Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2004, 17:53
Verwijderd
even goede vrienden? wat maakt de sexuele voorkeur van je kameraad nu uit?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 18:10
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
filia dei schreef op 30-07-2004 @ 18:46 :
De halve school bij ons is homo en de rest is op z'n minst bi, anders hoor je er niet bij.
Is dat serieus, of zeggen ze dat alleen maar? Want als dat zo is, had ik gewild dat ik ook op die school had gezeten
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 20:27
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 30-07-2004 @ 18:51 :
Ik heb er geen enkel probleem mee, alleen krijg ik bij die overdreven relnichten vaak wel het idee dat ze hun geaardheid nog niet helemaal geaccepteerd hebben.
Waarom denk je dat? Ik heb daar een hele andere theorie over. Ik denk dat juist jonge pisnichtjes na hun coming out graag aan iedereen willen laten zien dat ze geen enkel probleem met zich zelf hebben. Bij veel is het slecht een fase en gaat het ook wel weer over. En andere blijven het gewoon leuk vinden om te shockeren

Citaat:
Verder zijn dingen als de Gay Games natuurlijk volslagen nonsens, tenzij wetenschappelijk aangetoond kan worden dat homo's lichamelijk anders ontwikkeld zijn dan hetero's.
Het is natuurlijk ook belachelijk dat de gay games georganiseerd moet worden. Maar het wordt met het doel georganiseerd om aandacht te vragen voor homorechten. Aan de gay games deden ook deelnemers mee uit landen die homoseksuelen niet lieten deelnemen aan de olympische spelen. En trouwens, binnen de nederlandse topsport is homoseksualiteit ook niet geaccepteerd. Ik ken geen enkele profvoetballer die ooit een coming out gedaan heeft.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 20:35
metallica
metallica is offline
ik ken genoeg mensen die homosexueel zijn en dat zijn ook nogeens de liefste mensen die ik ken Ik heb er zelf absoluut geen problemen mee. Als me zoiets verteld word heb ik alleen maar zoiets van ah oke. Ik haat dan ook mensen die daar opmerkingen van maken.
Oud 30-07-2004, 21:03
Nona
Nona is offline
Citaat:
metallica schreef op 30-07-2004 @ 21:35 :
ik ken genoeg mensen die homosexueel zijn en dat zijn ook nogeens de liefste mensen die ik ken
[generaliserend]Ja, t zijn schatten he!?![/generaliserend]
Oud 30-07-2004, 21:05
Remqo
Remqo is offline
Ik heb totaal geen problemen met homo's
Het zijn vaak lieve, aardige mensen in omgang

Maar ik heb het wat minder op kleffe nichten

Laatst gewijzigd op 31-07-2004 om 19:26.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 22:52
Verwijderd
Citaat:
bertbart schreef op 30-07-2004 @ 21:27 :
Waarom denk je dat? Ik heb daar een hele andere theorie over. Ik denk dat juist jonge pisnichtjes na hun coming out graag aan iedereen willen laten zien dat ze geen enkel probleem met zich zelf hebben. Bij veel is het slecht een fase en gaat het ook wel weer over. En andere blijven het gewoon leuk vinden om te shockeren.
Ik denk dat omdat het mij lijkt dat als je comfortabel bent met je eigen seksualiteit, je helemaal niet meer de behoefte hebt om de opstandige relnicht uit te hangen. Natuurlijk is dat een fase, dat begrijp ik ook wel. Verstand komt met de jaren - mensen die op hun veertigste nog uitgaan in strakke topjes met 'Miss Sexy' erop vind ik ook triest. Het gaat mij er gewoon om, zoals ik hieronder ook uiteenzet, niet meer onderscheid te maken dan noodzakelijk is.

Citaat:
Het is natuurlijk ook belachelijk dat de gay games georganiseerd moet worden. Maar het wordt met het doel georganiseerd om aandacht te vragen voor homorechten. Aan de gay games deden ook deelnemers mee uit landen die homoseksuelen niet lieten deelnemen aan de olympische spelen. En trouwens, binnen de nederlandse topsport is homoseksualiteit ook niet geaccepteerd. Ik ken geen enkele profvoetballer die ooit een coming out gedaan heeft.
Nee, daar heb je helemaal gelijk in. Ik weet zelf niet in hoeverre in topsport homoseksualiteit is geaccepteerd. Het is inderdaad wel een enorme machowereld, dat geldt ook voor het leger. Ik zou iemand die aan zijn strijdmakker vertelt dat hij homo is ook niet de kost willen geven, het is een ongeloolijk achterlijke wereld daar.

Die Gay Games zijn inderdaad vooral een roep om erkenning van homorechten, daar heb je gelijk in. Tegen dat aspect ervan heb ik ook geen enkel bezwaar. Het gaat mij er alleen om dat homo's en lesbiennes in geen enkel ander opzicht 'anders' zijn dan gewone mensen, afgezien dus van alleen hun seksuele voorkeur. Daarom moet je ook niet méér onderscheid willen maken dan strikt noodzakelijk is.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 10:45
Vishnu
Vishnu is offline
Citaat:
evil_elfje schreef op 29-07-2004 @ 09:59 :
Hallo,

Ik heb een vraagje je aan jullie. Ik ben met ene onderzoek bezig over de tolerantie in NL tegenover homosexuele mensen. Mijn vraag is hoe zou jij reageren als een klasgenoot of vriend/vriendin aan jou vertelt dat hij/zij denkt dat homo of lesbisch te zijn.

Wat vind je zelf van homosexuele mensen?

bedankt alvast voor jullie medewerking!

e_e
ik vind homosexualiteit een onnatuurlijke perversiteit en verder houd ik mij weg van oordeel.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 10:46
Vishnu
Vishnu is offline
Citaat:
metallica schreef op 30-07-2004 @ 21:35 :
ik ken genoeg mensen die homosexueel zijn en dat zijn ook nogeens de liefste mensen die ik ken Ik heb er zelf absoluut geen problemen mee. Als me zoiets verteld word heb ik alleen maar zoiets van ah oke. Ik haat dan ook mensen die daar opmerkingen van maken.
niks liever, ze zijn vrouwlijker geen wonder dat jullie er beter mee kunnen opschieten.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 11:48
mystress-darqyr
mystress-darqyr is offline
Ik ben zelf lesbisch en het wisselt enorm qua tolerantie. er zijn genoeg mensen die me accepteren zoals ik ben, maar er zijn er ook genoeg die enorm homofoob zijn. ik heb wel gemerkt dat als je er zelf normaal over doet(en er niet iets uberbijzonders van maakt) dat mensen er ook normaler over doen.
Oud 31-07-2004, 19:09
metallica
metallica is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 30-07-2004 @ 22:03 :
[generaliserend]Ja, t zijn schatten he!?![/generaliserend]
Oud 31-07-2004, 21:07
Vice
Vice is offline
Citaat:
mystress-darqyr schreef op 31-07-2004 @ 12:48 :
Ik ben zelf lesbisch en het wisselt enorm qua tolerantie. er zijn genoeg mensen die me accepteren zoals ik ben, maar er zijn er ook genoeg die enorm homofoob zijn. ik heb wel gemerkt dat als je er zelf normaal over doet(en er niet iets uberbijzonders van maakt) dat mensen er ook normaler over doen.
Voor mij het zelfde. Heb gelukkig nog geen negative reacties gehad. Wel mensen die dachten dat ik een grapje maakte.

Zelf heb ik niks tegen homo's, maar iemands persoonlijkheid vind ik toch echt wel belanrijker dan iemands geaardheid. Daarom zou ik ook nooit zeggen dat ik alle hetero's, bi's en/of homo's aardig vind.

Het enige waar ik maar nog aan stoor zijn die macho-kerels die altijd maar commentaar hebben over homo's die te nichterig gedragen. Voor sommige mensen is het wel erg moeilijk om andere te accepteren hoe ze zijn.
Oud 01-08-2004, 03:21
MrOizo
MrOizo is offline
Citaat:
filia dei schreef op 30-07-2004 @ 18:46 :
De halve school bij ons is homo en de rest is op z'n minst bi, anders hoor je er niet bij.
Op wat voor soort school zit jij?
Oud 01-08-2004, 16:36
metallica
metallica is offline
Citaat:
Vice schreef op 31-07-2004 @ 22:07 :

Het enige waar ik maar nog aan stoor zijn die macho-kerels die altijd maar commentaar hebben over homo's die te nichterig gedragen. Voor sommige mensen is het wel erg moeilijk om andere te accepteren hoe ze zijn.
Oud 02-08-2004, 08:28
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 08:35
VanDalen
Citaat:
Intressante contradictie in die twee zinnetjes..
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 09:56
*Cayenne*
*Cayenne* is offline
Citaat:

Weet je wat het is? Al die macho- mannetjes zijn zó vol van zichzelf dat ze werkelijk denken dat alle homo's in hun kont willen knijpen en dat ze allemaal op hen vallen. Triest eigenlijk, want heteromeiden vallen toch ook niet bij bosjes op je? Waarom homo's dan wel? Ik erger me daar altijd aan.
Oud 02-08-2004, 10:41
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Hoewel Nederland een van de meest tolerante landen op dit gebied is, valt die tolerantie vaak nog best tegen. Het is vaak meer een soort onverschilligheid, als je erover doorvraagt komt men vaak met een hele lijst mitsen en maren aanzetten. Not in my backyard, etc. Voor veel personen is het nog altijd moeilijk te beseffen dat homo's afgezien van hun seksuele voorkeur niet van hetero's verschillen. Dezelfde mensenwensen en dezelfde mensenstreken.
Oud 02-08-2004, 19:54
metallica
metallica is offline
Citaat:
*Cayenne* schreef op 02-08-2004 @ 10:56 :
Weet je wat het is? Al die macho- mannetjes zijn zó vol van zichzelf dat ze werkelijk denken dat alle homo's in hun kont willen knijpen en dat ze allemaal op hen vallen. Triest eigenlijk, want heteromeiden vallen toch ook niet bij bosjes op je? Waarom homo's dan wel? Ik erger me daar altijd aan.

mooi gezegd en je hebt helemaal gelijk...
Oud 03-08-2004, 16:49
lief_ukkie
lief_ukkie is offline
Citaat:
metallica schreef op 02-08-2004 @ 20:54 :
mooi gezegd en je hebt helemaal gelijk...
Ik sluit me er helemaal bij aan
Oud 03-08-2004, 19:45
kimberley
kimberley is offline
Ik zie gewoon geen verschil tussen hetero's, homo's of lesbi's.
Het zijn gewoon mensen die alleen op hetzelfde geslacht als zichzelf vallen, big deal?

Ik lees hier bijna allemaal positieve reacties, maar irl is dat dus echt niet zo.
Jongeren rond een jaar of 15/16 die vinden het vaak stoer om tegenover vrienden te verklaren dat ze homo's haten, het zijn foutjes van de natuur etc...

Ja ik ken een homostel. Mijn vriend die heeft een goede vriend die samen is gaan wonen met een andere homo. We zijn er wel eens bij blijven logeren. Ik stoor me er dus echt absoluut niet aan.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 19:54
AngelLena
AngelLena is offline
Heb het meerdere keren meegemaakt dat iemand naar me toe kwam met de melding dat ie homoseksueel was. Meestal lach ik dan ff en laat ik weten dat ik het al lang wist (bij de meesten kan ik het aardig snel zien of aanvoelen) en maak er verder geen punt van. Complimenteer wel ff met het feit dat hij er dan voor uit durft te komen.
Oud 04-08-2004, 22:15
Party_P
Party_P is offline
Citaat:
kimberley schreef op 03-08-2004 @ 20:45 :
Ik zie gewoon geen verschil tussen hetero's, homo's of lesbi's.
Het zijn gewoon mensen die alleen op hetzelfde geslacht als zichzelf vallen, big deal?

Ik lees hier bijna allemaal positieve reacties, maar irl is dat dus echt niet zo.
Jongeren rond een jaar of 15/16 die vinden het vaak stoer om tegenover vrienden te verklaren dat ze homo's haten, het zijn foutjes van de natuur etc...

Ja ik ken een homostel. Mijn vriend die heeft een goede vriend die samen is gaan wonen met een andere homo. We zijn er wel eens bij blijven logeren. Ik stoor me er dus echt absoluut niet aan.
idd, die homohaters zijn erg irritant.

Dat er homo/lesbi's/bi's zijn kan mij niks boeien. En als een vriend van me een homo blijkt te zijn, zal ik er nog gewoon mee omgaan, zolang die maar niet aan me gaat zitten e.d.
Oud 05-08-2004, 14:50
Saybia
Saybia is offline
nooit last gehad van homohaters...ken er ook geen...couldn't care less eigenlijk...
Tis een beetje sneu als je homofoob bent, maar zo lang ik er geen last van heb...big deal
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 20:29
Mara
Mara is offline
Ik hoop nog steeds dat een van m'n vrienden homo is, kan ik er gezellig mee over andere jongens praten

Ik zelf zie totaal geen problemen, alhoewel ik merk in mijn eigen omgeving dat vooral jongens/mannen er meer 'problemen' mee hebben. Niet in de vorm van verafschuwing, maar ze moeten ook niet te dicht in de buurt komen zeg maar. Beetje jammer.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 23:46
Verwijderd
Ik heb er absoluut geen problemen mee, maar van die overdreven homo's krijg ik spontaan kotsneigingen.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 21:52
-=TsA=- Silence
-=TsA=- Silence is offline
Mijn oom is homo en heeft een vriend ( Beiden rond de 50 )
zijn echt super aardig, ik denk zelfs als je normaal benadert ze aardiger zijn dan niet homo mensen, geld voor mannen en vrouwen.
Oud 08-08-2004, 23:25
Vice
Vice is offline
Citaat:
Sylph schreef op 07-08-2004 @ 00:46 :
Ik heb er absoluut geen problemen mee, maar van die overdreven homo's krijg ik spontaan kotsneigingen.
Zolang je dat maar niet naar die homo's uit.
Zelf krijg ik ook wel eens kotsneigingen van enkele stoere heteromannen, maar dat houd ik mooi voor me.
Oud 08-08-2004, 23:43
Verwijderd
Citaat:
*Cayenne* schreef op 02-08-2004 @ 10:56 :
Ja, dat hoor ik ook altijd van de mannen in mijn omgeving. "Homo's? Best, als ze maar van mij afblijven."
Hallo, zo aantrekkelijk ben je ook weer niet, en al was je dat wel, dan zouden ze je toch nog niet gewoon maar aanranden?

De meeste uber-hetero's vinden het vervelend dat zij óók aangerand zouden kunnen worden, dat zij óók een zwakkere positie kunnen hebben, dat hun onaantastbaarheid toch niet zo vanzelfsprekend is als ze dachten.
Ze worden, als homo's ter sprake komen, gedwongen om zich in een zelfde soort positie te plaatsen als een vrouw, en dat kunnen ze niet hebben. Mietjes.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 11:42
-=TsA=- Silence
Citaat:
Morgan schreef op 09-08-2004 @ 00:43 :
Ja, dat hoor ik ook altijd van de mannen in mijn omgeving. "Homo's? Best, als ze maar van mij afblijven."
Hallo, zo aantrekkelijk ben je ook weer niet, en al was je dat wel, dan zouden ze je toch nog niet gewoon maar aanranden?

De meeste uber-hetero's vinden het vervelend dat zij óók aangerand zouden kunnen worden, dat zij óók een zwakkere positie kunnen hebben, dat hun onaantastbaarheid toch niet zo vanzelfsprekend is als ze dachten.
Ze worden, als homo's ter sprake komen, gedwongen om zich in een zelfde soort positie te plaatsen als een vrouw, en dat kunnen ze niet hebben. Mietjes.
Idd, flauw hoor
Oud 09-08-2004, 13:23
Vinc
Vinc is offline
Citaat:
slobowicz schreef op 29-07-2004 @ 20:57 :
homo's zijn mensen en mensen tolereer ik (als ze lief zijn) 100%..
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 13:35
Verwijderd
ik moet toegeven dat ik helemaal geen homo's of lesbiennes ken (tenminste niet dat ik weet ), maar het zou me echt niks uitmaken. natuurlijk zou het me wel bij sommige mensen verbazen dat ze vallen op het eigen geslacht (dat je denkt: goh had ik niet verwacht), maar ah ik vind er niets bijzonders aan. even goede vrienden.

mensen voelen zich nou eenmaal aangetrokken tot mekaar, en meestal voelen we ons aangetrokken tot mensen van het andere geslacht, maar op het eigen geslacht vallen is allang al niet bijzonder meer. ga je toch niet moeilijk over doen ofzo
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 14:37
Verwijderd
Ghehe ik zat laatst nog American Beauty te kijken, waarin een man nogal homofoob is.. en dan uiteindelijk zijn buurman ineens zoent. Volgens mij hebben van die ontzettende homofoben dat soort gevoelens bij zichzelf ontdekt en proberen ze het uit alle macht te onderdrukken. Je hoort idd zo vaak "zolang ze maar van mij afblijven." Dan denk ik "joh, waar ben je nou bang voor? Voor wat je erbij zal voelen?".

Het zal mij echt niet uitmaken als iemand uit m'n omgeving homo/lesbisch blijkt te zijn. Behalve als m'n vriendje homo zou zijn. Een vriendin van m'n moeder was altijd gelukkig getrouwd geweest, ze hadden 5 kinderen ofzo, haar man was echt altijd met de familie bezig. Alleen z'n vader was nogal homofoob.. z'n broer bleek homo te zijn en z'n vader heeft die broer toen nogal raar behandeld. Vandaar dat die man misschien altijd bepaalde gevoelens onderdrukte..
Anyway, ineens zei hij dus tegen z'n vrouw dat hij gevoelens voor mannen had. Eerst maakte het allemaal niet uit en wilde hij toch bij haar blijven, maar hij werd steeds afstandelijker, deed steeds botter, zei op een gegeven moment ook dat hij niet meer van haar hield. Inmiddels heeft ie z'n vrouw compleet verlaten en woont bij een man. Die vrouw is er helemaal kapot van en kan het allemaal nog steeds niet bevatten.

Daarom vind ik het ook een slechte zaak dat sommige mensen zo spastisch doen over homo's. Zeker als ouders dat doen.. hun kinderen gaan zich dan raar voelen bij bepaalde gevoelens en gaan het onderdrukken.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 15:07
Gammaray
Gammaray is offline
Het maakt me niks uit dat zijn ook normale mensen.
Mooi laten gaan.
Oud 09-08-2004, 23:12
Verwijderd
Had laatst een homostel aan mijn kassa, en ik zag echt dat ze gelukkig waren, nou wat is dan het probleem? Ze zeiden het ook gewoon. Niks om je voor te schamen toch?

Ik snap niet waarom dat tegenwoordig nog een punt van discussie kan zijn.

Wel hoor ik irl jongeren elkaar uitschelden voor homo terwijl ze mietje bedoelen, en op mijn school zat een homo die make-up opdeed, nou die werd verrot gescholden.

Zeker groepsgedrag? Want hier is iedereen positief.

Oja, toen ik mijn vriendinnen vertelde dat ik bi was, waren ze best wel verbaasd maar ze vonden het wel leuk en ze wilden zelfs met me zoenen als 'test'...
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 23:31
Verwijderd
ik wacht overigens met smart op de dag dat mijn vriendin vertelt dat ze bi is

(als je dit leest, ik meen het niet hoor, schat )

(sorry, tis laat en ik verveel me)
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 00:50
-=TsA=- Silence
Citaat:
STUFF schreef op 10-08-2004 @ 00:31 :
ik wacht overigens met smart op de dag dat mijn vriendin vertelt dat ze bi is

(als je dit leest, ik meen het niet hoor, schat )

(sorry, tis laat en ik verveel me)
Oud 10-08-2004, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 09-08-2004 @ 15:37 :
Ghehe ik zat laatst nog American Beauty te kijken, waarin een man nogal homofoob is.. en dan uiteindelijk zijn buurman ineens zoent. Volgens mij hebben van die ontzettende homofoben dat soort gevoelens bij zichzelf ontdekt en proberen ze het uit alle macht te onderdrukken. Je hoort idd zo vaak "zolang ze maar van mij afblijven." Dan denk ik "joh, waar ben je nou bang voor? Voor wat je erbij zal voelen?".

Het zal mij echt niet uitmaken als iemand uit m'n omgeving homo/lesbisch blijkt te zijn. Behalve als m'n vriendje homo zou zijn. Een vriendin van m'n moeder was altijd gelukkig getrouwd geweest, ze hadden 5 kinderen ofzo, haar man was echt altijd met de familie bezig. Alleen z'n vader was nogal homofoob.. z'n broer bleek homo te zijn en z'n vader heeft die broer toen nogal raar behandeld. Vandaar dat die man misschien altijd bepaalde gevoelens onderdrukte..
Anyway, ineens zei hij dus tegen z'n vrouw dat hij gevoelens voor mannen had. Eerst maakte het allemaal niet uit en wilde hij toch bij haar blijven, maar hij werd steeds afstandelijker, deed steeds botter, zei op een gegeven moment ook dat hij niet meer van haar hield. Inmiddels heeft ie z'n vrouw compleet verlaten en woont bij een man. Die vrouw is er helemaal kapot van en kan het allemaal nog steeds niet bevatten.

Daarom vind ik het ook een slechte zaak dat sommige mensen zo spastisch doen over homo's. Zeker als ouders dat doen.. hun kinderen gaan zich dan raar voelen bij bepaalde gevoelens en gaan het onderdrukken.
Ik vond dat zó'n gruwelijk zielige scene... ik had echt zoiets van, Lester (zo heette de hoofdpersoon toch?), ga er nou toch opin, man...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten