![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En over je studie afmaken/beginnen. Dat kan alleen redelijk lukken als je een universitaire opleiding wilt gaan doen. Want bij een praktische MBO-opleiding kan je als zwangere vrouw echt niet goed en/of verstandig meedoen. Tenminste, ik zou niet veel zwaar werk gaan leveren als ik zwanger ben. En wat bedoel je met er, in de zin 'Als je het er voor over hebt'? Als je een kind krijgt in zo'n situatie kan het eerder slecht aflopen dan goed. De kans dat je erg gaat genieten van je opleiding, relatie en kind is erg gering. En over dat wilskracht had ik nog wat geschreven. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Lijkt me een groot verschil in zitten! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Met wilskracht bedoel ik ook de bereidheid om andere mensen om hulp te vragen, met wilskracht bedoel ik ook de bereidheid om dus harder te werken. Als je het écht wil, vind je een manier. En zoals Madita al zegt, die vergelijking die jij maakt is echt belachelijk. Wanneer je het kind het liefst wil houden vind je een kind iets heel erg moois. Misschien dat je achteraf denkt dat het zwaarder is dan verwacht of dat je je af en toe afvraagt hoe het was geweest zonder je kindje. Maar je houdt nu eenmaal van dat mensje en wanneer je die keuze heel bewust hebt gemaakt, zal het meestal zo zijn dat je zielsgelukkig bent met je kindje. Ik heb nog nooit van iemand gehoord die het liefkozend over zijn/haar gebroken been heeft. Een kind is geen voorwerp, is geen ziekte, is geen 'ding'. Hij of zij is een mens, net als jij. Maar goed, dat ik geloof dat wilskracht genoeg is komt omdat ik 100% zeker weet dat mijn wilskracht genoeg is. Ik weet 100% zeker dat ik in staat zou zijn een kind een heerlijk leven te bieden en daar zelf ook nog gelukkig bij te zijn. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
(En ik zou natuurlijk een heel stuk kunnen gaan typen over het nut van kinderen enzo, maar ik doe't maar niet. Ik ga maar eens een handeltje opzetten, dat je je geaborteerde soa op sterk water mee naar huis kan nemen, dat staat mooi op de schoorsteen.)
|
![]() |
|
|