Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2004, 17:40
El_Nour
El_Nour is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-09-2004 @ 16:56 :
In Nederland inderdaad wel. Alleen onder Marokkaans of Turks recht is het nog wel eens zo dat er niet bepaald goed gecontroleerd wordt of iemand misschien twee nationaliteiten heeft en in het andere land ook al socialezekerheidsuitkeringen ontvangt.

Waarom denk je dat Nederland enige tijd geleden zo graag inzage wilde in Marokkaanse bijstandsdossiers? Juist, omdat die overheden zelf gewoon niet goed controleren en die fraude dus mogelijk wordt gemaakt.
Marokko verstrekt geen eens uitkeringen dus je zit er helemaal naast.

Nederland wou inzage hebben omdat er Marokkaanse Nederlanders zijn die daar een huis op hun naam hebben staan en hier een uitkering ontvangen wat niet is toegestaan.
Oud 15-09-2004, 17:49
El_Nour
El_Nour is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 14-09-2004 @ 17:35 :
Heeft zo zijn redenen: ze hebben jarenlang het zware werk moeten doen omdat de autochtoontjes het niet wilden, vonden ze te smerig werk. Dus lang en hard vies werk tegen lage lonen veroorzaakt eerder iets wat leidt tot een uitkering (want t zijn meestal juist deze mensen die een uitkering hebben)

Of ze worden gediscrimineerd bij t aangenomen worden..of ze hebben de diploma's niet. Dit verschil zal over 10 a 20 jaar verdwenen zijn, omdat er bij de jonge generatie nauwelijks verschillen zullen zijn en t feit dat veel Turken dan niet meer in NL zullen leven(dit is geen grap)

Daarnaast zijn er natuurlijk ook profiteurs, maar die zijn er onder de autochtonen ook.
Dus ga jij je eerst maar eens verdiepen in dit odnerwer ipv alleen op de media af te gaan en hier te doen alsof je er veel verstand van hebt
Ook veel 2e generatie allochtonen ontvangen een uitkering dus je kan niet alles afschuiven op het feit dat de 1e generatie het vuile werk moest opknappen.

Er is wel een systematisch probleem, maar dat heeft zoals je al aankaartte met opleiding en arbeidsdiscriminatie ed. te maken.
Oud 15-09-2004, 18:16
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Ze hebben jarenlang het zware werk moeten doen omdat de autochtoontjes het niet wilden, vonden ze te smerig werk.
Inderdaad. In plaats van uit het buitenland arbeiders te halen hadden we toen de autochtone uitkeringstrekker een rot schop onder de luie kont moeten geven.
Oud 15-09-2004, 18:22
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 14-09-2004 @ 17:36 :
Goh, er gaan de laatste tijd wel veel topics over moslims zeg..
De een heeft wat tegen moslims, de ander heeft het minachtend over "autochtoontjes".

Citaat:

t land draait ook helemaal geweldig natuurlijk..wat een walgelijk land is dit aan t worden zeg
Nederland is nog steeds een vrij land. Niemand houd je tegen om een enkeltje Istanbul aan te schaffen. Maar ja, daar is de sociaal economische situatie natuurlijk niet zo goed als hier. Dus toch maar blijven dan.
Oud 15-09-2004, 18:39
Verwijderd
Citaat:

--
Goh, er gaan de laatste tijd wel veel topics over moslims zeg.. tsja, er moet toch een zondebok zijn he of verveelt men zich zo, omdat er niks beters te doen is...t land draait ook helemaal geweldig natuurlijk..wat een walgelijk land is dit aan t worden zeg
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 18:41
Zaina
Zaina is offline
Er zijn ergere dingen in de wereld.
Oud 15-09-2004, 22:54
Verwijderd
Citaat:
El_Nour schreef op 15-09-2004 @ 18:40 :
Marokko verstrekt geen eens uitkeringen dus je zit er helemaal naast.

Nederland wou inzage hebben omdat er Marokkaanse Nederlanders zijn die daar een huis op hun naam hebben staan en hier een uitkering ontvangen wat niet is toegestaan.
Boo hoo. Dat gaat het misschien niet om het verstrekken van uitkeringen maar om het hebben van een huis op hun naam, big deal. Dat is niet de kern van mijn argumentatie. Wat de rechtsgrond van die uitkering is doet niet ter zake, het gaat erom dat fraude gewoon wordt gefaciliteerd. Verder zijn mensen met twee nationaliteiten niet alleen Marokkanen.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 09:49
El_Nour
El_Nour is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-09-2004 @ 23:54 :
Boo hoo. Dat gaat het misschien niet om het verstrekken van uitkeringen maar om het hebben van een huis op hun naam, big deal. Dat is niet de kern van mijn argumentatie. Wat de rechtsgrond van die uitkering is doet niet ter zake, het gaat erom dat fraude gewoon wordt gefaciliteerd. Verder zijn mensen met twee nationaliteiten niet alleen Marokkanen.
Jij haalt aan dat onder Marokkaans of Turks recht 'het nog wel eens zo is dat er niet bepaald goed gecontroleerd wordt of iemand misschien twee nationaliteiten heeft en in het andere land ook al socialezekerheidsuitkeringen ontvangt.'

Verder beweer jij dus dat als mensen er toe worden gedwongen om afstand te doen van 1 van hun nationaliteiten, dat dit leidt tot minder fraude.

Yeah right

Laatst gewijzigd op 16-09-2004 om 09:53.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 09:50
Verwijderd
Citaat:
El_Nour schreef op 16-09-2004 @ 10:49 :
Jij haalt aan dat onder Marokkaans of Turks recht 'het nog wel eens zo is dat er niet bepaald goed gecontroleerd wordt of iemand misschien twee nationaliteiten heeft en in het andere land ook al socialezekerheidsuitkeringen ontvangt.'
Mijn punt was niet dat het om socialezekerheidsuitkeringen ging. Ik dacht wel dat die verstrekt werden, maar als jij zegt dat dat niet zo is dan geloof ik je. Blijft het feit dat een dubbele nationaliteit gewoon misbruik in de hand werkt. Je kunt immers gewoon aanspraak maken op de rechten die uit jouw nationaliteit voortvloeien en dat kan in twee landen.

Verder is een belangrijk argument dat we ermee uit de pas lopen in Europa.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 10:00
El_Nour
El_Nour is offline
Citaat:
El_Nour schreef op 16-09-2004 @ 10:49 :

Verder beweer jij dus dat als mensen er toe worden gedwongen om afstand te doen van 1 van hun nationaliteiten, dat dit leidt tot minder fraude.

Yeah right
Dit neem ik terug. Ik begrijp je punt nu iets beter nare man.

Maar ik vraag me af of het wel verboden is om aanspraak te maken op èn je rechten in NL èn je rechten in pakbeet Canada.
(Wanneer het niet gaat om een uitkering in welke vorm dan ook)
Oud 16-09-2004, 10:03
Verwijderd
Citaat:
El_Nour schreef op 16-09-2004 @ 11:00 :
Maar ik vraag me af of het wel verboden is om aanspraak te maken op èn je rechten in NL èn je rechten in pakbeet Canada.
(Wanneer het niet gaat om een uitkering in welke vorm dan ook)
Het is ook niet 'verboden', naar huidig Nederlands recht is het gewoon toegestaan. Of het is Canada kan weet ik niet, dat zou afhangen van het land waar je de andere nationaliteit van hebt. In Nederland is het niet zo dat je elke andere nationaliteit verliest als je het Nederlanderschap verkrijgt, maar in sommige andere landen is dat wel zo. Sterker nog, bij de meeste Europese landen is het zo dat je enige andere nationaliteit verliest als je de nationaliteit van dat land krijgt.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Heeft zo zijn redenen: ze hebben jarenlang het zware werk moeten doen omdat de autochtoontjes het niet wilden, vonden ze te smerig werk. Dus lang en hard vies werk tegen lage lonen veroorzaakt eerder iets wat leidt tot een uitkering (want t zijn meestal juist deze mensen die een uitkering hebben) Of ze worden gediscrimineerd bij t aangenomen worden..of ze hebben de diploma's niet. Dit verschil zal over 10 a 20 jaar verdwenen zijn, omdat er bij de jonge generatie nauwelijks verschillen zullen zijn en t feit dat veel Turken dan niet meer in NL zullen leven(dit is geen grap) Daarnaast zijn er natuurlijk ook profiteurs, maar die zijn er onder de autochtonen ook.
Dus ga jij je eerst maar eens verdiepen in dit odnerwer ipv alleen op de media af te gaan en hier te doen alsof je er veel verstand van hebt
Gast, ik ben niet uit op een flame, en er zijn natuurlijk ook oorzaken voor, maar het ís zo gewoon zo dat allochtonen meer geld aan uitkeringen krijgen en over de hele linie minder belastingen betalen. Nogal zinloos om die verschillen te ontkennen, huh? Mij hoor je niet zeggen dat alle allochtonen lui en crimineel tuig zijn, maar het is natuurlijk gelul dat 'we allemaal gelijk zijn'.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 15:42
Gandalf
Gandalf is offline
Citaat:
Snees schreef op 16-09-2004 @ 15:34 :
Gast, ik ben niet uit op een flame, en er zijn natuurlijk ook oorzaken voor, maar het ís zo gewoon zo dat allochtonen meer geld aan uitkeringen krijgen en over de hele linie minder belastingen betalen. Nogal zinloos om die verschillen te ontkennen, huh? Mij hoor je niet zeggen dat alle allochtonen lui en crimineel tuig zijn, maar het is natuurlijk gelul dat 'we allemaal gelijk zijn'.
hoe kom je daar precies bij als ik vragen mag?

Uiteraard zijn we niet allemaal gelijk, het gaat er om dat die verschillen niet in het ras besloten liggen.
Oud 16-09-2004, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 16-09-2004 @ 15:34 :
Als je op bijstandsuitkeringen doelt, heb je gelijk. Er is een groter percentage van allochtonen dat een bijstandsuitkering geniet dan het percentage bij autotochtonen. Dat neemt echter niet weg dat globaal gezien allochtonen voordelig zijn voor de Nederlandse economie. Allereerst omdat zij vaak werk doen waar de autochtoon geen zin in heeft. Ten tweede omdat allochtonen voordelig zijn voor de demografische ontwikkeling - ze krijgen gemiddeld meer kinderen dan autochtonen. Bovendien is het zo dat het verschil in bijstandsuitkeringen omslaat naar de kant van autochtonen indien je landbouwsubsidies beschouwt als bijstand, wat het in feite ook is.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 17:42
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-09-2004 @ 11:03 :
Het is ook niet 'verboden', naar huidig Nederlands recht is het gewoon toegestaan. Of het is Canada kan weet ik niet, dat zou afhangen van het land waar je de andere nationaliteit van hebt. In Nederland is het niet zo dat je elke andere nationaliteit verliest als je het Nederlanderschap verkrijgt, maar in sommige andere landen is dat wel zo. Sterker nog, bij de meeste Europese landen is het zo dat je enige andere nationaliteit verliest als je de nationaliteit van dat land krijgt.
Het ligt er aan of het land het volkenrechtelijke nationaliteit van het land of nationaliteit van de ouders geeft.
Oud 16-09-2004, 17:44
NN
NN is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-09-2004 @ 17:06 :
indien je landbouwsubsidies beschouwt als bijstand, wat het in feite ook is.
Dat kan je niet doen. Landbouwsubsidies is een stimuleringsmaatregel om een onrendabele bedrijfstak toch rendabel te maken.
Bijstand is duidelijk iets anders.
Oud 28-09-2004, 10:00
bloemkool
bloemkool is offline
ik vind dat mensen uit andere landen wel het recht hebben om hun eigen cultuur en gewoonten te behouden, maar ze moeten wel kennis hebben van onze gewoonten, zodat er geen misverstanden ontstaat tussen twee culturen. ook is het belangrijk dat ze de nederlandse taal leren, maar dat spreekt voor zich.
waarom de immigranten kennis moeten hebben van onze "cultuur?"
in nederland is het niet erg als je iemand met links een hand geeft, in veel oosterse culturen wordt die hand als onrein beschouwd en dus als een belediging. als de mensen uit die culturen echter weten dat bij ons hele andere normen gelden, zullen er minder ruzies ontstaan tussen de twee culturen.
wat geloof e.d betreft, dat moet iedereen voor zichzelf weten, als ze anderen maar in hun waarde laten.
Oud 28-09-2004, 10:41
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
ik ben het niet met je eens. Als ik verkas naar TUrkije dan dien ik de normen en waarden te respecteren. Als iemand zich niet wilt houden aan de Nederlandse normen en waarden en zich hier niet kan aanpassen, vind ik dat hij gewoon terug naar het land van herkomst moet. Kunnen wij kansen bieden aan mensen die zich wel kunnen aanpassen!
Oud 28-09-2004, 11:44
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 16-09-2004 @ 18:44 :
Dat kan je niet doen. Landbouwsubsidies is een stimuleringsmaatregel om een onrendabele bedrijfstak toch rendabel te maken.
Bijstand is duidelijk iets anders.
Natuurlijk is de reden dat er geld wordt gegeven verschillend, maar als het vanuit het perspectief kijkt van de economische kosten zijn er wel raakvlakken.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 15:51
snoodaard
snoodaard is offline
Citaat:
Aristidis schreef op 04-09-2004 @ 20:09 :
De regering vind dat immigranten (of het voor buitenlanders in nederland ook geldt weet ik niet) hun buitenlandse nationaliteit moeten opzeggen als ze in nederland willen wonen.
Dit zou de integratie heel erg stimuleren.

Wat vinden jullie van deze regel die de regering wil invoeren?
Regeling is misschien wel juist als men zich wil conformeren aan de EU. Als men zoals wordt gesteld het plegen van fraude wil tegen gaan is dit ook een oplossing.

Ik ben het niet eens dat het opzeggen van een stukje papier de intergratie bevorderd.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 15:58
snoodaard
snoodaard is offline
Citaat:
Goh, er gaan de laatste tijd wel veel topics over moslims zeg.. tsja, er moet toch een zondebok zijn he of verveelt men zich zo, omdat er niks beters te doen is...t land draait ook helemaal geweldig natuurlijk..wat een walgelijk land is dit aan t worden zeg
Ik kon even in de topictitel en de eerste post het woord moslim niet vinden, wil je daar even mee helpen ?

Of vind je het voorbeeld dat El_Nour geeft genoeg om zelf te gaan generaliseren ?

Hoe kom je trouwen op het rare idee dat de 'autochtoontjes' zich niet storen aan de groeiende masse idioten die denken dat ze allerhande racistische of discriminerende pufjes kunnen laten horen ?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten