Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2004, 16:47
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
Ik denk ook dat we veel beter kunnen omgaan met de natuur.
Zonder haar waren we niet geworden wie we nu zijn, en om haar nou maar gewoon links te laten liggen...
We zouden meer aan de natuur moeten denken.
Probleem is dat de meeste mensen alleen aan zichzelf denken en denken: o dat probleem is toch nog ver weg... dan ben ik allang dood... of 'het zal wel meevallen hier, met de moderne technologie verzinnen ze wel wat' (het lekker aan anderen overlaten...)

Ik vind het vreselijk wat we de natuur aan doen. Er zijn mensen die eten twee karbonades per dag, terwijl dat helemaal niet nodig is... een is ook genoeg. En de hoeveelheid patat en snacks die we naar binnen werken... dat mag ook wat minder.

Doordat milieuvriendelijke dingen vaak een beetje duurder zijn (ondanks subsidies e.d.) gaan mensen vaak voor het goedkopere spul, waarmee je de milieuvriendelijke bedrijven de nek om draait, waardoor die bedrijven verdwijnen en er alleen nog maar milieuonvriendelijke bedrijven overblijven....

En welvaart is ook niet hetzelfde als welzijn. Je kan in een wereld leven met de nieuwste dingen, een heleboel dingen hoef je niet te doen, je hebt veel tijd over... en toch niet gelukkig zijn...
terwijl iemand in een arm land die hard moet werken voor zijn geld en het heel druk heeft, wel gelukkig kan zijn. Want hij/zij heeft misschien wel heel goede vrienden, kinderen, veel natuur om zich heen waar hij iedere dag weer van kan genieten onder het werk. Dan ben je toch ook gelukkig?
door welvaart wordt het leven makkelijker, maar het hoeft er niet meteen leuker van te worden...

Ik heb kinderen van moeder aarde ook gelezen is al een hele tijd geleden maar ik vond het heel mooi ik vond die wereld veel mooier dan die van hier ik wou daar ook leven enz. enz.

kortom, ik ben het met Patje eens.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2004, 16:48
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
Citaat:
Vishnu schreef op 31-07-2004 @ 22:18 :


GOD waarom nou weer wicca?
Wat is er mis met wicca?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Jóuw bibliotheek
Verwijderd
20 27-11-2007 17:26
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: De Legende Van Maneschijn.
Ieke
0 05-04-2004 20:45
De Kantine Denk je dat de aarde ooit vergaat?
niceman1984
123 29-01-2004 18:30
Levensbeschouwing & Filosofie Religie als onderdeel van F&L
McCaine
103 17-05-2003 13:42
Levensbeschouwing & Filosofie Hoe ziet God eruit?
BitterTear
54 03-07-2002 22:22
Levensbeschouwing & Filosofie de perfecte ideologie; is de ideale staat mogelijk?
sublime
248 22-02-2002 17:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:16.