Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2004, 07:26
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
stopmakingsense schreef op 25-08-2004 @ 20:52 :
Ik ga dus morgen bij een toko nephaar halen om nepdreads te maken maar ik weet dus nog niet hoelang dat haar moet zijn en watvoor haar het moet zijn, iemand ideeen???????????????????
Je hebt van dat vlechthaar nodig, waar van die kleine krulletjes (die je ook in je haar krijgt als je vlechtjes in hebt gehad) in zit. En het materiaal moet kanekalon zijn.
Oud 26-08-2004, 08:09
Verwijderd
Citaat:
DrEadLoCk-PuSsY schreef op 25-08-2004 @ 18:59 :
Tering, je hebt daar wel een erg groot hoofd door die dreads

Haha nou dankjewel .

Ik had wel mazzel trouwens dat ik nephaar precies in mijn eigen kleur kon vinden waardoor het nauwelijks opvalt
Oud 26-08-2004, 09:30
stopmakingsense
stopmakingsense is offline
Citaat:
Qamra schreef op 26-08-2004 @ 08:26 :
Je hebt van dat vlechthaar nodig, waar van die kleine krulletjes (die je ook in je haar krijgt als je vlechtjes in hebt gehad) in zit. En het materiaal moet kanekalon zijn.
Thanks
Oud 26-08-2004, 09:58
Verwijderd
Citaat:
Moenbloem schreef op 24-08-2004 @ 21:52 :
[afbeelding]

Halfjaar geleden ongeveer
jouw zijn moooi
nu ga ik nog meer zeure bij me ouders
Oud 26-08-2004, 14:01
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
acoustic3 schreef op 26-08-2004 @ 07:09 :
hier wil ik ook eventjes bij

ik zet ze in Rotterdam

groetjes Renske
done
Oud 26-08-2004, 17:05
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
ik en een vriendin zetten ook dreads in eigen haar met pemanentvloeistof.

kost 50 euro.

we wonen in almere
Oud 26-08-2004, 17:06
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
en kan iemand mij nou zeggen wat ik aan die haken kan doen? het is echt erg
Oud 26-08-2004, 17:10
acoustic3
acoustic3 is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 26-08-2004 @ 15:01 :
done
dank je wel

xx
Oud 26-08-2004, 18:20
Jules
Jules is offline
Citaat:
Luna schreef op 25-08-2004 @ 12:08 :
haken door het kleuren? het zal wel aan mij liggen maar ik snap even niet hoe je daar haken van krijgt..
Nouja, ik had het idee dat dat halfuurtje inweken niet al te best was voor mijn dreads. Net als wassen overigens, maargoed dat móest wel.

Ik mis ze
Oud 26-08-2004, 18:30
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 25-08-2004 @ 23:44 :
ga nou maar gewoon voor de halfords staan en van de AC aflopen, dan zie je wel een supergrote zaak, met wigs ed
ja baas

maar ik kom bijna nooit op de ac, vandaar dat ik niet eens weet waar de halfords precies zit
Oud 26-08-2004, 19:14
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Zero-Zero schreef op 26-08-2004 @ 18:05 :
ik en een vriendin zetten ook dreads in eigen haar met pemanentvloeistof.

kost 50 euro.

we wonen in almere
staat er ook bij
Oud 26-08-2004, 19:34
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 26-08-2004 @ 20:14 :
staat er ook bij
Jules had toch de dreads van Pebbles gezet? Wil zij misschien ook op de lijst??
Nu ga ik echt bijwerken!
Oud 26-08-2004, 19:37
Jules
Jules is offline
Citaat:
krullevaar schreef op 26-08-2004 @ 20:34 :
Jules had toch de dreads van Pebbles gezet? Wil zij misschien ook op de lijst??
Nee ik zet alleen bij vrienden (en in het geval van Pebbles ook bij vage kennissen )
Oud 26-08-2004, 20:10
stopmakingsense
Ik ben vandaag dus bij de kinki kappers geweest voor extention lijm maar dat hadden ze dus niet.

Waar hebben jullie het gekocht en dus waar moet ik nu naartoe?
Oud 26-08-2004, 20:35
stopmakingsense
Ook handig voor in het beginstukje:

Dit zijn alle topic die ik kon achterhalen:

Deel: Drie

Deel: Vier

Deel: Vijf

Deel: Zes

Deel: Zeven

Deel: Acht

Deel: Negen
Oud 26-08-2004, 20:35
stopmakingsense
En ja, ik verveelde me: mijn vriend is werken
Oud 26-08-2004, 21:45
Luna
Luna is offline
Citaat:
Jules schreef op 26-08-2004 @ 19:20 :
Nouja, ik had het idee dat dat halfuurtje inweken niet al te best was voor mijn dreads. Net als wassen overigens, maargoed dat móest wel.

Ik mis ze
nee wassen, daar worden ze fluffy van en dat is maar idd, het móet.
maar van het verven heb ik nog niets gemerkt..
Oud 26-08-2004, 23:59
RockaholiC
RockaholiC is offline
Citaat:
krullevaar schreef op 24-08-2004 @ 17:59 :
[
-housewives on fire -amsterdam - 020 4380633
ze heten tegenwoordig 'devils and angels'
Oud 27-08-2004, 10:08
Verwijderd
Citaat:
RockaholiC schreef op 27-08-2004 @ 00:59 :
ze heten tegenwoordig 'devils and angels'
Wat een stomme naam
Oud 27-08-2004, 11:04
Verwijderd
Citaat:
Jules schreef op 26-08-2004 @ 19:20 :

Ik mis ze
Ik heb juist het idee dat wassen (met de knottyboy shampoo) echt heel goed is voor mn dreads Ze zijn daarna veel minder pluizig en veel steviger enzo
Oud 27-08-2004, 11:06
Ramble On
Ramble On is offline
blegh het regent de hele tijd heel hard en ik wil naar de albert cuyp om knottyboy te halen
Oud 27-08-2004, 11:57
Verwijderd
pak een paraplu
Oud 27-08-2004, 14:37
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Luna schreef op 26-08-2004 @ 22:45 :
nee wassen, daar worden ze fluffy van en dat is maar idd, het móet.
maar van het verven heb ik nog niets gemerkt..
wat voor merk verf had jij dan gebruikt? jij had ze toch donkerbruin of zwart ofzo geverfd?
ik heb weer de aandrang ze te verven en dan pikzwart, is weer eens wat anders, maar is wel drastisch meteen en krijg ik ook weer opvallende uitgroei. dilemma
Oud 27-08-2004, 16:37
Verwijderd
Is het normaal dat je dreads na een tijdje weer vanzelf dikker worden?

In het begin waren ze natuurlijk heel dik, dat ging vanzelf weg. Maar nu worden ze weer steeds voller, ik kan er steeds moeilijker zelf een staart in maken..
Oud 27-08-2004, 17:17
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
wat moet ik nou tegen die erge haken doen???
khebut al 3 keer gevraagd

weet niemand het dan ofzo?
Oud 27-08-2004, 17:23
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
Zero-Zero schreef op 27-08-2004 @ 18:17 :
wat moet ik nou tegen die erge haken doen???
khebut al 3 keer gevraagd

weet niemand het dan ofzo?
jawel
je maakt je haak wat groter en haal daar vervolgesn je dreads doorheen, als je haak veel haar bevat dan krijg je een soort vlechtje, niet echt mooi maar daar moet je maar een elastiekje over doen, op een gegeven moment groeit t toch wel aan elkaar
Oud 27-08-2004, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Gadje schreef op 27-08-2004 @ 18:23 :
jawel
je maakt je haak wat groter en haal daar vervolgesn je dreads doorheen, als je haak veel haar bevat dan krijg je een soort vlechtje, niet echt mooi maar daar moet je maar een elastiekje over doen, op een gegeven moment groeit t toch wel aan elkaar
je bedoelt echt de dread door de haak heenhalen?

je kunt ook met een haaknaald het haakje in de dread proberen te trekken Van krullevaar geleerd, net even geprobeerd, en het werkt wel bij bepaalde dreads.. vraag me alleen af hoe lang het ein blijft zitten..
Oud 27-08-2004, 20:13
Verwijderd
nog 15 dreads te gaan en dan zijn dreads verleden tijd naja behalve 1tje dan.. ik heb en hou nog 1 dread omdat ik die zo mooi vind. maargoed wel lasig met kammen dus ik moet nog maar zien hoe lang die er in blijft hehe.
ik heb er eigenlijk tot nu toe nog geen spijt van gehad.. waar ik WEl spijt van heb gehad is dat ik wax heb gebruikt ooit.
god wat is dat troep!
Oud 27-08-2004, 20:14
Verwijderd
hoi... ik wil eigenlijk wel dreads van mijn eigen haar.. maar ik heb een paar vraagjes:

1. hoeveel gaat dat kosten?
2. hoelang moet je haar zijn al wil je dat je dreads in een staart kunnen?
3. als je je dreads zat bent, hoe kan je ze dan eruit halen, of moet je dan met de schaar erin gaan?
4. kan je je gewoon zelf dreads van je eigen haar maken of is t slimmer om t door iemand anders te laten doen??

alvast bedankt enzo
Oud 27-08-2004, 20:19
Verwijderd
Citaat:
funforme schreef op 27-08-2004 @ 21:13 :
nog 15 dreads te gaan en dan zijn dreads verleden tijd naja behalve 1tje dan.. ik heb en hou nog 1 dread omdat ik die zo mooi vind. maargoed wel lasig met kammen dus ik moet nog maar zien hoe lang die er in blijft hehe.
ik heb er eigenlijk tot nu toe nog geen spijt van gehad.. waar ik WEl spijt van heb gehad is dat ik wax heb gebruikt ooit.
god wat is dat troep!
welke wax is dat dan?
Oud 27-08-2004, 20:22
Verwijderd
Citaat:
funforme schreef op 27-08-2004 @ 21:13 :
god wat is dat troep!
oeh, ik gebruik ook best veel wax.. moet ook wel, anders zijn mn dreads echt een zooitje. Als ze straks goed vervilt zijn laat ik het wel, of iig veel minder, maar nu blijf ik het toch maar doen. Maar je kon het er toch ook uitkoken las ik?

En plaats je een foto als je het er helemaal uitgekamd hebt? Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet
Oud 27-08-2004, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Yfkje schreef op 27-08-2004 @ 21:14 :
hoi... ik wil eigenlijk wel dreads van mijn eigen haar.. maar ik heb een paar vraagjes:

1. hoeveel gaat dat kosten?
2. hoelang moet je haar zijn al wil je dat je dreads in een staart kunnen?
3. als je je dreads zat bent, hoe kan je ze dan eruit halen, of moet je dan met de schaar erin gaan?
4. kan je je gewoon zelf dreads van je eigen haar maken of is t slimmer om t door iemand anders te laten doen??

alvast bedankt enzo
als je dit en het vorige topic even doorkijkt heb je al een hoop antwoord op je vragen denk ik..

1. als je het door een forummer laat doen zal het iets van 50 euro zijn, bij de kapper kan het best 200 euro kosten

2. Ik had mn haar tot iets over mn schouders toen ik dreads kreeg, in het begin kon ik ze niet fatsoenlijk in een staart, maar na een week of 4 lukte het wel

3. je kan ze uitkammen een stuk.. je houdt wel beschadigd haar over natuurlijk, maar het is een fabeltje dat je haar er helemaal of moet, of dat het gemilimeterd wordt

4. je kunt het beter door iemand anders laten doen. Je hebt zelf geen overzicht over je hele hoofd enzo. Ik kan me niet voorstellen dat iemand bij zichzelf mooie en gelijk verdeelde dreads kan zetten..

Een paar weken geleden zat ik nog met allerlei zo'n vragen, en nu kan ik gewoon zelf mensen helpen
Oud 27-08-2004, 21:18
Ramble On
Ramble On is offline
als je wax van een jaar geleden oid in je dreads hebt zitten, neem ik aan dat je dat er niet meer uit kan stomen, het is dan helemaal hard geworden.

en volgens mij heeft the exploding boy haar eigen dreads gezet, dus zelf mooie, gelijk verdeelde dreads zetten is wel mogelijk
Oud 27-08-2004, 21:21
Verwijderd
Citaat:
Ramble On schreef op 27-08-2004 @ 22:18 :
en volgens mij heeft the exploding boy haar eigen dreads gezet, dus zelf mooie, gelijk verdeelde dreads zetten is wel mogelijk
echt? wauw!
Oud 27-08-2004, 21:23
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 27-08-2004 @ 22:21 :
echt? wauw!
ik weet het niet helemaal zeker he, maar ik geloof het wel
Oud 28-08-2004, 13:28
Luna
Luna is offline
Citaat:
Ramble On schreef op 27-08-2004 @ 15:37 :
wat voor merk verf had jij dan gebruikt? jij had ze toch donkerbruin of zwart ofzo geverfd?
ik heb weer de aandrang ze te verven en dan pikzwart, is weer eens wat anders, maar is wel drastisch meteen en krijg ik ook weer opvallende uitgroei. dilemma
uh, ik weet niet meer wat voor merk maar ik had ze heel donkerbruin geverfd, op het pak stond dus donkerbruin wat nogal zwart was uitgevallen. Nu is het wel donkerbruin en wil ik het weer zwart gaan verven. Ik denk dat je wel henna kunt gebruiken want dat is goedkoop en niet zo slecht voor je haar. Gewoon goed uitspoelen.
Bij mij was het ook nogal drastisch van blond(achtig) naar zwart, en de uitgroei is bij mij niet zo erg te zien(nu iig). Iedereen vond het heel mooi staan dus ik zou het gewoon doen.
Oud 28-08-2004, 13:56
kweety
kweety is offline
Citaat:
Luna schreef op 28-08-2004 @ 14:28 :
uh, ik weet niet meer wat voor merk maar ik had ze heel donkerbruin geverfd, op het pak stond dus donkerbruin wat nogal zwart was uitgevallen. Nu is het wel donkerbruin en wil ik het weer zwart gaan verven. Ik denk dat je wel henna kunt gebruiken want dat is goedkoop en niet zo slecht voor je haar. Gewoon goed uitspoelen.
Bij mij was het ook nogal drastisch van blond(achtig) naar zwart, en de uitgroei is bij mij niet zo erg te zien(nu iig). Iedereen vond het heel mooi staan dus ik zou het gewoon doen.
met henna moet je wel oppassen dat je alles er goed uit spoelt, het is een natuurproduct en het kan dus ook gaan schimmelen en dat lijkt met niet zo fijn in je dreads.
Oud 28-08-2004, 13:58
silver_and_cold
silver_and_cold is offline
Een vriendin van me heeft nu ook sinds een maand dreads alleen heeft ze egt super veel schilfers...
Ze heeft het idee dat dr hele hoofdhuid loslaat
Wat kan ze hier het best mee doen?
ze heeft t nu gewassen met anti-schilfer shampoo verdund met water...Alleen helpt dat dus niet...
Iemand nog tips?
Oud 28-08-2004, 15:55
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Ramble On schreef op 27-08-2004 @ 22:18 :

Ik heb ooit ook mijn eigen dreads (ja echte) gezet. Niets aan..

waarom ze er dan uit zijn; nou, ik rolde mijn punten altijd in mijn handpalm en op een gegeven moment rook mijn haar alsof het in de fik had gestaan, plus dat het verpulverde.. Jup
Oud 28-08-2004, 18:22
kweety
kweety is offline
Citaat:
silver_and_cold schreef op 28-08-2004 @ 14:58 :
Een vriendin van me heeft nu ook sinds een maand dreads alleen heeft ze egt super veel schilfers...
ze heeft t nu gewassen met anti-schilfer shampoo verdund met water...Alleen helpt dat dus niet...
Iemand nog tips?
daar had ik ook wel een beetje last van, maar nou was ik ze elke week en meestal merk ik de laatste dag wel dat er schilvers komen maar heb er niet veel last van. dus ik zou ze gewoon wassen zonder de shampoo te verdunnen.
Oud 28-08-2004, 19:02
Verwijderd
Citaat:
silver_and_cold schreef op 28-08-2004 @ 14:58 :
Iemand nog tips?
ik heb ze na 3 weken met knottyboy shampoo gewassen, en nu was ik ze iedere week.. schilfers heb ik ook gehad, nu nog een beetje, maar ik merk wel dat het minder wordt
Oud 28-08-2004, 19:53
Luna
Luna is offline
Citaat:
kweety schreef op 28-08-2004 @ 14:56 :
met henna moet je wel oppassen dat je alles er goed uit spoelt, het is een natuurproduct en het kan dus ook gaan schimmelen en dat lijkt met niet zo fijn in je dreads.
ik ken mensen die het wel met henna verven en nergens last van hebben, verf goed uitspoelen moet sowieso wel.
Oud 29-08-2004, 12:22
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Luna schreef op 28-08-2004 @ 14:28 :
hihi ik dacht altijd dat henna alleen rood was maar er is dus ook zwarte henna? waar is dat te koop dan?
Oud 29-08-2004, 14:48
stopmakingsense
Citaat:
Ramble On schreef op 29-08-2004 @ 13:22 :
hihi ik dacht altijd dat henna alleen rood was maar er is dus ook zwarte henna? waar is dat te koop dan?
Haha er is zelfs blonde henna!
Oud 29-08-2004, 15:35
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
stopmakingsense schreef op 29-08-2004 @ 15:48 :
Haha er is zelfs blonde henna!
nogmaals:

en henna lijkt me toch niet zo'n goed plan omdat ik allemaal dingen heb gelezen dat je je haar dan niet overnieuw kunt verven en dat het kan uitvallen enzo. en dan ook nog dat schimmelverhaal erbij. neuh, dan verf ik het liever met 'normale' verf. maar het probleem is dan weer dat zulke verf van die verzorgende dingen bevat en dat kan je dreads weer uit elkaar doen vallen...of valt dat wel mee? want echt op elke verpakking lees ik dingen als: verzorgend en voor glanzend haar.
Oud 29-08-2004, 15:39
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Ramble On schreef op 29-08-2004 @ 16:35 :
nogmaals:

en henna lijkt me toch niet zo'n goed plan omdat ik allemaal dingen heb gelezen dat je je haar dan niet overnieuw kunt verven en dat het kan uitvallen enzo. en dan ook nog dat schimmelverhaal erbij. neuh, dan verf ik het liever met 'normale' verf. maar het probleem is dan weer dat zulke verf van die verzorgende dingen bevat en dat kan je dreads weer uit elkaar doen vallen...of valt dat wel mee? want echt op elke verpakking lees ik dingen als: verzorgend en voor glanzend haar.
Meestal zit er dan zo'n tube conditioner bij. Moet je dat gewoon niet gebruiken
Oud 29-08-2004, 15:48
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Qamra schreef op 29-08-2004 @ 16:39 :
Meestal zit er dan zo'n tube conditioner bij. Moet je dat gewoon niet gebruiken
dus in die verf zelf zit niet perse van dat verzorgende spul?
ik heb namelijk mn vorige dreads (die had ik maar 3 maanden) geverfd en ook niet die conditioner gebruikt en die vielen helemaal uit elkaar. maarja dat waren ook hele slechte dreads en de dreads die ik nu heb heb ik al 10 maanden en zijn wel wat steviger en ook stukjes vervilt al (behalve de onderkanten).
Oud 29-08-2004, 16:48
phensicske
phensicske is offline
Je haar is wel kapot nadat je dreads hebt gehad (ben ff te lui om te quoten). Wax kan je er volgens mij niet meer uitstomen, 'k heb het nooit geprobeerd.

Bij mij was het vooral dread per dread ontnestelen met veel conditioner en zo en zien hoe ik de helft van mijn haar verloor.
Nu heb ik niet veel haar meer en het klit nog steeds.

Vraagje aan de ex-dreadies: hoelang duurde het bij jullie voor jullie haar terug in orde was (niet meer klitte, niet meer zo droog was...)?
Oud 29-08-2004, 18:21
silver_and_cold
silver_and_cold is offline
Ik heb mn dreads al 2 keer geverfd en 1 keer geblondeeerd en ze vallen niet egt uit elkaar eigelijk..

Vonden jullie nou die knottyboy wax lekker ruiken... dat dacht ik ergens te lezen een poosje terug... want ik vidn het egt heel erg vies
Oud 29-08-2004, 18:52
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
silver_and_cold schreef op 29-08-2004 @ 19:21 :
Ik heb mn dreads al 2 keer geverfd en 1 keer geblondeeerd en ze vallen niet egt uit elkaar eigelijk..

Vonden jullie nou die knottyboy wax lekker ruiken... dat dacht ik ergens te lezen een poosje terug... want ik vidn het egt heel erg vies

Mwa, ik vind het wel lekker ruiken. Ik vind de shampoo eerder stinken... Maar daar hebben we de spray voor

Regels voor berichten