Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2004, 14:42
devilcat
devilcat is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 27-09-2004 @ 13:03 :
Je zegt "ja" bij de eerste vestiging die opgenoemd wordt?
Je woonde toch in Zeeland oid?
toevallig dat ze die noemt, en nee woon niet in zeeland maar in amsterdam
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2004, 17:39
Verwijderd
Horeca's. Tja ik heb er ook 4 jaar in gewerkt. Het is wel hard werken maar het wordt altijd beloond met veel fooi.

De nieuwe mensen, tja daar kan je gebruik van maken mits je het aardig vraagt.

De laatste 2 jaar heb ik gewerkt bij van der valk (Nee ik heb er nog nooit gegeten en ging er alleen werken voor de fooien) als ober. Voordat je ober wordt ben je eerst luikloper. Je loopt dan de hele dag/avond dienbladen met eten naar de tafels te brengen.

Jij krijgt geen fooi maar moet wel alle kutklusjes doen. Echter krijgen de obers wel alle fooien. Heel oneerlijk dus. Na 3 maanden ontslag ingediend maar toen was ik wel gelijk Ober

Toen kwamen er ook veel mensen, en als je het gwoon aardig vraagt konden die luiklopers altijd helpen. Als ze maar aandacht kregen.

IK weet eigenlijk niet waarom ik dit allemaal vertel??
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 13:28
Snuitermans
Snuitermans is offline
Als iedereen rustig werkt, hoezo zou jij je dan uit de naad werken? Omdat ze het je vertellen dat het moet? Je moet je gewoon niet op de kop laten zitten, ook de eerste dag al niet.
Ik heb zelf ook 2 jaar horeca werk gedaan, hard werken is veelal een feit doch heb ik dat nooit alleen gedaan. En inderdaad fooi was ook altijd een leuke bijkomstigheid.
Oud 28-09-2004, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Snuitermans schreef op 28-09-2004 @ 14:28 :
Als iedereen rustig werkt, hoezo zou jij je dan uit de naad werken? Omdat ze het je vertellen dat het moet? Je moet je gewoon niet op de kop laten zitten, ook de eerste dag al niet.
Ik heb zelf ook 2 jaar horeca werk gedaan, hard werken is veelal een feit doch heb ik dat nooit alleen gedaan. En inderdaad fooi was ook altijd een leuke bijkomstigheid.
Een leuk, ik deed het alleen daarvoor
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 17:24
Verwijderd
Een vriend van mij werkt in La Place Haarlem

En hem heb ik nog nooit horen klagen eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 14:49
KreZor
KreZor is offline
Citaat:
devilcat schreef op 27-09-2004 @ 15:42 :
toevallig dat ze die noemt, en nee woon niet in zeeland maar in amsterdam
ja? ik werk ook bij een la place in A'dam, het is wel hard werken op zich, en je wordt absoluut minimaal ingewerkt (of eigenlijk: zoek het allemaal zelf maar uit) maar het team is op zich wel oké, ze staan wel voor nieuwe mensen open. Er werken wel een paar mensen waar ik me nogal aan erger soms, vooral het type: "we zijn collega's, dus ook meteen soulmates/hartsvriendinnen" Het management bij ons is echter wel goed, je kunt zelf wel redelijk bepalen wanneer je werkt, en eigen inbreng in het werk is er ook wel... dus... ik ben wel benieuwd op welke locatie jij hebt gewerkt .
Oud 07-10-2004, 22:32
SuperSanne
SuperSanne is offline

goed dat je bent weggelopen! de tijd en de moeite die je in dat slavenarbeid stopte kun je wel beter gebruiken (bij een ander bedrijf, waar ze je wel fatsoenlijk behandelen). Ze zoeken maar een andere sukkel, toch?
Reageren

Regels voor berichten