Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2004, 16:57
Verwijderd
weer zo'n nutteloos topic, slotje er op?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2004, 19:22
NN
NN is offline
Citaat:
bertbart schreef op 04-09-2004 @ 17:57 :
weer zo'n nutteloos topic, slotje er op?
Hoezo nutteloos?
Oud 04-09-2004, 23:50
MH
MH is offline
Citaat:
NN schreef op 03-09-2004 @ 23:50 :
Mentaliteitsprobleem OK, maar het is wel even de manier hoe je het aanpakt. Bijvoorbeel die moralistische reclamespotjes op tv over kinderen die trope op straat gooien enzo en dat dat niet mag. Er zit wel een goede boodschap in, maar je kunt het ook wat beter laten over komen.
Dat is het enige waarover ik bij het CDA ook klaag. De communicatie is nog niet optimaal. Maar goed, het feit dat het aangepakt wordt, is tenminste iets en gek genoeg beginnen alleen de cda-regeringen erover.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 17:17
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
NN schreef op 01-09-2004 @ 20:16 :
Dat is toch de Belgische SP-equivalent?
Gelukkig niet! De PvdA zijn nog echte maoïsten, de SP al 25 jaar lang niet meer.
Oud 06-09-2004, 11:58
NN
NN is offline
Citaat:
MH schreef op 05-09-2004 @ 00:50 :
Dat is het enige waarover ik bij het CDA ook klaag. De communicatie is nog niet optimaal. Maar goed, het feit dat het aangepakt wordt, is tenminste iets en gek genoeg beginnen alleen de cda-regeringen erover.
Dus jij gaat het CDA hervormen om die gereformeerde moraliteit kwijt te raken?
Oud 06-09-2004, 12:00
NN
NN is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 05-09-2004 @ 18:17 :
Gelukkig niet! De PvdA zijn nog echte maoïsten, de SP al 25 jaar lang niet meer.
Nee... Als SP-voorman Marijnissen een snor laat staan denk je dat Stalin in de kamer staat.
Oud 06-09-2004, 19:45
MH
MH is offline
Citaat:
NN schreef op 06-09-2004 @ 12:58 :
Dus jij gaat het CDA hervormen om die gereformeerde moraliteit kwijt te raken?
Nou, sowieso is het te ver gezocht om het CDA met gereformeerd en jaren '50 te associëren. Maar om antwoord te geven: een beetje vaardiger communicatie kan weinig kwaad in mijn optiek.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 09:05
NN
NN is offline
Citaat:
MH schreef op 06-09-2004 @ 20:45 :
Nou, sowieso is het te ver gezocht om het CDA met gereformeerd en jaren '50 te associëren. Maar om antwoord te geven: een beetje vaardiger communicatie kan weinig kwaad in mijn optiek.
Als ik naar Balkenende en Verhagen kijk, krijg ik toch wel het diee dat ik naar 'Toen was geluk nog heel gewoon' zit te kijken.

Geef nou toe dat het ook niet de meest liberale CDA'ers zijn die we de afgelopen jaren aan het roer hebben gehad. Ze gaan er vanuit dat iedereen hun overtuiging deelt.
Oud 08-09-2004, 10:29
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
Als ik naar Balkenende en Verhagen kijk, krijg ik toch wel het diee dat ik naar 'Toen was geluk nog heel gewoon' zit te kijken.
help balkenende

Laatst gewijzigd op 08-09-2004 om 10:31.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 15:05
MH
MH is offline
Nogmaals, zo extreem is het niet, maar ik moet wel zeggen dat Verhagen liberaler is dan Balkenende. Maar goed, ik mis nog steeds concrete voorbeelden.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 19:04
NN
NN is offline
Citaat:
MH schreef op 08-09-2004 @ 16:05 :
Nogmaals, zo extreem is het niet, maar ik moet wel zeggen dat Verhagen liberaler is dan Balkenende. Maar goed, ik mis nog steeds concrete voorbeelden.
De inbreuk op de persoonlijk levenssfeer van burgers onder de noemer 'normen en waarden' lijkt me toch al wel een goed voorbeeld.
Oud 08-09-2004, 19:25
Fluff-Ball
Fluff-Ball is offline
Hmz, ik denk het niet. Dan zou er sprake moeten zijn van bevolkingsgroepen die hun eigen scholen, slagerijen etc hebben, dat zie ik nog niet echt gebeuren. En tegenwoordig komt de jeugd ook vaak in aanraking met mensen die anders denken en gaan behalve wat hun ouders vertellen ook eigen ideeen ontwikkelen door wat ze bijv op tv zien, leraren (vroeger gingen de meeste niet zo lang naar school) etc.

Ik ben zelf rechtsdenkend (politiek), soms conservatief maar toch op veel vlakken progressief, geeft veel om natuur.. Dat valt niet echt meer in een 'zuil' te plaatsen denk ik. En ik merk ook bij veel klasgenoten dat die dit zo hebben.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 19:26
Fluff-Ball
Fluff-Ball is offline
Citaat:
NN schreef op 06-09-2004 @ 13:00 :
Nee... Als SP-voorman Marijnissen een snor laat staan denk je dat Stalin in de kamer staat.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 12:14
MH
MH is offline
Citaat:
NN schreef op 08-09-2004 @ 20:04 :
De inbreuk op de persoonlijk levenssfeer van burgers onder de noemer 'normen en waarden' lijkt me toch al wel een goed voorbeeld.
Da's mij nog te vaag. Maar goed, in hoeverre breekt zoiets jouw persoonlijke levenssfeer in? Ze gaan echt niet bepalen dat jij meneer en mevrouw tegen jouw ouders moet gaan zeggen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 12:18
NN
NN is offline
Citaat:
MH schreef op 09-09-2004 @ 13:14 :
Da's mij nog te vaag. Maar goed, in hoeverre breekt zoiets jouw persoonlijke levenssfeer in? Ze gaan echt niet bepalen dat jij meneer en mevrouw tegen jouw ouders moet gaan zeggen.
Ik vind toch dat een premier wel belangrijkere dingen te doen heeft dan regeltjes bedenken wie tegen wie u moet zeggen, etc.. Verder vind ik persoonlijk de informalisering van onze maatschappij positief.
Oud 09-09-2004, 13:41
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 08-09-2004 @ 20:04 :
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 21:25
MH
MH is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-09-2004 @ 14:41 :
Idd...
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 08:08
Quincy
Quincy is offline
Ik heb ook wel bepaalde politieke ideeën maar ik kan mezelf echt niet in een zuil plaatsen omdat het me gewoon niets interesseert.
Waarom zouden mensen weer in zuilen gaan denken? Dat slaat nergens op want de maatschappij gaat steeds meer naar een individueelere aanpak.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 10:38
NN
NN is offline
Citaat:
Quincy schreef op 10-09-2004 @ 09:08 :
Ik heb ook wel bepaalde politieke ideeën maar ik kan mezelf echt niet in een zuil plaatsen omdat het me gewoon niets interesseert.
Waarom zouden mensen weer in zuilen gaan denken? Dat slaat nergens op want de maatschappij gaat steeds meer naar een individueelere aanpak.
Dat moet je niet zeggen. Er is ook een ontwikkeling zichtbaar dat mensen weer een eigen groepje opzoeken en het wij tegen zij spelletje gaan spelen. Wat je bijvoorbeeld vroeger van de protestanten tegen de katholieken had, heb je nu van de christelijken tegen de islamieten.
Reageren

Regels voor berichten