verhaal over een kapper. Het argument van de kapper is natuurlijk makkelijk te ontkrachten, want ook al is er veel ellende op de wereld, dan wil dat niet zeggen dat er geen god bestaat. Verder word er weer beweerd dat god wel bestaat, maar dat word simpelweg niet ondersteund door een argument.
||
![]() |
Citaat:
Ik zie de link niet. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Vreemde knakkers kom je hier tegen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat andere gelovigen doen is ook geenszins interessant. Natuurlijk zijn er schaapje. Er zijn ook niet-schaapjes. De kerk heeft weinig met geloof te maken. Je kunt andere geloven beleven, of geloof anders beleven. Er is meer dan alleen het rechtlijnige Christendom van de katholieke kerk. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar het verhaal is wel onzin. Argumenten in het verhaal van tosyali: kapper: god bestaat niet omdat er veel ellende op de wereld is. (dit argument kan je natuurlijk niet gebruiken om te beweren dat god niet bestaat) de man: kappers bestaan niet omdat er mensen rondlopen met lang haar. (als je deze redenering volgt zou je de redenering ook tegen de man kunnen gebruiken, god bestaat niet want er zijn mensen die niet in hem geloven). de man: er is veel ellende op de wereld omdat de mensen niet naar god toekomen. (dit is weer op de bijbel/koran gebaseerd en is dun geen geldig argument) Hier worden de aannames gemaakt dat god ellende oplost, en dat mensen naar hem toe moeten komen om ellende op te lossen. Maar die aannames zijn op de bijbel/koran gebaseerd, en die kunnen niet als bewijs dienen. Verder heeft T_ID het argument al ontkracht door te stellen dat er wel degelijk mensen "naar god toe komen", maar dat een groot deel van die mensen geen goed leven heeft.
Laatst gewijzigd op 31-07-2004 om 10:27. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
zoals die mensen in mun kerk die genezen zijn, laatst iemand genezen van een rug, daarvoor iemand van halfdoofheid, van de ongeneslijke ziekte van brechtev ofzoiets... |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Welke kerk? Welke mensen? Hoe? Wanneer? Wat is de medische verklaring daarvoor? Als je op die vragen geen antwoord kan geven kan ik je natuurlijk niet serieus nemen.
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarom geloven? De uitverkiezing Mr.Mark | 45 | 27-12-2010 09:43 | |
Waarom geloof je eigenlijk in god? Slabbertje | 47 | 13-04-2007 23:46 | |
God kan niet zonder mensen Jouri | 5 | 14-07-2005 21:03 | |
Verhalen & Gedichten |
Verlichting van de mensheid KMBA | 4 | 29-05-2005 15:23 | |
Teveel toeval: er moet een hogere macht/kracht bestaan Verwijderd | 181 | 03-06-2004 11:56 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] ik zie, ik zie... wat jullie niet wíllen zien Verwijderd | 2 | 01-08-2003 18:39 |