Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2004, 17:07
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
Coconut schreef op 20-08-2004 @ 18:03 :
Omdat je naar het HBO gaat, heb je recht op studiefinanciering + OV. Omdat jij aan het begin van het 3e kwartaal (juli) nog 17 was, krijgen je ouders kinderbijslag tot het 4e kwartaal (oktober). Vanaf het 4e kwartaal (oktober dus) krijg je dus studiefinanciering + OV.
dat zei ik
maar ik snap niet waarom dat dan wel kan en daarvoor niet
het is maar voor 1 maand en ik heb zelf genoeg belasting betaald van mijn vakantiebaantje .
Oud 20-08-2004, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Pierreke schreef op 20-08-2004 @ 17:55 :
Wanneer gaan die dingen dan in? Volgens mij al vanaf 16 Aug. toch?
Als je al een OV had van afgelopen studiejaar, dan geldde deze idd weer vanaf 16 augustus.

De mensen die nu pas hun OV kunnen ophalen, kunnen pas vanaf 1 september of 1 oktober (dat hangt er dus vanaf wanneer je 18 wordt) gebruik maken van hun OV.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 17:09
Verwijderd
Citaat:
annetjuh schreef op 20-08-2004 @ 18:07 :
dat zei ik
het is maar voor 1 maand en ik heb zelf genoeg belasting betaald van mijn vakantiebaantje .
Wat kan wel en daarvoor niet
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 17:22
The0
The0 is offline
Lekker dan, sta ik vandaag bij het postkantoor:

Ja sorry jouw kaart is nog niet afgedrukt en ook nog niet geldig als ie al wel afgedrukt zou zijn

Morgen zou ie er moeten liggen maar kan hem alleen nog maar voor korting gebruiken tot 1 sept..
Oud 20-08-2004, 17:33
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-08-2004 @ 12:34 :
Ik had dat in m'n eerste jaar ook. Ik kocht gewoon kaartjes voor het reizen tijdens de intro. (Moet je je voor een busabbonement niet legitimeren bij aankoop...? Of bij aankoop van een stamkaart?)
Nee, ik heb 't op de middelbare school ook 'n aantal maanden gedaan.. ik vertik 't gewoon om zoveel geld daaraan te besteden (sterker nog, ik heb de boete er nu al uit, door die goedkope kaarten). Maar geen legitimatie nodig.

Citaat:
Shadina schreef op 20-08-2004 @ 11:41 :
Op de site van de ib-groep stond gister dat ik het vanaf vandaag kon ophalen. En vandaag heb ik eindelijk mijn afhaalbericht gekregen.
Je hoeft trouwens niet perse een afhaalbericht te hebben. Je kunt gewoon op de site van ib-groep kijken of je ov al klaarligt.. daar staat dan ook je kaartnummer bij. Die moet je dan ff meenemen.
Dat werkte bij mij dus niet.. Maar ja, had vanmiddag toch 't afhaalbericht binnen. (Ik stond vanmorgen al op de stoep bij 't postkantoor. )
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 18:33
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
The0 schreef op 20-08-2004 @ 18:22 :
Morgen zou ie er moeten liggen maar kan hem alleen nog maar voor korting gebruiken tot 1 sept..
Als ie nog niet geldig is kun je hem toch ook niet voor korting gebruiken
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 19:09
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
M@rco schreef op 20-08-2004 @ 19:33 :
Als ie nog niet geldig is kun je hem toch ook niet voor korting gebruiken
Klopt. Je hebt niet geldig en niet geldig. De volledige jaarkaarten die niet geldig zijn, daar krijg je wel korting voor. Voor die anderen geld 'niet geldig' ook echt totdat je kaart ingaat.

Oud 20-08-2004, 21:04
Balance
Balance is offline
Citaat:
annetjuh schreef op 20-08-2004 @ 18:07 :
dat zei ik
Het staat er toch echt duidelijk hoor.

Die ene maand gaat het niet omdat je voor die maand nog kinderbijslag hebt gekregen. Beetje dubbelop hè? Als je over de maand september én kinderbijslag én OV zou krijgen (en evt. ook nog stufi).
Oud 20-08-2004, 21:22
Balance
Balance is offline
Citaat:
heavinly schreef op 19-08-2004 @ 16:38 :
Wat doen andere mensen die dit ook hebben? Reizen met 'n OV die niet geldig is of betalen? En dan ben ik ook nog 'ns 19, dus moet ik 'n superduur busabonnement hebben. Maar dan doe ik dat wel voor een 18 jarige.
ik had afgelopen week m'n introductieweek en heb 1 nacht daar geslapen en ben de andere dagen heen en weer gereisd en heb daarvoor gewoon betaald (wat neer komt op zo'n 35 euro aan reiskosten in totaal).
Er waren ook veel mensen die daar bij verenigingen of groepsmentoren gingen slapen. Dus er is misschien wel wat te regelen met iemand als je daar bent.
Oud 20-08-2004, 23:30
miro
miro is offline
Ik heb vandaag mijn afhaalbewijs binnen gekregen
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 06:36
Ghost
Ghost is offline
Ik heb mn afhaalbewijs binnen, maar er staat gewoon vanaf 16 augustus geldig hoor; heb ik mn kaart meteen of moet ie nog afgedrukt worden?? ik moet wel een pasfoto meenemen,
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 07:36
Verwijderd
Citaat:
Ghost schreef op 21-08-2004 @ 07:36 :
Ik heb mn afhaalbewijs binnen, maar er staat gewoon vanaf 16 augustus geldig hoor; heb ik mn kaart meteen of moet ie nog afgedrukt worden?? ik moet wel een pasfoto meenemen,
Vreemd. Op je OV kan nooit '16 AUG' staan. Ik denk dat er gewoon SEPT-DEC op staat, en dat je hem dus echt pas vanaf september kunt gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 07:46
Ghost
Ghost is offline
Kheb geen idee wat erop staat, dit is voor het eerst dat ik een OV krijg..
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 10:36
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Coconut schreef op 20-08-2004 @ 18:03 :
Omdat je naar het HBO gaat, heb je recht op studiefinanciering + OV. Omdat jij aan het begin van het 3e kwartaal (juli) nog 17 was, krijgen je ouders kinderbijslag tot het 4e kwartaal (oktober). Vanaf het 4e kwartaal (oktober dus) krijg je dus studiefinanciering + OV.
en dus geen kinderbijslag meer nu krijg jij het geld ipv je ouders
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 13:08
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 21-08-2004 @ 11:36 :
en dus geen kinderbijslag meer nu krijg jij het geld ipv je ouders
schooiers.
dus als ik blijf zitten en met mijn 18e van school afging kreeg ik veel meer van meneertje balkenende omdat je dan voledige kinderbijslag krijgt en die 4 jaar studiefinaciering. Je wordt bestraft enkel en alleen omdat je het goed doet! en die kinderbijslag is vet veel meer dan die prut studiefinanciering.
Oud 21-08-2004, 13:12
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
Balance schreef op 20-08-2004 @ 22:04 :
Het staat er toch echt duidelijk hoor.

Die ene maand gaat het niet omdat je voor die maand nog kinderbijslag hebt gekregen. Beetje dubbelop hè? Als je over de maand september én kinderbijslag én OV zou krijgen (en evt. ook nog stufi).
ja weet ik wel maar ze hadden je toch ook gewoon minder kinderbijslag kunnen geven.
en van die studiefinanciering wordt je rijk. Kun je net een boek van kopen.
Oud 21-08-2004, 13:21
Maija
Maija is offline
laat ik maar een lief zijn voor mijn nichtje, (die deze week bij mij logeert, en ik word gek van haar gezeur!)

ze heeft een strajectkaart besteld, (ze is 16), en ze heeft alles ongeveer een maand geleden betaald,
maandag 6 september begind haar eerste les, en nu heeft ze nog steeds geen bericht gekregen van haar school..

wat moet ze nu doen? bellen of wachten,
en mensen die ook zo'n kaart hebben/ hadden.. hoelang van te vore heb jij je kaart gekregen?
Oud 21-08-2004, 15:46
Balance
Balance is offline
Citaat:
annetjuh schreef op 21-08-2004 @ 14:12 :
ja weet ik wel maar ze hadden je toch ook gewoon minder kinderbijslag kunnen geven.
en van die studiefinanciering wordt je rijk. Kun je net een boek van kopen.
Ik snap je niet precies.
Kinderbijslag is volgens mij meer dan stufi + OV.
Jij krijgt momenteel dus meer dan wij. Vanaf september heb jij als student dezelfde kosten als dat wij hebben als studenten zijnde. Er is dan dus geen reden dat je als 17-jarige meer zou moeten krijgen als een 18-jarige met evenveel kosten.
Dat je toch nog een maandje meer krijgt is omdat het anders administratief niet mogelijk is ivm die kinderbijslag.

En volgens mij probeerde je te zeggen dat wij tot ons 18e kinderbijslag hebben gekregen en daarna nog 4 jaar stufi terwijl jij maar 17 jaar kinderbijslag hebt en daarna 4 jaar stufi, maar vergeet niet dat wij daarvoor ook een jaar extra aan schoolgeld hebben mogen betalen (dat wat je betaalt vanaf je 16e).
Oud 21-08-2004, 15:47
Balance
Balance is offline
Nog een eigen vraagje: moet je voor je OV zo'n 'van voren'-pasfoto hebben (zoals bij je paspoort of rijbewijs) of mag je ook gewoon een schoolfoto gebruiken? Daarop laten ze je altijd iets schuin zitten, maar verder is het gewoon een duidelijke pasfoto..
Oud 21-08-2004, 17:47
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Balance schreef op 21-08-2004 @ 16:47 :
Nog een eigen vraagje: moet je voor je OV zo'n 'van voren'-pasfoto hebben (zoals bij je paspoort of rijbewijs) of mag je ook gewoon een schoolfoto gebruiken? Daarop laten ze je altijd iets schuin zitten, maar verder is het gewoon een duidelijke pasfoto..
Ik heb gewoon een schoolpasfoto gebruikt. Ze zeiden niks.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 17:53
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Balance schreef op 21-08-2004 @ 16:47 :
Ik heb ookal 2 schuine gebruikt hoor. Trouwens, het is maar voor een paar maadnjes. In december moet toch weer een nieuwe halen. Kun je maar beter je oude foto's opmaken!
Oud 21-08-2004, 18:57
Balance
Balance is offline
Citaat:
Qamra schreef op 21-08-2004 @ 18:53 :
Ik heb ookal 2 schuine gebruikt hoor. Trouwens, het is maar voor een paar maadnjes. In december moet toch weer een nieuwe halen. Kun je maar beter je oude foto's opmaken!
ja, dat was mijn gedachte dus ook. Anders kon ik weer nieuwe foto's laten maken. Maar dat is mooi.
Oud 21-08-2004, 19:07
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
Balance schreef op 21-08-2004 @ 16:46 :

En volgens mij probeerde je te zeggen dat wij tot ons 18e kinderbijslag hebben gekregen en daarna nog 4 jaar stufi terwijl jij maar 17 jaar kinderbijslag hebt en daarna 4 jaar stufi, maar vergeet niet dat wij daarvoor ook een jaar extra aan schoolgeld hebben mogen betalen (dat wat je betaalt vanaf je 16e).
dan had je maar geen vwo moeten doen of anders blijven zitten want als je blijft zitten is dat je eigen probleem dat het je meer kost.

maar ja dat geld vind ik ook onzin. je moet het betalen om naar school te mogen.
Oud 21-08-2004, 19:10
Balance
Balance is offline
Citaat:
annetjuh schreef op 21-08-2004 @ 20:07 :
dan had je maar geen vwo moeten doen of anders blijven zitten want als je blijft zitten is dat je eigen probleem dat het je meer kost.

maar ja dat geld vind ik ook onzin. je moet het betalen om naar school te mogen.
zonder vwo geen universiteit
óf je moet een extra jaartje hbo doen maar dat kost ook weer geld.
al met al denk ik dat het zo slecht nog niet is verdeeld.
Oud 21-08-2004, 20:44
Saycheese
Saycheese is offline
Hoe bepalen ze eigenlijk naar welk postkantoor je kaart gaat? Zoeken ze hemelsbreed het dichtsbijzijnde postkantoor ofzo? Want ik moet nu naar het postkantoor in Vianen, terwijl ik in Nieuwegein woon, en daar ik weet niet hoeveel postkantoren zijn. In voor Vianen moet ik een eind omrijden, terwijl ik zeker drie keer per week in de buurt van een Nieuwegeins postkantoor ben. Dit vind ik dus niet zo handig.
Oud 22-08-2004, 09:41
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 21-08-2004 @ 21:44 :
Hoe bepalen ze eigenlijk naar welk postkantoor je kaart gaat? Zoeken ze hemelsbreed het dichtsbijzijnde postkantoor ofzo? Want ik moet nu naar het postkantoor in Vianen, terwijl ik in Nieuwegein woon, en daar ik weet niet hoeveel postkantoren zijn. In voor Vianen moet ik een eind omrijden, terwijl ik zeker drie keer per week in de buurt van een Nieuwegeins postkantoor ben. Dit vind ik dus niet zo handig.
Ik denk dat je naar een hoofdpostkantoor (of hoe dat ook heet)moet en niet elk postkantoor is dat. Ik heb het geluk dat ik nog geen 50 meter van zo´n postkantoor af woon
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 10:13
Maija
Maija is offline
Citaat:
BizZz schreef op 21-08-2004 @ 14:21 :
laat ik maar een lief zijn voor mijn nichtje, (die deze week bij mij logeert, en ik word gek van haar gezeur!)

ze heeft een strajectkaart besteld, (ze is 16), en ze heeft alles ongeveer een maand geleden betaald,
maandag 6 september begind haar eerste les, en nu heeft ze nog steeds geen bericht gekregen van haar school..

wat moet ze nu doen? bellen of wachten,
en mensen die ook zo'n kaart hebben/ hadden.. hoelang van te vore heb jij je kaart gekregen?
Oud 22-08-2004, 10:29
Balance
Balance is offline
Citaat:
BizZz schreef op 22-08-2004 @ 11:13 :
je hoeft jezelf echt niet te quoten als er na 21 uur nog niet is gereageerd. Ik denk dat de meesten hier niet met een trajectkaart te maken hebben, aangezien de topic over OV-jaarkaarten gaat. En als ze het antwoord eerder niet wisten, dan weten ze het nu 21 later nog steeds niet.
Oud 22-08-2004, 11:57
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 22-08-2004 @ 10:41 :
Ik denk dat je naar een hoofdpostkantoor (of hoe dat ook heet)moet en niet elk postkantoor is dat. Ik heb het geluk dat ik nog geen 50 meter van zo´n postkantoor af woon
Dichtsbijzijnde hoofdpostkantoor ja. Denk ik tenminste.
Oud 22-08-2004, 14:47
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Qamra schreef op 22-08-2004 @ 12:57 :
Dichtsbijzijnde hoofdpostkantoor ja. Denk ik tenminste.
Nee hoeft niet perse een hoofdpostkantoor te zijn, maar daar hebben ze een speciaal apparaatje voor, en dat heb je niet in alle postkantoren. Ik heb het niet bij een hoofdpostkantoor gehaald, maar ook weer niet de dichtsbijzijnde.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 14:47
Maija
Maija is offline
Citaat:
Balance schreef op 22-08-2004 @ 11:29 :
je hoeft jezelf echt niet te quoten als er na 21 uur nog niet is gereageerd. Ik denk dat de meesten hier niet met een trajectkaart te maken hebben, aangezien de topic over OV-jaarkaarten gaat. En als ze het antwoord eerder niet wisten, dan weten ze het nu 21 later nog steeds niet.
mischien hadden mensen het niet gelezen, maarja, lekker bitchie antwoord dan maar!
Oud 23-08-2004, 16:12
Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 22-08-2004 @ 10:41 :
Ja, maar Nieuwegein heeft één van de grootste postkantoren van de regio, en Vianen maar een heel kleintje. En ik sprak gister iemand hier uit de straat en die moet hem ook altijd gewoon in Nieuwegein ophalen, dus ik vind het heel vreemd.
Reageren

Regels voor berichten