Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2004, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Skyrise schreef op 27-08-2004 @ 15:31 :
ja en dat geloven de meesten daar ECHT HE? dat is echt ziek joh.. die zitten nog in de vorige eeuw wbt geloof
Good point, de grootste partij in Nederland is tenminste absoluut geen achterlijke gristelijke partij.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2004, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Jaegermeister schreef op 26-08-2004 @ 20:14 :
Eigelijk geloof ik er geen hol van dat er kinderen worden mishandeld.

Het is al bewezen dat er op grote schaal mishandelingen plaats vond in door amerikaanse soldaten.......waarom zouden ze zich tegenover kinderen dan inhouden?

Btw ben jij moslim?Die gasten van al qauda blazen dagelijks auto's of hun zelfs op en ook komen daar kinderen bij om het leven.
Ow dus valt de amerikanen dan niks te verwijten?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 16:39
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
makelville schreef op 27-08-2004 @ 16:51 :
Het is al bewezen dat er op grote schaal mishandelingen plaats vond in door amerikaanse soldaten.......waarom zouden ze zich tegenover kinderen dan inhouden?
O,ja en starks krijgen we ook nog te horen dat er dieren worden mishandelt door amerikaanse soldaten.

Citaat:
Ow dus valt de amerikanen dan niks te verwijten?
Kom eerst maar eens met bewijzen, elk idioot kan z'n stukje schrijven in de krant. Hte is wel bekend dat er veel burgerslachtoffers vallen onder het terreur van al quada. Ik geef ook toe dat er ook burgers omkomen mij militiare acties van de amerikanen tegen deze terroristen.
Maar deze aanvallen zijn meestal het antwoord op de aanvallen van de terroristen.
Oud 27-08-2004, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Jaegermeister schreef op 27-08-2004 @ 17:39 :
Kom eerst maar eens met bewijzen, elk idioot kan z'n stukje schrijven in de krant. Hte is wel bekend dat er veel burgerslachtoffers vallen onder het terreur van al quada. Ik geef ook toe dat er ook burgers omkomen mij militiare acties van de amerikanen tegen deze terroristen.
Maar deze aanvallen zijn meestal het antwoord op de aanvallen van de terroristen.
Ja, in de war on terror is alles geoorloofd!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 18:49
mastertime
mastertime is offline
die amerikaanse iraakse/afghaanse gevangenen lijken steeds meer op duitse kampen... alleen gebruiken de amerikanen 7 ton- bommen uranium om hun vijanden te verbranden...dat is iets wat niet was in de tijd van hitler..
Oud 27-08-2004, 18:55
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
mastertime schreef op 27-08-2004 @ 19:49 :
die amerikaanse iraakse/afghaanse gevangenen lijken steeds meer op duitse kampen... alleen gebruiken de amerikanen 7 ton- bommen uranium om hun vijanden te verbranden...dat is iets wat niet was in de tijd van hitler..

Sinds waarneer zijn er kernwapens in irak/ afganistan gebruikt?

Btw ik zie nog steeds grote verschillen tussen een gevangenis en een concentratiekamp.
Oud 27-08-2004, 19:02
mastertime
mastertime is offline
je hebt geen idee hoeveel gezondheidsklachten zijn nu in irak en bij amerikaanse/britse soldaten en hun nakomelingen door gebruik van die stoffen..zoek eens op Ilse. of Google.com

wat betreft het tweede punt.. er komen meer overeenkomsten bij.
denk aan DElta Camp...Guantanamo.
Oud 27-08-2004, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Skyrise schreef op 27-08-2004 @ 15:31 :
ja en dat geloven de meesten daar ECHT HE? dat is echt ziek joh.. die zitten nog in de vorige eeuw wbt geloof

pff kheb het uit de paus zijn eigen mond horen zeggen
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 20:42
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:

kom op zeg de gevangenissen in irak zijn geen vernietigings kampen
dit topic vind ik nogal nijgen naar het wel bekende spel amerika bashen
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 20:56
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
7 ton uranium, dan bestaat de halve wereld niet meer.

even de feiten recht hebben staan voordat je dit soort dingen post aub.
Oud 27-08-2004, 21:00
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 27-08-2004 @ 21:56 :

Als je 7 ton uranium-238 ergens neergooit gebeurt er erg weinig, hoor.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 21:01
Verwijderd
Citaat:
onderkoffer schreef op 27-08-2004 @ 21:42 :

kom op zeg de gevangenissen in irak zijn geen vernietigings kampen
dit topic vind ik nogal nijgen naar het wel bekende spel amerika bashen

amerikanen zijn ook ontzettende baffers, wanneer gaat europa dat nou inzien?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 21:09
mastertime
mastertime is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-08-2004 @ 21:56 :

vergeef me als ik zeg dat ik vergat de 'komma' te plaatsen tussen bommen en uranium
bovendien..zoals werd gezegd.. 7 ton uranium zal niet veel doen.
Oud 28-08-2004, 00:30
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 27-08-2004 @ 17:39 :

het verwijt dat je kreeg sloeg op de generalisatie.

jouw redenatie: al-qaeda vermoord mensen->al-qaeda is slecht->
al-qaeda is een moslim organisatie->moslims zijn slecht.

ok, dus generalisaties zijn geoorloofd, dus redeneert iemand anders:

amerikaanse militairen mishandelen en martelen mensen
->die militairen zijn slecht->die militairen zijn amerikanen->alle amerikanen zijn slecht.

en daarover val je vervolgens wel?

raar
Oud 28-08-2004, 12:26
RanC
RanC is offline
Godzijdank bestaan er nog mensen als Skyrise die ervoor zorgen dat ik mijn dagelijkse portie humor weer binnen krijg.

Ik heb echt in een stuip gelegen om die genuanceerde, goed onderbouwde meningen en uitingen van totale stommiteit.

On-topic.

Zielig dat die kindertjes worden mishandeld, zielig dat die Amerikanen en Irakezen worden afgeknald. Het instorten van het WTC was zielig, Afghanistan was zielig, maar eerlijk gezegd ik stoor me er niet aan.

Het is een ver-van-me-bed show geworden.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Skyrise schreef op 27-08-2004 @ 10:00 :

@ Geilesprookje & alle anderen: ik heb NIET Fahrenheit9/11 gezien en OOK NIET Bowling for Columbine of welke andere kritische docu dan ook. Ik heb zelfs dat soort docu's niet nodig om te zien wat voor verachtelijke dingen er gaande zijn.
Jammer voor jouw, prachtige films!

Enne, ik heb ''dat soort docu's" ook niet nodig om te zien wat voor verachtelijke dingen er gaande zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 19:05
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
RanC schreef op 28-08-2004 @ 13:26 :
Godzijdank bestaan er nog mensen als Skyrise die ervoor zorgen dat ik mijn dagelijkse portie humor weer binnen krijg.
at your service!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 23:30
Verwijderd
Citaat:
mastertime schreef op 27-08-2004 @ 20:02 :
je hebt geen idee hoeveel gezondheidsklachten zijn nu in irak en bij amerikaanse/britse soldaten en hun nakomelingen door gebruik van die stoffen..zoek eens op Ilse. of Google.com
Idd, heb reportage BBC gezien.

En de feiten..
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 04:44
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 27-08-2004 @ 15:12 :
god bless america?
god-less america liever.
which reminds me; I still need to register for the elections.

over generalisatie en vooroordelen gesproken, jullie houden een halve continent (reken ooit maar eens uit hoevaak nederland in de VS zou passen) persoonlijk verantwoordelijk voor, en meten hun intelligentie/sociale vaardigheden/lichaamsgeur aan, de acties van hooguit een paar duizend individuen (de beslissende mensen van de federale overheid)?

het probleem is een kwestie van schaal. de VS is simpelweg te groot. geld, grondstoffen en arbeid van een groot gebied is in de handen van een kleine groep aan de top, om letterlijk mee te doen waar ze zin in hebben. als mensen uberhaupt te horen krijgen waar dat voor gebruikt wordt, zijn zij relatief machteloos de 'bazen' te stoppen. hoe hoger de persoon staat in de ketting van macht, des te meer belangen (vested interests) hij heeft dat hij de bazen niet lastig valt.

het is dan ook wel ironisch dat de staat die de huidige 'baas' heeft voortgebracht (texas), ook de staat is die de meeste militante seperatisten herbergt. of mischien is dat gewoon logisch.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 10:14
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
bonefish schreef op 30-08-2004 @ 05:44 :
god-less america liever.
which reminds me; I still need to register for the elections.

over generalisatie en vooroordelen gesproken, jullie houden een halve continent (reken ooit maar eens uit hoevaak nederland in de VS zou passen) persoonlijk verantwoordelijk voor, en meten hun intelligentie/sociale vaardigheden/lichaamsgeur aan, de acties van hooguit een paar duizend individuen (de beslissende mensen van de federale overheid)?

het probleem is een kwestie van schaal. de VS is simpelweg te groot. geld, grondstoffen en arbeid van een groot gebied is in de handen van een kleine groep aan de top, om letterlijk mee te doen waar ze zin in hebben. als mensen uberhaupt te horen krijgen waar dat voor gebruikt wordt, zijn zij relatief machteloos de 'bazen' te stoppen. hoe hoger de persoon staat in de ketting van macht, des te meer belangen (vested interests) hij heeft dat hij de bazen niet lastig valt.

het is dan ook wel ironisch dat de staat die de huidige 'baas' heeft voortgebracht (texas), ook de staat is die de meeste militante seperatisten herbergt. of mischien is dat gewoon logisch.
... dus de Amerikanen (met een paar uitzonderingen zoals Michael Moore en bijvoorbeeld Mark Fiore) zijn een dom, machteloos volk van marionetjes?

Misschien (met de macht van het grote corporate America) is dat ook wel zo eigenlijk.... de stem van de massa (democratie) wordt in Amerika al jarenlang gecontroleerd door marketing, advertising, propaganda en mediacoverage in opdracht van overheid of bedrijfsleven.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 10:25
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 30-08-2004 @ 11:14 :
... dus de Amerikanen (met een paar uitzonderingen zoals Michael Moore en bijvoorbeeld Mark Fiore) zijn een dom, machteloos volk van marionetjes?

Misschien (met de macht van het grote corporate America) is dat ook wel zo eigenlijk.... de stem van de massa (democratie) wordt in Amerika al jarenlang gecontroleerd door marketing, advertising, propaganda en mediacoverage in opdracht van overheid of bedrijfsleven.
Oud 30-08-2004, 10:42
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 27-08-2004 @ 10:00 :

@ Geilesprookje & alle anderen: ik heb NIET Fahrenheit9/11 gezien en OOK NIET Bowling for Columbine of welke andere kritische docu dan ook. Ik heb zelfs dat soort docu's niet nodig om te zien wat voor verachtelijke dingen er gaande zijn.
farenheit9/11 is geen kritiasche docu maar een propaganda film
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 12:06
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
McCaine schreef op 30-08-2004 @ 11:25 :
nuttige reply...

@ onderkoffer: ik heb em niet gezien, dus ik ga er niet over oordelen. Dat meneer Moore zelf ook halve waarheden verkoopt (net zoals de Bush Administration) zou mij niets verbazen.

ps: Moore had vanochtend 499.999 vrienden meegenomen om een ommetje te lopen door Manhattan
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 14:28
Verwijderd
Citaat:
onderkoffer schreef op 30-08-2004 @ 11:42 :
farenheit9/11 is geen kritiasche docu maar een propaganda film
Klopt.

Maar feiten blijven feiten.
Bush = evil
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 14:29
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 30-08-2004 @ 13:06 :
nuttige reply...
Ja post dan ook eens iets intelligenters dan dat.
Oud 30-08-2004, 15:10
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
McCaine schreef op 30-08-2004 @ 15:29 :
Ja post dan ook eens iets intelligenters dan dat.
nee jij bent lekker.... forumbaas die zinloze dingen gaat zitten posten
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 16:42
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 30-08-2004 @ 16:10 :
nee jij bent lekker.... forumbaas die zinloze dingen gaat zitten posten
onzinnige posts, onzinnige reacties, simpele oorzaak-gevolg redenatie toch?

Reageren

Regels voor berichten