Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2004, 22:05
NRK
NRK is offline
Citaat:
lifeafterdeath schreef op 15-09-2004 @ 21:12 :
En wat vinden de mensen van dit dingetje:

[afbeelding]

Ibanez GRG 270 JB

Specs:

Sharktooth inlay Humbucker/single coil/humbucker pickups, Floyd Rose en een reversed headstock.

249 eurie @ http://www.feedback.nl

Lijkt me wel een kwaliteits beestje voor die prijs

(btw iemand ervaringen met die winkel???)

Zit al een tijdje @ Ibanezjes te geilen en over 2 weken komt mn nieuwe loonstrookjuh
Koele gitaar. Ben zelf ook fan van die ibanez series. Heb de 320fm versie.

Deze ziet er goed uit, alleen vind ik de reversed headstock minder als de normale. De elementen die erin zitten zijn wel goed, maar niet super duper goed. Ik heb de brug vervangen met 'n seymour duncan

en 250 is niet duur voor zo'n ibanez, vooral met locking system etc erop.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2004, 06:45
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
NRK schreef op 15-09-2004 @ 23:05 :
Koele gitaar. Ben zelf ook fan van die ibanez series. Heb de 320fm versie.

Deze ziet er goed uit, alleen vind ik de reversed headstock minder als de normale. De elementen die erin zitten zijn wel goed, maar niet super duper goed. Ik heb de brug vervangen met 'n seymour duncan

en 250 is niet duur voor zo'n ibanez, vooral met locking system etc erop.
GRG => Gio Ibanez
Dus als ie er later vanaf wil heeft dat ding niet dezelfde waardevastheid als een echte Ibbi.

En die reversed headstock is uiterlijk misschien lelijker maar doordat door die reversed headstock de dikste snaar langer gemaakt wordt is die een stukkie strakker (ook op iets lagere stemmingen) en dus is dat meer een practische overweging.

Elementen vervangen is gezien de gebruikte houtsoorten in de gitaar eigenlijk de moeite niet. (Basswood body? Dat wordt juist door een heel aantal merken gebruikt in hun goedkope shit. IMO de moeite niet. Maar dat is natuurlijk slechts mijn mening )

Verder slijten die goedkope tremolo's van Ibbi als de neten en als ie ze iets te enthousiast gebruikt zal ie binnen niet al te lange tijd alweer staan te kijken naar een nieuwe (en echte) floyd. Die ook niet goedkoop zijn en al helemaal niet als je ze moet laten inbouwen
(mijn ervaring met tremolo's op gitaren onder de 500 euro is dat je er beter uit de buurt kan blijven of zo min mogelijk gebruiken want ze kunnen vaak minder hebben dan de echte)
Oud 16-09-2004, 08:13
DeadNation
DeadNation is offline
Die cheapo tremolo's op goedkopere gitaren zijn een bitch. Onmogelijk om gestemd te houden die gitaar. Echt kut.
Oud 16-09-2004, 08:28
martijn1905
martijn1905 is offline
Normaal gesproken zou ik voor optie 2 gaan, maar aan de andere kant: weet je wat je koopt? Weet je of hij het waard is? Zo ja, optie 2 is beter dan zo'n beginnerssetje.
Oud 16-09-2004, 15:47
Verwijderd
wat is een tremolo precies?
en na hoe lang met je je snaren vervangen?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 20:38
lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 16-09-2004 @ 09:13 :
Die cheapo tremolo's op goedkopere gitaren zijn een bitch. Onmogelijk om gestemd te houden die gitaar. Echt kut.
daar is die topkam toch voor denkik???

of zit ie dr alleen maar voor de sier op
Oud 16-09-2004, 22:01
Verwijderd
Citaat:
@rne schreef op 16-09-2004 @ 16:47 :
wat is een tremolo precies?
en na hoe lang met je je snaren vervangen?
wanneer je het gevoel hebt dat je aan nieuwe snaren toe ben, en als je lui ben dan zet je er gewoon een nieuwe op als er een breekt en verders nix
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 22:06
Fatality
Fatality is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 10-09-2004 @ 16:50 :
Een goede fender. Dat is iets heel anders dan een Epiphone. Goede fenders zijn duur. Slechte fenders/Squiers zijn cheap as fuck. In beide betekenissen.
Ik heb hier een classic '60s Fender Mex en 350 euro (2de hands). Normaal om en rond de 600. Zeer fijne gitaar. Ik heb dan misschien wel een hele goede deal gemaakt maar wie weet kan de topicstarter ook iets soortgelijks vinden.
de standaard Fender Mex is ook een hele fijne gitaar voor beginners, speelt makkelijk, allround en klinkt gewoon lekker.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 22:49
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
lifeafterdeath schreef op 16-09-2004 @ 21:38 :
daar is die topkam toch voor denkik???

of zit ie dr alleen maar voor de sier op
Die is daar voor? Alsof dat voorkomt dat je gitaar ontstemd met je cheapass tremolo......no way. Dat gebeurt gewoon.
Oud 17-09-2004, 12:11
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 16-09-2004 @ 23:49 :
Die is daar voor? Alsof dat voorkomt dat je gitaar ontstemd met je cheapass tremolo......no way. Dat gebeurt gewoon.
Die topkam zit er om je snaren over de nut te leiden....
Voor zover ik weet zit er op die ibbi goedkope moddelen slechts een topkam en geen toplocks zoals levennadedood bedoeld
Toplocks daarentegen helpen wel een stuk maar ook niet alles.
(omdat de goedkopere moddelen ALS ze al toplocks hebben vaak ook goedkope toplocks hebben die ook niet echt goed afsluiten)

En dan heb je nog het probleem dat als er een snaar breekt je je gitaar aan de kant kunt donderen tot je nieuwe snaren hebt omdat die tremolo gelijk de hele zooi ontstemt.
Oud 17-09-2004, 12:14
Verwijderd
Citaat:
MazeMouse schreef op 17-09-2004 @ 13:11 :

En dan heb je nog het probleem dat als er een snaar breekt je je gitaar aan de kant kunt donderen tot je nieuwe snaren hebt omdat die tremolo gelijk de hele zooi ontstemt.
dat is echt zo gruwelijk vervelend aan die dingen, ook als je even in dropped d wil spelen, ben je gelijk een half uur bezig
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 13:09
DeadNation
DeadNation is offline
Ach so. Ja die toplocks zijn schijtvervelend met snaren wisselen.
Oud 17-09-2004, 15:36
Verwijderd
er zit een fender champion 110 bij, is dat een beetje een goede versterker voor een beginner?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 17:41
NRK
NRK is offline
Jup. 10watt fender ampie, heb ik ook, is prima voor beginners. Clean en distortion als et goed is.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 17:41
NRK
NRK is offline
als je na 2 jaar iets beters gewent bent is het een kut ding, maar ja.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 17:11
Verwijderd
ik heb hem
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 18:13
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
@rne schreef op 18-09-2004 @ 18:11 :
ik heb hem
pics
Oud 18-09-2004, 18:20
NRK
NRK is offline
Pics
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 18:20
lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 17-09-2004 @ 13:11 :
Die topkam zit er om je snaren over de nut te leiden....
Voor zover ik weet zit er op die ibbi goedkope moddelen slechts een topkam en geen toplocks zoals levennadedood bedoeld
Toplocks daarentegen helpen wel een stuk maar ook niet alles.
(omdat de goedkopere moddelen ALS ze al toplocks hebben vaak ook goedkope toplocks hebben die ook niet echt goed afsluiten)

Aha sank joe
Oud 18-09-2004, 21:18
54321Z
54321Z is offline
Budget ibanezzen zijn zwaar kut. Slechte pickups, hout, afwerking, hardware etc. Je kan liever een 80's charvel nemen. Zelfde price en kwalitatief veel beter.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 09:23
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
lifeafterdeath schreef op 18-09-2004 @ 19:20 :
Aha sank joe
No probs
Oud 19-09-2004, 18:07
Q
Q is offline
Citaat:
suicidal eendje schreef op 09-09-2004 @ 19:03 :
ik zou persoonlijk niet zo'n beginnerssetje kopen, daar krijg je naderhand wel spijt van denk ik, maar of die les paul wat is, dat kunnen wij ook niet ruiken ofzo... (of zeg ik nu iets geks )
Zou jij dan een erg dure gitaar kopen en pas later ondervinden dat een andere gitaar toch beter speelt? Aangezien het nogal persoonlijk is, welke gitaar lekker speelt en welke niet kun je volgens mij beter beginnen met iets goedkoops en dan later zoeken naar iets wat bij je past.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 20:15
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Citaat:
Q schreef op 19-09-2004 @ 19:07 :
Aangezien het nogal persoonlijk is, welke gitaar lekker speelt en welke niet kun je volgens mij beter beginnen met iets goedkoops en dan later zoeken naar iets wat bij je past.
Dit probeer je toch in de muziekwinkel voordat je hem gaat kopen?
Oud 20-09-2004, 15:59
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
IEMOW-KOR schreef op 19-09-2004 @ 21:15 :
Dit probeer je toch in de muziekwinkel voordat je hem gaat kopen?
Je kunt stratocasters nog zo lekker vinden spelen maar voor de echt diepe metal zijn en blijven ze gewoon kut
Dus dan heb je er dus wel wat aan als je het eerst even vraagt

En dan nog kun je als beginner goedkoop beginnen. Als je dan alsnog besluit dat je het toch niet zo leuk vind als je eerst dacht verlies je er niet zo enorm veel aan
Reageren

Regels voor berichten