Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wil je weten hoe het werkelijk zit, lees het stukje over deze grondwetsbepaling in een degelijk staatsrechtelijk standaardwerk als Van der Pot-Donner er maar eens op na...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verstandiger lijkt het me enkele leden van artikel 23 te wijzigen of te schrappen, zodat bijzonder onderwijs niet langer door de overheid bekostigd hoeft te worden. Op deze manier behoudt je een recht op openbaar onderwijs voor iedere burger en schaf je slechts het recht op bijzonder onderwijs af. Het wijzigen van artikel 23 alleen is echter niet genoeg, aangezien er een aantal andere wetten bestaan waarin het bijzonder onderwijs in Nederland geregeld wordt. In mijn optiek moeten ouders er voor kunnen kiezen hun kinderen onderwijs in een bepaalde godsdienst of andere overtuiging laten geven, maar dan zullen ze daar zelf de financiele consequenties van moeten dragen. Dat betekent dus dat dit onderwijs aangeboden zal worden op privéscholen, zonder overheidsbekostiging. Verder moeten die private scholen dan wel aan dezelfde minimumeisen voldoen als waar openbare scholen aan moeten voldoen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat kun je ook anders verwachten van een ongeletterde fabrieksarbeider met Mao'istische sympathiën? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat het CDA zich in vreemde bochten zal wringen om art. 23 te behouden. De partij ziet het (ten onrechte) als haar geesteskindje.
Verder vind ik eigenlijk de vrijheid om eigen onderwijs aan te bieden best wel de moeite van een wettelijk verankerd grondrecht waard, dus ik neig meer naar behouden dan afschaffen. Maar om eerlijk te zijn heb ik mijn standpunt hierover nog niet echt goed bepaald. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(Ik wilde vanavond alvast al als kandidaat-minister van Justitie voor het kabinet Wouter-I een ontwerpje maken voor de grondwetswijziging. ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
ik zie geen probleem.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wen er maar aan dat je niet meer in Pakistan woont. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als iemand jou vraagt om mee te gaan stappen maar je hebt niet zo'n zin, dan ben je toch ook niet gedwongen om mee te gaan? Of zijn moslims zulke zwakke stukken vlees dat ze geen weerstand kunnen bieden, dat ze zelfs het zien van een condoom al opvatten als startschot om in het rond te gaan neuken? Jij mag het zeggen, jij doet een rare bewering. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Iedereen probeert toch mensen te overtuigen van hun denkbeelden? Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zeg niet dat degenen die naar bepaalde publieke omroepen kijken, dezelfde gedachtengoed aanhangen als die publieke omroep. Ik zeg wel dat de publieke omroepen een bijdrage leveren aan het cultiveren van bepaalde identiteiten en gedachtengoeden. Dat was ook de reden waarom de publieke omroepen nog zijn verdeelt naar het oude verzuilde systeem. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Als je niet inhoudelijk kan reageren, hou je klep dan liever dicht. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat ik er mee wil zeggen is, dat gebruiken die in Nederland als vanzelfsprekend worden ervaren, zoals condooms uitdelen op school, niet zo gebruikelijk hoeven te zijn in andere culturen. In Nederland kun je scholen oprichten gebaseerd op je eigen religieuze grondslag, zodat je je kinderen niet hoeft te confronteren met dergelijke uitingen op school. Ik vind dat dat ook zo moet blijven. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik zou het standpunt ondersteunen.... als de tegenstanders van zaken als het uitdelen van condooms rationele argumenten zouden hebben. en die hebben ze niet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Thom de Graaf stapt op [ontwikkelingen] WillKillForSex | 302 | 28-03-2005 14:04 |